Yhteiskunnallista heitteilejättöä

Anonyymi

On yhteiskunnallista heitteilejättöä ettei uskovaisille tarjota neuropsykiatrista hoitoa ja lääkitystä vakavien harhojensa ja harhaisten uskomustensa hoitoon. Uskovien käytös on kaikkea muuta kuin normaalia,hyväksyttävää ja tervettä.

13

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miten sitä neuropsykologista hoitoa annettaisiin? Sulla ei taida olla hajuakaan siitä mitä NEUROpsykologia pitää sisällään.

    • Täällä on monia jotka haluavat leikkiä lääkärileikkejä, Mutta varsin harvoja, joilla on lääketieteellistä kompetenssia esitää painavia mielipiteitä.

      Edes lääkäri ei ole kompetentti esittämään väitteitä jumalan olemassaolosta tai -olemattomuudesta.

      Tiede ei ota edes kantaa asiaan. Lähtökohtaisesti, se ei ole siihen kykenevä. Jokaisen ihmsen omassa valinnassa on hänen oma suhtautumisensa Jumalaan tai Jumaliin.

      Tieteellä ei ole sen paremmin halua kuin kompetenssiakaan ottaa kantaa asioihin, jotka eivät kuulu tieteen tutkimuspiirin. Ja hyvä näin. Tiede ei todista Jumalan olemassaoloa yhtään sen enempää kuin Jumalan olemassolemattomuuttakaan. Eikä tiede siis voi teoriassakaan väittää uskonnollisista kokemuksista mitään, puoleen tai toiseen.

      Joten pitäkää te (älyltänne) lapsukaiset vain päänne kiinni ja katsokaa Pikku Kakkosta, ja/tai aamun pilteille tarkoitettuja animaatioita ja piirrettyjä, älkääkä puuttuko aikuisten kysymyksiin, johon älynne ei mitä ilmeisimmin vielä riitä.

      • Jos uskonharhainen kuitenkin väittää epäjumalansa pitävän hänestä huolta, niin muutaman päivän pehmustetun ympyriäisen huoneen kokemus vailla muonaa, juomaa ja kakkinurkkaa osoittanee paatuneimmallekin uskonharhaiselle hänen epäjumalansa kyvyttömyyden.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Jos uskonharhainen kuitenkin väittää epäjumalansa pitävän hänestä huolta, niin muutaman päivän pehmustetun ympyriäisen huoneen kokemus vailla muonaa, juomaa ja kakkinurkkaa osoittanee paatuneimmallekin uskonharhaiselle hänen epäjumalansa kyvyttömyyden.

        Valheesi ei hetkauta.


    • Hyvänä hoitomuotona uskonharhaiselle voisi olla aivojen sähköhoito yhdessä kahden vuoden mittaisen yhtäjaksoisen pimeässä pehmustetussa huoneessa oleskelun kanssa?

      Aivojen sähköhoito, ECT (electroconvulsive therapy) on perinpohjaisesti tutkittu ja tehokkaaksi osoittautunut hoitomuoto. Sähköhoitoa käytetään myös mm. vakavien manioiden (uskonnollinen mania) ja skitsofrenian hoitomuotona.

      Hoito on kivutonta, jossa henkilö nukutetaan kevyesti hoidon ajaksi. Henkilön päähän johdetaan sähkövirta, joka aiheuttaa aivoissa sähköisen epileptistyyppisen purkauksen. Toimenpide vaikuttaa aivojen aineenvaihdunnan ja välittäjäaineiden toimintaan palauttaen häiriintyneen tasapainotilan, jonka vaikutukset näkyvät mm. mielialan helpotuksena ja uskonharhojen eli kiristävän vanteen tunteen poistuminen pääkopasta. Hoitokerrat ovat lyhyitä.

      Sivuvaikutuksena voi olla jonkin aikaa kestävä muistin menetys, joka on pelkästään positiivista. Voidaaan siis puhua määrätyllä tasolla aivojen nollauksesta.

      Sähköhoidon hyöty on siitä saatava nopea hoitovaste uskonharhoissa ja muissa mielen sairauksissa.

      • Anonyymi

        Haluatte siis tappaa toisin ajattelevat ihmiset. Kertookin kaiken teistä ateisteista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Haluatte siis tappaa toisin ajattelevat ihmiset. Kertookin kaiken teistä ateisteista.

        "Haluatte siis tappaa toisin ajattelevat ihmiset."

        Mistä sinä harhainen ihmispoloinen sellaista päättelit?
        Kysehän oli hoidoista, joilla uskonnollista mielenvikaisuutta hoidetaan ja ihmistä eheytetään lahkon valtaapitävien pakkovallan ja aivopesun aiheuttamista solmuista aivotoiminnassa.


      • Anonyymi

        Taidatkin puhua kokemuksen syvällä rintaäänellä.


      • Adventtiairut kirjoitti:

        "Haluatte siis tappaa toisin ajattelevat ihmiset."

        Mistä sinä harhainen ihmispoloinen sellaista päättelit?
        Kysehän oli hoidoista, joilla uskonnollista mielenvikaisuutta hoidetaan ja ihmistä eheytetään lahkon valtaapitävien pakkovallan ja aivopesun aiheuttamista solmuista aivotoiminnassa.

        Meillä uskovaisilla on missio. Sinulla ei sitä ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taidatkin puhua kokemuksen syvällä rintaäänellä.

        Omakohtaista kokemusta uskonharhoista ei ole muutoin kuin, että olen joutunut usein sivustaseuraajan rooliin ja nähnyt, mihin uskonnollinen harhaisuus lähtökohtaisesti mieleltään terveen ja tasapainoisenkin ihmisen voi johtaa. Se ei ole mitään kaunista katsottavaa.

        Siitä syystä koen velvollisuudekseni varoittaa ennakkoon ihmisiä sotkeutumasta lahkoihin ja ylipäätään uskonharhoihin, vaikka perintötekijät saattaisivatkin viitata herkkäuskoisen ja helposti jymäytettävän persoonan suuntaan.

        Uskonharhojen aiheuttama mielenvikaisuus ja mielenterveys ongelmat näkyvät jo hyvin selkeästi tälläkin palstalla eräiden kirjoittajien teksteissä. Sitä kun on mahdotonta peittää kun henkilö avaa sanaisen arkkunsa.


      • Adventtiairut kirjoitti:

        Omakohtaista kokemusta uskonharhoista ei ole muutoin kuin, että olen joutunut usein sivustaseuraajan rooliin ja nähnyt, mihin uskonnollinen harhaisuus lähtökohtaisesti mieleltään terveen ja tasapainoisenkin ihmisen voi johtaa. Se ei ole mitään kaunista katsottavaa.

        Siitä syystä koen velvollisuudekseni varoittaa ennakkoon ihmisiä sotkeutumasta lahkoihin ja ylipäätään uskonharhoihin, vaikka perintötekijät saattaisivatkin viitata herkkäuskoisen ja helposti jymäytettävän persoonan suuntaan.

        Uskonharhojen aiheuttama mielenvikaisuus ja mielenterveys ongelmat näkyvät jo hyvin selkeästi tälläkin palstalla eräiden kirjoittajien teksteissä. Sitä kun on mahdotonta peittää kun henkilö avaa sanaisen arkkunsa.

        Lahkohenkisyydestä varoittaminen saattaisi olla aivan kunnioitettava tehtävä, mutta miksi taistelet Jumalaa sinun luojaasi vastaan? Voisitko kertoa hieman taustastasi. Oletko ollut joskus adventtikirkon jäsen ja kuinka pitkän aikaa?

        Tiedossani ei ole luotettavaa tutkimusta siitä, että uskovaisilla olisi enemmän mielenterveysongelmia tai harhoja kuin kantaväestöllä yleensä. Se on totta, että ongelmalliset ihmiset ovat löytäneet uskonyhteisöistä sellaisen hyväksynnän ja rauhan, mitä yhteiskunta ei voi muuten tarjota.


      • Anonyymi
        Adventtiairut kirjoitti:

        Omakohtaista kokemusta uskonharhoista ei ole muutoin kuin, että olen joutunut usein sivustaseuraajan rooliin ja nähnyt, mihin uskonnollinen harhaisuus lähtökohtaisesti mieleltään terveen ja tasapainoisenkin ihmisen voi johtaa. Se ei ole mitään kaunista katsottavaa.

        Siitä syystä koen velvollisuudekseni varoittaa ennakkoon ihmisiä sotkeutumasta lahkoihin ja ylipäätään uskonharhoihin, vaikka perintötekijät saattaisivatkin viitata herkkäuskoisen ja helposti jymäytettävän persoonan suuntaan.

        Uskonharhojen aiheuttama mielenvikaisuus ja mielenterveys ongelmat näkyvät jo hyvin selkeästi tälläkin palstalla eräiden kirjoittajien teksteissä. Sitä kun on mahdotonta peittää kun henkilö avaa sanaisen arkkunsa.

        Paskapuheesi ei meitä hetkauta yhtään.


    • Anonyymi

      "Uskovien käytös on kaikkea muuta kuin normaalia,hyväksyttävää ja tervettä."

      Ateistien käytös on kuvottavaa iljetystä. Revi siitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      958
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      694
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe