Olen monia iltoja istunut parvekkeellani ja pohtinut tämän maailman menoa. Koen erittäin huolestuttavana eduskuntavaalien tuloksen. En vain voi käsittää sitä, miten perussuomalaisilla voi olla niin paljon kannattajia. Miten voi olla mahdollista, että Suomeen ei haluta päästää ketään, joka ei heti alkuunsa omaa länsimaalaista ajatusmallia? Eihän vastasyntynyt vauvakaan vielä ymmärrä arvoista mitään, ja silti otamme vastasyntyneet avosylin vastaan. En rinnasta maahanmuuttajia ja vastasyntyneitä keskenään.
Lisäksi en voi hyväksyä sitä, että perussuomalaisten kannattajat luulevat suurimman osan maahanmuuttajista olevan ns. turvapaikkashoppailijoita. Tämä ei pidä paikkaansa. Itse tutustuin nykyiseen mieheeni vuonna 2016. Hän oli vuoden 2015 pakolaisaallon mukana tullut henkilö. 27-vuotias mies, jonka elämä oli lähtömaassa tuhoutunut. Hän on empaattinen, romanttinen ja hellä yksilö. Tähän ei moni suomalainen mies yllä. Luulenkin osittain, että katkeruus pakolaisia kohtaan johtuukin siitä, että heidän pelätään olevan parempia kuin suomalaisten.
Pelolle ei saa antaa valtaa ja ihmisiä on suojeltava. Yhteiskunnan tehtävä on pitää huolta kaikista. Verotusta on kiristettävä, mikäli muutoin varat rahoittamiseen eivät riitä. Itse olin aikoinani työelämässsä, mutta nyt olen ollut jo tovin eläkkeellä. Olen hyvinvointini ansainnut.
Suurin terveisin ja rakkauden aatoksin
Piia
Suomen tilanne huolettaa
8
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Nauti sinä elämästä niin kauan kuin voit. On aivan luonnollisia seikkoja, miksi Persut menestyvät. Muut asettavat suomalaiset alistettuun asemaan asuinpaikan, työttömyyden, iän, ym perusteella. Varat maahanmuuttoon otetaan liiaksi köyhemmiltä, ilmastohysteria on paisunut yli äyräiden ja kantokyvyn, jne. Nämä ovat tärkeitä asioita, mutta Persut ovat ainoa puolue, joka ajaa järkevyyttä mm näihin asioihin. Eivät he ole ottamassa sinulta hyvää miestä pois, mutta rajakontrollin löydyyden siis myös ei hyviä tulee liikaa.
Ilmastohysteria uhkaa laittaa jopa järkevät tehdashankkeet jäihin ja siirtää tuotannon Suomesta. Asioita on muitakn tavallisen suomalaisen kannalta.- Anonyymi
Persut oli ajamassa rikkaiden asiaa kannattamalla hallintarekisterilakia. Kikyä kannattamalla persut löivät märällä rätillä työläisiä naamaan.
Minä en luota pätkääkään tuohon persujen pellepuolueeseen, joka on sekoitus ex-komuja, natseja ja kaikkea siltä väliltä.
- Anonyymi
Onneksi valtaosa suomalaisista, yli 80%, rauhallisia ei-persuja. Persut ovat pieni vähemmistö Suomessa eivätkä ne saa yksin paljon tuhoa aikaan. Jos joku persu käy väkivaltaiseksi, kutsu poliisi paikalle.
- Anonyymi
Saas nyt nähdä, palaako suvakkien järki edes pätkittäin. Olisi syytä.
- Anonyymi
Suomen tilanne on joten kuten, mutta koko pallo on sekaisin ja vallassa on jotenkin vieraita heppuja. Samoin naisia. Suomen on pysyttävä Eu:saa mutta itsenäisenä valtiona.
- Anonyymi
Ei tarvitse pelätä. Valtaosa suomalaisista on tolkun ihmisiä, ei persuja.
- Anonyymi
Tilanne on kentällä muuttumassa. Enkä ihmettele lainkaan ylenmääräisen vouhkaaminen jälkeen. Eri asia, jos järki palaa muihin edes vähän. Sitten voi persuille koittaa vaikeammat ajat.
- Anonyymi
Mamupatjat huokailee. Vartuhan, kun arki tummuu ja kahleet kiristää..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h573545- 413330
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062781Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv452527Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541963Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151609- 321493
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061307Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p201268- 1801241