Vetolaite vikisee

Mercruiser vetolaite vikisee , vapaalla enemmän , vaihde tai peruutus päällä vähemmän. Kääntely ei tuntunut vaikuttavan ääneen , mutta trimmaus ehkä vaikutti.
Kyseessä Bravo 1 X diesel. Vuodelta 2007 ja minulla 2011 alkaen, olen vaihtanut vetonivelen suojakumin siinä ajassa 2 kertaa. Kosteutta ei ole näkynyt. Voisiko jo nyt olla mennyt laakeri tai ristinivel? Noin 700 tuntia on ajettu. Kannattaakohan nyt venettä laskea ilman lisätutkimuksia?
Eli maissa koeajon aikana havaittu suht voimakas vikinä.

4

183

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vesipumppu? Tai kilven tukilaakeri. Kokeile painaa rasvaa tukilaakerille.Ristinivel ennemmin jurnuttaa.
      Varma ettei ääni tule moottorista? Laturi, vesipumppu tms.
      Kyllä mä selvittäisin mistä ääni tulee.

• Tuossahan on erillinen merivesipumppu moottorissa kiinni. Ääni tulee selkeästi vetolaitteen puoleltä , moottoritilaan ääni hädin tuskin kuuluu. Täytyykin koittaa tuota rasvan lisäämistä , vaikka joka syksy olen kyllä rasvaa laittanut. Kokeilin isolla kaasulla, siis noin 2700 r/min, silloin vikinää ei erottanut.

• jokander kirjoitti:

Tuossahan on erillinen merivesipumppu moottorissa kiinni. Ääni tulee selkeästi vetolaitteen puoleltä , moottoritilaan ääni hädin tuskin kuuluu. Täytyykin koittaa tuota rasvan lisäämistä , vaikka joka syksy olen kyllä rasvaa laittanut. Kokeilin isolla kaasulla, siis noin 2700 r/min, silloin vikinää ei erottanut.

Tämä mene hiukan ohi mutta menkööt.
        Meillä oli kerran niin että moottoritilasta kuului aikamoinen vinkuminen. Kuulolla sitä ei pystynyt paikallistamaan.Volvossa on myös ulkoinen vesipumppu, kampiakselin jatkeena. Piti harrastaa hakuammuntaa. Vesipumpun laakerista se vinkuna tuli.

• Anonyymi

kyllä 700 tunnissa voi alkaa olla jo kulumisia vetolaitteissia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      401
      16631
    2. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      264
      6361
    3. Tänään olisn uskaltanut

Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny
      Ikävä
      11
      3798
    4. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      201
      2877
    5. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      14
      2432
    6. Kirjoita jotain kivaa

ja positiivista ikäväsi kohteesta. 🫠
      Ikävä
      144
      2346
    7. Tiistaina nähdään.

Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos
      Ikävä
      110
      1680
    8. Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva

Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon
      Ikävä
      48
      1489
    9. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      90
      1244
    10. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      241
      1226
    Aihe