En tiedä missä tunnepuolella menet enkä näin tiedä miten toimia. Ei ole ongelma antaa olla rauhassa eikä ole ongelma olla tekemisissä. Mutta se kun ei koskaan tiedä olenko minä sinulle ongelma vai en, se kun ei koskaan tiedä mitä tarvitset liittyen yhtään mihinkään. Minä jumiudun.
Saatat vaikka luulla ettei minua kiinnostakaan, jos tulkitsen että minun on parempi vetäytyä, joka taas ei kerro minun välittämisen asteesta mitään. Saatat luulla, että yritän roikkua sinussa henkeni edestä, jos tulkitsen, että toivoisit enemmän kommunikointia. Saatat tehdä virhetulkintoja, mutta itselläni ei ole tietoa punnita teetkö sellaisia ylipäänsä vai et. Minun kokemukseni mukaan juuri mitään, mistä pääsisin näitä tulkintoja tekemään ei pääse naamarisi läpi. Ja kuka haluaa olla se, joka kysyy joka viikko ärsyttävyyteen asti, mitä tarvitset. Ihmiset yleensä tulkitsevat näitä asioita kaikesta sanattomasta ja niin minäkin parhaani mukaan, mutta tulkintani pohjautuvat siihen mitä radiosta kulloinkin luulen kuulevani. Jos saan kohinaa, niin tulkitsen sen perustella. Jos mörinää tai kaunista klassista, niin sitten niiden perusteella. Kauhistuttaa ajatella, mitä sinä tulkiset minusta sen perusteella, mitä peilaan. Koska minähän peilaan, vaikka tahtoisin tästä taipumuksesta eroon. Voi tietysti olla, että ymmärrät jo tämän kaiken ja itse vain painin turhaan ajatusteni kanssa.
En tiedä mitä ajattelet enkä kysy, sillä vaikuttaa siltä, että haluat vain vältellä tuollaisia asioita, ajatustenvaihtoa ja syvempää kommunikaatiota. Ymmärrän sen ja osaan arvata useammankin syyn sille. Koen olevani kerjäläinen, jos yrittäisin saada sinua aina selventämään edes yhdellä lauseella edes sen aivan päällimmäisen kerroksen, joka auttaisi minua ymmärtämään mistä tuulee. Asioiden peittely ja esittäminen tekee pitkässä juoksussa vain hallaa tällaisessa mitä ikinä se onkaan, mitä meidän välillämme on. Ei minua satuta totuus. Minua satuttaa epämääräisyys ja epäselvyys. Tälle vitaalimpaa on rehellisyys kuin se, että tuoko näitä tunteita ja välittämistä esiin ns. oikeilla tavoilla tai tavoilla, joita toinen odottaa ja osaa lukea (rakkaudellakin on monta kieltä). Toinen tärkein asia rehellisyyden ohella on se ettei ole välinpitämätön. Negatiivisten tunteiden ja kokemusten sanoittaminen toiselle on rakkaudellisempaa kuin välinpitämättömyys, joka on vain tyhjää.
Minä haparoin, koska minulla ei ole suuntaviivoja. Ainoa mikä pysyy ja mitä osaan seurata omalla virheellisellä tavallani on se mitä tunnen sinua kohtaan. Ja se on paljon se. Uskon sinun tuntevan minua kohtaan jotakin samankaltaista. Tämä on sellaista, jossa edes kuukausien hiljaisuus ei kertoisi loppumisesta tai vakavuuden hälvenemisestä. Minulla on tunne, että jos Tästä ei pidä huolta, emme kumpikaan lopulta voi hyvin. Yritetään pärjätä "yksin", omillamme ja vahvaa esittäen, vaikka välillämme on kuin erillinen entiteetti, jonka hyvinvoinnille vapaa, verhoamaton ja luottava vaihdanta aivan kaikenlaisina hetkinä, niin hyvinä kuin huonoina, on elintärkeää. Oman näkemykseni mukaan se on on olemassa halusimme sitä tai emme. Vaihtoehtoina on huonovointinen sidos ja kärsimistä. Tai hyvinvoiva sidos ja voimaa ja valoisuutta. Romanttinen rakkaus ei ole edes se suurin tekijä ja pelaaja siinä. Puhumattakaan sen fyysisestä toteutumisesta. Se on mahdollista bonusta, sitten kun yksilöt ottavat oman hyvinvointinsa huomioon, vastuun elämästään ja jos yhdessä päätetään, että sidosta tahdotaan siihen suuntaan viedä.
En oikeasti yritä tavoittaa sinua tällä. Tahdoin vain purkaa, olen itse massiivinen pata, kun en juttele näitä asioita suoraan. Sillekin on syynsä ja se on se, että välitän sinusta. Muutoinkin minua aina kiinnostaa miten todellisuudessa oikeasti voit ja mitä elämääsi kuuluu. Mutta, olen nyt miten olen ja katson päivä kerrallaan, tee sinäkin niin. Kunhan muistaisit että tunne ei ole kiinni siitä mitä teet tai et tee. Eikä se mitä teen tai en tee ole indikaattori sen tilasta. Tiedät kuten minäkin, että vapaa ilmaisu ei ole aivan mahdollista. Pinnallisempien tunteiden kohdalla voi vaikuttaa tai olla indikaattori, mutta ne ovat muutoinkin sellaisia, jotka lipuvat ja liikkuvat koko ajan jokaisella milloin mistäkin syystä.
Nimimerkillä Pata kattilaa <3
En vaan enää tiedä mitä odotat minulta
41
<50
Vastaukset
- Anonyymi
HOHHhoijaa aitoriitan uusin hallusinaatio tilitys
Syvä myötähäpeä- Anonyymi
En usko että on aitoriitta kyseessä.
- Anonyymi
Samaistun. Loistava teksti kuvaamaan myös omaa tilaani. Sanoitit sen hienosti! Onnea elämääsi!
- Anonyymi
Sain sellaisen käsityksei ettei häntä kiinnostaa. Välillä on sellainen tunne , että hän silti kiinnostunut jollain refleksitasolla, muttei halua yteyttä meidän välille. Omani kokemuksen perusteella minulle vaikeaa uskoa ja luottaa läheisyyteen , mutta huomaan ajattelevani häntä säännöllisesti, vaikka oli sellaisia aikoja kun emme ole nähneet useita viikkoja.
Haluan meidän henkisen yhteyden kehittyvän, mutta huomaan olevani lukossa omien ajatusten ja tunteiden kanssa. Olen kupassa, josta en pääse pois.
Koen etten ole tarpeeksi menestynyt elämässä saadakseen rakkauden tai en ole yhteensopiiva rakkauden kanssa ihan kuin sain jokin virheen syntyessään.- Anonyymi
Niin moni on yksin samasta syystä, luulee ettei riitä. Sama täällä, vaikka luulen että mies kuvittelee minun olevan jotain muuta. Rohkea, itsevarma, peloton. Joo, olen näitäkin, mutta hän se osaa sitten vetää minut puihin.
Tänään näin ohimennen ja kuulin ääntään. Näillä jaksaa taas hetken. Voisin vaan olla ja seurata tuon örmyn tohotusta ja kaivautua kainaloon kun ryömii luolaansa illalla.
- Anonyymi
Jospa se sekoilusi menee ohi, kun kevät päättyy.
Olen yrittänyt viestiä, ettei kiinnosta. - Anonyymi
Kuinka monta vuotta kirjoittelet näitä kirjoituksia yksipuolisista tunteista eri niceillä?
Tuo loppu kaneetti oli tuttu kaikilta niceiltäs. Haluat tulla tunnistetuks joten lisäät näkyvän nimimerkin koska et halua olla pelkästään anonyymi
Miksi ? Koska haluat jatkaa vuosia jatkunutta palsta suhteilua ilman aikomustakaan selvittää asioita irl
Muut hyväksyy anonyymina olon. Vain sinä sinnikkäästi yrität sitä parisuhdetta palstalle saada
Et pysty hyväksyyn asioita - Anonyymi
Tuntuu tutulta...
Tai ehkä se on vain omaa kuvitteluani että minun ja hänen välillä olisi jotain tuollaista tai niin minä luulin..
Ja nyt maailmani tasapaino horjuu. - Anonyymi
Sinä kirjoitat koko sivun mittaisen viestin tunteistasi ja tuo kyseinen mies, satunnainen ohikulkija, jota bussipysäkillä silloin tällöin näet, ei tiedä edes sinun nimeäsi.
Nimimerkillä Realismia toimintaan- Anonyymi
Aloitus on mieheltä
Näkee aivan selvästi kirjoituksen tyylistä
Tekniikan alalla työskentelevä mies. Ehkäpä saanut koulutusta insinööriksi. Käyttää sanastoa joka enemmän. Miesvaltaisen korkeamman koulutustason ihmisillä
Vanhempaa ikäpolvea. 50 vuotias ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloitus on mieheltä
Näkee aivan selvästi kirjoituksen tyylistä
Tekniikan alalla työskentelevä mies. Ehkäpä saanut koulutusta insinööriksi. Käyttää sanastoa joka enemmän. Miesvaltaisen korkeamman koulutustason ihmisillä
Vanhempaa ikäpolvea. 50 vuotias ?Kaiketi sama kuka kirjoittaja on. Muutama hyvä lause jossa painotettu omaa tuntemusta ja myötämielisyyttä vastavuoroisuuteen.
Kuten kappale "ei minua satuta totuus.." usein ihmiset lukkiutuvat ja kieltäytyvät kuulemasta toisen ihmisen totuutta (ts näkökulmaa ei absoluuttista totuutta), olettavat myötämielisyyttä väärällä tavalla, mukautumista toisen luomaan tilannekuvaan, jonka pelkäävät rikkoutuvan, jos "kuulevat" mörinää.. toimillaan osoittavat missä rajoissa tulisi toisen toimia, muuten ja muuten sanatonta uhkailua, mikä johtuu heidän tuosta totuuden pelosta, negatiivisten sanoituksien perusteiden kieltämisestä, älyllisestä epärehellisyydestä. Mikä johtaa lopulta suurempaan mörinään. Romanttisen rakkauden käsitteen täydelliseen loppumiseen.
Kullekin ihmiselle on muutamia tärkeitä tekijöitä, joiden on oltava vallitsevia, totuudellisuuden sisällä tapahtuvat oman itsensä ilmaisemiset, ilman tukahduttamisia toisen vastaanottokyvyttömyyden takia. Sulkemista. Täysin selvästi ilmaistut halua nauttia toisen seurasta, läsnäolosta, kiinnostusta ihmiseen, ei vain käsitteellisellä tavalla kuten ap:n viesti, haluaisit sitä ja tätä, mutta mitä todellisuudessa olet toiselle?
Muuten ihan mukava lukea vaihtoehtoisia näkökulmia asioihin, vaikka eivät tietenkään absoluuttisia merkityksiä pysty lauseet antamaan, jäävät aina sipauksiksi tavoitelluista kerroksista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaiketi sama kuka kirjoittaja on. Muutama hyvä lause jossa painotettu omaa tuntemusta ja myötämielisyyttä vastavuoroisuuteen.
Kuten kappale "ei minua satuta totuus.." usein ihmiset lukkiutuvat ja kieltäytyvät kuulemasta toisen ihmisen totuutta (ts näkökulmaa ei absoluuttista totuutta), olettavat myötämielisyyttä väärällä tavalla, mukautumista toisen luomaan tilannekuvaan, jonka pelkäävät rikkoutuvan, jos "kuulevat" mörinää.. toimillaan osoittavat missä rajoissa tulisi toisen toimia, muuten ja muuten sanatonta uhkailua, mikä johtuu heidän tuosta totuuden pelosta, negatiivisten sanoituksien perusteiden kieltämisestä, älyllisestä epärehellisyydestä. Mikä johtaa lopulta suurempaan mörinään. Romanttisen rakkauden käsitteen täydelliseen loppumiseen.
Kullekin ihmiselle on muutamia tärkeitä tekijöitä, joiden on oltava vallitsevia, totuudellisuuden sisällä tapahtuvat oman itsensä ilmaisemiset, ilman tukahduttamisia toisen vastaanottokyvyttömyyden takia. Sulkemista. Täysin selvästi ilmaistut halua nauttia toisen seurasta, läsnäolosta, kiinnostusta ihmiseen, ei vain käsitteellisellä tavalla kuten ap:n viesti, haluaisit sitä ja tätä, mutta mitä todellisuudessa olet toiselle?
Muuten ihan mukava lukea vaihtoehtoisia näkökulmia asioihin, vaikka eivät tietenkään absoluuttisia merkityksiä pysty lauseet antamaan, jäävät aina sipauksiksi tavoitelluista kerroksista.Mutta tuota ihmettelen, miten kummassa hänen mainitsemansa romanttisen rakkauden käsite loppuisi yhden yksilön toimesta, toiminnasta?
- Anonyymi
Minä olen sellainen mies, että sytyn hitaasti ja haluan tutustua ihmiseen, ennen kuin lyön hynttyitä yhteen. Oldschool, eli käsittelemällä asiallisesti ja hyvillä käytöstavoilla, voit jopa saada minut. En koe ketään riesaksi, mutten halua mitään rääväsuuta partneriksi.
- Anonyymi
Rääväsuuta? Ja eli itse kohtelet muita aina kauniisti... Ja tuo aloitus ei nyt tällä kertaa ollut minulta, vaikka hyvä kirjoitus olikin.
- Anonyymi
Voit jopa saada minut... HUH Ehkä sinä olisit se riesa. Pelit on pelattu mun kaa.
- Anonyymi
Tiedän. Tämä ei ole pelkkä anonyymijuttu.
- Anonyymi
Oikeasti... olisit jättänyt sen tekemättä mitä alussa teit niin tämä ei olisi kestänyt näin pitkään. Tämä oli taas suututtava kirjoitus.... sanonpahan vaan. Mitäs jos painuisit vain sinne Tampereelle helpottamaan oloasi? Minä sillä välin jatkan sen yhden ja ainoan etsimistä... huoh oikeesti näitä. Tuli taas NIIN sellainen tunne ettet osaisi yhtään katsoa peiliin.
- Anonyymi
4/5. Tampere mainittu kommenteissa, kuten insinöörikin. Hulvatonta.
- Anonyymi
Paljon hyvää asiaa.
- Anonyymi
Pisto sydämessä. Kattila tuntee oman mustan kylkensä. Minullakin tunteet häneen on ennallaan. Epävarmuus on kipeää, silloin kun tunteet on suuret. Jos tilanne on haastava (työympäristö, elämäntilanteiden erilaisuus, toinen onnettomasti varattu ja erokeskustelut päällä, muut huolet=> muutenkin haastava kohta elämässä), ei lähestyminen ole niin helppoa. Ja epävarmuus voi tappaa punnan alla kuplivan suuren rakkauden.
Luulen, että jos keskustelisimme, kummankin olisi helpompi olla. Tai jos vaan antaisimme mennä, päästäisimme toisemme lähelle. Silloin kosketus varmaan kertoisi sen mitä sanat ei vielä uskalla. Sitä rohkeutta täytyisi vaan kerätä, jos tahto rakkauteen on. Ilman kummankin uskallusta ja tahtoa, tästä ei voi edetä. Puhun myös itselleni (kylki mustana). Jos tahtoa ja oikea rakkaus on, se antaa paljon anteeksi. Kun se tunne ei ailahtele samalla tavalla kuin pinta-ihastus, on odottaminen mahdolllista kunhan toivo säilyy. Toivoa pitää muistaa ruokkia! Ollaanhan tässä jo vuosi oltu syvissä katseissa ♥️ En ole itse luovuttanut, hänestä en ole varma.
Tämä meni nuoremmalle kollegalle radan varteen.- Anonyymi
Sattuisiko tämä kirjoitus olemaan naiselta naiselle?
- Anonyymi
Muuta ongelmaa ei ole, vain luut ja liha on hukassa.😜
- Anonyymi
Niin paljon on tuttua, mutta en usko tämän olevan minulle tarkoitettu kuitenkaan. Hän tietää että voi olla yhteydessä, jos haluaa yhteyttä. En minäkään halua olla se joka "kerjää" yhteyttä ja selvennystä meidän välille jatkuvasti. Tiedän omat tunteeni häntä kohtaan ja tiedän mitä haluan suhteessa häneen. Kaunis ja syvällinen kirjoitus, kaikesta huolimatta. Tunnet itsesi selkeästi hyvin ja sen ettei elämä ole aina niin suoraviivaista ja mustavalkoista.
- Anonyymi
Eikä pidäkään olla se, joka tekee aina aloitteen. Siinä mitataan, mihin toinen on valmis. Vuorovaikutusta joko on tai ei ole.
- Anonyymi
En saanut otetta. Unohdin jo mitä luin. En saanut tarttumapintaa. En löytänyt punaista lankaa, enkä tunnetta.
En saanut aloituksesta mistään kiinni, mikä jättää minut hämilleen.
Ei ole mihin tarttua. Ainoa ajatus tai tunne mikä jäi on, että aloittaja jättää pallon tuolle toiselle. - Anonyymi
Itse mietin usein onko ihmisillä eri käsitys yhteydestä kuin itselläni. Mietin voidaanko yhteys muodostaa täällä ja kehittää oikeaksi. Tälläisistä viesteistä saa sen kuvan että yhteyttä palstalla joko pidetään jo todellisena tai sen mahdollisuus on tärkeämpi kuin itse todellisuus siitä. Tuntuu että ajatuksena on pitää yhteys juuri täällä jolloin merkitsevää on se mitä täällä lukee ja mitä vastataan. Onko tarkoitus siis muodostaa todellinen yhteys vai koetaanko se jo olemassa olevaksi.
- Anonyymi
Niin tai riittääkö se.
- Anonyymi
Oliko s:ltä. Tuskin kuitenkaan.
Tämä mieheltä naiselle- Anonyymi
Oikeaan osuit, kerro sinun "ässästäsi".
- Anonyymi
Ei ollut ässältä. -ap
- Anonyymi
Olen paljolti samaa ieltä tuosta pitkästä vuodatuksesta. Kyllä olen hukassa ilman yhtään sinua.
Sinulla on vain epäilyttävät harrasteet uusien kokeilujen kanssa. Siinä voi käydä huonosti. Ei minulla ole varaa s ellaiseen sotkeutua.
Parhaassa tapauksessa annat minulle virtaa ohjautua oikeaan suuntaan.
On ikävää olla iloinen vain joskus ja taas toiste lyttäät kaiken. Lopettaisit.- Anonyymi
Jos toinen ihminen pystyy jatkuvasti vaikuttamaan sinun tunnetiloihin, on peiliinkatsomisen paikka. Miten aikuinen ihminen on voinut ajautua tuollaiseen tilanteeseen? Ettei vain kyseessä olisi vääränlainen riippuvuussuhde?
- Anonyymi
Tuli outo tunne, kuten joskus aikaisemminkin, kumpa ymmärtäisin. Paljon kiitollisuutta mielessä, sillä uusi kevät jälleen ja kesän odotus. Lämpöä kylmään pohjolaan, meille kylmän pimeän värjöttelijöille. Toivoisin edes hieman pystyväni ymmärtämään lähemmäisiäni. Usein kuitenkin tulee ajatus, kun yritän tehdä hyvää, siitä tuleekin vain pahaa ja ongelmia. Tulee aina vain varovaisemmaksi. Pieni ajatuspurkaus sallittakoon näin iltasella.
- Anonyymi
Mikä oli tuo outo tunne?
- Anonyymi
En odota mitään keneltäkään. Haluan elää yksin omassa rauhassa.
- Anonyymi
Laita miekkonen naiselle henkilökohtainen kirje. Täällä ei tiedä kuka kenellekään puhuu.
- Anonyymi
Entä jollei odota enää mitään? Olet vain juuttunut omiin tunteisiin ja toinen ei tuntenut samoin tai halunnutkaan samaa? Kuuntelitko mitä toinen sanoi vai kärtitkö vaan omia mielihalujasi läpi?
- Anonyymi
Avaisit edes jtn onko mieheltä vai naiselta, tai kummalle. Tai milloin olette viimeksi nähneet?
Kirjoitit lähestulkoon omat ajatukseni näkyviin. Samaa mieltä siitä, että epämääräisyys ja välinpitämättömyys satuttavat paljon enemmän, kuin ilkeät sanat, tai kirpeä totuus ettei toinen nyt vain välitä yhtään niin paljon, kuin itse on kehittänyt tunteita.
Muuten voisin jopa ajatella hänen kirjoittaneen tämän, mutta syvällisten keskustelujen välttely ei todellakaan kohdallani päde. Toiseksikaan en usko hänen eksyvän tälle palstalle.
Hänen kohdalla ei kulunut aika tosiaankaan merkitse mitään. Tunteet on ja pysyy, se on huomattu. . - Anonyymi
En ole kirjoittanut tuota. Tein vain tämän illan aloituksen. Harvoin enää teen niitä.
On jo ikää enkä tod. tunne kuuluvani tänne. Enkä kuulukaan. Oisin vaan toivonut, että olisimme jutelleet kaikesta yhessä. Tavanneet ja katsoneet toisiamme silmiin.
Vielä kun se on mahdollista. Olemme tässä vielä. ⭐ - Anonyymi
Oliko tämä naiselta vai mieheltä? Kerro edes se. Typerää roikkua täällä, mutta..kuulostaa jotenkin tutulta ja sitten ei kuitenkaan. Kyse voi toki olla näkemyseroista.
Sen kuitenkin sanon, että jos tunteesi ovat noin isoja selvitä asiat tämän ihmisen kanssa. Et halua katua vuosien jälkeen. - Anonyymi
Selvitä asiat sen ihmisen kanssa jolle kirjoituksesi tarkoitit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2464041Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1272333Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822006- 1411481
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37950Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein128949- 77939
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8857J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62780