tässä vähän aikaa sitten käyttis kaatu eikä koneen päälle laitettaes käynnistyny ollenkaa.. no.. tein sitte käyttöjärjestelmän korjauksen että kaikki tavara ei häviäis koneelta.. no. sitten suurin osa ohjelmista lakkas toimimasta. ilmeisesti jokku tiedostot on hävinny tai sitte kone ei vaan löydä niitä.. edes wintoosan update-sivusto ei toimi?! mitähän ihmettä mä oon möhliny vai onko se wintoosan korjaus tosiaan noin pyllystä että sen jälkeen joutuu asentaan kaikki ohjelmat uusiksi? ja millähän sen updaten sais toimimaan? vai pitääskö vain asentaa koko xp uusiksi? poistuuko sillon kaikki tiedostot, ohjelmat yms. koneelta? olis ihan hyvä jos poistuis nimittäin olis helpompaa niin.. sais sitte laittaa kaiken uusiksi..
onkelmia XP:n kanssa
9
1233
Vastaukset
- uusiksi
Jos sinulla on vain jonkun merkkikoneen mukana tullut XP Rescovery Cd-romppu niin niissähän on merkkikoneen valmistaja muutellut sitä käyttistä asentelemalla omia ajureitaan ym.ohjelmiaan ja on käyttistä muutellessaan sählänneet monia asioita päin p....ä.
Kyllä alkuperäisessä ja aidoilla Windos XP Retail-ja OEM-versioiden asenusrompuilla korjausasennus onnistuu aivan hyvin ja kaikki ohjelmat ja tiedostot säilyy toimivina.
Jos sinulla on ns.merkkikone niin katso sen merkkikoneesi valmistaja sivustoilta miten sen ongelmat korjataan.
Jos asennat koko XP:n uusiksi niin tietenkin menetät vanhat ohjelmasi,tiedostosi ja ajurit joudut asentamaan uudestaan.
Huom.
XP asennus täytyy aloittaa aivan ehdottomasti Käynnistämällä koneesi siitä XP:n asennusrompulta,
jos käynnistät windowsin ja sitten asennat XP niin silloin se ei ole mikään puhdas XP asennus.juu on merkkikone.. täytyy katsella jos löytyis netistä jotain tietoa.. taidan kyllä asentaa koko käyttiksen vaan uusiksi. olisko muuten jotain tietoja mitä kannattais ottaa ylös ennen sitä? ja mitenkähän käy kaikkien laajakaista-asetuksien ja sellasten?
- Luu
Tuliko ilmoitus käynnistettäessä: Windows ei käynnistynyt koska seuraava tiedosto puuttuu tai on viottunut: \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM
Jos tuli niin ehkä voin auttaa?- Luu
anzquli-87 kirjoitti:
ei tullu tollasta.. se vaan yksinkertasesti ei käynnistyny..
No empä tiedä sit. Mulla oli ongelmia käynnistyksen kanssa, ja toi kyseinen ilmoitus tuli, eikä kone käynnistyny.
- Mikä avuksi
Luu kirjoitti:
No empä tiedä sit. Mulla oli ongelmia käynnistyksen kanssa, ja toi kyseinen ilmoitus tuli, eikä kone käynnistyny.
Mulle tuli tuo ilmoitus SYSTEM32/CONFIG/SYSTEM...
Ei löydy tai on vioittunut.
Yritin tehdä korjausasennuksen, mutta se ei onnistunut. Sitten asensin XP Pro.n kokonaan uudelleen CD:ltä, ja asennus eteni ja loppui ihan normaalisti, mutta kone ei edelleenkään käynnisty normaalisti. Kone käynnistyy kyllä vikasietotilassa, mutta hiiri ei toimi eikä laitehallinnasta löydy hiirtä laisinkaan.
Auttakee miestä mäessä!!!!
Ton hiiren varmaan saan pelaamaan, kunhan nyt vaan saisin koneen käynnistymään normaalisti. Pitäskö kovalevyt vielä formatoida ja yrittää uudelleen asentaa XP, vai mitä????
P.S Netti ei ollu kytkettynä asennuksen aikana. - Luu
Mikä avuksi kirjoitti:
Mulle tuli tuo ilmoitus SYSTEM32/CONFIG/SYSTEM...
Ei löydy tai on vioittunut.
Yritin tehdä korjausasennuksen, mutta se ei onnistunut. Sitten asensin XP Pro.n kokonaan uudelleen CD:ltä, ja asennus eteni ja loppui ihan normaalisti, mutta kone ei edelleenkään käynnisty normaalisti. Kone käynnistyy kyllä vikasietotilassa, mutta hiiri ei toimi eikä laitehallinnasta löydy hiirtä laisinkaan.
Auttakee miestä mäessä!!!!
Ton hiiren varmaan saan pelaamaan, kunhan nyt vaan saisin koneen käynnistymään normaalisti. Pitäskö kovalevyt vielä formatoida ja yrittää uudelleen asentaa XP, vai mitä????
P.S Netti ei ollu kytkettynä asennuksen aikana.Kokeile tota :http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000672&posting=22000000006948185
Mä olen joskus puhtaaks kirjottanu kovalevyn ja sit asentanu uudelleen sen xp:n mutta ongelmat vaan on jatkunu. Ei aina mutta kerran viikkoon. Mutta olen kyllä saanut sen väliin auki pelkällä korjausasennuksella. On kuulemma joku windows mato? - Miten eroon siitä
Luu kirjoitti:
Kokeile tota :http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000672&posting=22000000006948185
Mä olen joskus puhtaaks kirjottanu kovalevyn ja sit asentanu uudelleen sen xp:n mutta ongelmat vaan on jatkunu. Ei aina mutta kerran viikkoon. Mutta olen kyllä saanut sen väliin auki pelkällä korjausasennuksella. On kuulemma joku windows mato?Jos ton temppuilun aiheuttaa joku mato, niin kyllä kait siihen on lääke olemassa, tietääkö joku enemmän?
- kyllästynyt
Miten eroon siitä kirjoitti:
Jos ton temppuilun aiheuttaa joku mato, niin kyllä kait siihen on lääke olemassa, tietääkö joku enemmän?
Windowsin service pakit tekee tuon. Formatointi ja uusi asennus ja automaattiset päivitykset pois päältä.Mulla ainaskin autto pelaa taas.Kesken eräsiä kaikki tyyni nuo windowsit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.9410803Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli702927Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä202436- 1602117
Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️222067Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1382011- 521996
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?331898- 1031532
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411306