Vaimon kuritus

Anonyymi

Luin suu auki amerikkalaista kristillisyyttä Biblicalgenderroles. Siellä opettaja kehottaa miehiä lyömään vaimoja. Eikös se ole laissa kielletty. Raamatullisesti sanoo toimivansa.

25

433

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hulluja erilaisia seurakuntia on paljon ympäri maailmaa. Ei niihin kaikkiin jaksa ottaa kantaa.

    • Anonyymi

      Takaisin antasin ja vastaan panisin jos minua mies löisi.
      Kerräisin kimpsuni, kampsuni ja painelisin eri osoitteeseen.

      -ST-

    • Anonyymi

      Naisten väkivalta on lisääntynyt etenkin henkisellä puolella.
      Monet miehet ovat hätää kärsimässä mutta tästä ei puhuta.
      Miehet, älkää lyökö naista vaan paetkaa tilanteesta.

    • Ainakin Venäjän laissa vaimon lyöminen on sallittua, kunhan ei jäseniä katko.

    • Anonyymi

      Miehet voivat lähteä avioliitoistaan kuten naisetkin, jos puoliso pettää, harrastaa väkivaltaa tai on vaikeasti narsisti.

      Narsisti kerää puolison ( ja muiden) puheista ja tekemisistä, miksei kirjoituksistakin kohtia joita voi käyttää toisen alistamiseen ja manipuloimiseen.

      Narsistisen luonteen on kurjoitettu kehyttävän kasvuiässä. Se näkyy emoatian puutteena ja muiden hyväksikäyttämisenä omiin tarpeisiinsa ja oman itsetunnon pönkittämiseksi.

      Narsistin minäkuva on vääristynyt eikä hän pysty näkemään omaa osuuttaan asioihin vaan kokee oman huonon käytöksensä oikeutetuksi.Häneltä puuttuu syyllisyydentunne tai se on vajavainen.

      -ST-

      • Anonyymi

        Kuvastaa naisen harkintakyvyn puutetta ja surkeaa henkien erottamista jos ottaa puolisokseen narsistin miehen.
        Otan osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvastaa naisen harkintakyvyn puutetta ja surkeaa henkien erottamista jos ottaa puolisokseen narsistin miehen.
        Otan osaa.

        Samoin. Otan osaa jos jollakulla on puolisonaan narsisti. Narsisti voi olla mies tai nainen. Suurinosa on miehiä.

        -ST-


    • >>> Raamatullisesti sanoo toimivansa.

      Taitaa pyrkiä presidentiksi seuraavaksi.

    • Anonyymi

      No voi herrajjesta ja kauhistuksen kanahäkki! Kun lahko kerta näin opettaa, niin on se varmasti jumalansanaa. Mitä tehdä? "Rakastan vaimoani, mutta saarnaaja sanoo: "Lyö häntä!" En millään haluaisi, mutta pakko on!"

      Kuulostaa erittäinkin tutulta.

      Pitemmittä versioitta: mulla oli aikoinaan poikaystävä, jota suuresti rakastin. Hän oli kaksijakoinen persoona. Selvinpäin niin lutunen ku ikinä, mutta päissään täysi perkele. Hänet oli kuulemaa isä jo pikkupoikana opettanut lyömään naisia: "Tuus poika kattoon kuinka vaimo koulutetaan." Pikku pellavapään äiti makasi keittiön lattialla verilammikossa, kaiketi harva se päivä.

      Tästä tuo kultamuru sai päähänsä myös lähes joka päivä lyödä minua, kiskoa tukasta, pyyhkiä minulla lattiaa, potkia niin, että suusta veri valui, kunnes kerran, täynnä salaa kasvattamaani vihaa, kömmin ylös lattianraosta. Pamautin häntä naamalle niin, että sillä korvat lepatti. Jätkä alkoi itkeä! "Kuinka sinä voit lyödä minua? Tuo sattui! Etkö sinä enää rakastakaan minua?"

      Tuolloin sain myös kuulla tämän selittävän kertomuksen hänen isästään. Tuijotin. Olinko kuukausimääriä seurustellut jonkun raivohullun herra-X:n kanssa? Vainajan kanssa, joka löi minua poikansa kautta? Näin tuon rakastamani tyypin aivan uudessa valossa. Erosimme.

      Tästä opin, että jos minua lyödään (ja oli minua lyöty ennenkin), että eikun välitön, tukeva jalkaote ja isku takaisin. Tällä tavoin voitin kaikki tulevat taistot, eikä lähituttavuus, ensimmäistä lyöntiä edemmäs jatkunut. Tästä syystä en ole näistä, aikuisiän pahoinpitelyjutuista kummemmin henkisiä traumoja saanut. (Muunlaiseen liittyvästä väkivallasta kylläkin.) Mutta pysyvän vihan näitä nyrkinheiluttajia kohtaan sain. Olen parikin kertaa nähnyt pelon miehen silmissä. Ilmeeni on kaiketi ollut sellainen härän ilme areenalla, että nyt se tappaa. Hiljaa näytin sormella ovea: "Lähde, kun vielä ehdit."

      • Anonyymi

        Järkyttävää!! Minua ei ole koskaan lyöty.

        Ystäväni mies kuristi häntä sillä seurauksin että ystäväni menetti tajuntansa.
        Kun hän heräsi keittiön lattialta, mies tokaisi siinä kahvia juodessaan, että ekkö sää kuollukkaa? Katsoi hämmästyny ilme naamallaan kun ystäväni kömpi pystyyn.
        Se oli sen suhteen loppu se.



        -ST-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järkyttävää!! Minua ei ole koskaan lyöty.

        Ystäväni mies kuristi häntä sillä seurauksin että ystäväni menetti tajuntansa.
        Kun hän heräsi keittiön lattialta, mies tokaisi siinä kahvia juodessaan, että ekkö sää kuollukkaa? Katsoi hämmästyny ilme naamallaan kun ystäväni kömpi pystyyn.
        Se oli sen suhteen loppu se.



        -ST-

        Ulkopuolinen saattaa ihmetellä, että miten joku nainen voi sallia tuollaista tehtävän itselleen. Kyse ei ole aivan "sallimisesta".

        Monet naiset ovat ehkä jo lapsesta asti olleet alistettuja ja pahoinpideltyjä. Heistä on lyöty pois kaikki rohkeus. Heidän oikeuskäsityksensä on tietoisesti vääristetty. Pahoinpitelijällä usein on selitys siihen miksi hän muka lyö: "Lapsi tarvitsee kuritusta. Tuhma lapsi. Koska teit väärin (esim. maitolasi kaatui pöydälle), sinua tulee rangaista." Pahoinpitelijällä on aina valheselitys teolleen. Myös aikuisena: "Tämä on sinun omaa syytäsi! Koska teit näin ja näin / et tehnyt näin ja näin, siksi lyön sinua, että oppisit toimimaan oikein!" Säikähdyksissään nainen sitten yrittää "toimia oikein" ja kun pahoinpitelijä tämän huomaa, hän lisää jatkaa uhrin syyllistämistä.

        Kun sinua lyödään, syy ei ole sinun. Lyö heti takaisin! 👊

        Koska naisparka on jo pienestä pitäen kasvatettu pelkoon, hän ei uskalla enää inahtaakaan, välttyäkseen lyönneiltä. Rikoksen uhrista tulee tekijän orja. Kyse on nimenomaan toisen ihmisen orjuuttamisesta. Joskus minun jopa piti pyytää lupa hengittää. En saanut ajatella. Jos kasvoilla näkyi pienikin ajatteluun viittaava älyllinen ilme, sain turpaan.

        Toisaalta on niin, että nainen tiedostamattaan, käänteisesti myös provosoi pahoinpitelijää: mitä enemmän hän nujertuu, sitä sadistisemman riemun pahoinpitelijä saa ja menee jatkuvasti entistä pitemmälle. Rikoksen uhrin tulee siis ajatella salaa, tajuta mistä on kysymys, kasvattaa salaa henkistä rohkeuttaan ja sitten, oikealla hetkellä säikäyttää tekijä perinpohjin, nousemalla hurjistuneena lattialta, sinne jälleen jouduttuaan.

        Tuokin kullanmuru kysyi itseltään ääneen: "Mitä minä tein väärin?" tarkoittaen, että missä kohdin hänen alistamisprojektissaan oli tapahtunut virhelaskelma, sillä kaikella todennäköisyydellä minun ei olisi pitänyt yhtäkkiä seisoa siinä silmät leimuten ja tyyppiä läpsäisten (toisin kuin hän, itse en käyttänyt nyrkkiä). Olen kuullut nuo ed. mainitut, samat lauseet useammankin henkilön suusta.

        Mutta tässä seison / istun. Vaikka monia traumoja onkin, niin silti: tässä seison! Viha ei ole laantunut, mutta ainakin tuon "kultamurun" - ja muutaman muunkin -, tiedän jo kauan maanneen tuhkana mullan alla. 🙂 Tämä tietoisuus on voitto, tämäkin.

        Mutta minä elän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulkopuolinen saattaa ihmetellä, että miten joku nainen voi sallia tuollaista tehtävän itselleen. Kyse ei ole aivan "sallimisesta".

        Monet naiset ovat ehkä jo lapsesta asti olleet alistettuja ja pahoinpideltyjä. Heistä on lyöty pois kaikki rohkeus. Heidän oikeuskäsityksensä on tietoisesti vääristetty. Pahoinpitelijällä usein on selitys siihen miksi hän muka lyö: "Lapsi tarvitsee kuritusta. Tuhma lapsi. Koska teit väärin (esim. maitolasi kaatui pöydälle), sinua tulee rangaista." Pahoinpitelijällä on aina valheselitys teolleen. Myös aikuisena: "Tämä on sinun omaa syytäsi! Koska teit näin ja näin / et tehnyt näin ja näin, siksi lyön sinua, että oppisit toimimaan oikein!" Säikähdyksissään nainen sitten yrittää "toimia oikein" ja kun pahoinpitelijä tämän huomaa, hän lisää jatkaa uhrin syyllistämistä.

        Kun sinua lyödään, syy ei ole sinun. Lyö heti takaisin! 👊

        Koska naisparka on jo pienestä pitäen kasvatettu pelkoon, hän ei uskalla enää inahtaakaan, välttyäkseen lyönneiltä. Rikoksen uhrista tulee tekijän orja. Kyse on nimenomaan toisen ihmisen orjuuttamisesta. Joskus minun jopa piti pyytää lupa hengittää. En saanut ajatella. Jos kasvoilla näkyi pienikin ajatteluun viittaava älyllinen ilme, sain turpaan.

        Toisaalta on niin, että nainen tiedostamattaan, käänteisesti myös provosoi pahoinpitelijää: mitä enemmän hän nujertuu, sitä sadistisemman riemun pahoinpitelijä saa ja menee jatkuvasti entistä pitemmälle. Rikoksen uhrin tulee siis ajatella salaa, tajuta mistä on kysymys, kasvattaa salaa henkistä rohkeuttaan ja sitten, oikealla hetkellä säikäyttää tekijä perinpohjin, nousemalla hurjistuneena lattialta, sinne jälleen jouduttuaan.

        Tuokin kullanmuru kysyi itseltään ääneen: "Mitä minä tein väärin?" tarkoittaen, että missä kohdin hänen alistamisprojektissaan oli tapahtunut virhelaskelma, sillä kaikella todennäköisyydellä minun ei olisi pitänyt yhtäkkiä seisoa siinä silmät leimuten ja tyyppiä läpsäisten (toisin kuin hän, itse en käyttänyt nyrkkiä). Olen kuullut nuo ed. mainitut, samat lauseet useammankin henkilön suusta.

        Mutta tässä seison / istun. Vaikka monia traumoja onkin, niin silti: tässä seison! Viha ei ole laantunut, mutta ainakin tuon "kultamurun" - ja muutaman muunkin -, tiedän jo kauan maanneen tuhkana mullan alla. 🙂 Tämä tietoisuus on voitto, tämäkin.

        Mutta minä elän.

        En ihmettele. Tiedän millaisia manipuloijia toiset voivat olla, sairaita ihmisiä. Mikään ei ole mustavalkoista ja tilanteita ja taustoja on hyvin monenlaisia.

        Jokainen on aina itse vastuussa omista tekemisistään ja sanomisistaan.

        Miehellä on usein fyysinen ylivalta. Normaalilla itsetunnolla ja ymmärryskyvyllä varustettu ihminen ei harrasta väkivaltaa.

        Kyllä minäkin puolustautuisin. Varmaan polvikoukkua nivusiin, koska se tehoaa. Puolustautuisin, koska pelkäisin, että minua satutettaisiin pahasti tai jopa pääsisin hengestäni.


    • Anonyymi

      mites se meni, että: "te miehet. kohdelkaa vaimoanne kuin heikointa astiaa, ettei teidän rukouksenne...

      Niin, muistan lukeneeni Raamatusta !

      • Anonyymi

        Jos olette syntisiä naisia tehkää parannus koskee myös miehiä.
        Jos sinulla on ongelmia avioliitossa käänny luotettavan sielunhoitajan puoleen ja purkaudu hänelle.
        Puhu myös miehesi kanssa ilman syyttämättä.


    • Jos tuollainen kirjoitus tai opetus on olemassa niin .....täysin raamatunvastaista .Miehellä on Kunnioitus naistaan kohtaan ja niin se kuuluukin olla .Riitoja voi toki olla joskus ,mutta sopiminen olkoon sitäkin riemukkaampaa .
      Kunnioitus tulee olla myös Hengessä vaeltavalla naisella ja siihen Henki varmasti kasvattaa eli nainen kunnioittaa miestänsä ja tämä kuuluisi/pitäisi tulla ymmärryksenä Hengen kautta .Mies on perheenpää ja mies oli järjestyksessä ennen naista .
      Sitten miehen tulee kunnioittaa naistansa ja pitää kuin kukkaa kämmenellä eli sitä heikompaa saviastiaa ,ettei se rikkoonnu millään laila.Koko homma siis kunnioitusta ja palvelua molemminpuolin ja varmaan yhteiset keskustelupäivitykset ja rakkauden tunnustuksen toisilleen ei pahaa tekis ihan käytäntönä rakkaudessa.

      • Eläimet luotiin ennen miestä.


      • Anonyymi

        Entäs puumanaiset,
        Kenen luomuksia?


      • Anonyymi
        helvetinsisar kirjoitti:

        Eläimet luotiin ennen miestä.

        Entä mitä luotiin ennen naista?


    • Anonyymi

      Monessa avioliitossa rakkaus on kylmennyt.
      Mutta ei se vika ole yksinomaan miehissä.
      Syyttävä ja riitelevä vaimo/mies on Herralle kauhistus.

      • Anonyymi

        Pahoinpitelyssä ei ole kysymys rakkaudesta tai sen puutteesta, vaan vallasta. Valasta itseensä ja toiseen ihmiseen, jota pahoinpitelijä ylläpitää fyysisellä ja henkisellä väkivallalla. Hän on heikko-itsetuntoinen ja saa luulotellun itsetunnon, voiman ja herruuden alistamalla muita.

        Pahoinpitelyn uhrin tulee tajuta, että kyseessä on varsin heikko yksilö nenän edessä mesoamassa ja vastattava - ei vain samalla mitalla, vaan vielä enemmällä -, jota häijyläisen oma turpa tukittaisiin kerrasta tai kahdesta.

        Uhrin on riistettävä tältä valta. Suhdetta noin muutoin, ei tämän jälkeen kannata jatkaa, tätä mieltä on etenkin itse pahoinpitelijä. Hänen on etsittävä uusi, itsetunnoton uhri. Kun uhri vastaa pahoinpitelyynsä, tästä väistämättä seuraa joko ero, tai tilanne jatkuu ensitsenlaisena.


    • Nykyään naiset pettää enemmän kuin miehet ja käytös naisilla juuri sen Jumalan ohjauksen vastakohta ......NO TIEDÄMME ,MIKÄ AIKA ON NYT.Siksi rukousta peliin ja pariskunnat rukoilkaa yhdessä ja olkaa myös peitonalla paljon yhdessä ,jotta tyytyväisyys olisi ja ei puutteen takia kukaan joutuisi perkeleen pauloihin ja himoihin ja viettelyksiin...on myös tärkeää pitää seksuaalisesti se oma rakas tyytyväisenä.

      • Anonyymi

        Eikö voi käydä vieraissa yhteisestä sopimuksesta jos ei tunne mustasukkaisuutta ja omistushalua? Ei elimet käytössä kulu!


    • Anonyymi

      Uskovat naiset olkaa valona, suolana ja Kristuksen kirjeenä siellä kotona
      - Lapsille
      - Miehille

      • Anonyymi

        Joskus voi nyrkki 👊 olla varsin tehokas Kristuksen kirje aabrahamilaisiin uskontoihin taipuvaiselle kotisaarnaajalle, tai kirjeenä ikäänkuin: "Osoite tuntematon. Palautetaan lähettäjälle."


    • Anonyymi

      Islamissa suorastaa käsketään kurittamaan vaimoa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      422
      1816
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      185
      1461
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      108
      1402
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      144
      1341
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      970
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      956
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      913
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe