https://www.poliisi.fi/tietoa_poliisista/tiedotteet/1/1/hengenvaarallista_holmoilya_kaarinassa_79908
21.04.2019 klo 01.48
Lounais-Suomi
Pelastuslaitos ja poliisi ovat käyneet illan aikana kahdella tehtävällä Kaarinan Piispanristillä. Molemmissa tehtävissä oli kyse nuorison sytyttämästä pienistä paloista.
Palavan irtaimen sekaan oli laitettu aerosolipulloja, toisessa nuotiossa niitä oli useita.
Paikan päältä on saatu havaintoja lähinnä kouluikäisistä polkupyörillä liikkuneista nuorista.
Nuorison sekä heidän vanhempiensa olisi paras muistaa, että sisällöstään riippuen erilaiset aerosolit sekä niiden ponnekaasut voivat palaa räjähdysmäisesti. Räjähtäessään aerosolipullo saattaa sirpaloitua. Palo saattaa levitä hallitsemattomaksi. Palon herkistämiä vielä räjähtämättömiä aerosolipulloja saattaa lentää ympäristöön pitkänkin matkan päähän jonkun sivullisen löydettäväksi.
Räjähdyksen, palavien ponnekaasujen, liuottimien, alkoholien ja tuleen syttyneiden vaatteiden aiheuttamat vammat ulottuvat usein ihon lisäksi syvälle hengitysteihin saakka, ja ne ovat pirullisen vaikeita ja pitkällisiä hoidettavia. Hoidettunakin ne aihettavat useimmiten elinikäisiä arpia ja toimintahäiriöitä. Ainakaan paikalle saapuvat viranomaiset eivät sellaisista halua kärsiä.
Näistä asioista olisi vanhempien hyvä vaihtaa jälkikasvunsa kanssa kotona pari tiukkaa sanaa. Ellei pelisääntöjen voida luottaa olevan täysin selvillä, voisivat pienet tiedemiehet viettää kesänsä lähinnä vanhempiensa valvonnassa, jonkin kotikutoisen turvallisemman puhteen parissa.
Hengenvaarallista hölmöilyä Kaarinassa
Anonyymi
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 132600
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831619Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä731435Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2571432Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2331332Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121120Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041069Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341050- 92993
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65983