Caddy sdi 2.0 tyhjäkäynnillä kolina/kokemuksia

Anonyymi

Ostin juuri Caddy 2.0 sdi 51w. Vm -09  ajettu 160t.
Huomasin että tyhjäkäynnillä kuuluu pieni kolina ja jonku sekunnin päästä kolina loppuu.

Onko arviota mistä johtuu?

Onko muuten kokemuksia k.o autosta?
Yleisesti ottaen ilmeisesti aika luotettavia vaikka on tehottomia.
Onko jotain tiettyjä vikoja?
Onko kukaan kulutusta mitannut?

Jakohihnan vaihto kohta ajankohtainen,kattelin motonet 145e srj.
Onkoha tietoo paljon ammattimies velottaa hommasta?
Iso kiitos.

22

2179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaksoismassavauhtipyörä ja turbo noista hajoo.

      • Anonyymi

        Et varmasti tiedä maailmassa yhtään SDI:tä josta turbo olis hajonnut!

        Tojosi kannentiiviste korkkaa minä hetkenä tahansa.


    • Anonyymi

      2.0 sdi ei ole kaksoismassa vauhtipyörää eikä turboa.
      Varmaa iha kestäviä autoja.
      Tuo ääni voi olla joku hihna/iskari.
      Sdi ei oo suosittuja ku aika tehottomia.

    • Anonyymi

      kansihan siitä caddysta on halki, tyyppivika vw konsernin rotteloissa. soppa ja soossi on sekaisin. uutta moottoria vaan.

      • Anonyymi

        2.2 D4D tohjomies muistelee menneitä väärällä palstalla..


    • Anonyymi

      En oo kyllä koskaan kuullut että kansi ois menny sdi moottorista.

      • Anonyymi

        Volkkareista hajoo ihan kaikki jo takuuaikana, jos käyttää merkkihuollossa niin varmasti viat löytyy vasta takuuajan jälkeen.


    • Anonyymi

      Kaikki osaa arvostella mut kukaan ei tiedä kysymyksiin vastauksia.

      • Anonyymi

        Kaikki tietää volkkarit ja tietää olla ostamatta niitä siis kaikki fiksut. Tyhmyys ei vielä ole laitonta, mutta pitäisi kriminalisoida, tyhmät joutaa linnaan miettimään syntyjä syviä.


    • Anonyymi

      Stetoskoopilla kuuntelin ja ainakin omassa SDI moottorissa apulaitehihnan kiristäjä klaksuttaa. Eikä ole vasta kuin 280000 km mittarissa. Kyllä olisi tojotassa varmasti kestänyt pitempään.

      • Anonyymi

        Montakohan kertaa jo vaihdettu. VV Auto ainakin vaihto huoltojen yhteydessä kuluvia osia jos oli ollut skandaali, tällä peiteltiin sitä ettei tehtaalla ollut korjausta vaikka väittivät. Samalla paskalaadulla paikko tehty.

        Miksi muuten luet tätä palstaa jos autossasi ei ole vikaa, päässäsi taitaa olla vikaa jos tulet tälle palstalle huvikseen lukemaan vikaraportteja. Mulla esim. om Opel enkä käy koskaan lukemassa mitä Opel palstalla kirjoitellaan, ei nimittäin ole tarvetta koska mahdolliset tyyppiviat on tähän malliin jo korjattu uusi kun on, Volkkari taitaa olla ainoa joka ei korjaa vaan vaihtaa vaan samoja paskoja osia uudestaan ja uudestaan jotta auto pysyy liikenteessä. Säälittävä VW.


      • Anonyymi

        Tietenkin haluan lukea kaikki SDI- moottoria koskevat jutut. Niitä on surkean vähän. Kaikki valittaa vain muiden mallien kuten TSI, DSG ja turbon ja kaksoismassavauhtipyörän hajoamisia. Löysin kyllä pari juttua. Toinen kehui ostaneensa 200000 ajettuna ja myi Caddynsä 505000 ajettuna. Aika hyvin on kestänyt. Sitten joku valitti, että moottorista ei tiedä miten alhaisessa nopeudessa voi käyttää vitosta. Moottori ei kuulemma jurraa tai valita mitenkään alhaisilla kierroksillakaan.
        Vetää siis loistavasti kaikilla kierroksilla, toki moottorin ääni on kovempi kabiinissa kuin henkilöautomalleissa.


    • Anonyymi

      Mulla samanlainen ongelma ajoittain caddyssä kolina tulee kuskin puolelta mutta kuulee vain ku avaa pellin ja kuuntelee tarkasti.

      Iha ku joku irti tai laahaa
      Onkoha vakavakin ongelma?

    • Anonyymi

      Apulaite hihnan kiristäjä ei oikei voi olla itellä ku ääni tulee kuskin puolelta.
      Mut hyvä pointti.

      • Anonyymi

        Jos kuskin puolelta kuuluu, niin se on sitten se dieselpumppu nokka-akselin päässä. Kallis osa varmaankin. FFP-keskustelu palstalla kalinan aiheuttajaksi veikattiin myös laturin vapaakytkintä.
        Kuulemma se menee vanhemmiten jumiin ja sitten alkaa klaksuttamaan, kun on kiinteä veto laturin akselissa. Tämä vapaakytkin ja apukuskin puolella.


    • Anonyymi

      Sitten on vielä ne venttiilien hydraulitasaimet, riittää että yksi on sökö, niin klaksutusta piisaa.

    • Anonyymi

      Moi.
      Kiitos.
      Mut kuskin puolella ei kyl oo 2.0 sdi nokkaakselii ja pumppuu,korjaa toki jos oon väärässä mut kaikki hihnat ja pumput on vasemmalla apumiehen puolella.
      Ääni tulee oikeasta reunasta,äänen kuulee ajoittain ku työntää pään lähelle. Ääni on kilkatus ajoittain.

      • Anonyymi

        VW merkkihuolto ei tietysti kuule mitään jos ei löydy vikakoodia.


    • Anonyymi

      Voisko olla vaihdelaatikko vika?

    • Anonyymi

      Ääni kuuluu vain silloin ku kytkin ei ole pohjassa

      • Anonyymi

        Painelaakeri jurnuttaa heti kun kytkeytyy, tuhansien eurojen remppa tiedossa koska vaihdelaatikko pitää irrottaa, yks vittumaisimpia vikoja kun käytetään heikkolaatua. Osa maksaa vain satasen kun tilaat netistä, merkkihuolto vaihtaa sen kahella tonnilla.


    • Anonyymi

      Kytkinremontilta kuulostaa koska tos nuhapumppu koneesssa ei taids olla kaksoismassa vauhtipyörää.

      Ei kannata kaikkee uskoo kytkin 150e ja työt n. 400e
      Nuo parin tonnin rempat on dsg murheita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2606
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1143
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe