Mitä tehdä nyt?

Anonyymi

Olen ottanut lainoja. Nyt neitä on liikaa. Mitä minulla pitäis tehdä? Onko mahdollista saada apua lainojen yhdistämisellä, jos kuitenkin pankit ei yhdistä. Ilmeisesti minun iän takia, vaikka mainostavat. Olen 55v, mutta käyn töissä vakituisesti ja olen perusterve ihminen. Velkajärjestelmässä ei ole minulla merkintää, mutta kohta tulee, jos en saa yhdistetty neitä lainoja.

26

959

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yhdistäminen ei auta. Älä maksa lainaa lainalla!

      Lyhennä pienin kerrallaan ja maksimisummalla. Yritä tehdä perintätoimistojen kanssa maksusuunnitelmia ja loput ulosoton kautta.

    • Anonyymi

      Tämä on teoreetista ajattelua, mutta ajattelen ääneen.

      Eihän 55v ole ikä vielä. Jos jaksat duunissa vielä n. 10v, niin olet kuivilla hyvinkin ja aika näyttää miten pitkälle pääset. Lisää velkaa ei enää pidä ottaa. Pankit eivät tietenkään yhdistelylainaa anna jos velka on otettu pikavippinä, mutta jos laina on pankkilainaa, niin kunkin pankin harkinnassa on se, että antaako kukin yhdistelmälainaa omiin velkoihinksa.

      Mutta raaka totuus on se, että lainoja alettava maksamaan lainakerrallan.

      Tee tietokoneelle "exceli" Tee kullekin lainalle oma taulukko jossa on kaikki suoritukset ,korot jne.

      Ajasta maksut ja summaa ne yhdelle taulukolle sitten niin, että saat tietyn hetken realisen saldon.

      Laske kunkin euromääräinen osuus kaikesta ja laita kullekin lainalle se kuukausierä mitä se lainan myötänyt vaatii minimissään ja sitten suhellisella osuudella lisää sitä maksua niin, että annat maksuvaraa eniten pienimpää pääomaan jotta saat ne pois. Tästä saat aika hyvän aikaikkunan parin vuoden päähän ja pystyt hahmottattamaan tilannetta vaikka vuoden 2022 puoleen väliin ja sitäkautta sitten näet sen viimeisenkin laian tilanteen..

      Kun yksi laina päätyy,, niin voit laittaa siitä rahasta osan seuraavaksi pienempään lainaan ja tätä rataa... ja jos et saa yhdistelylainaa, niin muista ettet ota käyttöön enää maksettua pääomaa.

      Tätä ajatusta on vaikea kirjoittamalla mallintaa, mutta koeta saada selvää. Toivottavasti velkoja ei kovin paljoa yli viiden eri tilin vertaa tai useita tuhansia, sillä sitten tulee rajat vastaan.

    • Anonyymi

      On hyvä toimia ajoissa, eikä jäädä odottelemaan mitä tuleman pitää, sillä jos luottotiedot ehtivät mennä, on elämä varsin hankalaa. Jos niitä pikavippejä on tullut otettua, niin ilman muuta ne kannattaa yhdistellä halvempaan lainaan. Raskas velkaantuminen voi vaatia yksityishenkilön velkajärjestelyn https://tinyurl.com/yy8gqmrd , kun siihen pääsee, voi parhaimmillaan 3 vuodessa saada talousasiansa kuntoon.

    • Anonyymi

      Mulle oli lainojen yhdistely hyvä asia. Jotenkin henkisesti helpompaa kun tulee vaan 1 lasku mielummin kun 5. Välillä joku myöhästyy ja joutuu maksamaan siitä muistusmaksuja. Kannatta olla tarkkana mitä yhtiötä käyttää lainoissa koska kulut on erilaisia

      • Anonyymi

        Tottakai velkojen yhdistämään on paras. Yhdistettyjen velkojen myötä niiden kulut laskee, seuraaminen helpottuu ja ennen kaikkea tilanne hahmottuu velalliselle paremmin. Mutta ei niin hyvää että ei huonoakin. Antaako joku pankki lainaa jos velkaa on useisiin paikkoihin? Kuka takaa yhdistely lainan? Onko velkaa ottava valmis ymmärtämään, että velkaantuminen loppuu ja muutkin pankkiasiat on hoidettava ilman ongelmia. Pankit (OP, Nordea ja muut) voi olla mustasukkaisia tietyistä asikkaista, mutta tietyistä he ovat myös kusessa


    • Anonyymi

      Mainoksen mukaan lainaa voi kilpailuttaa. Miten se oikeen toimii?
      Näitä firmoja tuntuu riittävän,mihin voi luottaa ettei se pelaa jonkun pankin pussiin?
      Ennen piti varata aika pankkiin parin viikon päähän ja varrota tuskanhiki niskassa kuinka käy ja kuinka kalliiksi käy.

    • Anonyymi

      Mitä lainanvertailu firmaa olette käyttäneet? Muutamia löysin. Työn puolesta tiedän että yrittäjät eivät tykkää Sveasta. Ovat nopeita laskuttamaan. Mitäs se salkkaritähti mainostaa,Lendo?

    • Anonyymi

      Yksi kommentti. Jos kuvittelee saavansa yhdistämiseen lainan ja tietää luottotiedot olevan kiikunkaakun, niin pankkiin tietää eikä satavarmaan edes keskustele asiasta. Tein vain havainnon ap ekasta aloituksesta.

    • Anonyymi

      Tungen mukaan kun olen näitä lainankilpailutus firmoja vertaillut. Lendoa kovasti mainostettu,Svea on tuttu. Sortter on kai uudempi kun en ole aiemmin siitä kuullut.
      Tärkeä aihe,nykyaikaa,ei tosiaan enää mennä pankkiin,ehkä eka asuntolaina haetaan perinteisesti.
      Luottotiedot priimaa,on vaan hyötyä olla lainaa.

    • Anonyymi

      Toi Sortter on mukamas kuluttajatarpeet huomioiva.
      Ei auta muu, kun kilpailuttaa.

    • Anonyymi

      Tässä on kyse vakuudettomista lainoista. Kilpailutus toki on kannattavaa. Tuleeko halvemmaksi,se pitää selvittää,ei muuta kun kilpailuttamaan.
      Tutkin kyllä firmojen taustat,Vauva palstalla varmasti tiedetään totuus tästäkin asiasta. Google on kaveri :)

      • Anonyymi

        Kiiti vinkistä. Käyn lukemassa myös muualta. Soitan varmaan kuitenkn ja kysyn heiltä suoraan, mitä voivat minulle tarjota.


    • Anonyymi

      Asia on ajankohtainen niin tein salapoliisityötä. Eli kyse on vakuudettomien lainojen kilpailutus,paras lainantarjoaja löytyy näin.
      Tuntuu helpolta. Tää Sorter etsii edullisimman. Lisä bonus että jos löytyy kuitenkin muu halvempi hyvittää erotuksen. Oho,voiko olla noin?? Tosiaan on kuluttajan puolella eikä pankkien. Kuulostaa ihan kivalta. Suomalainen yritys.Onko avainlippu?

      • Anonyymi

        Ymmärsinkö oikein, jos nyt haluan siirtää lainat , Sortter hyvittää erotuksen?


    • Anonyymi

      Pari kommenttia!

      Kuluttaja-asiakas harvoin voi KILPAILUTTAA lainojaan saati pankit kilpaisisi jostain asiakkaasta. OK! Jos jollain nyt on kuvitteellinen MILJOONA, niin se on kyllä pitkässä juoksussa betonoitunut jollekin pankille jo muutenkin, ja toisille pankeille jää vain muruja, ja niiden suhteen riittää se sama pankki kuin missä se ns. milli on.

      Pankit eivät varmaa anna edes yhdistelylainaa omassa pankissa oleville luotoille. Asiakas voi betonoitua myös pahassa sinne pankkiin, eikä pankki pääse eroon huonosta asiakkaasta. Ja jos asiakkaalla on näitä ns. roskalainoja, niin se on vimppa asia jos haluaa pankista niiden maksamiseen yhden lainan.

      ELi kysymykseen. Missä kannattaa kilpailuttaa! Ei ole mitään kilpaikua. Opettele vaan käyttämään kynää ja paperia tai maksa pieni provikka ihmiselle, joka laskee ne ja kertoo sitten speksit. Pankkien asiakasmarkkinat on pankeilla.

      Kannattaoso ehkä opetella edes perusmatemikan taitoja ja suhteellisuuden tajua kun alkaa lainamaan rahaa!

    • Anonyymi

      Tutkin tämän kiinnostavan seikan eli Sortterilla on parhaan hinnan takuu. Jos asiakas löytää muualta edullisemman Sortter hyvittää erotuksen. Muut ei tarjoa tätä,ei ainakaa nuo mitä on mainittu. Hakee edullisimman. Palvelu on kuluttajalle maksuton.Itse asiassa muut suosittelee muilla kriteereillä. Kylläpäs tämä on mielenkiintoista. Se että yritys on kotimainen on mahtava juttu.

    • Anonyymi

      Hyötyjä on tietenkin että tarvitaan vain yksi hakemus,lainapäätöksen saa useammalta lainanantajalta. Ei tarvitse kysellä tarjouksia että halvin löytyy. Yleensä ei jaksa kun kahdessa pankissa käydä. Vie liikaa aikaa.
      Näköjään Bank norwegian ,Svea , Lendo , Saldo , Sortteri tarjoavat palvelua.
      Sortteri on ainakin kotimainen,muista ei tietoa.

    • Anonyymi

      Kuulostaa helpolta. Kulutusluotot pankista on tuskaa. Tulee kuitenkin välillä hankintoja mihin säästöt ei riitä.

    • Anonyymi

      Kuulostaa hyvältä,onko totta se selviää kysymällä.

    • Anonyymi

      On ilmeiseti totta. Olisinpa tiennyt tästä aikasemmin...

    • Anonyymi

      Aion kokeilla tätä palvelua. Edullisin voi tulla taholta mitä ei ole tullut itse ajatelleeksi. Helppoa että olisi vaan yksi laina.

    • Anonyymi

      Sortteri on kotimainen ja luotan kotimaiseen. Palvelu on maksuton niin kannattaa kokeilla.

    • Anonyymi

      Kotimainen kannattaa. Luin tosta myös ja todella lupaavalta vaikutti.

    • Anonyymi

      Voihan paska! Kun olisin aikasemmin tiennyt tästä...

      • Anonyymi

        Voihan paska itsellesi!

        Älkää uskoko hyvät ihmiset Sortterin omien työntekijöiden tänne spämmäämiä mainoksia.


    • Rennoin rantein ulosottoon , alkavat ottaan vähennyksiä sitten ihan omatoimisesti kun sille päälle jaksavat , turhaa on moisista sen enempää ressailla , osta riippumatto ja heinä varpaitten väliin ja nauti kesästä :)

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      64
      1887
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1267
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1204
    4. 45
      1115
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      982
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      969
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      910
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      853
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      848
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      39
      844
    Aihe