onko aktia paska pankki?

Anonyymi

terve vaan kaikille, itellä on aikalailla ongelmia aktian nettipankin kanssa ja aattelin täältä kysästä onko muillakin aktialaisilla tätä ja entä sitten toiset pankit, onko niillä tätä ongelmaa?

eli ongelma on seuraavanlainen:

nettipankin saldot kusee jatkuvasti, vaikka näyttää että tilillä ois rahaa siellä ei sitä välttämättä ole, ja taas toisinaan tililtä pystyy vinguttamaan ihan just niin paljon kuin lystää vaikkei olis senttiäkään tilillä. ja sitten tietenkin perästä kuuluu ja tulee tilinylitysmaksuja ja muita sellasia kivoja ylläreitä. sen lisäks todella usein maksut kirjautuu väärille päiville.

joskus kauan sitten kun oli dansken asiakas (sampo sillon), niillä oli eri osiot, saldo ja käytettävissä oleva. saldo oli se mitä ei oltu velotettu vielä mutta käytettävissä oleva oli se tosiasiallinen rahamäärä mitä oli käytettävissä.

usein aktiaan tulevat rahalähetykset näkyy ihan ihme aikaan, esim mun palkka näkyy 06:00 lähtien vaikka kun sillon aikanaan kun oli dansken asiakas, palkka näky heti kun päivä vaihtu. toinen on se että jos oon lainannu kaverille vaikka kakskymppiä niin maksusta rahat ei näy heti vaan alkaa näkymään seuraavana päivänä puolenpäivän aikaan.

aikanaan jätin danske bankin sen nettipankkisekoilun takia (kun ne otti javapohjasen systeemin käyttöön ja mikään ei toiminu päiviin)aktia oli sillon hyvä valinta, ei koskaan jonoa konttorissa ja muutenkin kaikki toimi hyvin ja nopeasti.nyt oon jo hyvän aikaa miettinyt pankin vaihtamista, vaikka mulla onkin asuntolaina aktiasta, kyllä sen saa järkättyä ihan mihin vaan tai sitten jätän sen vaan sellaseks ku se on.

eli:

onko aktia paska pankki vai onko joka pankissa samanlaista sekoilua? sen tiedän jo kokemuksesta valmiiks että konttoriasiointi on hanurista nordeassa ja danskessa(paljon jonoa), mutta poislukien se, toimiiko asiat paremmin toisissa pankeissa?

6

362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuvailemasi ongelmat liittyy finanssipeleihin. Esim Target2 maksut saapuu n. 04:30 selvityksessä pankkipäivisin. Aktia pelaa pitkää Korko peliä kun asiakas tilejä hyvitetään mahdollisimman myöhään.

      S-pankki antaa rahat nopeasti, klo 04 jälkeen suorituksia näkyy jo sekä Korko maksetaan edelliseltäkin päivältä.

      S-pankki hyvä nettipankkina. S-ryhmän kassaverkosto panoihin / nostoihin. Vihreä Visa ilmainen omistaja jäsenille.
      Nosto automaateilla 10€,20€ & 50€ setelistö.
      ...
      - Asiakaspalvelun taso vaihtelee. Omilla S-pankki pisteillä yleensä toimii
      -Hylänneet Automatian. Ei pääsyä Talletustoimintoihin OTTOplus / TALLETUSOTTO.

    • Anonyymi

      Vastaus aloittajan kysymykseen: On.

    • Anonyymi

      On sitä muuallakin.
      Nooapankki ainoana perui sovitun tapaamisen (viestin toimittaminen).
      Muualla ei aikaa tarvinnut edes varata.
      Selitys oli asiakkaiden ikä. Siis harjoittavat ikäsyrjintää.


      Samalla torjuvat asiakkaita, olemassa olevia ja mahdollisia tulevia.
      Ihmetyttää, voiko tällaista laitosta ollakaan, vieläpä Suomessa.
      Ei voi missään tapauksessa suositella, päin vastoin.

      ' inhimillistä ja rehtiä pankkikokemusta' p.o. epäinhimillistä

      • Anonyymi

        Aktia on huonoin pankki ylivoimaisesti. Täysin paska


    • Anonyymi

      Itse olin melkein 30 vuotta Helsingin Säästöpankin ja sittemmin Aktian asiakas, pankki oli pieni ja mukava eikä konttorissa tarvinnut jonottaa. Tämän vuosikymmenen loppupuolella meno alkoi muuttua, konttoreita lopetettiin ja pienituloisen asiakkaan palvelumaksut kallistuivat niin paljon, että jouduin sanomaan tilin irti.

      Aktiassa meni loppuaikoina palvelumaksuja 5,50 €/kk, mutta S-Pankissa tulee bonusta noin 4 €/kk, koska kortti ja verkkopankki ovat ilmaisia ja korttia vingutan Prismassa.

    • Anonyymi

      Kyllä, Aktia on paska pankki.
      Ilmoittivat palvelumaksumuutoksista verkkopankkiin, jota en käyttänyt ollenkaan vaikka se palvelu toki minulla oli. Tilini oli uinuva yli kymmenen vuotta. Aktia söi toistasataa euroa palvelumaksuihin ja ensimmäiset kirjeet alkoivat tulla vasta, kun tili oli miinuksella. Paskaa palvelua syödä tili tyhjäksi ja informoida vasta sitten asiakasta, kun tilillä ei enää ole rahaa.

      Jäi sellainen maku suuhun, että kierrän tulevaisuudessa ko. paskan kaukaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 193
      2519
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      198
      2234
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      56
      2232
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      173
      1743
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1277
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      9
      1263
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      18
      1222
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1215
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe