Taas ammoniakkivuoto Yaralla!

Anonyymi

Jälleen kerran, kuukauden aikana, päässyt Yaralla ammoniakkia ilmaan.
"Jälleen kerran" tuuli merelle päin.
Kuinka onkaan tuuria tuon tuulensuunnan kanssa.
Ja voihan merelläkin olla jo veneilijöitä liikkeellä.
Ugin palopäällikkö tuntuu toimivan myös Yaran tiedottajana.
Milloin Yaralta joku isompi päällikkö antaa haastattelun/lausunnon vaikka paikallissanomille ammoniakkivuodoista?
Kuinka kauan tällainen arpominen saa jatkua Uudessakaupungissa?
Ja entä sitten jos tällainen junanvaunu posahtaa Kalarannasss?
Eikö olisi jo aika sulkea Yaran tehdas?

7

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin kuin palopäällikkö taas totesi, kaikki on kiinni tuulen suunnasta! Vallitseva tuulensuunta on lounaasta, joten vielä sekin päivä nähdään, jolloin myrkkypilvi leviää kaupunkiin.

      Olen täysin samaa mieltä. Tehdas on pilannut jo Ugin merialueen päästöillään, eikä työllistä kuin kourallisen ihmisiä. Se on oikea riesa tälle kaupungille. Tehdas tulisi sulkea ja Yaran puhdistaa tehdasalueen pilaantunut maa-aines kustannuksellaan.

    • Anonyymi

      Ja milloin on seuraava vuoto?
      Huomenna, ensi viikonloppuna, jonkun isomman tapahtuman aikaan?
      Ja tuulen suunta onkin silloin kaupunkiin päin.
      Kuka osaa kertoa.
      Ja onko ensi kerralla enää pienempi vuoto?
      Kuka tällä hetkellä on se vastuullinen henkilö kuka antaa tällaisen arpapelin jatkua?

      • Anonyymi

        Ei tuo vuoto nytkään välttämättä mikään kovin pieni ollut, jos vuoto on ollut 1,5 h. Litrasta nestemäistä ammoniakkia muodostuu normaaliin ilmanpaineeseen päästessään 750 litraa ammoniakkikaasua. Ajelin veneellä noin 2 h ennen vuotoa tehtaan pohjoipuolelta ja ainakin silloin lähisaaren kesämökillä oli asukkaita paikalla ja muita veneilijöitä liikkeellä ja satamassa kaksi laivaa. Tehdas vuotaa jo niin usein, että alkaa tuntumaan jo siltä, että uskaltaakohan tuota enää ohittaa tuulen alapuolelta.


    • Anonyymi

      Ei taida homma olla hanskassa. - Tällisia vahinkoja ei sallita, jos leikitään näin vaarallisilla aineilla.

    • Anonyymi

      Hyvinkö meni kesä Yaralla? Olen miettinyt, että miksi Suomessa sallitaan apulannan valmistus saaristossa ja kaupungin lähistöllä. Tuollainen tehdas kuuluisi rakentaa jonnekin Siilinjäsven korpeen, jossa siitä ei olisi haittaa vesistölle, eikä ihmisille.

      • Anonyymi

        Yaralaiset ei vastaa. Ovat hipi hiljaa koloissaan ja saastuttavat sekä meren, että ilman alueella. Tehdas pitää nykyään myös niin kovaa meteliä, että sekin pitää lukea ympäristön saastuttamiseksi.


    • Anonyymi

      Kai Yarankin tehdas tulee alle 10:ssä vuodessa tiensä päähän.
      Maanviljelys muuttuu Suomessa sekä muualla ja lannoitteiden kuljetus kallista täältä muualle.
      Lisäksi palkkakustannukset isot.
      Ikävää vain että nyt satama laajenee kaupunkiin päin, kun tuo Yaran alue kuitenkin tulee lopulta kaupungin käyttöön.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe