Yhteistyötä ei sen sijaan ole. Vain Esikoiset ry ja Rauhan sana ry tekevät lähetysyhteistyötä Venajällä ja Virossa.
Valitettavaa tietenkin. Kaikki kristittyjen välejä rikkovat ovat vihollisen asialla, useimmin itse tietämättään. Väärä oppi kun ilmoittautuu aina ainoaksi oikeaksi opiksi.
Jeesus ei ole näet perustanut mitään muista ihmisistä ja toisista kristityistä eristäytyviä karsinoita, nämä ovat kaikki lihan töitä.
Kun ei tunneta oikein itseään syntisinä ja heikkoina, toisten tukea ja apua tarvitsevina ihmisinä. Tästä seuraa, että kilpaillaan kenellä olisi kiiltävin liha, - eli virheettömin status ihmisten silmissä. Kehitetään ryhmälle säännöt noudatettaviksi, ja sertifikaattia läpäisemättömät henkilöt ja henkilöryhmät passitetaan alakertaan, kuumia hiiliä käsitteviksi hiilityöntekijöiksi, - sarvipään ohjauksessa.
No niin, mutta Jeesus tosiaan kutsuu ja valitsee aivan henkilökohtaisesti seuraajansa, hän myös pitää huolta laumastaan, sanan ja sakramenttien kautta.
Jos tämä valitseminen pelastukseen olisi annettu ihmisten tehtäväksi, niin jokainen tulisi toinen toistensa tumitsemina kadotetuiksi, eikä yksikään pelastuisi.
Puheet eri lestadiolaisryhmien tukkanuottasilla olosta ovat perättömiä.
50
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Niin, äkkiä katsottuna
kaikki näyttää hyvältä mutta on niin monta tapaa manipuloida muita ja toteuttaa muihin omaa vallanhaluaan, mikä tietysti tapahtuu aina hyvän nimissä.
Piruna
ei kannata yrittää, koska se ei ole ovelaa, mutta Jumalan nimissä on paljon helpompaa olla piru. Luther taisi myös sanoa jotain sellaista.
Tuo
kyseinen yhteisö näyttäisi auliisti antavan anteeksi synnit, siis yhteisön sisällä hyväksyttävät synnit, mutta julistavatko anteeksi myös murhaajien, yms synnit.? - Anonyymi
Niin,
"Hebr. 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä "
Tuosta oli pitkä ja hyväkin keskustelu Jehovan todistajien kanssa pari vk sitten.
Mutta,
miten käyttäytyvät? Tupakoivat, holtitonta liikennekäyttäytymistä, vallanhalua, .....
Lisäksi,
minulla on nyt omakohtainen kokemus, jonka lähde saattaa paljastua piankin, keskitysleirin tyylisestä toiminnasta jossa hyväveli järjestelmä riistää muita. - Anonyymi
Ja vielä,
eikö pääministeri ole juuri tuota samaa puuta.?
Sillä
voisi olla suora yhteys siihen miksi Sipilä kannustaa kaikkia pien-tai mikroyrittäjiksi, ovat helppo kohde tyrannialle. Tällä palstalla lestadiolaiset on mustamaalattu koko ajan piruiksi.
Avauksessani tarkoitin tilannetta oikeassa live elämässä. Eri lestadiolaisryhmät eivät siis ole keskenään tukkanuottasilla.
Yksittäisen nimeltä mainitun henkilön ruotiminen ei ole tämän palstan puitteissa mahdollista selvittää. Sen verran kuitenkin seurasin valtion politiikkaa, että Sipilä ei esiintynyt virassaan tunnustavana kristittynä. Tilaisuuksissa puhujana kylläkin.
Sydämen kristitty ei voi kuitenkaan jakaa vakaumustaan virantoimitukseen ja sen ulkopuoliseen elämään.
Rahan lisääminen itselle ja omalle sosiaaliryhmälleen, (upporikkaille siis), oli hänen agendansa. Sillä hän menetti puolueensa jäsenistön luottamuksen.
Tätä ei kuitenkaan pidä sotkea lestadiolaisuuteen.- Anonyymi
padasjoenukko kirjoitti:
Ken tiesi olet oikeassa viestinesi.
-Ukko alkaa runolliseksi, tosi sööttiä.
Lestadiolaisilla ei ole valtaa liikkeen ulkopuolisiin, tämä on tuulesta temmattu väite.
Ei tosin sisäpuolisiinkaan elleivät he usko julistuksen uhkauksiin ja pelotteluihin.
Ne tietenkin ovat kiipelissä jotka uskovat ja luottavat vääriin opetuksiin. Mutta tämähän koskee kaikki muitakin uskovien yhteisöjä, joissa keskitettyä vallankäyttöä ja valvontaa esiintyy jäsenistöä kohtaan.Kristittyjen parissa Jumalan sana Pyhän Hengen voimalla ohjaa SISÄLTÄ päin kaikkeen totuuteen.
Kun esimerkiksi homoseksuaalista aineistoa netissä levittävä henkilö poraa huonoa kohteluaan kristillisessä yhteisössään ja hakkuu julkisesti tätä yhteisöä, niin hän on tullut valvomattomaksi ja luopunut julkisesti uskostaan, jonka todistavat hänen tekonsa ja katumattomuutensa.
Sama koskee helluntaiseurakunnasta erotettua, homoliittoon vihittyä henkilöä.
Mikä on tuo syy, miksi hän menisi helluntaiseurakuntaan homopuolisonsa kanssa?
Haluaako hän tehdä parannuksen synnistään ja erota puolisostaan? Vai haluaako hän seurakuntansa hyväksyvän homoparit? Sellaista Jumalan sana ja kristillinen kirkko ei hyväksy. Jos tällainen seksuaali-identiteetin kehityshäiriö on, sille ei tietenkään voi mitään, eikä tämä ominaisuus uskossa kilvoittelevaa kadota. Mutta jos hän ryhtyy homoseksuaalisiin tekoihin, katumattomana, silloin hän on valinnut väärän tien.Mitä tarkoitat tuolla tukkanuottasilla olemisella?
Tarkoitatko esim. sitä, että eri ryhmät ovat muita kohtaan sallivia ja ovat sitä mieltä, että muissakin ryhmissä voi tulla autuaaksi?Täällä oli jossakin avauksessa lestadiolaisuudesta sellaista tyitoa että nämä ryhmät olisivat riidoissa keskenään. Eivät ole. 1800/1900 lukujen taiteen tapahtumista johtuen suurimmalla osalla lestadiolaisryhmiä on ekslusiivinen seurakuntaoppi. HE siis uskovat, että vain heidän ryhmässään voi ihminen pelastua.
Mutta sehän on ihan heidän oma sisäinen asiansa, maassa on uskonnonvapaus. Raamatussa ei tällaista oppia ole, joten kenenkään ei tarvitse olla lainkaan huolissaan tällaisista käsityksistä, esittipä niitä kuka hyvänsä, tai millainen ryhmä hyvänsä. Tämän asian kanssa on siis täysin turhaa haaskata netissä aikaansa.
Joka Jeesuksen henkilökohtaisesti tuntee, ei hän korviansa lotkauta tällaisille puheille. Siksi tämä Kristuksen todistaminen, täälläkin, on aivan välttämätöntä, Kristus päästää tällaisista turhista huolista kokonaan, Jumalan rauhaan, iloon ja vapauteen.- Anonyymi
KUnhan se "todistaminen " vain tapahtuu juuri sinun sapluunasi mukaan, eikö niin !
kaikki muut voivat poistua palstalta, eikö niin! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KUnhan se "todistaminen " vain tapahtuu juuri sinun sapluunasi mukaan, eikö niin !
kaikki muut voivat poistua palstalta, eikö niin!Samaa mietin. Tämä "väitöväinen" on ilmeisesti saanut jostain henkilökohtaisen tehtävän jakaa omaa viisauttaan asiasta kuin asiasta. Ainakin tämän foorumin kaikki aloitukset täyttyvät tämän mestarin järjenjuoksusta. Punaisena lankana vaikuttaa olevan että muut haukkuu, räyhää, pilkkaa, on tukkanuottasilla tai muuten vaan väärässä, hän on oikeassa.
Nykyajan vitsaus onkin täydellisen tietämättömyyden tuoma harha omasta osaamisesta. Mitä vähemmän tietää sitä itsevarmemmin ihmiset alkavat puhumaan asiasta kuin asiasta, jonka vain täydellinen tietämättömyys voi antaa. - Anonyymi
Sehän on Mr. Lempäälän Raid, kaiken keskustelun tappaja ja allerginen kritiikille. Ei se nimitys turhasta ole tullut, kyllä se on ansaittu.
Anonyymi kirjoitti:
Sehän on Mr. Lempäälän Raid, kaiken keskustelun tappaja ja allerginen kritiikille. Ei se nimitys turhasta ole tullut, kyllä se on ansaittu.
En tiedä kuka eaid olet, mutta olen odottanut keskustelukykyisiä kirjoittajia kovasti mukaan. Eihän kirjoittajien persoonaa vastaan kohdistettu perätön ja halveksiva hyökkäily mitään keskustelua ole.
Kun asioista ei tiedä tosiasioita, on ihan turha käyttää aikaansa jonkun ryhmän tai henkilöiden panetteluun. Tällainen toiminta kertoo vain kirjoittajan omasta surkeasta tilasta, ei mistään muusta.
Sääli ettei ihmisellä ole mitään rakentavaa asiaa.- Anonyymi
Eiköhän se ole jo tullut kaikille selväksi, keskustelu kanssasi on mahdotonta. Sinulle on olemassa vain oma "totuutesi". Sitä vastaan kirjoittavat ovat saastaisia ja Jumalattomia. Eikö se kerro itsellesi mitään, jos saa kolmelta keskustelupalstalta potkut. Kyllä normaali ihminen pysähtyy vähemmästäkin miettimään, missä meni pieleen, pitäisikö muuttaa käyttäytymistään.
- Anonyymi
vaitovainen kirjoitti:
En tiedä kuka eaid olet, mutta olen odottanut keskustelukykyisiä kirjoittajia kovasti mukaan. Eihän kirjoittajien persoonaa vastaan kohdistettu perätön ja halveksiva hyökkäily mitään keskustelua ole.
Kun asioista ei tiedä tosiasioita, on ihan turha käyttää aikaansa jonkun ryhmän tai henkilöiden panetteluun. Tällainen toiminta kertoo vain kirjoittajan omasta surkeasta tilasta, ei mistään muusta.
Sääli ettei ihmisellä ole mitään rakentavaa asiaa.Vaitonainen tekee juuri sitä mistä muita syyttää. Ja lisäksi kuvittelee ymmärtävänsä jotain yhtä hyvin kuin kaikki muutkin. Siinä hän tekee suuren virheen. Ei hän ymmärrä edes niin paljon.
Luulee kyllä kirjoitustensa perusteella jotain jostain käsittävänsä. Minä en ole nähnyt missään kirjoituksessaan muuta kuin muiden tuomitsemista ilman mitään perusteluja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaitonainen tekee juuri sitä mistä muita syyttää. Ja lisäksi kuvittelee ymmärtävänsä jotain yhtä hyvin kuin kaikki muutkin. Siinä hän tekee suuren virheen. Ei hän ymmärrä edes niin paljon.
Luulee kyllä kirjoitustensa perusteella jotain jostain käsittävänsä. Minä en ole nähnyt missään kirjoituksessaan muuta kuin muiden tuomitsemista ilman mitään perusteluja.Joo o kopioi toisten ajatuksia ymmärtämättä niiden sisältöä ja laittaa niitä millon mihinkin väliin, vähän niinku esikoisten puheetkin
Olen kristillisen vakaumukseni vuoksi velvoitettu oikomaan röyhkeimpiä valheita lestadiolaisista. Miksi ette ota selvää asioista?
Miksi jonkun ryhmän pitäisi olla teidän johdossanne ja toimia teidän tahtonne mukaisesti?
Totuus on, että valheessa Jumalan tahdon vastaisesti eläviä suututtaa totuuden kuuleminen.
Olis mukavaa vain penetella netissä, muiden hymistessä hyväksyvästi. Viha on väkevä voima kun sitä itsessään hellii ja rakastaa. Sellainen elämäntapa on väärä.- Anonyymi
Tuollainen kaikesta kaiken tietävä asenne kirjoittelussa aiheuttaa lukijassa vastenmielisyyttä.
Ainakin itseni kohdalla.- Anonyymi
Sama. Besservisserit ovat vastenmielisimpiä keskusteluosapuolia.
- Anonyymi
Ääni täältäkin. Kykenemättömiä keskusteluun, kuten ylempänä todettiin.
Vuosikymmenien aikana tieto karttuu juuri sellaisista asioista jotka ovat sydäntä lähellä ja joiden kanssa on joka päivä tekemisissä. ONhan se tuhannen kertaa parempaa varma tieto pelastuksesta jokaiselle joka sen sisäisesti sulattaa sydämensä sopukoihin.
Hölinä mitä täällä 90% viestreistä sisältää on tyhjää täynnä, sellaisesta ei kukaan rakennu, eikä kristittyjen usko vahvistu. On se nyt kumma jos ei itsestään mitään saa tulemaan, niin aika pitää käyttää niiden panetteluun joilla on selkeä ja varma tie osoittaa jokaiselle joka haluaa pelastua.
Tyhjän saamme pyytämätäkkin. Eihän lhimmäisten panettelu mitään vaadi, kiero epäuskonen vihamisilen luonne riittää. Omat asiat ovat jääneet käsittelemättä.- Anonyymi
Eli jälleen saamme tämän ihmeellisen kymmenen prosenttia vaitovaisen kautta onneekkasti käyttöömme ja hylkäämme ne 90 % kelvottomina ja turhina hölinöinä eli kaikki omat elämän tuomat kokemukset ja ymmärrykset !
näin on ihmeellisesti kaiken luoja järjestänyt avun tällekkin foorumille.
Ellet pysty asiasisällöllisesti vastaan viesteihini, niin älä vastaile lainkaan. Kiitos.
Seurailin kuollutta palstaa jonkin aikaa. Ei ollut kenelläkään asiaa. Sitten alkoi taas tämä sama lestadiolaisten asiaton parjaus, - se touhu vaan ei kerta kaikkiaan käy. Te ette hyödy siitä mitään, emmekä me lestadiolaiset hyödy tietämättömien valehtelusta yhtään. Ensin pitää käydä rukoushuoneilla tutustumassa lestadiolaisiin, ja kirjoittaa sitten kun on omia kokemuksia saanut.
Totuushan on että lestadiolaiset ovat aivan liian hiljaa julkisuudessa tästä nykyyisestä jumalattomasta ja röyhkeästä menosta.
Monet muut uskovat ovat aktiiveja tässäkin asiassa ja panevat itsensä likoon uskovien laillisten yhteiskunnallisten oikeuksien puolustamisessa, jumalattomien kuristaessa uskovia kurkusta yhä lujemmin, yliopistossa koulutettujen johdolla, - kouluissa eduskuntatalossa, yms.- Anonyymi
Voi vaitonainen Sinua. Kuvittelet niin tietäväsi asioista niin paljon enemmän kuin muut. Eikö niin? Toitotat totuutta lestadiolaisten hiljaaolosta. Ynnä muuta, mitä olet päähäsi saanut.
Ymmärrätkö, ettet ole kovin tietäväinen asioista, joista yrität tietää enemmän kuin kaikki muut? - Anonyymi
Nimenomaan, ajatus, että pitäisi mennä lestadiolaiselle rukoushuoneelle kuulemaan "sanaa", eli heidän saarnaperinteensä JARGONIA, on käsittämättömän outoa "lahkolaishöpinää". Saada kokemuksia siitä aivan käsittämättömän oudosta kristinuskon tulkinnasta, johon lestadiolaisuus on ajautunut.
Onko näin VAITONAINEN, saatat olla mieskin. Niitä suuret sananselittäjät lahkossanne ovat? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan, ajatus, että pitäisi mennä lestadiolaiselle rukoushuoneelle kuulemaan "sanaa", eli heidän saarnaperinteensä JARGONIA, on käsittämättömän outoa "lahkolaishöpinää". Saada kokemuksia siitä aivan käsittämättömän oudosta kristinuskon tulkinnasta, johon lestadiolaisuus on ajautunut.
Onko näin VAITONAINEN, saatat olla mieskin. Niitä suuret sananselittäjät lahkossanne ovat?;)
Nasaretin lahkoa tosiaan edustan, evankelisluterilainen kristitty. Monet miljoonat muut Jeesukseen uskovat minun kanssani kuuluvat tähän nasaretilaisen Jeesuksen Kristuksen lahkoon.
Tässähän ei ole sananselityksiin päästy vielä, aika on mennyt lestadiolaisuutta tuntemattomien henkilöiden esittämien perättömien väitteiden oikaisuun.
Vanhoillisista (vl) en tiedä mitään, eikä heidän sisäiset metodinsa kuulu nykyisin tälle palstalle. Heille tarkoitetut panettelut voi esittää heidän keskustelupalstallaan, jos ei muuotin voi vihaansa hillitä, eikä itseään tutkia miksi yleensä elää vihassa toisia ihmisiä kohtaan.- Anonyymi
Ei sinun kirjoituksistasi kukaan juuri mitää pysty irti saamaan.
Itseäsi taatusti viehättää omat aikaansaannoksesi. Kenties luet niitä moneen kertaan vielä päivienkin kuluttua, vai miten on? - Anonyymi
On hyvä muistaa että "vaitovaisen" tapaiset kirjoittajat pitävät näitä palstoja kiinnostavina loppupeleissä, vaikka kaikki piparit eivät pellillä olisikaan.
Niinkuin minä uskon, niin minä kirjoitan. Koska olen Kristuksessa Jeesuksessa Jumalan omaksi lunastettu lähes 70 vuotta sitten, pelastettu, synneistäni Jeesuksen verellä puhsistettu uskon kautta, totta kai minä samaa iloa ja onnea toivon muillekin. Uskon että jokainen syntinen minun laillani haluaa kuulla evankeliumin, näin on käynyt, olet ansainnut kadotustuomion synneilläsi, mutta kiitos Jeesuksen, sinun ei tarvitsekkaan kuolla.
Uskovien kanssaihmisteni kirjoituksista ja heidän todistuksistaan täällä olen iloinnut.
Sen sijaan henkilöihin persooniin kohdistuva vihamielinen ja halveksiva panettelu on kammottavaa luettavaa. Miksi joidenkin aika kuluu tällaiseen?
Jos oma tila on sellainen ettei kestä kuulla totuutta, jättää tämän palstan viestit lukematta. Joskus ne ovat kuitenkin tavalla taikka toisella edessä, mitä taakseen on jättänyt.- Anonyymi
En minä tuosta vaitovaisesta tiedä, mutta on sellainen pakkokirjoittamisen ja pätemisen tarpeen tyydytysvaiva olemassa joillain. Tämä on tutkittua tietoa.
Jos uskovalla ei ole tarvetta todistaa Jeesuksesta Kristuksesta pelastajastaan, johon hän uskoo, niin herää kysymys, mihin tämä henkilö uskoo? Jos apostolit olisivat aikanaan vaienneet ihmispelon ja judaistien väkivallan edessä, niin meillä ei olisi kristinuskoa.
Tuntemattomien ihmisten persoonien määrittely ei kuulu lainkaan tälle palstalle, se on ammatti-ihmisten työtä, ja tapahtuu henkilön omasta tahdosta.
Meillä eläkeläisillä on aikaa todistaa Herrastamme Jeesuksesta. Mikä on tuo voima joka koko ajan pyrkii tällaista todistusta estämään? Näitähän ei ole kenenkään pakko lukea, jos kokee itselleen tarpeettomiksi. Nyt kun kaikki vielä siirtyisimme vakio nimimerkkiin, se helpottasi huomattavasti viestien valikoimista.
Tämä anonymys homma panetteluviesteineen ei ole kyllä alkuunkaa tervettä touhua.
JOs ihminen on jotakin mieltä, niin sen voi sanoa vakiintuneella nimimerkillä, ja myös olla valmis todistamaan miksi on juuri tätä mieltä, mihin kaikkiin faktoihin mielipiteet perustuvat.Vaitovainen kirjoittaa hyvin ja asiaa, mutta usein.
Uskon veljenä haluaisin sanoa, että me kaikki elämme lihassa ja olemme lihallisia, joten vastaanottokykymme on hyvin rajallinen ja yksilöllinenkin. Nyt näyttäisi siltä, että hyvä ja erittäin kallis asia aiheuttaa turhaa ärsytystä, kun sitä liikaa tarjotaan liikaa yhdestä tuutista.
Tuutista tuleekin mieleeni eräs herkkuni - jäätelö - söin kerran sitä niin paljon, että yök ja yök.. - tuli enemmänkin kuin ähky olo. Meni pitkän aikaa ennenkuin jäätelö maistui taas hyvälle ja herkulliselle. Nyt maistuu - ja usein, mutta yritän pitää kohtuudessa.
Tehkäämme työtämme rukouksen hengessä toinen toistamme tukien.- Anonyymi
Tässä varmaan suurin rasite on historia ja kirjoittajan heiluminen kahteen suuntaan. Mies on yleisesti tunnettu palstalla rumasta kielenkäytöstään, toisten tuomitsemisesta, haukkumisesta ja kiroilusta. On saanut monet ja taas monet kirjoittajat poistumaan palstalta ja moni varmaan odottaa anteeksipyyntöä.
Anonyymi kirjoitti:
Tässä varmaan suurin rasite on historia ja kirjoittajan heiluminen kahteen suuntaan. Mies on yleisesti tunnettu palstalla rumasta kielenkäytöstään, toisten tuomitsemisesta, haukkumisesta ja kiroilusta. On saanut monet ja taas monet kirjoittajat poistumaan palstalta ja moni varmaan odottaa anteeksipyyntöä.
Minua ei tunneta mistään edellä mainituista. Tämä nyt ensiksikin tiedoksi.
Toinen juttu on mahdollisuus valita ihan itse, mitä täältä lukee.
Kovasti olen kaivannut kehittyneitä uskovia kirjoittajia runsaasti mukaan. Evankeliumi on aina iloinen asia. Mikäli evankeliumi Kristuksesta tuntuu vastenmieliseltä, silloin on tosiaan ähky kysymyksessä. Jos tahtoo itse todistaa voi aina tehdä uusia avauksia itseä kiinnostavista ja itselle tärkeistä asioista, kunhan ne liittyvät evankelisluterilaiseen uskoon jota me lestadiolaiset tunnustamme, tai lestadiolaisuuteen.
Masturbointikehoitukset eivät kuulu tälle palstalle, eikä halveksiva tuntemattomien ihmisten persooniin kohdistuva kirjoittelu.- Anonyymi
vaitovainen kirjoitti:
Minua ei tunneta mistään edellä mainituista. Tämä nyt ensiksikin tiedoksi.
Toinen juttu on mahdollisuus valita ihan itse, mitä täältä lukee.
Kovasti olen kaivannut kehittyneitä uskovia kirjoittajia runsaasti mukaan. Evankeliumi on aina iloinen asia. Mikäli evankeliumi Kristuksesta tuntuu vastenmieliseltä, silloin on tosiaan ähky kysymyksessä. Jos tahtoo itse todistaa voi aina tehdä uusia avauksia itseä kiinnostavista ja itselle tärkeistä asioista, kunhan ne liittyvät evankelisluterilaiseen uskoon jota me lestadiolaiset tunnustamme, tai lestadiolaisuuteen.
Masturbointikehoitukset eivät kuulu tälle palstalle, eikä halveksiva tuntemattomien ihmisten persooniin kohdistuva kirjoittelu.Eikö sinulla ole vaikkapa hyvää kalakaveria seuraksi, jotta ei tarvitsisi täällä roikkua vuorokaudet läpeensä.
Siitä olen vakuuttunut että itse en noin hyvän ja tietävän ihmisen kanssa haluaisi olla missään tekemisissä "siviilissä".
- Anonyymi
Despoottiset ja narsistiset luonteet ovat kykenemättömiä itsekritiikkiin ja toisen ihmisen kuuntelemiseen, eivät tunnust a mitään eivätkä koskaan korjaa tekemisiään koska vika on aina muissa.
että sellaisessa tilanteissa ei aut a muuta kuin pitää pitkähkö välimatka.- Anonyymi
Joku tällainen sairaus siellä varmaan vaikuttaa. Jotenkin tuo kommentti pelästytti;
"Minua ei tunneta mistään edellä mainituista. Tämä nyt ensiksikin tiedoksi."
Kaikki on kuitenkin luettavissa täältä, jos jaksaa moisia penkoa. No, olkoon mikä on, lähipiiri siinä on yleensä kovin kärsijä. Noihinkin on varmaan toimivia lääkityksiä nykyään. Anonyymi kirjoitti:
Joku tällainen sairaus siellä varmaan vaikuttaa. Jotenkin tuo kommentti pelästytti;
"Minua ei tunneta mistään edellä mainituista. Tämä nyt ensiksikin tiedoksi."
Kaikki on kuitenkin luettavissa täältä, jos jaksaa moisia penkoa. No, olkoon mikä on, lähipiiri siinä on yleensä kovin kärsijä. Noihinkin on varmaan toimivia lääkityksiä nykyään.Kuten sanoin minua ei tunneta kiroiluista, olenhan sentään satojen ihmisten tuntema henkilö. :) Joka näin väittää hän valehtelee. Joku sosiaalista rohkeutta ja rehellisyyttä rajoittava ongelma saattaa olla taustallasi, kun et omista asioistasi kykene sanaakaan kirjoittamaan, tästä olen kanssasi samaa mieltä. Emme ole kuulleet puolisostasi emme perheestäsi emme lapsistasi etc. rehellinen sosiaalisesti terve ihminen voi kaikista näistä asioista kertoa vapaasti.
Mikä tarve sinulla on toisiin sijoittaa omat valheelliset mielikuvituksesi? Vieläpä syytellä tällaisista? Tämänkaltainen on minullekin ennenkuulumatonta 25 vuoden nettiharrasteluni aikana.
Uskoa vailla olevien kateuden toki ymmärrän, olisihan se hirveätä odottaa esimerkiksi tänään tapahtuvaa äkkikuolemaa ilman toivoa iankaikkisesta elämästä. Mutta omalla tontillaan pysymistä saanen sinultakin sentää odottaa keskustelupalstoilla.
Kuten sanoin avauksessani, lestadiolaisilla ei ole mitään kahinoita keskenään, kyllä nämä kahinat ovat uskosta osattomien hyökkäyksiä lestadiolaisuutta vastaan, kuten olemme nähneet.
Lestadiolaisten ongelma on enemmänkin hengellinen mykkyys. Täälläkin ateistit saavat rauhassa vapaasti jauhaa, valheitaan lestadiolaisista, eikä minun lisäkseni moni lestadiolainen varoita heitä epäuskon kammottavista ja iankaikkista seurauksista.
Toki mä tiedän ettei moni lestadiolainen lue tätä palstaa eikä kirjoittele täällä. Syykin on selvä. Siltikin jonkun varoituksen sanan heittäminen joukkoon olisi tärkeätä. Koskaan ei tiedä millaisia lukijoita sattuu vilkaisemaan palstaa, jollakin voi olla kysymystä pelastuksesta.- Anonyymi
Löysin tästä linkistä varmennuksen:
http://Jeesus-on-Herra.com/ - Anonyymi
nettioppia ikä kaikki
ei pitkällä tikullakaan maksa enmpää vaivaa
yltyy vaan jos....... Maailmamme ongelma eivät ole Jeesukseen uskovat, vaan jumalattomat, jotka ovat hyljänneet ainoan mahdollisuutensa pelastua.
Uskontoja maailmassa on lukematon määrä, yhteistä näille kaikille on kuitenkin se, ettei heillä ole Vapahtajaa.
Heidän jumalansakin ovat sellaisia, jotka eivät ole luoneet maailmankaikkeutta, eivätkä ole tulleet syntisen ihmisen asialle, vaan he ovat lahjottavia ja palvottavia jumalan kuvia, kivesta ja muista materiaaleista valmistettuja patsaita.- Anonyymi
Juuri näin on!
Katselin tänään TV:stä pari noin minuutin mittaista pätkää uskontojen uhrien dokumenttia. Olin toki nähnyt insertin jossa jehovalaispoika oli toimittanut nettiin homoseksuaalista materiaalia. Tämä materiaali oli sitten havaittu nänen yhteisössään.
Näin pienen otannan jälkeen jäin vaan miettimään, miksi tällaista harrastava henkilö ei ole jo aikoja sitten lähtenyt ihan vapaaehtoisesti jehovalaisesta yhteisöstä.
Toinen tapaus oli tämä kansanedustaja Oulusta, joka ihmetteli homoavioliittoon mentyään miksi hänet erotettiin helluntaiseurakunnasta.
Kristillisiltä yhteisöiltä, (tai muilta uskonnollisilta yhdyskunnilta), siis edellytettäisiin raskaissa synneissä elämisen siunaamista ja hyväksymistä. Olenko ymmärtänyt oikein?
Odotetaanko ateisteilta Jeesuksen tunnustamista Herraksi ja sydämen uskoa Kristukseen jotta voi kuulua ateistiyhteisöön jäsenenä? En usko!- Anonyymi
Se on mielenkiintoinen näkemys ettei lestoilla ole mitään kahinaa keskenään, mutta siis ihan vaan huvikseen ovat leiriytyneet moneen kymmeneen porukkaan, sanoisin että aika jännä juttu !
- Anonyymi
padasjoenukko kirjoitti:
Vai jännä juttu, paremminkin huvittava juttu!
-sinä olet huvittava juttu, ymmärrätkö
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1333403Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen382673Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302505Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631202408Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .332225- 1151810
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3141472Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1741468Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.3121351- 661218