Kannattaako tulla keskustelemaan kielipolitiikasta, jos provosoituu pakon purkamisen ajatuksestakin?

Anonyymi

Täällä joku pakon kannattajista puolustautui sillä, että häntä oli provosoitu!

Pelkästään pakollisen ruotsin purkamisesta puhuminen on toisille provosointia ja oikeuttaa haukkumaan muitten lapsia tyyliin mopopojat, laiskat, asenneongelmaiset, heikkolahjaiset, keharit,...

14

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kieliaktiivit täällä vertaavat ruotsinkielisiä vihamielisiin haittaeläimiin, vapaa kielivalintafoorumi pitää kaksikielisten perheiden äitejä pelkkinä vuokrakohtuina ja Suomalaisuuden Liitto on vaatinut, ettei Linnanjuhlissa saa puhua ruotsia sekä kannustanut jäseniään tekemään kuin Lalli.

      Miten tuo liittyy pakon purkamiseen? Lisäksi, aina kun täällä esitetään edelleen kiistämättömän pitävät argumentit pakkosuomen poistolle, niin kieliaktiivit vastaavat vain "muuta takaisin emämaahan". Miksei täällä saa puhua pakkosuomen purkamisesta? Sillä on kiistaton fakta, että pakkosuomen oppimistulokset suomenkielistenkin keskuudessaovat heikot ja liian suuri painotus turhaan ja vaikeaan pakkosuomeen aiheuttaa reppuja ja tuskaa kaikille koululaisille, ipanasta insinööriin.

    • Anonyymi

      Kannattaako tulla keskustelemaan kielipolitiikasta, jos provosoituu pakon purkamisen ajatuksestakin?

      • Anonyymi

        Kannattaako tulla keskustelemaan kielipolitiikasta, jos provosoituu ruotsinkielisten ihmisten olemassaolosta?

        Eiköhän kaikille ole jo selvää, että sinä et keskustele, vaan massapostailet? Miksi et muuten enää käytä nimimerkkiäsi? Tuliko massapostauksesta bannit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaako tulla keskustelemaan kielipolitiikasta, jos provosoituu ruotsinkielisten ihmisten olemassaolosta?

        Eiköhän kaikille ole jo selvää, että sinä et keskustele, vaan massapostailet? Miksi et muuten enää käytä nimimerkkiäsi? Tuliko massapostauksesta bannit?

        Höpönassut, se on edelleenkin pakkoruotsi, josta halutaan eroon.

        Miksi pidätte pakosta niin mielipuolisesti kiinni. Mitä niin hyvää se teille takaa, että kannattaa aiheuttaa tämä riesa ja vahinko muille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpönassut, se on edelleenkin pakkoruotsi, josta halutaan eroon.

        Miksi pidätte pakosta niin mielipuolisesti kiinni. Mitä niin hyvää se teille takaa, että kannattaa aiheuttaa tämä riesa ja vahinko muille?

        Pakon puolustajat pitävät pakosta mielipuolisesti kiinni, koska - se tuottaa heille etuoikeuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakon puolustajat pitävät pakosta mielipuolisesti kiinni, koska - se tuottaa heille etuoikeuksia.

        Kukaan ei pidä pakosta mielipuolisesti kiinni, vaan pitää kieltä hyödyllisenä. Jos pakon kriitikot ymmärtäisivät tämän, niin keskustelukin voisi muuttua järkeväksi. Nyt on mopo karannut käsistä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakon puolustajat pitävät pakosta mielipuolisesti kiinni, koska - se tuottaa heille etuoikeuksia.

        Niinpä. Pakkosuomen puolustajat eivät halua myöntää tosiasioita: pakkosuomi tuottaa Suomelle suunnattomasti hyvinvointitappioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Pakkosuomen puolustajat eivät halua myöntää tosiasioita: pakkosuomi tuottaa Suomelle suunnattomasti hyvinvointitappioita.

        De är inte vana vid framgång så en förlust till känns väl bara bra?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Pakkosuomen puolustajat eivät halua myöntää tosiasioita: pakkosuomi tuottaa Suomelle suunnattomasti hyvinvointitappioita.

        Kuulehan nyt anonyymi. Täällä on riittävän monesti todettu, että suomenkieliset (tai näistä arviolta 95%) EIVÄT vaadi pakkosuomea ruotsinkielisiltä.

        Jos joku ruotsinkielinen ehdointahdoin ummikoituu ja kieltäytyy osallistumasta valtaosin suomenkielisen yhteiskuntamme useimpiin toimintoihin, haluten soudella ainoastaan ankkalammikossa - SIITÄ VAAN !
        Me emme sekaannu oikuttelijoiden mielihaluihin, mutta toivomme että täysjärkiset ruotsinkieliset puuttuisivat niihin.

        Tuliko tämä selväksi? Jos jonkun ihmisen viha suomen kieltä kohtaan on noin syvä, se viha on maanista, ja me pysymme etäällä sellaisesta.
        Tiedät lisäksi hyvin, että "pakkosuomesi" on RKP:n vaatimus, kai siksi että se mukamas "oikeuttaisi" vaatimukseen suomenkielisten pakkoruotsista.


      • Anonyymi
        suoraanjaselkeästi kirjoitti:

        Kuulehan nyt anonyymi. Täällä on riittävän monesti todettu, että suomenkieliset (tai näistä arviolta 95%) EIVÄT vaadi pakkosuomea ruotsinkielisiltä.

        Jos joku ruotsinkielinen ehdointahdoin ummikoituu ja kieltäytyy osallistumasta valtaosin suomenkielisen yhteiskuntamme useimpiin toimintoihin, haluten soudella ainoastaan ankkalammikossa - SIITÄ VAAN !
        Me emme sekaannu oikuttelijoiden mielihaluihin, mutta toivomme että täysjärkiset ruotsinkieliset puuttuisivat niihin.

        Tuliko tämä selväksi? Jos jonkun ihmisen viha suomen kieltä kohtaan on noin syvä, se viha on maanista, ja me pysymme etäällä sellaisesta.
        Tiedät lisäksi hyvin, että "pakkosuomesi" on RKP:n vaatimus, kai siksi että se mukamas "oikeuttaisi" vaatimukseen suomenkielisten pakkoruotsista.

        "Kuulehan nyt anonyymi. Täällä on riittävän monesti todettu, että suomenkieliset (tai näistä arviolta 95%) EIVÄT vaadi pakkosuomea ruotsinkielisiltä."

        Puhut puuta heinää! Suomessa nimenomaan yhteisellä päätöksellä on saatu aikaan se, että molemmat kotimaiset ovat pakollisia.

        P.S. Täytyy sanoa, että vilpittömästi ihmettelen välillä teidän "kieliaktiivien" kommenttien tasoa...


    • Anonyymi

      Det är nog bara fennonrääpäle som skriver om "keharin" Normalt folk skriver inte sådant och tar givetvis inte sådana ord i sin mun heller.

      • Anonyymi

        Åtminstone inte svenskspråkiga,inget ord som man använder.


    • Anonyymi

      Sinä aivan ilmiselvästi olet nyt itse provosoitunut jostakin, kun tänne niin hanakasti aloituksia tehtailet.

      • Anonyymi

        Eiköhän kielipolitiikkapalstalle kuulu aloitukset kielipolitiikasta...


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1310
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1147
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      98
      960
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      857
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      279
      850
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      19
      731
    7. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      725
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      709
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      28
      657
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      619
    Aihe