kirjallisuutta alkoholismista

tiedätkö?

osaisiko joku suositella kirjoja, joita kannattaa alkoholistin vaimon lukea.
Kirjakauppojen valikoima on surkea.
Ainakin meillä joutuu tilaamaan aihetta käsittelevät kirjat.
Haluaisin lukea alkoholisti miesten kirjoittamia, missä kerrotaan tunteista ja tuntemuksista, joita he ovat kokeneet.
Haluaisin myös lukea vuosikymmenet alkoholisti miehen rinnalla eläneiden naisten kokemuksista kertovia kirjoja.
Kirjasto ei ole minulle oikea vaihtoehto, sillä kirjastonhoitajamme on kylän pahin juorukello.

6

732

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saija

vois olla sellainen kuin "Vastoin miehen tahtoa". Mutta aika Minnesota-hoitomielinen kirja, joten ei ehkä sen ajatuksia kaikkia kannata hyväksyä varauksetta. Ihan luettava kuitenkin. Al-anonin kirjojahan on paljon kans, voi tilata netin kauttakin.

• nasu

....on esim:Raimo.O.Kojo;Eroon viinasta.

• Miina

minäkin, kyseisessä kirjassa oli selkeitä neuvoja alkoholistin lähimmäsille. Oppeja ainakin minulle, juoppo juo niin kauan kuin itse päättää lopettaa, ei auta läheisen kaunis puhe, nalkutus, kyttäily, mökötys, poislähdön uhkailut ei mikään, ennenkuin on se juopon "oma viinanjuonnin lopetuspiste" saavutettu. Ennen sitä on turhaa kaikkien muiden opit yms.
        Suosittelen lämpimästi ja taidan hakea itsekin uudestaan kirjastosta lainaksi.

• Kojo

Just oli lainassa kirjastosta kyseinen kirja,
        ei mitään uutta, en jaksanut lukea loppuun,
        mutta ropleema on tämä ; Olen saanut lapseni kasvatettua aikuisiksi. jotka ovat perustaneet perheensä ja eivät ole edes juoppoja, vaikka isä on ollut esimerkkinä koko ajan, mutta nyt kun minua ei tarvita joka hetki huom. neljä lastenlasta muutaman kerran viikossa vaan, käyn töissä ja kun ei ole lapset meillä kysytään kyllä ennakolta onko isä humalassa ja jos on, ei tuoda lapsia ja minäkin saan ottaa viinaa kun ei ole lapsia tulossa. Minä en ymmärrä mikä minuun on tullut että, ei kun pää täyteen kun on vapaata. Yks syy on kyllä se kun minua pahoin- pidellään sekä ruumiillisesti että henkisesti koko ajan, niin inhoan koko ajan kotona oloa, olisin mieluummin aina töissä.Olen kai sitten tullut alkoholistiksi jota olen pelännyt, kun olen katsellut tuota ukon juomista yli 35 vuotta.Neuvokaa hyvät ihmiset mitä teen ?
        Ero ei tule kysymykseen, kun en saa olla rauhassa, vaikka etsisin asunnon tai eroaisin, tiedän sen, tappais kyllä siltä seisomalta on niin sairas mustasukkaisuudesta.

• linkkinen
    • Anonyymi

Hei!
      Lueppa kirja,
      Pelkään mutta en pakene!
      Kerron siinä oman polkuni raitistumiseen ja tapahtumien kulun sanoin ja kuvin. Pääset samalla matkaamaan tuntureille ja vuoristoon.
      Kirja on minun kunnianosoitus ja kiitos niille jotka auttoivat minut jaloilleen. Tunteista en pelkää kirjassa kertoa. Useat ihmiset ovat lähettäneet terveisensä ja kertoneet lukeneensa kyyneleiden kera uskomattoman rehellisen tarinani. Kirjassa on myös yli neljäkymmentä värikuvaa matkan varrelta.
      [email protected]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      64
      16188
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      35
      4240
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      297
      2557
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      135
      1858
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      131
      1523
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      386
      1469
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      13
      1283
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1243
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      76
      972
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      115
      945
    Aihe