Moni haluaisi olla ennemmin järki ihminen kuin tunne.
Tunneihmisiä pidetään usein ailahtelevaisina. Usein naisia pidetään tunneihmisinä, joiden kanssa on vaikea tulla toimeen.
Miehiä taas järkiihmisinä. Järkiihminen omaa rationaalista ajattelukykyä toisin kuin tunneihminen.
Tunneihminen voi herkästi myös mennä lukkoon ristiriitaisilta tuntuvien tilanteiden edessä.
Kumminko on, onko oikeasti niin, että miehet ovat enemmän järki kuin tunneihmisiä?
Ja kumpiko sinä itse enemmän olet?
Miten mielestänne järki ja tunneihmiset poikkeavat toisistaan?
Tuli tämmöne mieleen
3
81
Vastaukset
- Anonyymi
Materialismi on saanut aivan liian suuren jalansijan nyky-yhteiskunnassa. Uskoisin sen olevan mukavuudenhakuisuutta.
En kuitenkaan isaa sanoa, onko tuo ihmisten syy tai jokin pahennusta herättävä tekijä, että ketään voisi siittä syyttää.
Olettaisin sen johtuvan sodanjälkeisestä lamasta sekä noususuhdanne tekijöistä.
Ihmisille piti olla jotain hyvää ja oaranravaa, korjaavaa liikettä noiden kovien vuosien jälkeen.
Kun ottaa huomioon lusäksi aikaisemmat jato ja nälkävuodet niin en ihmettele, että nyt kun sitä hyvää on niin sitä kahmitaan kaksin käsin.
Huonostihhan tässä on käymässä. Ei mitkään resurssit kestä kauaa tällaista kerskakulttuuria.
Entä muovijätteet..saasteet ja ja ja ja ja.....Itämeri. - Anonyymi
Tunneihminen olen, mutt yritän muuttaa itseäni enempi järki-ihmiseksi. Sen verran saanut järkeä taottua omaan koppaan etten vuosiin ole enää kuvitellut, ett munkin kohdalle joku tulis, ei kukaan näin rumaa ole ennenkään katsellut,joten tuskin jatkossakaan. Senkin olen takonut nuppiini ettei musta ollut mihinkään ja eikä mun seura kelpaa kellekään ja eikä mun kannata muiden seurassa itsestäni puhua, ei mun jutut ennenkään ole ketään kiinnostanut. Helpompi olla järki-ihminen kuin tunneihminen, ei tarvitse kärsiä niin paljoa.
- Anonyymi
No sama bro !! Sama!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1325381Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella313862No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452480Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv382044- 241753
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241704- 411640
- 501608
- 291463
- 381424