Olenko minä narsisti?

Anonyymi

Olen narsistiäidin tytär. Miellytin kaikessa häntä ja yritin pitää rauhallisena. Isä oli paljon poissa kotoa. Äiti oli väkivaltainen ja ennakoimaton. Kaikki normaali toiminta ja kehitys oli kiellettyä ja syntistä. Katkaisin häneen välit, jolloin menetin muutkin sukulaiset jostain syystä. Menin naimisiin miehen kanssa, jolla oli myös alistavia piirteitä, en esim. voinut olla eri mieltä mistään, koska en kuulemma olisi sitä mieltä, vaan joku muu olisi istuttanut muhun ajatuksen tms. Erosin. Liitosta jäi muutama lapsi, isälleen. . Olen aina ollut ahdistunut ja viime aikoina sairastunut fyysisesti ties mihin. Uuvuin ja sain mielialalääkkeet ja ahdistus on välillä kovaa. Olen menossa psykalle, mutta pelkään, että saan itse jonkin persoonallisuushäiriödiagnoosin. Mietin, olenko narsisti itse, välillä en erota totuutta, äitini on laskenut ilmoille ajatuksen, että olen mielisairas. Ahdistuskohtauksissa en erota totuutta, ja tunnen kuristavan kovaa syyllisyyttä ja häpeää elämästäni. En oikein luota keheenkään, siksi en hakenut apua aiemmin. Tunnen heiveröisyyttä, kyvyttömyyttä ja epävarmuutta ja pelkään sosiaalisia tilanteita, kärsin monista eri peloista. Juon liikaa salaa ja tupakoin, käyttäydyn itsetuhoisesti vaikken haluaisi, pyrin peittämään sen. En usko hyvää palautetta jota saan jatkuvasti. Toisaalta olen aina saanut hyviä arvosanoja, mutta arvottanut itseni vain suoritusten kautta. Minulla ei ole keho-tunneyhteyttä, en ymmärtänyt, että kroonistuneet kivut ovatkin henkisiä kipuja. Pelkään katseita ja paljastumista pahaksi tai huonoksi ihmiseksi. Ja huonoksi äidiksi, vältteleväksi ettei minusta tulisi inhottava äiti, mietin koko ajan miten jokainen eleeni vaikuttaa lasten kehitykseen.
Mitä mieltä olette? Saa myös kysyä tarkennusta.

80

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yhden eron huomaan äitiini, että minulla on valtavan pohjaton empatiakyky kuitenkin. Jopa niin suuri, että uuvun, kun otan toisten ihmisten hädän itselleni.
      Ap

      • Anonyymi

        "poiuytrdcvbn"

        Et varmaankaan ole narsisti (paitsi jos kertomuksesi ei olisi totta)


    • Anonyymi

      Miten perustelisit? Vaikka olisikin hypoteettinen tai totta. Minulle se on totta.
      Ap

      • Anonyymi

        Olen aina tuntenut sisäistä tyhjyyttä ja ikään kuin minulla ei olisi omaa persoonaa. Siksi minun on vaikea olla yksin, tarvitsen kokoajan toista peiliksi vierelleni, kuin pikkuvauva. Vain silloin tunnen todellisuuden. Ap


      • Anonyymi

        Tarkoitan että voin vastata vain tekstiisi.
        En siihen kuka olet.

        "poiuygfghj"


      • Anonyymi

        No, kiitos siitä kuitenkin 😊 ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aina tuntenut sisäistä tyhjyyttä ja ikään kuin minulla ei olisi omaa persoonaa. Siksi minun on vaikea olla yksin, tarvitsen kokoajan toista peiliksi vierelleni, kuin pikkuvauva. Vain silloin tunnen todellisuuden. Ap

        Itsellä samaa tunnetta. Molemmat vanhempani tahoillaan ovat olleet hylkiviä. Ehkä ja toiveajatteluni mukaisesti kyse on ollut osittain halusta suojella minua omilta tuhoisilta ja narsistisilta perhekuvioiltaan. Heitteille jätetty olen pahimmillani ollut. Kamppailen paljon läheisyys-etäisyys -asioiden kanssa ihmissuhteissa.


      • Anonyymi

        Minullakin on täysin hylkivät vanhemmat.

        Sanonko suoraan viimeinkin: Minä en ymmärrä tämmösiä hylkiviä vanhempia yhtään.
        Siinä ei yksinkertaisesti ole mitään järkeä, koska lapsia ei kuulu hylkiä.
        Mä en ymmärrä miksi joku melkein kokonainen auttava luurikin tukee semmosia hylkiviä asenteita. Jos olisin itse jossain jotain sanomassa sanoisin : "Hei haloo, lapsiaan ei kuulu emotionaalisesti hylkiä oli he sitten lapsia tai aikuisia, tai oli he sitten millaisia tahansa, terveitä, sairaita tai vammaisia tai menestyviä, niin yksinkertaista se on !"
        Minä en enää keskustele typeriä keskusteluja kenenkään kanssa. Lapsiaan ei kuulu hylkiä. Piste. Asiassa ei ole mitään sen enempää keslusteltavaa. Ihmiset on menettäneen järkensä ja sydämensä kun alkavat lapsiaan hylkimään. Se on täysin luonnotonta ja sekopäistä.

        "poiuytrdcvb"


      • Anonyymi

        Jos olet luopunut lapsistasi ja he ovat isän hoivissa, olet tehnyt oikein. Lapsesi eivät saisi onnellista lapsuutta, kun olet itse äitinä ja kasvattajana noin pelokas ja arka. Lapsesi varmasti ymmärtävät ja tukevat sinua varsinkin sitten, kun he vähän varttuvat. Älä menetä yhteyttä lapsiisi. He ovat sinun voimavarasi.
        Jos et pysty heitä nyt tapaamaan, niin muista korteilla, ja merkkipäivinä muutenkin. Pidä hyvät suhteet ex-mieheesi lastesi takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullakin on täysin hylkivät vanhemmat.

        Sanonko suoraan viimeinkin: Minä en ymmärrä tämmösiä hylkiviä vanhempia yhtään.
        Siinä ei yksinkertaisesti ole mitään järkeä, koska lapsia ei kuulu hylkiä.
        Mä en ymmärrä miksi joku melkein kokonainen auttava luurikin tukee semmosia hylkiviä asenteita. Jos olisin itse jossain jotain sanomassa sanoisin : "Hei haloo, lapsiaan ei kuulu emotionaalisesti hylkiä oli he sitten lapsia tai aikuisia, tai oli he sitten millaisia tahansa, terveitä, sairaita tai vammaisia tai menestyviä, niin yksinkertaista se on !"
        Minä en enää keskustele typeriä keskusteluja kenenkään kanssa. Lapsiaan ei kuulu hylkiä. Piste. Asiassa ei ole mitään sen enempää keslusteltavaa. Ihmiset on menettäneen järkensä ja sydämensä kun alkavat lapsiaan hylkimään. Se on täysin luonnotonta ja sekopäistä.

        "poiuytrdcvb"

        Olen samaa mieltä. Vaille jääneenä olen pistänyt vähän katkerasti merkille että vielä ikätoverieni , olen siis jo ihan iällä, vanhemmat huolehtivat jälkikasvistaan. Vaikeinta oli lapsuudessa ja nuoruudessa seurata sivusta tätä asiaa. Eipä minusta kummoista selviytyjää sitten tullutkaan, mutta olen elossa, mikä ei suinkaan asemassani ole ihan itsestäänselvyys.


      • Anonyymi

        Jokseenkin sama tilanne


        "poiuygfdfgh"


    • Anonyymi

      Et ole yksin ja tunteesi jaetaan monien kanssa. Itsetuhoisuutta ilmenee monin tavoin.
      Minä en jaksa tämän enempää, kun poiju alkaa taas vatvomaan kymmeniä lyhyitä vastauksia kohdistaen huomion itseensä ja vaatien toistenkin huomion itselleen, sillä hän on oman universuminsa keskipiste ja vaatii olla toistenkin universumin napa.

      • Anonyymi

        Suuri pätkäinen tekstimäärä ei liity mitään mihinkään napuuteen vaan kuorimittuneisiin aivovaurioituneisiin aivoihin ja pitkään hyvin monimutkaiseen asiaan, (Itse tätä asiaani tähän nyt aloitit tähän ketjuun. Aivan asiallisesti olen aloittajalle vain vastannut tässä ketjussa ennen omaa aloitettasi minusta)


      • Anonyymi

        Itse aloitit minusta tässä ketjussa. Vastasin aloittajalle vain lyhyesti. Ihankuin et haluaisi minun osallistuvan mihinkään ketjuun tavallisesti.

        "poiuytfdvbn"


      • Anonyymi

        Minä koen että valehtelet minusta sekä kiusaat. Ja aloitat aiheen joka ketjussa.

        "poiuytfdcvbn"


      • Anonyymi

        Ainakaan minä en käy muiden ihmisten minuuteen nimitellen inhottavaksi netissä tai muutenkaan.

        "poiuytfdcvbn"


      • Anonyymi

        Joka tapauksessa olen tänä aamuna päättänyt etten ota tosissani mitään kritiikkiä itsekeskeskeisyydestäni keneltään sellaiselta henkilöltä, joka ei ole koittanut avoimesti jaata kanssani jotain itsestään. Vasta jos hän tuon jälkeen kokee minut itsekeskeiseksi kuuntelen kritiikkiä tosissani, en mitään ennakkotuomioita,

        "poiuytfdfgbn"


      • Anonyymi

        En aio paapotusta hermostovaurioon hylättynä ja ylikuormitettuna ja emotionaalisesti kaltoin kohdeltuna jne. pitää minään erityisenä itsekeskeisyytenä. Vasta sitten otan kritiikin vastaan, jos joku jakaa kanssani jotain henkilökohtaista itsestään ja tulee huonosti kohdelluksi. Jos kokemus on huono, sitten otan kritiikin vastaan.

        "poiuytrdfghjj"


      • Anonyymi

        Koska koko palstakirjoitteluni perustuu kokemukseen jossa minun edellytettiin kertovan yksipuolisesti itsestäni . luuri ym. (asetelma joissa koen vallan hyvin epätasaisesti jakautuneeksi siten että minun asemani on heikko, ja asetelmassa on samankaltaisuutta suhteessa narsistiin joka yksipuolisesti kerää kohteestaan tietoa.
        Vasta kun minun kanssani jaetaan tasapuolisesti, jos silloin osoittaudun itsekeskeisesti, kritiikki on tervetullut. Mutta nyt esim tässä ketjussa kommunikaationi aloittajan kanssa tämä joku toinen henkilö katkaisi kritiikillä minusta. Tällätavoin ihmissuhteitani yritetäänkin muutenkin pilata,


      • Anonyymi

        Niinkuin etttei kukaan saisi mahdollisuuttakaan kokea millainen olen kommunikaatiossa, johon olen täysin kykeneväinen empaattisesti vähintään niinkuin muutkin. Minulla ei ole mitään estettä puhua empaattista dialogia, jos jonkun kanssa sitä haluamme. Tuon on täyttä kuvitelmaa että minulla olisi siihen joku este. Ei todellakaan ole.

        "poiuytrfdcvbn"


      • Anonyymi

        Enemmänkin mä koen että ihmiset pikkusen jännittää avautua sisimmästään ja tunteistaan tai jotain semmosta,

        "poiuygfvbn"


      • Anonyymi

        No eihän se toisaalta ole ihme, jos jännittävät jos kohtelu on tätä mitä sitten minulle kun itsestäni kerroin, mutta että minua ei tarvitse jännittää, en tunteistaan minulle avautuvaa emotionaalisesti kolhi. Jos tietämättäni kolhin, niin siitä tulee minulle kertoa ja teen parhaani korjatakseni asian.

        "poiuytfvbn"


      • Anonyymi

        Ehkä virheeni on että puhun toisille samanlaisella luottamuksella kuin itseni kaltaiselle ihmiselle huoletta voisi loukkaamattani itsestään puhua.

        "poiuytrdcvbn"


      • Anonyymi

        Okei anteeksi, että kirjoitin väärään ketjuun. Se johtuu ketjusta jo poistetusta viestistä, jossa minua henkilökohtaisesti kommentoitiin luultavasti pyrkien saamaan minut kirjoittamaan tähän toisen henkilön ketjuun, jotta vaikuttaisin itsekeskeiselle, koska joillakin on päämäränä sellaisen vaikutelman luominen peruustelemalla lukuisilla pätkittäisillä viesteilläni väärässä paikassa. Niin sellaista on tässä ajan kuluessa monin tavoin provosoitu.

        "poiuytfdfgbn"


      • Anonyymi

        Kuitenkin katson että perustelu on varsin ulkokohtainen.
        Ja väitän että itsekeskeisen vaikutelman minusta aiheuttaa fyysisesti vaurioitunut hermosto, jonka kanssa olen ollut hädässä sosiaalisesti. Oikeasti se ei kuitenkaan kuvaa sisintä tunne-elämääni mitenkään. Siksipä tuo hermostovaurio olikin erityisen tuskallinen, koska sen läpi itseään ja sisintään oli lähes mahdoton ilmaista. Siksipä mielestäni oikeassa avussa ensisijaisesti olisi otettu huomioon hermostovaurio, josta ongelmat juursi. Mutta kun aina vain haluttiin keskustella muuta, niin siitä sitten juursi pääni täyttänyt hölö....

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi

        Tämä taas johtuu siitä, että asia haluttiin koko aika ohjata faktoista sivuun, mahdollisesti siksi että hermostovaurioni syntyä voi katsoa tietystä näkökulmasta katsottuna edesauttaneen asiantuntijan kuuntelemattomuus ja tietämättömyys tietyistä tieteellisistä faktoista, Tuo seikka on minua pelottanut. Siksi olen yrittänyt sitten auttaa muita tuon seikan peittelemisessä, mistä sitten koko soppa on syntynyt, varmistaakseni jotta asiantuntijalla olisi mahdollisiimma mukava olo emotionaalisesti.

        "poiuytrdvbn"


      • Anonyymi

        Mm. siksi mun on pitänyt näytellä pitkiä aikoja kaikkea tämmöstä sosiaalisesti: "Joo kumma juttu ei yhtään tiedä mistä tämä johtuu, ja mistä tämäkin johtuu ja mistä kaikki johtuu,..ei yhtään tiedä..ei millään voi tietää..."
        Vaikka monia noista seikoista tiedän ihan hyvin ja voin tietää. Tämä on ollut turhauttavaa ja tuottanut rutkasti uusia sosiaalisia ongelmia ketjureaktiona. Tästä syystä pidän mahdollisimman tarkan totuuden puhumista erittäin tärkeänä, koska pienikin vale voi paisua kovinkin suureksi, kun aina tulee sitten lisää ja lisää jotain kummallista mikä ei mene ihan nappiin mitä pitää sosiaalisesti valehdella ja peitellä. Tuosta syystä minun mielestäni ihmisiä ei pitäisi niin syylistää erehdyksistään, jotta erehdykset uskallettaisiin mahdollisimman ajoissa korjatakin.

        "poiuytrdfbn"


      • Anonyymi

        Tätä yritin luurissakin heti alkuun painottaa, mutta näkökulmani ei selvästikään ole kovin yleinen. Joku luurissa esittäytyi joksikin ammattilaiseksi ja yritti opettaa minulle että kyllä asiantuntijanakin on ollut pakko alistua valheisiin. Mutta näen ongelmaksi sen, että sellaiset valheet voi aiheuttaa monenlaisia vaaratilanteita lisää. Minulle on ollut aivan liian pelottavaa alistua sellaisiin valheisiin, koska vaaroja tulee vain lisää ja lisää sillälailla koko aika monella tavalla. Siksi minun ei ole ollut mahdollista alistua niihin valeisiin, vaikka miellyttämisenhaluni olisi ollut kova, mutta tarkoituksenani ei ole loukata tai syyllistää ketään, päinvastoin. Minulla ei ole emotionaalista vihaa. Siis oikeesti ei ole. Ehkä siksi että joogasin koko nuoruuden, en tiedä, mutta en varsinaisesti tunne emotionaalista vihaa melkein ollenkaan. Ainoastaan semmosta sisukkuutta selvittää vääryyksiä tunnen, mut ei siinä ole mitään koston tai vihan tunnetta, vaan semmosta että sisukkaaasti asiat pitää laittaa järjestykseen periksiantamattomasti.

        "poiuytrfgh"


      • Anonyymi

        Mun on tietysti helpointa tällaisessa asiassa koska olen jo valmiiksi alinta kastia.

        "poiuytrdsdfgbh"


      • Anonyymi

        Ok. Kannattaisiko perustaa oma ketju näille tai jotain?


      • Anonyymi

        Ei koska tarkoitukseni on lopetella kirjoittaminen ja siivota selvittääkseni onko jatkuva kurkkukipu allergiaa.

        "poiuytfdcvbn"


      • Anonyymi

        Ja sopii tämä otsikon alle ni voitte miettiä oonko narsisti siinä sivussa.
        Mutta poistun toistaiseksi.


      • Anonyymi

        Miettikää oikein mahdollisimman tieteellisesti riittääkö suuri määrä viestin pätkiä epäsopivalta vaikuttavassa paikassa osoittamaan että henkilö olisi narsisti tms., ja niin että niitä pätkiä tulee lisää vaikka henkilö luuli poistuvansa ? Siinä pähkinä-

        "poiuygtfdcvbn"


      • Anonyymi

        Mun mielestä ollakseen haitallisesti narsisti, henkilön pitää hankkia itselleen emotionaalista valtaa alistamalla, loukkaamalla tai kiusaamalla jotakin toisia heidän henkilöönsä tai minuuteensa käyden.

        "poiuytfdfgh"


      • Anonyymi

        joka ei mitään tommosta tee, en nimitä narsistiksi vaikka valokuvaisi napaansa aamusta iltaan

        "poiuytfdvbn"


      • Anonyymi

        Narsismi on nähdäkseni sitä että hyökkää toista ja saa siitä vallan tunnetta, emotionaalista energiaa itselleen, eli toisen tunne-energian varastamista toiselta pois itselleen...

        Nauttiminen siitä että joku kaipailee, jotta saisi hylkiä (on narsistista vaikka ei olisi narsisti), koska tolleen saa imettyä sen toisen emotionaalista energiaa omaksi voimakseen. Empaattiselle tulee heti olo: "Oi ei en mä viitti tehdä semmosta, ettei sitä toista ala heikottaa. "
        "poiuytfdcvb"


      • Anonyymi

        Itse joko vastaisin tunteella toisen emotionaaliseen kaipuuseen tai sitten selittäisin ystävällisesti ja kohteliaasti miksi hänen ei kannata kaipailla minua, että minun ei ole mahdollista vastata siihen.


      • Anonyymi

        Selitän esim että on kyse omasta ongelmastani, jos on jne.

        "poiuygfgh"


      • Anonyymi

        Olen kyllä joskus selittänyt omaksi ongelmakseni silloinkin kun toisella on ollut jotain suuria odotuksia joille en voi omistautua. Eli ehkä vähän valkoinen valhe. Siis esim jos joku on halunnut kanssani naimisiin, oon voinut sanoa että se on mun ongelma etten pysty, vaikka kyseessä olis vain väärä henkilö.

        "poiuytfghn"


      • Anonyymi

        Mutta tossa on ollut se iso ongelma, että joku voi saada tyyliin ajatuksen että tuo nainen pitää viedä terapiaan jotta saadaan pystymään. No ei ihan tommosta ole tapahtunut mutta sinnepäin.

        "poiuytfdfgb"


      • Anonyymi

        Mutta kun siis mulla on ollut aina kauheen voimakas tarve olla emotionaalisesti loukkaamatta toista.

        "poiuytfgn"


      • Anonyymi

        Mutta sit olen saanut niskoilleni vaikka mitä ihme juttuja mitä ei edes liity minuun, kun olen kohteliaasti selitellyt asioita itseäni vastaan hienotunteisuudesta.

        "poiuygfnjnb"


      • Anonyymi

        Mä en osannut kuvitella että sellainen vois kääntyä varsin tuhoisasti minua vastaan oikeesti vakavasti sosiaalisesti niin että ihmiset tosissaan kääntäis ne kaikki asiat mua vastaan mittavastikin. Mutta niin kävi.

        "poiuygfdfgbn"


      • Anonyymi

        En tajunnut että ihmiset vois ottaa semmosen hienotunteisuuden niin tosissaan tajuamatta yhtään että se siis oli hienotunteisuutta lähinnä. ..ei silleen mitään vakavaa juttua. Mut siitä tuli todella vakavaa.

        "poiuytfvbn"


      • Anonyymi

        Vakavinta tuli sitten kun olin tilantessa jossa ihmiset pohti kenen vika ei ainakaan mun eikä mun eikö mun , ni mä sit reagoin siihen että ehkä sitten mun kun ei kerran kenenkään muun, vaikka siis tietääkseni en mihinkään ollut syyllistynyt tai mitään väärää asiassa tehnyt, mutta siitähän se alkoi mun aivan mieletön syntipukkius emotionaalisella tasolla. En olis uskonu että ihmiset oikeesti vois ottaa mut iloimielin syntipukiksi vaikken ollut tehny mitään, eikä kukaan osannu selittää miten ja mihin olisin syyllinen. En uskonu että tommosta vois oikeesti tapahtua. Mut näköjään voi.

        "poiuygfgh"


      • Anonyymi

        Toisen syyllistäminen ei kyllä ole helppoa yliempaattiselle syystäkään, koska itse siitä vain tuskat saa eläytyessään siihen toiseen.
        Olen vähän semmonen että jos joku kovanahkaisempi mies vaikka toteaisisi että hänellä on nenä tukossa, niin mulle tulee vähän yletön tunnereaktio: "Voi voi pientä, onko sulla nenä tukossa" ja jotku voi sitten tulkita ton piruiluksi ja suuttua mutta kun ongelma onkin siinä että mulle tulee aidosti tommonen tunnereaktio helposti.
        Paitsi nyt sitten hermostovauriossa mun tunnereaktiotkin joten vammautui mikä tuntui ihan kamalan pelottavalle.
        "poiuytfgbn"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vakavinta tuli sitten kun olin tilantessa jossa ihmiset pohti kenen vika ei ainakaan mun eikä mun eikö mun , ni mä sit reagoin siihen että ehkä sitten mun kun ei kerran kenenkään muun, vaikka siis tietääkseni en mihinkään ollut syyllistynyt tai mitään väärää asiassa tehnyt, mutta siitähän se alkoi mun aivan mieletön syntipukkius emotionaalisella tasolla. En olis uskonu että ihmiset oikeesti vois ottaa mut iloimielin syntipukiksi vaikken ollut tehny mitään, eikä kukaan osannu selittää miten ja mihin olisin syyllinen. En uskonu että tommosta vois oikeesti tapahtua. Mut näköjään voi.

        "poiuygfgh"

        Olet kuudesta alkaen taas täällä yksinäsi hölöttänyt ja koet, että sinut on otettu syntipukiksi jossain asiassa, joka ei näistä kymmenistä postauksista käy selville, mikä se asia on. Ketju alkoi asiallisena viestinä aloittajan omakohtaisesta tilanteesta, josta halusi keskustella, mutta näin tämä taas muuttui poiun yksinpuheluksi itsestään.

        41neurologistavaivaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisen syyllistäminen ei kyllä ole helppoa yliempaattiselle syystäkään, koska itse siitä vain tuskat saa eläytyessään siihen toiseen.
        Olen vähän semmonen että jos joku kovanahkaisempi mies vaikka toteaisisi että hänellä on nenä tukossa, niin mulle tulee vähän yletön tunnereaktio: "Voi voi pientä, onko sulla nenä tukossa" ja jotku voi sitten tulkita ton piruiluksi ja suuttua mutta kun ongelma onkin siinä että mulle tulee aidosti tommonen tunnereaktio helposti.
        Paitsi nyt sitten hermostovauriossa mun tunnereaktiotkin joten vammautui mikä tuntui ihan kamalan pelottavalle.
        "poiuytfgbn"

        Yliempaattiselle toisen syyllistäminen ei mitenkään helpota emotionaalisesti, koska sen toisen tunteesta tulee hänen oma tunteensa. Käytännössä sama tunne kuin syyllistäessä itsensä syyllistäessä toisen, mutta toisen syyllistäessä hieman vaikeampi, joten itsensä syyllistäminen on tuskattomampaa.

        "poiuytfdfgb"


      • Anonyymi

        Mutta ongelmaksi koitui se että loputon itsensä syyllistäminen alkoi käydä vaaralliseksi, siksi oli pohdittava asiaa jotenkin toisella tavalla, jotta vaarat saisi minimoitua.

        "poiuygfdcvbn"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet kuudesta alkaen taas täällä yksinäsi hölöttänyt ja koet, että sinut on otettu syntipukiksi jossain asiassa, joka ei näistä kymmenistä postauksista käy selville, mikä se asia on. Ketju alkoi asiallisena viestinä aloittajan omakohtaisesta tilanteesta, josta halusi keskustella, mutta näin tämä taas muuttui poiun yksinpuheluksi itsestään.

        41neurologistavaivaa

        Tämä tapahtui siksi että joku aloitti aiheesta tässä ketjussa ja jatkoin sitten siitä. Viesti on poistettu. Että ihan pelailuanne, jonka toivoisin tässä vähitellen paljastuvan.

        "poiuygfvbn"


      • Anonyymi

        Tämmönen pötkö viestejäni tulee kaikkiin pelailuviesteihinne mahdollisesti. Pahoitteluni aloittaja. Ei ollut minun ideani alunperin. Jotakuta harmitti kun keskustelin jonkun kanssa. Koska heillä on tarkoitus maalata minusta kuva, että olen Asperger joka ei osaa dialogia. Se ei lainkaan ole totta.

        "poiuytfdcvbn"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yliempaattiselle toisen syyllistäminen ei mitenkään helpota emotionaalisesti, koska sen toisen tunteesta tulee hänen oma tunteensa. Käytännössä sama tunne kuin syyllistäessä itsensä syyllistäessä toisen, mutta toisen syyllistäessä hieman vaikeampi, joten itsensä syyllistäminen on tuskattomampaa.

        "poiuytfdfgb"

        Sinua ei ole tässäkään ketjussa muusta syyllistetty kuin juurikin tästä ylettömästä ketjun sotkemisesta omilla postauksillasi, jotka eivät liity aloittajan aiheeseen, vaan alat hölöttään omia itseäsi koskevia hölötyksiä.

        41......


      • Anonyymi

        Pelailijat yms. saa minulta monologia, mutta avoimen keskustelijan kanssa kyllä puhun dialogia jota kyllä kuitenkin sen verran moni on elämässäni kanssani keskustellut, että pelinne ei voi lopulta mennä läpi.

        "poiuytfdfvbn"


      • Anonyymi

        Jos joku haluaa monologin loppuvan, puhukoon kanssani ystävällistä dialogia, niin monologi loppuu siihen. En aio ikinä lopettaa monologiani sitä haukkumalla. Sen saa loppumaan puhumalla fiksusti dialogia ihan helposti. Pelkkää ilkeilyä tommonen peli.

        "poiuygfvbn"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinua ei ole tässäkään ketjussa muusta syyllistetty kuin juurikin tästä ylettömästä ketjun sotkemisesta omilla postauksillasi, jotka eivät liity aloittajan aiheeseen, vaan alat hölöttään omia itseäsi koskevia hölötyksiä.

        41......

        Minä en aloittanut, se on fakta. Minut etukäteissyyllistettiin, josta tämä on seurausta. On nimenomaan oleellista aiassa tuo etukäteissyyllistys. Semmonen on just traumoihin iskemistä-
        Ja hölöä tulee. Sitä saa mitä tilaa, sopii tähän.
        Puhu dialogia, niin saat sitä.
        "poiuygfdcvbn"


      • Anonyymi

        Mä olen sammakko, joka muuttuu prinsessaksi, kun sille puhuu dialogia,
        Keksin ton ollessani 17 vuotias. Prinssini ei ole vielä tullut.

        "poiuhgfdcvbn"


      • Anonyymi

        Eli monologi jatkuu, kunnes prinssini saapuu ja puhuu monologisammakolle dialogia...
        Äitini on noita, joka noitui minut näin. Tosi on. Totuus on satuja ihmeellisempää.


        "poiuygfgbn"


      • Anonyymi

        siis tämä ei ole mikään uhkaus jos sanon tekeväni näin mikäli minusta kirjoitetaan etukäteissyyllistävä kirjoitus, niin sen jatkoksi tulee tämä pötkö, Mihin tarvitset oikeutta sellaisten kirjoittamiseen ?

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi

        Etukäteissyyllistäminen ei ole muuta kuin rumaa sosiaalista peliä. Siihen vastaa monologisammakko joka pomppii noin pätkinä..., ei voi mitään.
        Koska prinsessa ei näyttäydy etukäteissyyllistäjille, ei siis koskaan....mut noiduttiin niin. ihan tosi.

        "poiuyfdcvbn"


      • Anonyymi

        Koska ihmiset ymmärtää aina sanan prinseessa väärin, tarkennan prinsessa on yhtäkuin empaatti,


      • Anonyymi

        Mut siis hänet noiduttiin sammakoksi...ihan tosi...
        Mut tää on ujo sammakko ...ei odota mitään suudelmia...vaan dialoginpuhujaprinssiä...

        "poiuytfdvbn"


      • Anonyymi

        Dialoginpuhujaprinssi on joku niin älykäs joka tajuaa ettei tämmöset noitumiset ole välttämättä mitään lopullisia. Ne on siis niinkuin mitä nyt ylipäätään yleensä noidutuksi tuleminen on.

        "poiuytfghnm"


      • Anonyymi

        Yhden prinssin jo kohtasin 17-vuotiaana. Hän olis halunnut suudella samakkoa, mut sammakko ei suostunu, vaan vaati dialogia, josta prinssi kieltäytyi, ja se prinssi sai mennä menojaan...sen koomin jos koskaan kohtasi sammakon, se puhui vaan monologia...pla-..pla...pla...

        "poiuygfdcvbn"


      • Anonyymi

        Mut monologi loppuu, jos oikea dialogiprinssi saapuu...niin mut noiduttiin...(voi sit vaan neurologit ihmetellä)
        (mutta ei se sama prinssi)

        "poiuytfdcvbn"


    • Anonyymi

      Ei tuo aloittajan kuvaus itsestään viittaa mielestäni millään lailla narsismiin. Päin vastoin vähättelee itseään ja on vailla omanarvontuntoa. Liekö sitten saanut alun alkaen läheisten ihmisten mielipiteistä tuollaisen kuvan itsestään ja nyt sitten uskoo olevansa mitätön kaikkine vikoineen, vaikka saa myönteistä palautettakin. Suunnan muutos on paikallaan ja alkaa uskomaan näihin hyviin palautteisiin ja jättää omaan arvonsa saadut negatiiviset mielipiteet itsestään.

    • Anonyymi

      Kiitos vastauksista 😊 On vaikeaa olla heiveröinen ja luoda uutta identiteettiä. On vaikea luottaa. Onneksi alan huomaamaan, että maailmassa on myös hyviä ihmisiä, jotka näkevät minun sisimpäni. Lapsia tapaan kyllä, heidän isänsä heidät halusi ”väkisin”, mutta olenkin kokenut, etten kykene kantamaan heistä täyttä vastuuta, vaikka rakastankin heitä syvästi. Ap

    • Anonyymi

      Ns. narsismin kirjohan on laaja... Se ei kuitenkaan kertomistasi ensimmäisenä mieleen tule. Ennemmin ehkä ajatus, että voisi olla hyväksi, jos löytäisit keinoja / apuja itsetuntemuksesi vahvistamiseen edelleen. Kuulostaa myös siltä, että sinulla on hyvät edellytykset ja jo valmiit vaiheetkin tuossa etenemiseen. Valistuneena maallikkona siis puhun...

      Luota vain itseesi, äläkä anna kenenkään satuttaa, vähätellä tai alistaa itseäsi. Ts. pidä puolesi. Empatiaa ja vastavuoroisuutta toki unohtamatta. :)

    • Anonyymi

      Poiju on taas vauhdissa ja kymmenet kommentit muuttuvat tässäkin sivussa sadoiksi
      itsekkäiksi lässytyksiksi, niin ettei löydä toisten ajatuksia lainkaan.
      Mutta ajatelkaa niitä läheisiä, jotka säästyvät häneltä,
      vai haluaisitko poijun omiin nurkkiisi papattamaan?

      • Anonyymi

        Jotenkin hassua tässä maailmankaikkeudessa että kaltaisesi ihminen ilmestyikin tänne 41:n kansaa demonstroimaan kommuniksaatiotyyliään. Ootte aika tyypiesimerkki.

        "poiuyfdvbn"


    • Anonyymi

      Narsisseista en tiedä, mutta täällä tuntuu olevan virus!

    • Anonyymi

      70 kommenttia ja suurin osa poijun. Ja hän väittää, ettei hän kymmeniä kommentoi!
      Mahtuuko tänne edes10 toisten kommenttia ja 60 poijulta ;-D
      Kyllä hän iltaan mennessä saa ensimmäisen 100 täyteen.
      Tuolla on 700 sadan kommentteja poijulta - yhtä ja samaa lässyä.
      Sitä sairastuu itsekin hermovaurioihin, kun niitä kahlaa läpi.

      • Anonyymi

        No kun he ei tuntuneet luurissa ottavan tosissaan kun kerroin jo kirjoittaneeni satoja sivuja ennen sinne soittamista ja toivoin ettei enempää ylimääräistä juttua. Eivät uskoneet, näin tässä sitten kävi.
        "poiuytfdcvbn"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun he ei tuntuneet luurissa ottavan tosissaan kun kerroin jo kirjoittaneeni satoja sivuja ennen sinne soittamista ja toivoin ettei enempää ylimääräistä juttua. Eivät uskoneet, näin tässä sitten kävi.
        "poiuytfdcvbn"

        Samaa hölötystäkö sä sinne luureihinkin soittelit? En ihmettele yhtään jos sait luuria korvaan.


      • Anonyymi

        Empähän ole enää semmonen mikä niin arvelluttaa ihmisiä, semmonen joka tykkää olla itsekseen hiljaa salaperäisesti asunnossaan. Jokukin vaikutti keventyneeltä kun hänelle valkeni että olin maalannut hiljakseen seinät täyteen tauluja. Koin nuorena tosi ahdostavaksi että ihmiset suhtautuu epäluuloisesti hiljaa itsekseen olemiseen.

        "poiuytrdvbn"


      • Anonyymi

        Kyllä kai hölö on suvaitumpi loppuenlopuksi , jos noita kahta vertaa?

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Empähän ole enää semmonen mikä niin arvelluttaa ihmisiä, semmonen joka tykkää olla itsekseen hiljaa salaperäisesti asunnossaan. Jokukin vaikutti keventyneeltä kun hänelle valkeni että olin maalannut hiljakseen seinät täyteen tauluja. Koin nuorena tosi ahdostavaksi että ihmiset suhtautuu epäluuloisesti hiljaa itsekseen olemiseen.

        "poiuytrdvbn"

        Ei sinusta kukaan ole täällä palstalla voinut aiemmin arvella yhtään mitään, ennen kuin aloitit tuon ylettömän hölötyksen.


      • Anonyymi

        En jaksa enää olla semmonem josta suputellaan, että mitäköhän se siellä asunnossaan puuhaa kun ei sitä edes ikinä näy eikä avaa edes ikkunaverhoja päivällä.

        "poiuytffgbn"


      • Anonyymi

        Joo mut fakta on että ennen tätä olin tasantarkkaan päinvastainen. Nyt saatte täällä lukea yhden esimerkin sellaisesta oudosta joka vain salamyhkäisesti on itsekseen asunnossaan.

        "poiuytrdfgbn"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En jaksa enää olla semmonem josta suputellaan, että mitäköhän se siellä asunnossaan puuhaa kun ei sitä edes ikinä näy eikä avaa edes ikkunaverhoja päivällä.

        "poiuytffgbn"

        Ei kukaan palstalta ole ajatellut sinusta yhtään mitään, kun ei kukaan tiennytkään sinusta mitään. Noi on sun omia kuvitelmiasi, että joku sinusta jotain pohtisi.


    • Anonyymi

      Poiju, en arvannut, että minun postaukseni tulisi jonkun tuollaisen henkilön valtaamaksi. Kiitos, että jotkut auttoivat tsempillä. Poijun pitäisi saada mielenterveydellistä apua, niinkuin minunkin. Kiitos tuesta, yritän kahlata eteenpäin 😊 poiju, lopeta kirjoittelu ja hanki apua.
      Ap

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1545
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1374
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1277
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1156
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe