Ilman Jeesuksen Kristuksen verta ei kukaan pelastu

Ilm. 7:14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

Näitä kristinuskon siivelle luikerrelleita verettömiä huuhaa porukoita parveilee täälläkin pilkkaamassa Jeesuksen omalla verellään omikseen lunastamia Jumalan lapsia.

Totuus on, että ilman uskoa ihminen ei tiedä mistä hän voisi juoda Jeesuksen sovintoverta ja syödä hänen uhrilihaansa, joka on syntiemme sovitukseksi uhrattu Golgatalla.

Tämän sovinnon salaisuuden voi vain Jumala Pyhän Henkensä kautta avata syntiselle.

Miljoonille ja taas miljoonille tämä ihana evankeliumi on kirkastettu vuosituhansien aikana.
Kiitos Jeesus. Tämä evankeliumi julistetaan niin kauan, kun maailma seisoo.

Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ruumis, sinun puolestasi annettu.
Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen veri, sinun puolestasi vuodatettu.

Joka tämän pilkaten hylkää ja siinä tilassa kuolee, hänellä ei ole pelastusta.

Joh 6:52 Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?"

Joh 6:53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.

Joh 6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
Joh 6:55 Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
Joh 6:56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
Joh 6:57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.
Joh 6:58 Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."
Joh 6:59 Tämän hän puhui synagoogassa opettaessaan Kapernaumissa.
Joh 6:60 Niin monet hänen opetuslapsistansa, sen kuultuaan, sanoivat: "Tämä on kova puhe, kuka voi sitä kuulla?"

Joh 6:61 Mutta kun Jeesus sydämessään tiesi, että hänen opetuslapsensa siitä nurisivat, sanoi hän heille: "Loukkaako tämä teitä?
Joh 6:62 Mitä sitten, jos saatte nähdä Ihmisen Pojan nousevan sinne, missä hän oli ennen!
Joh 6:63 Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.

***) Joh 6:64 Mutta teissä on muutamia, jotka eivät usko." Sillä Jeesus tiesi alusta asti, ketkä ne olivat, jotka eivät uskoneet, ja kuka se oli, joka oli kavaltava hänet.
Joh 6:65 Ja hän sanoi: "Sentähden minä olen sanonut teille, ettei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei minun Isäni sitä hänelle anna".


***) Joh 6:66 Tämän tähden monet hänen opetuslapsistaan vetäytyivät pois eivätkä enää vaeltaneet hänen kanssansa.
xxxxxx

Näin käy nytkin, vuonna 2019. Herran nimeä paljon huudetaan ja hyvä niin. Hänen sanansa kuitenkin torjutaan, - kun järki ei sitä käsitä.

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Viittaamatta ylläolevaan, kertokaa joku minulle missä yhteisössä tämä VAITOVAINEN vaikuttaa.
      Tiedän kiertää kaukaa!
      Etenkin jos siellä vaikkapa on vielä muitakin mestareita. Tarkoitan maallisesti!

    • Anonyymi

      Kristinusko elää tai kaatuu Kristuksen sovitustyön myötä.
      - niin se kaatuukin, koska sovitustyö on vale.

    • Haluat kiertää mahdollisuutesi pelastua inakaikkiseen elämään. Tämä sama pätee kaikissa yhteisöissä joissa Kristusta tunnustetaan. En vaikuta missään yhteisössä. Kristuksen sanan kuulijana ja sen uskojana elän. Evankelisluterilainen kristitty tunnustukseltani.

      • Anonyymi

        Kiitos kun vastasit fiksusti.

        Ei asianosainen


    • Anonyymi

      Vaitovaisella on kristillisyyden ulkokuori ja historia, mutta ei sisältöä.
      Hän osaa kopioida ja peistata, mutta empaattisuuden ja rakkauden on hän päättänyt kiertää kaukaa.
      Hän antaa hyviä neuvoja, mutta ei ota itse niitä vastaan.
      Hän ei salli tuomitsemista, mutta tuomitsee itse kadotukseen sellaiset, jotka tulevat hänen tontilleen, vaikka olisivat samaa mieltä hänen kanssaan.
      Jos joku tietää enemmän tai lähes yhtä paljon kuin hän, niin hän ampuu alas tämän matkakumppanin uskon ja tiedon.
      Muiden pitää hävetä, hänen ei tarvitse.
      Hän on noussut temppelin harjalle.
      Hän saattaa silti olla Jumalan lapsi?

      • Olisit kysynyt, kun et tiedä. Jeesuksen seurassa sydämen kristittynä 69 vuotta opettaa paljon sellaista mistä itseensä uskovilla ylepillä naperoilla ei ole vielä aavistustakaan.

        Herra teitä parannukseen johdattakoon, näinhän me Jeesuksen seuraajat kaikille toivotamme.


      • Surullista on nähdä näiden uskoviksi tekeytyvien kommentteja, joista näkee että edes kristinuskon peruasioista ei ole minkäänlaista tietoa ja ymmärrystä. Siksi näitä täälläpäivittäin kirkastetaan, että autuutta kaipaavat löytäisivät tien, Herran Jeesuksen Kristuksen ja saisivat armon uskoa häneen. Muuta tietä kun ei ole, vaikka näitä omanvanhurdskauden kauppiaita vilisee pilvin pimein täällä, erilaisine tarjouksineen.
        Uskotaan että Jumala mielistyy ihmisiin, mitä erilaisimmin kuuliaisuus ja katumusharjoituksin. Tämähän on kaikki omanvanhurskauden petosta.

        Jeesuksessa Kristuksessa kaikki on valmistettu valmiiksi jo 2000 vuotta sitten ja lahja otetaan uskolla vastaan.

        Ihminen ei voi pelastuakseen tehdä muuta, kuin uskoa evankeliumin Jeesuksesta Kristuksesta, joka on raskaalla ruumiinsa, verensä ja henkensä uhrilla lunastanut itselleen Jumalan valtakunnan kanssaperilliset. Seurakunta on Jeesuksen Kristuksen, se on YKSI. Ja han itse kutsuu ja valitsee sen jäsenet sanansa ja sakramenttien kautta. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu, tämä on aoristiverbi, joka kastettuna uskoo, se pelastuu. Ilman uskoa Kristukseen ei voi pelastua.

        Ihmisten eritämistarkoituksessa rakennetut karsinat ovat ylpeiden itseriittoisten ihmisten rakantamia karsinoita tämän 2000 vuoden aikana. Kristus on YKSI ja hänen seurakuntansa on yksi. Kristuksen herrakseen tunnustavat ja häneen uskovat ovat tämän Kristuksen seurakunnan jäseniä, kautta koko maapallon. Jeesus tuntee omansa ja hänen omansa tuntevat hänet, me emme ole ihmisten mielipiteiden varassa, vaan Kristuksen sanan totuudessa eläviä Jumalan lapsia.


      • Anonyymi
        vaitovainen kirjoitti:

        Surullista on nähdä näiden uskoviksi tekeytyvien kommentteja, joista näkee että edes kristinuskon peruasioista ei ole minkäänlaista tietoa ja ymmärrystä. Siksi näitä täälläpäivittäin kirkastetaan, että autuutta kaipaavat löytäisivät tien, Herran Jeesuksen Kristuksen ja saisivat armon uskoa häneen. Muuta tietä kun ei ole, vaikka näitä omanvanhurdskauden kauppiaita vilisee pilvin pimein täällä, erilaisine tarjouksineen.
        Uskotaan että Jumala mielistyy ihmisiin, mitä erilaisimmin kuuliaisuus ja katumusharjoituksin. Tämähän on kaikki omanvanhurskauden petosta.

        Jeesuksessa Kristuksessa kaikki on valmistettu valmiiksi jo 2000 vuotta sitten ja lahja otetaan uskolla vastaan.

        Ihminen ei voi pelastuakseen tehdä muuta, kuin uskoa evankeliumin Jeesuksesta Kristuksesta, joka on raskaalla ruumiinsa, verensä ja henkensä uhrilla lunastanut itselleen Jumalan valtakunnan kanssaperilliset. Seurakunta on Jeesuksen Kristuksen, se on YKSI. Ja han itse kutsuu ja valitsee sen jäsenet sanansa ja sakramenttien kautta. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu, tämä on aoristiverbi, joka kastettuna uskoo, se pelastuu. Ilman uskoa Kristukseen ei voi pelastua.

        Ihmisten eritämistarkoituksessa rakennetut karsinat ovat ylpeiden itseriittoisten ihmisten rakantamia karsinoita tämän 2000 vuoden aikana. Kristus on YKSI ja hänen seurakuntansa on yksi. Kristuksen herrakseen tunnustavat ja häneen uskovat ovat tämän Kristuksen seurakunnan jäseniä, kautta koko maapallon. Jeesus tuntee omansa ja hänen omansa tuntevat hänet, me emme ole ihmisten mielipiteiden varassa, vaan Kristuksen sanan totuudessa eläviä Jumalan lapsia.

        Itseasiassa kaikki kristilliset ryhmät voisivat olla ihan ok, kunhan vain kaikki muistaisivat olla tuomitsematta. Suurta osaa ryhmistä vaivaa tuo tuomitseminen, mikä on hyvin näkyvää ainakin palstoilla. Heitetään Saatanalle (hellariversio), mm omavanhurskaudesta haukkuminen (lestaversio) jne.


    • Rakasta Jumalaa ja lähimmäistä , näin sanoi Jeesus ja siinä kuulemma koko helahoito...ja sinä saarnaat muuta kuin Jeesus.

    • Anonyymi

      vapaalla puolella eikä siis hellareissakaan ei ole koskaan heitetty ketään snalle, eli päivitä tietosi ylläsekoilija !

    • Anonyymi

      Vaitonainen hei. Mulle tuli gaamee aatos, että mites siinä käy jos mää tarttisin sitä sen kaverin verta niin kuin sää sanot, mutta jos sillä onkin eri veriryhmä? Jostain muistelin, ettei olis kauheen terveellistä sötätä A ja B-ryhmien veriä keskenään. Mitä mieltä sää niin kuin itte olisit?

      • Anonyymi

        voin vastata vaitovaisen puolesta, jos sopii
        ei hän "alennu" näihin ottamaan kantaa


      • Anonyymi

        Antakaa hänelle anteeksi, sillä hän ei tiedä, mitä tekee ja kirjoittaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      144
      2467
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      178
      1491
    3. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      100
      1271
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1187
    5. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      99
      1169
    6. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1092
    7. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      96
      1065
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      49
      1037
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      1010
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      72
      931
    Aihe