Mietin että mikähän olisi koivun siitepölyallergiasta kärsivänä paras hetki vaihtaa autoon sisäilmansuodatin, ennen vai jälkeen siitepölykauden?
Teoreettisena ajatuksena että jo likaantunut suodatin rajoittaisi vähän ilmavirtausta ja uudetkin pölyhiukkaset pysähtyisivät jo entisen lian tekemään "puskuriin" eli vähemmän likaa pääsisi läpi kuin tuliterässä ja puhtaassa raikkarissa? Sitten kun pölykausi on ohi niin vaihtaa uuden suodattimen ettei likainen suodatin päästele vahingossakaan enää siitepölyä autoon sisälle?
Vai olenko ihan väärässä tässä teoriassa?
Kaupalliset toimijat tietysti ajattelevat vain omia voittojaan jolloin heidän mielestään raikkari pitäisi vaihtaa vaikka 2x vuodessa tai joka päivä... mutta mikä on tieteellisesti objektiivinen totuus?
Auton raikkarin vaihtohetki, koivun siitepölyallergia
Anonyymi
1
167
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä se parempi on vaihtaa siitepölykauden jälkeen kun siitepöly jää suodattimen muuhun likaan paremmin kiinni, uusi päästää enemmän pölyä läpi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2663348Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.871519- 661213
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra1991049- 551015
Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:50966- 63951
- 42797
- 47772
- 113726