Aito empatia

Anonyymi

Mitä on jos joku on mielestänne aidosti empaattinen? Voiko henkilöstä joka antaa karkkia lapsille sanoa pelkästään sen perusteella, että hän on empaattinen ? Millainen ero on mielestänne emapatiakyvyttömän vanhemman ja empattisen vanhemman kasvatustyylissä? Empatiakyvytön ei itse tiedä olevansa siihen kyvytön, joten hän ei ehkä osaa edes näytellä empaattista, eikä hän tiedä mitä empaattisuus oikeasti on. Ehkä hän on lukenut siitä vain lehdestä..

53

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No minun tuntemat epäempaattiset ihmiset nimenomaan lahjovat lapsia karkilla yms. kun ei emotionaalista annettavaa ole, Sokerihan aiheuttaa riippuvuutta ja siten voi aiheuttaa lapselle riippuvuutta narsistiin, joten sokeri on narsistille oivallinen väline lastenkavatuksessa. Empatisaahaan siinä ei tarvita, koska suurempina määrinä sokeri on sitten haitallistakin lapselle, Osaahan melkein kuka vain jakaa ihmisille sokeria.

      "poiuytrdvbn"

      • Anonyymi

        Yritys hyvä, mutta en nyt kuitenkaan kirjoita tähän mieliksesi useita viestejä, vaikka välillä miellyttämisenhalu iskee minullekin.

        "poiuytrdfvb"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritys hyvä, mutta en nyt kuitenkaan kirjoita tähän mieliksesi useita viestejä, vaikka välillä miellyttämisenhalu iskee minullekin.

        "poiuytrdfvb"

        Eihän tuohon tarvitse monilla eri viesteillä vastata. Miellyttämisenäkö pidät sitä, kun yksinäsi sotket kaikki ketjut?


      • Anonyymi

        Olen kirjoittanut yhden viestin. Asiallisesti vastannut juuri aloittajan kysymykseen. Te tänne olette tulleet sotkemaan ja minun puolestani kaikki nämä muut viestit paitsi vastaukseni aloittajalle voisi poistaa, sekä teidän, että vastaukseni teille. Te näitä ketjuja sotkette enemmän itse kuin minä.

        "poiuytfdfghn"


      • Anonyymi

        Uskotteko oikeasti että karkki on hyväksi lapsille vai miksi hyökkäätte kaverin kimppuun? Hän ehkä liioitteli mutta pointti oli hyvä. On vanha tapa syöttää lapsille karkkia ja jälkiruokia palkinnoksi, vanha huono tapa. Omena on hyvä vaihtoehto jos tahtoo palkita lapsen, tai marjat.

        Jos te uskotte että kannabiksen pitäisi olla laitonta niin samalla logiikalla ei tulisi syöttää karkkia ym. eikä prosessoituja ruokia joihin lisätään koukuttavia lisäaineita, koska ne ovat haitallisia ja koukuttavat.


    • Anonyymi

      Aidosti empaattinen vanhempi ei lahjo lastaan hyväksymään tai mielistele saadakseen puolelleen, Narsistikasvattaja joka ei ole empaattinen, antaa vain rahaa tai karkkia saadakseen lapsen hyväksymään pahat epäkohdat joita perheessä oikeasti on olemassa. Edes perusasioita narsisti ei saa kuntoon, mutta yrittää hämätä lapsiaan että kaikki olisi hyvin. Mikään epäkohta ei johdu hänestä vaan se on elämän tuomaa epäonnea. Raha tai makea on näennäisen helppo tapa päästä kasvatuksesta helpolla. Joku lapsista yleensä joutuu jo nuorena ottamaan vastuun perheestä, sitten muut kateelliset sisarukset nimittävät tätä vastuunkantajaa suosikiksi, koska heistä näyttää sille, että hän saa kaiken tekemättä mitään. Olen tuon itse joutunut kokemaan.

      • Anonyymi

        Joo, ja kun lapsesta asti on äidin apu ja isän ilo ja syntipukkina, kun jokin menee vinoon,
        niin ei ole ihme, jos lapsuuden menetettyään katkeroituu marttyyriksi.
        Vie aikansa tajuta, miten siinä taakassa kasvoi ja vahvistui.
        Se on henkistä body-bilding kovilla painoilla.

        Purjeveneen mastoksi valitaan tuulissa ja tuiskuissa karaistunut puu.
        Ei mitään lempeissä leuhahduksissa ja auringossa kasvanutta, joka ei kestäisi rasituksia.


      • Anonyymi

        Empaattinenkin_

        "Narsistikasvattaja joka ei ole empaattinen, antaa vain rahaa tai karkkia saadakseen lapsen hyväksymään pahat epäkohdat joita perheessä oikeasti on olemassa. "
        Empaattinenkin käyttää lahjontaa ja kiristystä kasvatuskeinoina. Empaattisten vanhempienkin perheissä voi olla pahoja epäkohtia oikesti olemassa. Ei kukaan selviä perheen ylläpiosta lahjuksitta. Avoliitto on ainkoinaan ollut yritys sinnepäin, kas kun jo avioliitto aletaan lahjuksen antamisella ja häärivieraiden lahjomisella, jolloin heidän kuuluu ikuisesti muistaa häätapahtuma jonne heidät kutsuttiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ja kun lapsesta asti on äidin apu ja isän ilo ja syntipukkina, kun jokin menee vinoon,
        niin ei ole ihme, jos lapsuuden menetettyään katkeroituu marttyyriksi.
        Vie aikansa tajuta, miten siinä taakassa kasvoi ja vahvistui.
        Se on henkistä body-bilding kovilla painoilla.

        Purjeveneen mastoksi valitaan tuulissa ja tuiskuissa karaistunut puu.
        Ei mitään lempeissä leuhahduksissa ja auringossa kasvanutta, joka ei kestäisi rasituksia.

        Kyllä se niin kuitenkin on, että hyvän lapsuuden saaneet ovat keskimäärin menestyneempiä kuin huonon lapsuuden saaneet. Tästä tietenkin on poikkeuksia ja sitä ei voi pitää tekosyynä yrittämättä jättämiselle.

        Jos vastoinkäymisiä on liikaa, ne vievät yksinkertaisesti liikaa energiaa, jotta olisi energiaa jäljellä elämänsä kehittämiseen. Jos vastoinkäymiset ovat liian suuria, itseen menee usko. Jos vastoinkäymiset ovat sopivia ylitettäviksi, niissä kehittyy. Toisaalta lapsen voi myös kasvattaa jatkuvasti kehittämään taitojaan ilman sen kummempia vastoinkäymisiäkään (tosin näitä tulee jonkinlaisina annoksina aina, jos elää aktiivisesti), jolloin on reserviä jos pahempaa tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se niin kuitenkin on, että hyvän lapsuuden saaneet ovat keskimäärin menestyneempiä kuin huonon lapsuuden saaneet. Tästä tietenkin on poikkeuksia ja sitä ei voi pitää tekosyynä yrittämättä jättämiselle.

        Jos vastoinkäymisiä on liikaa, ne vievät yksinkertaisesti liikaa energiaa, jotta olisi energiaa jäljellä elämänsä kehittämiseen. Jos vastoinkäymiset ovat liian suuria, itseen menee usko. Jos vastoinkäymiset ovat sopivia ylitettäviksi, niissä kehittyy. Toisaalta lapsen voi myös kasvattaa jatkuvasti kehittämään taitojaan ilman sen kummempia vastoinkäymisiäkään (tosin näitä tulee jonkinlaisina annoksina aina, jos elää aktiivisesti), jolloin on reserviä jos pahempaa tulee.

        Näinhän se on kuin perustelet. Vankilassa istujien taustatiedoista on tehty tutkimuksia.
        Suurella osalla heistä on "kirjainsairauksia", kuten ADHD ja vastaavia, jotka pudottivat kärryiltä kouluissa. Nykyisin on tästäkin tietoa, mutta se maksaa, joten ne rahat ovat vähäiset.

        Sitten on lapsia, joilla vanhemmat eivät kyenneet täyttään lapsen tarpeita,
        erikoisesti tunneperäisiä, henkisiä ja usein fyysisiäkin. Lapsia moni vielä itsekin.
        Kuten "Tuntemattomassa sotilaassa sanotaan:" Hätäisesti tekemällä ei tule kuin kusipää lapsia".

        Aivan oma lukunsa ovat ne hyväksikäytetyt pedofiilien uhrit, jotka antavat vahingon kiertää.
        Niitä, jotka tuntevat olevansa arvottomia, arvonsa menettäneitä, kolhittua tavaraa, jotka
        myyvät itseään kaduilla ja hallikoitten kynsissä.

        Miten monta muuta ryhmää on, jotka eivät ole kasvaneet säädyllisissä olosuhteissa?


    • Anonyymi

      Aidosti empaattinen on sellainen, joka mainostaa empaattisuuttaan esim. siten, että koulutukseen pyrkiessään hänelle on tehty empaattisuustesti ja on saanut siitä mahdollisesti ihan täydet pisteet.

    • Anonyymi

      Aito empatia on sitä kun näkee/tuntee miltä toisesta tuntuu ja on siinä mukana hyväksyvästi ja välittävästi.

    • Anonyymi

      Aito empatia on sitä että antaa toisen kasvaa rauhassa eikä yritä tehdä lapsestaan mitään bonsai-puuta joka typistämällä ja sitomalla saadaan tietyn muotoiseksi. Aidosti empaattinen ei vahdi pers..n takana koko aikaa vaan antaa toiselle vapauden tehdä asiat omalla tavallaan. Hän luottaa. Aidosti empaattinen ei omista lastaan hänen lapsellaan ovat ihmisoikeudet heti synytmästä. Ei-empaattisen lapsella niitä oikeuksia annetaan vain siinä tapauksessa että lapsi tekee kuten vanhempi haluaa, näin lapsi kasvatetaan haluttuun suuntaan joka sitten on melkein aina ristiriidassa lapsen omien toiveiden kanssa.

    • Anonyymi

      Voiko aidosti empaattinen ihminen myös kyetä tuntemaan muitakin kuin hyviä tunteita? Ihmisillähän on monenlaisia muitakin tunnetiloja. Jokatapauksessa se ominaisuus estää uskomasta kaikenlaista tekopyhää teeskentelyä

    • Anonyymi

      Vaikka olisi aidosti empaattinen saattaa joutua tilanteeseen jossa empatia hukkuu johonkin, toisinsanoen ihminen saattaa joutua pakosti toimimaan kuin hänellä ei olisi empatiaa.

      Entäs sellainen, joka aidosti uskoo vaikka löytäessään kukkaron, että hän saa pitää sen sisältämät rahat. Hän ei ajattele sen muille tuomaa vahinkoa. Sehän on myös empaattisuutta jos ajattelee koituuko minun toiminnastani muilla vahinkoa? Pitääkö ihmisen tietoisesti suuntautua enemmän empaattisiin tekoihin? Entäs sitten kun tekee tarkoituksella empaattista ei-empaattiselle, joka ei sitä ymmärrä eikä näe sitä? Siten ehkä narsistit hyötyvät eniten. He menevät empaattisten ihmisten luo ja saavat hyötyä mutta eivät koskaan anna sitä itse kenellekään. Siten heidän valtansa/omaisuutensa/tms kasvaa. Narsistit tempaisevat töykeästi kädestä empattisuudesta annetun setelin, aivan kuin se raha kuuuluisi heille. He eivät kiittele.

      Entä jos todella on niin tyhmä ettei ymmärrä tai tiedä mitä empatia edes on? Mikä hän on?

      • Anonyymi

        No mun äiti vaan hokee ettei mitään semmosta empatiaa tarvita mihinkään


        "poiuytfdghj"


      • Anonyymi

        Mutta mun empatiaa taas on törkeesti väärinkäytetty huonojen seurausten tuottamiseen, niin alkaa itsestäkin tuntua, että olisin parempi ilman sitä empatiaa, Se on hankala juttu eettisesti että kuinka paljon pitää antaa empatiaa ihmisille joiden tietää tekevän jotain väärää ? Mun mielestä väärää ei pitäisi tukea, mutta sitten alkaa kauheet laumasyytökset epäempaattisuudestani kuten täällä palstalla kun en halua tukea vääränä pitämääni. Osaisin toki olla heillekin vaikka kuinka empaattinen, mutta tuntuu että tekisin silloin eettisesti väärää vain miellyttääkseni. Palstalla on monta sellaista henkilöä. Olen heille "epäempaattinen", koska koen heidän olevan eettisesti väärällä asialla, Sit he pitää sitä jonain todisteena autistisuudesta, että ei osaisi kommunikoida kahdensuuntaisesti ja empaattisesti. Osaan mä jos koen olevani eettisesti oikealla asialla niin tehdessäni.

        "poiuytfdfgh"


      • Anonyymi

        Väitän, että kaikki väärä mitä olen koskaan tehnyt on empatia, silloin kun sitä ei pitäisi sillätavoin harjoittaa. Painostus sellaiseen empatiaan on kova, täälläkin palstalla.
        On oltava itseasiassa aika epäitsekäs luopuessaan miellyttämisen halusta osoittamalla empatiaa vääryydelle,

        "poiuygfghn"


      • Anonyymi

        Siis toki olen varmasti muitakin virheitä tehnyt tietämättäni joista en tiedä mitä.
        Mutta tarjoitan asioita jotka tiedän ja jotka ovat tietoista toimintaa. Mitään muuta väärältä tuntuvaa en ole tietoisesti tehnyt kuin empatian osoittaminen asioissa ja ihmisille jolloin se on tuntunut väärälle teolle,

        "poiuytfghn"


      • Anonyymi

        Mun äitiä on tuolleen kannustettu väärälle tielle oikein joukolla.
        Ensin mun yliempatia häntä kohtaan mitä hän ei ole edes pyytänyt, ja sitten vielä muilta jopa mun yli kannustus hänen väärälle tielleen ikäänkuin empstiani ei muka olisi riittävää. Jos ihan rehellinen olen tuolta minulle näyttää.
        Mutta onko tuo väärä tie sitten enää edes yksin mun äidin syy. Vai sen empatian mikä hänelle ei olisi kuulunut ja mitä hän ei edes olisi halunnut ?

        "poiuygfdfghn"


    • Anonyymi

      Empaattinenvanhempi tukee ja kannustaa lastaan elämässä eteenpäin.
      Empatiakyvytön taas ei edes vaivaannu neuvomaan lastaan, siinä pelossa, että tästä saattaa tulla *parempi*, kuin mitä hän on.

    • Anonyymi

      Onko empatia AINA hyvä asia ?

      Onko se aina huono asia jos et lainkaan huomioi muiden tunteita tai ajatuksia ?

      Jos sanon suoraan näkemykseni mukaan ajoittain on mahdollista jopa pelastaa ihmishenkiä sillä ettei lainkaan piittaa siitä mitä ihmiset tuntee tai ajattelee .

      • Anonyymi

        "poiuytfghj":n kysymys tuo edellinen


      • Anonyymi

        Toisaalta empatiaan voi jopa kuolla.
        Onko hyvä asia kuolla empatiaan ?
        (kuten mulle on ollut monta kertaa vähällä käydä)
        "poiuytfdghn"


      • Anonyymi

        Merkitseekö syytös: "Sä olet epäempaattinen?" aina sitä että olisit väärässä ollessasi epäempaattinen ? Mun mielestäni narsistit paljon käyttää tuota syytöstä alistakseen ihmiset tahtoonsa, Toisaalta he kuvittelee että kaikki empatian toivominen tehdään tahtoon alistamispyrkimyksessä.
        Aina kun nuorena pyysin empatiaa "tämän kerran" edes ?
        Vastaus olis: "Jos saat, niin lupaatko sitten että kaikki ongelmasi katoavat sillä ?
        En tietenkään voinut luvata semmoista etukäteen. Lupausta vaadittiin etukäteen. Pyysin että Please kokeillaan vaan miten asiat muuttuu.
        Mut ei mun pitää ennen vanhempieni empattian osoitusta luvata että sillä varmasti on suuret tulokset, jos saan. Uskoin että olisi ollut, mutten voinut luvata, En saanut.

        "poiuyfgbn"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Merkitseekö syytös: "Sä olet epäempaattinen?" aina sitä että olisit väärässä ollessasi epäempaattinen ? Mun mielestäni narsistit paljon käyttää tuota syytöstä alistakseen ihmiset tahtoonsa, Toisaalta he kuvittelee että kaikki empatian toivominen tehdään tahtoon alistamispyrkimyksessä.
        Aina kun nuorena pyysin empatiaa "tämän kerran" edes ?
        Vastaus olis: "Jos saat, niin lupaatko sitten että kaikki ongelmasi katoavat sillä ?
        En tietenkään voinut luvata semmoista etukäteen. Lupausta vaadittiin etukäteen. Pyysin että Please kokeillaan vaan miten asiat muuttuu.
        Mut ei mun pitää ennen vanhempieni empattian osoitusta luvata että sillä varmasti on suuret tulokset, jos saan. Uskoin että olisi ollut, mutten voinut luvata, En saanut.

        "poiuyfgbn"

        Onko empatia mielestäsi sitä, että saat tahtosi lävitse? henkilö on siis empaattinen, kun suostuu johonkin pyyntöösi? Uskomatonta.


      • Anonyymi

        Ei minun mielestäni, vaan siis vanhempieni.
        Siis he ei voinut antaa minulle empatiaa KOSKAAN, koska kokevat sen tahtoni läpi pääsemiseksi.
        "poiuygffgbn"


      • Anonyymi

        Siis mä en ole pyytänyt vanhemmiltani koskaan mitään muuta kuin empatiaa tunnetasolla. Se on AINOA koskaan varsinaisesti heille esittämäni pyyntö jossa on minun motiivi.
        Kun he olis voinut antaa minulle mieluummin mitö tahansa muuta kuin tuota empatian tunnetta mikö oli ainoa mitä olisin halunnut,

        Miksi joku haluaa aina ymmärtää nurinpäin kaiken ?


      • Anonyymi

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi

        Miksi pitää koko aika aliarvioida ajatteluani 90% ja tulkita että tarkoittaisin jotain todella tyhmää ? Niin tyhmää että niin tyhmiä en ajattele koskaan ja se on mulle itsestäänselvyys.
        Samaa tehtiin luurissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minun mielestäni, vaan siis vanhempieni.
        Siis he ei voinut antaa minulle empatiaa KOSKAAN, koska kokevat sen tahtoni läpi pääsemiseksi.
        "poiuygffgbn"

        Johonkin omaan asiaasihan halusit heiltä sitä empatiaa ja silloin jos sitä olisit saanut, niin jokin olisi mielestäsi muuttunut.

        uskomatonta


      • Anonyymi

        Ja mistä tulee päätelmä että minä olisin perheen tunteeton, vaikka olen jo päällepäin se tunteellisen näköinen ja kaikkien herkkänä tuntema ja julkisestisestikin herkän tunteellisen oloiseksi havaittu. Ja kiinnostunut tunteista ja mielelläni osoitan tunteita.
        Ja äitini suoraan sanoo ettei ole kiinnostunut tunteista,
        Niin mikä saa nämä asiat joidenkin päässä kääntymään ylösalaisin, etenkin netissä ja apupalveluissa ?


      • Anonyymi

        Mun äiti on semmonen "pirullinen" ihminen. Sen kuulee jo äänestään helposti. Minun kurkusta ei edes semmosta ääntä lähde millään.

        Niin mikä saa luulemaan että minä olisin äiti ja äiti minä ?
        Mun äiti on noita-akan näköinenkin. Minä varsin kiltin näköinen.

        "poiuygfgbn"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mistä tulee päätelmä että minä olisin perheen tunteeton, vaikka olen jo päällepäin se tunteellisen näköinen ja kaikkien herkkänä tuntema ja julkisestisestikin herkän tunteellisen oloiseksi havaittu. Ja kiinnostunut tunteista ja mielelläni osoitan tunteita.
        Ja äitini suoraan sanoo ettei ole kiinnostunut tunteista,
        Niin mikä saa nämä asiat joidenkin päässä kääntymään ylösalaisin, etenkin netissä ja apupalveluissa ?

        Ei tässä ole millään lailla tultu päätelmään sinun tunteettomuudestasi. Näytät nyt miltä näytät, ei se empaattisuus mitenkään näy ulospäin henkilön ulkonäöstä. Tuollaisesta ei ole puhuttu yhtään mitään.

        uskomatonta


      • Anonyymi

        TV esiintyminen on semmonen tosi paljastava.

        Jos minä ja äiti laitettaisiin TV.seen sieltä varmaan tujais kumpi on kumpi.


        "poiuhyfvbn"


      • Anonyymi

        Mutta siis jos pidän mahdollisena että äiti on psykopaatti, niin olisiko varmasti parempi ihminen jos en sanoisi sitä ? Onko ilmanmuuta itsekkäämpää sanoa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johonkin omaan asiaasihan halusit heiltä sitä empatiaa ja silloin jos sitä olisit saanut, niin jokin olisi mielestäsi muuttunut.

        uskomatonta

        Oma kommettisi on uskomaton. Ja sinullahan ei ole aavistustakaan mistä asioista on kyse eikä varmaan kellään täällä-

        "poiuygfbn"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TV esiintyminen on semmonen tosi paljastava.

        Jos minä ja äiti laitettaisiin TV.seen sieltä varmaan tujais kumpi on kumpi.


        "poiuhyfvbn"

        Ja mitähän merkitystä sillä olisi? Sulla näköjään on jonkunlainen paremmuuskilpailu käynnissä äitiäsi kohtaan.

        uskomatonta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitähän merkitystä sillä olisi? Sulla näköjään on jonkunlainen paremmuuskilpailu käynnissä äitiäsi kohtaan.

        uskomatonta

        Olet myös uskomattoman tietämätön jos et tiedä että tunne-empatialla on todella suuria hyvää aikaansaavia voimia. Hippunenkin sitä voi todellakin saada aikaan suuria muutoksia. Ja tälle ajatukselle on tieteellistäkin pohjaa.

        "poiuhgfdfvb"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma kommettisi on uskomaton. Ja sinullahan ei ole aavistustakaan mistä asioista on kyse eikä varmaan kellään täällä-

        "poiuygfbn"

        Joo halusit jossain asiassa tahtosi läpi, mutta vanhempasi eivät suostuneet pyyntöösi. Heistä tuli täten mielestäsi epäempaattisia.

        uskomatonta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitähän merkitystä sillä olisi? Sulla näköjään on jonkunlainen paremmuuskilpailu käynnissä äitiäsi kohtaan.

        uskomatonta

        Keskustelusi on uskomaatoman typerä. Itselläsi lienee jokin sellainen kilpailu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet myös uskomattoman tietämätön jos et tiedä että tunne-empatialla on todella suuria hyvää aikaansaavia voimia. Hippunenkin sitä voi todellakin saada aikaan suuria muutoksia. Ja tälle ajatukselle on tieteellistäkin pohjaa.

        "poiuhgfdfvb"

        Tiedän varmaan siitä empaattisuudesta aivan yhtä paljon kuin sinäkin. Mitähän suuria sinä olet saanut aikaan sillä yliempaattisuudellasi?

        uskomatonta


      • Anonyymi

        Empatialla on mm. voimakas hermostoa rauhoittava vaikutus.
        Keskustelen aiheesta mieluummin tieteellisemmällä tasolla kuin sinun keskustelusi.
        Kiitoksia,

        "poikjhgfdfvb"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Empatialla on mm. voimakas hermostoa rauhoittava vaikutus.
        Keskustelen aiheesta mieluummin tieteellisemmällä tasolla kuin sinun keskustelusi.
        Kiitoksia,

        "poikjhgfdfvb"

        Sinua se ei kumminkaan ole rauhoittanut vähääkään.

        uskomatonta


      • Anonyymi

        Minä en ole sitä saanut kuin joitakin yksittäisiä keskusteluja joidenkin ihmisten kanssa elämäni aikana. Ja se todellakin on rauhoittanut hermostoani ja pystyisi parantamaan osan sairauksistani.

        "poiuytfdfg"


      • Anonyymi

        En jatka keskustelua joka ei tuo emotionaalisesti hyvää tunnetta. Narsistit halua huonon tunteen kautta tulevaa foodia,


      • Anonyymi

        "poihgfvb"


      • Anonyymi

        Enkä ruoki sinuakaan enempää.

        "poiuygfghn"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole sitä saanut kuin joitakin yksittäisiä keskusteluja joidenkin ihmisten kanssa elämäni aikana. Ja se todellakin on rauhoittanut hermostoani ja pystyisi parantamaan osan sairauksistani.

        "poiuytfdfg"

        Montako niistä 41 neurologisesta vaivastasi on parantunut?

        uskomatonta


    • Anonyymi

      empatia ja eettisyys,sanat joihin vihervasemmisto perustaa näkemyksensä ja muiden elämää koskevat vaateensa kun asioilta puuttuvat oikeat perusteet.

      • Anonyymi

        Kuten näköjään myös henkisesti hermostovaurioituneet.


    • Anonyymi

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Empatia
      Yhdysvaltalaisen tutkimuksen mukaan suomalaiset olivat 63 maan vertailussa yksi epäempaattisimmista kansoista. Suomi sai vertailussa kuudenneksi kehnoimmat empatiapisteet. Maailman vähiten empaattisimmat maat ennen Suomea olivat Liettua, Venezuela, Viro, Puola ja Bulgaria.[3]

      No tässä asiassa ei sitten olla lähelläkään maailman parhaita. Mutta kuka välittää? Torilla tavataan!

      • Anonyymi

        Suomi laskettiin maailman onnellisimmaksi kansaksi!
        Ei maailman empaattisimmaksi! ;-D


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe