Kukat syntiä

Anonyymi

kun en millään muista,

kumpi oli syntiä
ruukkukukat vai leikkokukat?

64

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei kummatkaan, ne on vain jonkun
      saarnaamat synnit, jotka ei ole vain
      lainkaan syntiä.
      -

    • Anonyymi

      Lapsuuden kotona ruukkukukat
      tarkoitti suruttoman kotia?

      Onko tämä muuttunut?

      • Se oli sellaista, saarnaamista ei
        Jumalan sanaa .
        -


      • Anonyymi
        padasjoenukko kirjoitti:

        Se oli sellaista, saarnaamista ei
        Jumalan sanaa .
        -

        Ai jaa, eikö???


    • Voi voi, niin. :(

    • Anonyymi

      Nämä sinisellä merkityt, Padasjoen ja Lempäälän ukot ovat kyllä sarkasmin mestareita! Missä jonossa lienevät seisseet, kun ymmärrystä jaettiin?

      • Olin kyllä kauha jonossa, en lusikka jonossa,
        kuten synnin orjat.
        -


      • Anonyymi
        padasjoenukko kirjoitti:

        Olin kyllä kauha jonossa, en lusikka jonossa,
        kuten synnin orjat.
        -

        Kauhajono ja lusikkajono ovat kumminkin yhdyssasoja!

        On s e kyllä ihme miten joku sarkahoususaarnaaja on saanut sellaisen otteen aikuisten ihmisten elämään, että että on voinut luetella lukutaitoisille ihmislle mikä on syntiä j a mikä mitäkin!

        miten s e on yleensä mahdollista!??


      • Anonyymi
        padasjoenukko kirjoitti:

        Olin kyllä kauha jonossa, en lusikka jonossa,
        kuten synnin orjat.
        -

        Tuo suomen kielen taito antaa kyllä viitteitä mahdollisesta erehdyksestä jonon suhteen.


      • Anonyymi
        padasjoenukko kirjoitti:

        Olin kyllä kauha jonossa, en lusikka jonossa,
        kuten synnin orjat.
        -

        Milloin annoit Olgalle viimeksi kukkia?


      • 14.02 - 2019 Ystävän pv:nä.
        -


    • Kyllä on pilkkaajilla otsaa. He ehkä ovat saaneet taidon erottaa pilkut ja pisteet ja laittaa ne oikealle paikalleen, mutta siellä missä viisautta ja rakkautta on jaettu, ovat he olleet kaukana. Tulkaa lähemmäksi. Kristus rakastaa teitäkin ja haluaa lämmittää kylmiä sydämiänne.

      • Anonyymi

        No millaista viisautta tarjoaisit nyt tällaiseen kukkahumpuukiin, anna näyte ja malli meille vähänrakastaville?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No millaista viisautta tarjoaisit nyt tällaiseen kukkahumpuukiin, anna näyte ja malli meille vähänrakastaville?!

        Kysyn vielä että miten arvelet eikö Jeesus olisi voinut hiukan hillitysti rakastaa niitä jotka veivät kieroon hengellisiä asioita, esm vaikkapap siinä kun hän töni kumoon rahanvaihtajien pöydät ka koko kirpputorin, olisiko?

        ymmärrä nyt että sellainen höyhenrakastaminen ei johda aina mihinkään, täytyy olla konkretiaa kaikkea sellaista kohtaan joka jyrsii kaikkea terveen opin pohjaa itsekeksityillä lakiteksteillä ja mukasynneillä taakoittaen pienen ihmisen kulkua entisestään, tie on kaita, mutta ei sitä pidä ihmisen mennä kaventamaan lisää vai mitä?


    • Anonyymi

      Kitarat voi taas kaivaa esille, jos helpottaa.

    • Paavali kirjoittaa, että 'suumme on auennut puhumaan teille, korinttolaiset, sydämemme on avartunut. Teillä ei ole ahdasta meidän sydämessämme, vaan ahdasta on teidän omassa sydämessänne. Maksakaa samalla mitalla – puhun kuin lapsille – avartukaa tekin. Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä epäuskoisten kanssa, sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja laittomuudella? Tai mitä yhteyttä on valolla ja pimeydellä?
      Tarkoittanee tässä yksittäisessä tapauksessa esimerkiksi sitä; kun ihmetellään kukista, että onko ne kukkien juuret syntiä vai itse kukka? Niin. Jos tällaisista asioista saadaan hikarit, olisi ehkä itsetutkiskelun paikka, sillä itseään tällaisella asenteella kiusaa.
      Sellainen ihminen, joka ahdistuu tästä tai vastaavasta ohjeesta (vaikka ihan typerältä kuulostavasta), ahdistuu oman itsensä epävarmuuden tai muun vastaavan, omasta itsestään johtuvan syyn takia. Itse asiassa minäkin ahdistun aivan liian usein. Mutta matkan on jatkuttava.

      Ihminen on synnin kyllästämä - niin neuvoja kuin neuvottava - niin saarnaaja kuin sanankuulija.
      Rakkaus on lempeä, anteeksiantavainen ja laupias - ja paljon, paljon muuta mukavaa. Rakkaus tekee elämän siedettäväksi.

    • Anonyymi

      Kylläpä sinulla on heikko Jeesus joka ei saa sinua puhtaaksi ei sitten millään, mikä ihme se sellainen Jeesu smahtaa olla !

      Minun Jeesukseni omaa sellaisen pesuaineen ja ohjelman että syntisyys lähtee ja tulee ihan villan valkoista kuten sanakin sen ilmaisee.

      JOS seurakunnan kaitsenta on sellaisissa käsissä jossa kukatkin ovat syntiä, on kyllä syytä ahdistua aivan läpikotaisin ja kysä miksi meillä on lapset kaitsemassa vaikka Sana kehoittaa kasvamaan hengellisesti aikuisiksi ja esiintymään sen mukaisesti niin opissa kuin elämässäkin.

    • Anonyymi

      Aloittajalla erittäin pilkkamielinen viesti, hyvin ylimielinen!

      • Anonyymi

        Olis s e ihme jos näillä palstoilla joskus joku lestalainen tunnustaisi että hölmöjä on opinkappaleet, se tunstuisi että voi olla toivoa vielä jonkin verran, muuta kun ei koskaan eikä mitään.

        kuten nyt tämä kukkajuttukin, oikeinko joku uskoo että sillä on jotain tekemistä yksilön jumalasuhteen kannalta jos on nättejä kukkia ikkunoilla ja missä vain, niinkö?


      • Omavanhurskaus on tällainen. Yhtä se ketku pettää yhdellä tavalla ja toiset sille nauravat. Nauraminen tai pilkkaaminen ei ole sopivaa tällaisissa tapauksissa. Sen voi kyllä kertoa, ja pitääkin, että kukka ei ole syntiä sisällä, eikä ulkona, ei ruukussa eikä leikkona maljassa. Ole vapaa sinä Kristuksen uhrilla vapaaksi ostettu.

        Ikävää on joutua itse rakennetun häkkyrän vangiksi.

        Näistä Kristus haluaa vapauttaa meidät palvelemaan Jumalaa ja rakastamaan lähimmäisiä.


    • Anonyymi

      Ruukkukukat ovat syntiä.
      Leikkokukat siinä rajalla. Niin muistan lapsuudesta 60- ja myös 70-luvulta.

      Joku höpsähtänyt väitti aloittajan kysymystä pilkalliseksi.

      Itse oli pilkallisempi kuin pilkkaaja itse.

      Mattoja ja verhoja sai pitää. Kun äiti 60-luvun lopulla hankki niin sanotut "valoverhot", oli toisaalta iloinen ja ylpeä niistä, mutta toisaalta pelkäsin joudummeko ehkä helvetiin niiden takia. Olin noin 10-vuotias.

      Omavanhurskaat vaitovaiset tuon minulle seuroissa olivat takaraivoon saaneet.

    • Kannattaa lukea viestejäni ennen kun värkkäät vastauksia.
      Vaitovainen on sinun laillasi kärsinyt omanvanhurskauden hengen tuotoksista esikoislestadiolaisuudessa. Nyt Kristus on vapauttanut minut ja elämä on ihanaa vapaana Jumalan lapsena.

      Esikoislestadiolaisuuden jätin sen muututtua ahdasmieliseksi lakihenkiseksi vapaakirkoksi.

      Meillä evankelisluterilaiseen tunnustukseen tunnustautuvilla ex esikoislestadiolaisilla on nykyisin oma yhteisö.

      Kysele tosiaan ensin ja keskustele asiasta, äläkä heittele perättömiä herjojasi rekisteröidyille nimimerkeille.

      • Anonyymi

        Kyllä menee porot nenään pienestä. Rauhoitu rakas ystävä.


    • Anonyymi

      Kukista häätyy leikata juuri pois ( karvasjuuri ) sitten sen voi just ja just pistää pirtin nurkkaan vaatimattomaan maljakkoon , esim .tyhjä hernekeittopurkki on sovelias tähän käyttöön.

    • Anonyymi

      voi hyvänen aika !!! Jumala on luonut kaikki kedonkukat, - myös viherkasvit !!

      Syntiä !!!

      "anna mun kaikki kestää"

    • Anonyymi

      Mutta lestalainen EI sano mitään, ei minkäänlaista itsekritiikkiä eletyistä asioista, hiljaisuus ja defenssit päälle.

      sitten jos näistä mainitsee, saa pilkkaajan omavanhurskaan, veren polkijan ja jos minälaisen prenikan rintaan.

      kun kyse on ainoastaan peräänkuulutus terveestä asioiden tarkastelusta ilman uskonnollista kiivailua !

    • Lestadiolaisuus on samalla tavalla arvosteltavissa, kun muut vastaavat. Heitä onkin ahkerasti paneteltu täällä muutaman synteihinsä paatuneen henkilön voimin useita vuosia. Mitä olette sillä voittaneet? Ainakin olette todistaneet epäuskonne, kristityt näet hakeutuvat yhteen Jeesuksen Kristuksen nimessä ja hänen verensä voimassa synneistään puhtaiksi pestyinä, riippumatta taustayhteisöistään. Pilkkaajat eivät ole kristittyjä. - Älkää kukaan antako itseänne pettää.

      Tällä palstalla useiden vuosien ajan Jeesuksen veren pilkaten maahan polkenut henkilö ei voi pelastua, koska vain Jeesuksen verellä synneistään puhtaiksi pestyt ovat Jumalan lapsia ja Kristuksen kanssaperillisiä.

      Hänkin toki voi pelastua, jos saa Jumalalta armon herätä paatumuksestaan ja kääntyä parannukseen.

      Ulkoisella Jeesustelulla itseään pettävälle kynnys on todella korkea, koska hän ei tiedä olevansa synteihinsä kuollut ja paatunut Kristuksen pilkkaaja.

      • Anonyymi

        Sinun täytyy olla jo vanhuuden höperyyden vallassa, ei tuollainen paasaus oikein muuten ole mahdollista !

        uskonnollinen ja farisealainen kiivailu ja vanhuus on omituinen yhdistelmä.

        lutterin loppu oli surkea, " olen kastettu, olen pelastuva"! siinä ei paljoa löydy yhtymäkohtia Apostolien opetuksiin huh !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun täytyy olla jo vanhuuden höperyyden vallassa, ei tuollainen paasaus oikein muuten ole mahdollista !

        uskonnollinen ja farisealainen kiivailu ja vanhuus on omituinen yhdistelmä.

        lutterin loppu oli surkea, " olen kastettu, olen pelastuva"! siinä ei paljoa löydy yhtymäkohtia Apostolien opetuksiin huh !

        Ei hän itse sille mitään voi, jos vaikka onkin höpsähtänyt. Me voimme, ollaan ymmärtäväisiä myös häntä kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun täytyy olla jo vanhuuden höperyyden vallassa, ei tuollainen paasaus oikein muuten ole mahdollista !

        uskonnollinen ja farisealainen kiivailu ja vanhuus on omituinen yhdistelmä.

        lutterin loppu oli surkea, " olen kastettu, olen pelastuva"! siinä ei paljoa löydy yhtymäkohtia Apostolien opetuksiin huh !

        Dementia periytyy!


      • Anonyymi

        Hyviä kommentteja. Vaitovainen ei tarkoita pahaa vaikka haukkuu kaikkea mikä liikkuu hänen oman käsityspiirinsä ulkopuolella. Kuin heikkonäköinen koira. Minunkin väitti heittelevän perättömiä herjoja Hänelle rekisteröityneelle henkilölle, vaikka vain kirjoitin kommenttia, en mitään vastausta.

        Puolet kuin saisi oikeassaolemisestaan pois vielä, voisi alkaa viestinsä menemään ainakin osittain perille. Siis itseltään. Luulemisestaan.


    • Anonyymi

      Kukat ovat syntiä. Siksi aloitankin heti alkukeväästä luonnossa sinuvuokkojen ja valkovuokkojen kitkemisen. Seuraavina viikatteen alle joutuu sitten siankärsämöt, lupiinit, syreenit, omenapuut, kirsikkapuut. Voikukan anna elää. Se on niin ruma kukka, ettei se kenenkään silmää voi miellyttää.

    • Anonyymi

      EN OLE ESIKOISLESTADIOLAINEN. MUTTA ON AIKA IDIOOTTIA PUHUA NÄIN:
      KOSKA HUORAAMINEN ON SYNTI, SIKSI MYÖS MIEHEN JA NAISEN SUKUELIMET OVAT SYNTI!!... 😂😂

      KUKKA LUONNOSSA KORISTAA JUMALAN LUOMISTYÖTÄ!

      KUKKA KODISSA KORISTAA IHMISEN ULKOKULTAISUUTTA!

      "totuudessa on se vika, että sitä ei korva kestä kuulla, eikä mieli jaksa ymmärtää, sillä silmät ovat saastuneet, ja mieli sokaistunut."

      -se joka oli joskus herännyt.

    • Anonyymi

      Eivätkö ruukkukukat enää ole syntiä? Jos niin on, niin pitäisikö harkita "isän kotiin" palaamista? Silloin kun lähdin, ne olivat syntiä.

      • Anonyymi

        SYNTI ON MEIDÄN OMASSA TUNNOSSA, ILMAN OMAATUNTOA EI OLE SYNTIÄKÄÄN. JOKAISELLA ON HENKILÖKOHTAISET SYNNIT JNE... USKO POIS VATIPÄÄ... TOISILLA OMATUNTO NUHTELEE, TOISILLA EI, SIITÄ ON KYSE.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SYNTI ON MEIDÄN OMASSA TUNNOSSA, ILMAN OMAATUNTOA EI OLE SYNTIÄKÄÄN. JOKAISELLA ON HENKILÖKOHTAISET SYNNIT JNE... USKO POIS VATIPÄÄ... TOISILLA OMATUNTO NUHTELEE, TOISILLA EI, SIITÄ ON KYSE.

        No huh huh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SYNTI ON MEIDÄN OMASSA TUNNOSSA, ILMAN OMAATUNTOA EI OLE SYNTIÄKÄÄN. JOKAISELLA ON HENKILÖKOHTAISET SYNNIT JNE... USKO POIS VATIPÄÄ... TOISILLA OMATUNTO NUHTELEE, TOISILLA EI, SIITÄ ON KYSE.

        kukkasynti on istutettu sinne omaantuntoon, ei sitä siellä muuten olisi olemassakaan !

        sen tähden on todella suuri ja iso asia että kaikki mitä hengellisyyden nimissä opetetaan, on todellista ja kestävää vaikka ylösottoon asti.

        sen tähden Paavalikin kirjoittaa että joka muuta opettaa kuin sitä joka on saatu ylhäältä, olkoot kirottu, eli ei ole kyse nappikaupoista.


    • Kuten sanoin halveksiva ylimielinen kirjoittelu toisista henkilöistä todistaa vain kirjoittajan oman kyvyttömyyden ja avuttomuuden.

      Selvää onkin ettei epäuskoinen voi kirjoittaa uskosta Kristukseen. Luulisi kuitenkin osaavan vaieta ja poistua tältä sivulta, kun mitään asiaa ei ole.

      Täälläkin saattaa olla henkilöitä jotka etsivät heille Kristus tietä osoitetaan.

      • Anonyymi

        Olisit voinut kirjoittaa siällä olevana kuinka suurenluokan ymmärtämättömyys Raamatun sisällöstä on saanut johtaa ihmisiä harhapoluille jo monet vuosikymmenet, ja siihen olisi hyvä saada apua ja muutosta.

        sensijaan aloit osoitella ja syyttää kirjoittelijoita täysin asian vierestä eli toisin sanoen haudata todelliset kesksutelun aiheet maton alle ja poista aihmiset jotka sen hoksasivat !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisit voinut kirjoittaa siällä olevana kuinka suurenluokan ymmärtämättömyys Raamatun sisällöstä on saanut johtaa ihmisiä harhapoluille jo monet vuosikymmenet, ja siihen olisi hyvä saada apua ja muutosta.

        sensijaan aloit osoitella ja syyttää kirjoittelijoita täysin asian vierestä eli toisin sanoen haudata todelliset kesksutelun aiheet maton alle ja poista aihmiset jotka sen hoksasivat !

        En kuulu liikkeeseen jossa kukkia pidettäisiin syntinä missään muodossa. Tämän luulisisi osaavan lukea viesteistänikin. Olen kuitenkin kuulunut vuodesta 1950 saakka sellaiseen liikkeeseen jossa tällaisitakin synneistä on muun muassa puhuttu. Tämä kuitenkin vaihteli, riippuen siitä millainen liikkeen keskeinen johto oli. Johdon vaihduttua Ruotsissa, liike alkoi muuttumaan yhä voimakkaammin lakihenkiseksi. Lopulta evankeelisten ja lakiehenkisten tiet erosivat lakihenkisten otettua sakramentit maallikkojen käsiin, ilman seurakunnan 4/5 oan enemmistön vaaleissa osoitettua tahtoa.

        Näin liike ajautui eroon evankelisluterilaisen kirkon yhteydestä, rekisteroitymättömäksi ja tunnustautumattomaksi vapaakirkoksi.

        Liike on siis edelleen yhdistysrekisterissä luterilaisen kirkon alaisuudessa toimiva herätysliike, vaikka ei ole enään aikoihin ollut.

        Kukkien tai joidenkin muiden asioiden pitäminen syntinä ei ole harhaoppia, on ehdonvallan asia, pitääkö joku kukkia syntinä, tai ei pidä. Pitääkö joku taulut seinillä syntinä, tai värikkäät vaatteet syntinä, etc.

        Ihmisoppien sotkeminen osaksi opetusta ei ole harhaoppia silloin, kun se tunnustaa apotolisen uskontunnutuksen mukaisesti uskonsa. Mutta raskastahan se on näiden omanvahurskauden taakkojen kantaminen, kieltämättä.

        Tämä nyt vaan on sillä tavalla kuten eräs veli hyvin kiteytti: He rakastavat liekanaruaan. 😉


      • Anonyymi

        Mitä siis halusit kertoa? Eikö ole harhaoppia väittää, että meillä on taivaan valtakunnan avaimet ja jos tauluja seinillä on, helvettiin käy matka? Ryijyistä, raanusta tai täkänistä puhumattakaan.

        Matot jostain kumman syystä hyväksyttiin.

        Olet uhri. Esikoislestadiolaisen saarnaperinteen omaksuneena et voi hyväksyä nyt vieläkään muuta tietä taivaaseen kuin oman käsityksesi mukaisen tien.

        Olenko väärässä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä siis halusit kertoa? Eikö ole harhaoppia väittää, että meillä on taivaan valtakunnan avaimet ja jos tauluja seinillä on, helvettiin käy matka? Ryijyistä, raanusta tai täkänistä puhumattakaan.

        Matot jostain kumman syystä hyväksyttiin.

        Olet uhri. Esikoislestadiolaisen saarnaperinteen omaksuneena et voi hyväksyä nyt vieläkään muuta tietä taivaaseen kuin oman käsityksesi mukaisen tien.

        Olenko väärässä?

        Olet!


    • Ei ole harhaoppia. JOkainen saa pitää syntinä mitä hän synniksi kokee. Jumalan armoon Kristuksessa Jeesuksessa kristinusko perustuu ja tämä lahja otetaan vastaan uskolla.

      Koska minä elän Kristuksessa, minua ei haittaa mitä kukin syntinä pitää, sehän on heidän asiansa. Näin on kaikkien kristinuskoisten, kyllä me käsitämme että erilaisia syntikäsitykisä on ja tulee aina olemaan. Me pidämme syntinä vain sen minkä Raamattu synniksi osoittaa.

      Esimermiksi kristittyijen jaottelun eri kasteihin heidän syntikäsitystensä vuoksi.

      Eihän sellaisella mitään uskoa ole, joka ihmisopeista säikähtää. Kohta tulee kristityille Suomessakin aika jolloin on oltava valmiina teloitettavaksi. Ilman pelon ja epäilyksen häivää. Kristuksen Herrakseen tunnustavien vainojen alkuun ei ole pitkää aikaa, merkit on jo selkeät. Tämä vaino lähtee itseään uskoviksi sanovista. Tälläkin palstalla tämän jo selkeästi näkee ilkeistä vihaa täynnä olevista kirjoituksista Kristuksen todistajia vastaan.

      • Anonyymi

        Joko pian lopetat, on vastenmielistä lukea noita tolpannokasta alas valutettuja kommennettejasi joista paistaa jokin ihmeellinen omahyväinen narsistinen ja despoottinen tuoksu!

        en lue niitä enää jatkossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joko pian lopetat, on vastenmielistä lukea noita tolpannokasta alas valutettuja kommennettejasi joista paistaa jokin ihmeellinen omahyväinen narsistinen ja despoottinen tuoksu!

        en lue niitä enää jatkossa.

        Koska et mitään kristinusksta ymmärrä, etkä evankeliumia tarvitse, niin mitä asiaa sinulla tänne on?

        Jätä tämä palsta uskovien keskinäisille keskusteluille.
        Kiitos.


      • Anonyymi
        vaitovainen kirjoitti:

        Koska et mitään kristinusksta ymmärrä, etkä evankeliumia tarvitse, niin mitä asiaa sinulla tänne on?

        Jätä tämä palsta uskovien keskinäisille keskusteluille.
        Kiitos.

        liki satavuotiaan on hyvä nukkua yönsä eikä surrata foorumeilla arvioimassa kuka mitäkin ymmärtää yökaudet.

        eikö sinulla ole läheisiä katsoisivat vähän perään jo tuossa vaiheessa elämää.


      • Anonyymi
        vaitovainen kirjoitti:

        Koska et mitään kristinusksta ymmärrä, etkä evankeliumia tarvitse, niin mitä asiaa sinulla tänne on?

        Jätä tämä palsta uskovien keskinäisille keskusteluille.
        Kiitos.

        Hah Hah tämäkö sitä esikoisten "puhdasta" evankeliumia..


    • Mitä nä hourit. Joko sinä lääkäriäkin alat leikkimään!?

      :)))))))

      • Anonyymi

        No se olisi kuitenkin pientä, kun itse olet jo kauan leikkinyt Jumalaa ja edelleen leikit!


      • Anonyymi

        työnnä sinä vaitovainen tulppaani, sanonko minne


    • Anonyymi

      jos kukkasiakin pidetään "syntinä". . .se on jo sitten TAIKAUSKOA.

    • Anonyymi

      Vaitovaisella on viha ja kiivaus kaikkia niitä kuhtaan, jotka eivät ajattele niin kuin hän.

      Näin olen ymmärtänyt. Ja hän vain tietää mikä on on oikein ja mikä väärin. Onkohan itse päättänyt? Vai kuullut joltakin toiselta?

      • Anonyymi

        Mun on vaitsua niin ikävä etten sanotuksi saa.
        Tuutha sie takasii.


    • Anonyymi

      Oottekos te huligaanit nyt tyytyväisiä kun saitte vaitovaisen vaitonaiseksi.

      Vaito kostaa nyt olemalla ihan hiljaa vaan.

      • Anonyymi

        Älä, älä edes leikilläsi. Nyt tänne voi alkaa nousemaan oikeaa keskustelua. Katsotaan nyt ainakin muutama kuukausi rauhassa. Keskustelu tapettiin kuitenkin vuosia järjestelmällisesti.


    • Anonyymi

      Itku ja hammasten kiristys

    • Anonyymi

      Vaitovainen taisi ymmärtää sieluntilansa?

    • Anonyymi

      Nyt vaitolle on vietävä kukkia, mutta ei ruukkusellaisia.
      Eihän tuollaisesta viikkokaupalla kestävästä mullittelusta kukaan hyödy.

      • Anonyymi

        Vie sinne suljetulle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vie sinne suljetulle

        uskaltaako sinne männä, jos nuo laittaa oven säppiin


    • Anonyymi

      vähäpukeinen kaunis kukkanainen seinällä
      onko se ruma ja syntiä
      onhan näistä synnillisyyden ja paheksunnnan rajamailla olevista asioista väitelty kautta maailman sivun
      kuka on hyvän ja pahan keksinyt ja määritellyt
      Tuntuu useasti venyvän kuin purukumi
      meidän pään sisäinen rajanpiirtäjä on mielenkiintoinen
      kuka ja mikä se on
      kertokaa viisaammat

    • Anonyymi

      Vaitovaiselle voimia. Ei ole helppoa olla kaikki oikein tietävä. Vaatii voimia.

      • Anonyymi

        Älä pilkkaa vanhaa ja henkisesti sairasta ihmistä.


    • Anonyymi

      Pittääkö jo tännekin tuoda nk. meetoo? - kukkasistakin heh. - kyl mää tiedän mitkä kukkase ova synttisii?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      360
      4175
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1779
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1536
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      63
      1520
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1360
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1321
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1319
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      201
      1306
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1205
    Aihe