Lääkkeistä ei saa hyötyä, ehkä bentsoista jotain.
Päihteetkään ei ole paras vaihtoehto ja useimmat laittomia.
Liikunnasta en ole saanut hyötyä.
Terapia pahensi ahdistusta.
Mitäs sitten? Onko alkoholi ja muut päihteet vain niitä oikeita jotka auttaa...
Miten eroon ahdistuksesta?
47
433
Vastaukset
- Anonyymi
Psykoterapiaako kokeilit?
- Anonyymi
Kokeilin useammankin kerran, jäi ikuiset traumat ja tuntuu että osittain senkin takia joudun turvautumaan päihteisiin, koska ahdistus nousi uudelle levelille ja mukaan tuli vielä masennus ja pakkoajatukset lahjaksi kaupan päälle. Tiedän tosin joidenkin saavan paljonkin apua terapiasta. Itselleni siitä oli vain lisää ongelmia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokeilin useammankin kerran, jäi ikuiset traumat ja tuntuu että osittain senkin takia joudun turvautumaan päihteisiin, koska ahdistus nousi uudelle levelille ja mukaan tuli vielä masennus ja pakkoajatukset lahjaksi kaupan päälle. Tiedän tosin joidenkin saavan paljonkin apua terapiasta. Itselleni siitä oli vain lisää ongelmia.
Varmasti niin kuin kaikki on, yksilöllistä.
- Anonyymi
Ei mistään. Sen kanssa pitää vain oppia elämään. Olen ollut koko suurimman osan elämästäni ahdistunut, eikä se mihinkään ole poistunut. Jollain tavalla aivojen kemia on sekaisin ja välittäjäaineet elävät omaa elämäänsä. Olen miettinyt, että aivot tuottavat liian vähän dopamiinia, eikä niinkään serotoniinia. Jollain tapaa se on myös perinnöllistä.
- Anonyymi
En usko välittäjäainella olevan yhteyttä ahdistukseen tai masennukseen. Tähän voi tietenkin sanoa ettei se ole uskon asia, kuitenkaan asiasta ei ole yhtään faktatutkimusta vaan lumelääkkeet ovat olleet yhtä huonoja kuin nämä lääkkeet joiden pitäisi nostaa tasoja. Harmi että olet joutunut niin kauan kärsimään ahdistuksesta, tiedä vaikka joutuisin myös siitä kärsimään pidemmän aikaan. Siksi painotankin aina vaikkei alkoholi kokonaan pois ahdistusta vie niin on se parempi, että saa hetken olla vapaa kuin jatkuvassa ahdistuksessa. Monia mielipiteitä tästäkin.
- Anonyymi
Muuten alkoholi sitoutuu samaan reseptoriin kuin ahdistukseen käytetyt bentsot. Bentsojen huono puoli on, että riippuvuuksiin taipuvainen voi olla hetken päästä addikti sekakäyttäjä. Useimmilla alkoholi tilapäisesti ehkä auttaa ahdistukseen, mutta krapulassa ahdistus onkin sitten kahta kauheampi. Suosittelen siis, että hoidat ahdistuksesi jollain muulla.
En laittaisi itse kaikea terapiaa yhteen lokeroon. Terapeutti saattoi olla huono tai teillä ei toiminut vaan henkilökemia. Ja onhan terapialaatujakin erilaisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuten alkoholi sitoutuu samaan reseptoriin kuin ahdistukseen käytetyt bentsot. Bentsojen huono puoli on, että riippuvuuksiin taipuvainen voi olla hetken päästä addikti sekakäyttäjä. Useimmilla alkoholi tilapäisesti ehkä auttaa ahdistukseen, mutta krapulassa ahdistus onkin sitten kahta kauheampi. Suosittelen siis, että hoidat ahdistuksesi jollain muulla.
En laittaisi itse kaikea terapiaa yhteen lokeroon. Terapeutti saattoi olla huono tai teillä ei toiminut vaan henkilökemia. Ja onhan terapialaatujakin erilaisia.Tuosta on ollut joskus paljonkin juttua, kun bentsoista sanotaan jäävän riippuvaisuus. Mikä siinä mahtaa olla se oikea avain niiden pihtaamiselle? Jos lääke auttaa viemään pois ongelman ei riippuvuudella ole merkitystä, syöhän moni lääkkeitä loppuelämänsä- miksi siitä siitten edes pitäisi päästä eroon jos se kerran auttaa. 5 eri terapiamuotoa kokeilleena voin sanoa niiden kaikkien olleen enemmän tai vähemmän haitaksi. Oli periaatteessa omaa tyhmyyttä koskaan ensimmäisen kerran kokeilla uudestaan. Sitähän tässä yritänkin pohtia eri vaihtoehtoa, niitä kun ei vaan näytä olevan muita. Sitä ihmettelen että tarjoilevat näitä ihme ssri-paskoja ihmisille, sivusta katsoneena ja itse kokeneena niillä ei ole mitään tekemista ahdistuksen parantamisessa tai edes siinä vähentämisessä oireita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En laittaisi itse kaikea terapiaa yhteen lokeroon. Terapeutti saattoi olla huono tai teillä ei toiminut vaan henkilökemia. Ja onhan terapialaatujakin erilaisia.Halusin tähän vielä sellaisen aika hullun juttua painottaa kun kuulen todella paljon tarinoita siitä että vanhemmat ostavat mielummin lapsilleen alkoholia kuin vievät heitä esimerkiksi ahdistuksen takia lääkärille. Taas kerran herää todella vakava kysymys, onko suomessa niin huono terveydenhuolto jos mielenterveysistä puhutaan kun kukaan ei enää uskalla mennä asioistaan puhumaan. Eikä se mikään ihme olekaan jos pelkästään huonot kokemukset kasvaa. Voi sanoa että itsekkin mielummin tekisin samoin jos lapsia omistaisin, vastapainona sille olisi todella huono ehkä koko elämän rikkova terapia tai lääkitys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuosta on ollut joskus paljonkin juttua, kun bentsoista sanotaan jäävän riippuvaisuus. Mikä siinä mahtaa olla se oikea avain niiden pihtaamiselle? Jos lääke auttaa viemään pois ongelman ei riippuvuudella ole merkitystä, syöhän moni lääkkeitä loppuelämänsä- miksi siitä siitten edes pitäisi päästä eroon jos se kerran auttaa. 5 eri terapiamuotoa kokeilleena voin sanoa niiden kaikkien olleen enemmän tai vähemmän haitaksi. Oli periaatteessa omaa tyhmyyttä koskaan ensimmäisen kerran kokeilla uudestaan. Sitähän tässä yritänkin pohtia eri vaihtoehtoa, niitä kun ei vaan näytä olevan muita. Sitä ihmettelen että tarjoilevat näitä ihme ssri-paskoja ihmisille, sivusta katsoneena ja itse kokeneena niillä ei ole mitään tekemista ahdistuksen parantamisessa tai edes siinä vähentämisessä oireita.
Eikai se riippuvuus ole pahin vaan se, että bentsoriippuvainen alkaa helposti sekakäyttää (viina ja vieroitushoito-opiodit ja amfetamiini käsittääkseni) tai ottaa liian isoja annoksia, niin että ovat sekaisin kuin käet. Ihmissuhteet kärsii ja normaali elämä ei onnistu.
Toivotan onnea ahdistuksen voittamiseen! En usko, että päihteillä onnistut siinä, mutta kaipa sinun on vain oma tiesi löydettävä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikai se riippuvuus ole pahin vaan se, että bentsoriippuvainen alkaa helposti sekakäyttää (viina ja vieroitushoito-opiodit ja amfetamiini käsittääkseni) tai ottaa liian isoja annoksia, niin että ovat sekaisin kuin käet. Ihmissuhteet kärsii ja normaali elämä ei onnistu.
Toivotan onnea ahdistuksen voittamiseen! En usko, että päihteillä onnistut siinä, mutta kaipa sinun on vain oma tiesi löydettävä.Kokemuksien pohjalta minäkin polkuani etsin. Monesti tuota kuulee ettei päihteet autuaaksi tee. Sekään ei ole mikään kiveen hakattu totuus, tiedän itseni lisäksi monia käyttäjiä, jotka hoitavat arkensa töineen päivinen paremmin kuin useimmat. Pakkohan ihmisen on mennä sen tuulen mukana missä näkee itsensä terveimmäksi, vaikka se ei yleisen käsityksen mukaan olisikaan ns mikään ratkaisu. Laitan tähän perään yhden vertauskuvan päihteet vs lääkkeet ja terapia. Vain yhden päihteen..
Kannabis, tämä tosin ulkomailla asuessani, koska suomessa ei ole laillista.
- poistaa ahdistuksen kertaheitolla kuukausiksi
- vie lihaskivut ja muut jännitystilat
- masennuksesta ei ole tietoakaan
- olet luova ja jaksat käydä töissä
- jaksat liikkua ja tehdä asioita
- öljy suojelee aivojasi ja auttaa pysymään plastisena
- seksihaluja riittää
- plus monia muita hyviä puolia
Lääkkeet ja terapiat
- Olet passiivinen etkä jaksa tehdä mitään
- sivuoireet yleensä niin pahat ettei normaali elämästä tule enää mitään
- näin lukeutuu, uniongelmat, seksuaali, lihaskivut, pahenevat mt- ongelmat, pysyvät pakkoliikkeet ja ajatukset
- kallista
- tunneongelmat kasvavat ja eristäydyt muista,
olet agressiivinen ja vaarallinen muille
- käytännössä olet yhteiskuntakelvoton joka saralla
Siinä pientä osviittaa miten asiat oikeasti menee.
- Anonyymi
Paasto ja palleahengitys.
- Anonyymi
Jeesus auttoi ja auttaa minua. Hän pystyy mihin vaan. Jumala pystyy mihin vaan.
- Anonyymi
Minäkin uskon näin. En ole aloit.
- Anonyymi
Ufotkin voi varmasti auttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ufotkin voi varmasti auttaa.
Aika lapsellista verrata Jeesusta UFOihin. Jeesuksesta nyt sattuu vaan olemaan niin paljon todisteita että kaikki epäuskoiset pitäisi luokitella idiooteiksi. 2019 ja edelleen paras selitys Kristinuskon synnylle on se että Jeesus heräsi kuolleista. Itse olen myös kokenut henkilökohtaisesti oman itseni ulkopuolelta tulevan muutoksen itsessäni. Mutta pidä sinä kapinasi. Itse sen valitset. Jumalalla ei ole mitään pakkoa pelastaa ketään. Hän on valikoiva.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika lapsellista verrata Jeesusta UFOihin. Jeesuksesta nyt sattuu vaan olemaan niin paljon todisteita että kaikki epäuskoiset pitäisi luokitella idiooteiksi. 2019 ja edelleen paras selitys Kristinuskon synnylle on se että Jeesus heräsi kuolleista. Itse olen myös kokenut henkilökohtaisesti oman itseni ulkopuolelta tulevan muutoksen itsessäni. Mutta pidä sinä kapinasi. Itse sen valitset. Jumalalla ei ole mitään pakkoa pelastaa ketään. Hän on valikoiva.
No missä sellanen jeesus sitten asuu? En ole nähnyt kaveria kertaakaan, ufon olen nähnyt. Tiedä vaikka lentävän lautasen sisällä on muiden planeettojen jumalia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristinusko on ihan samaa hevonpskaa, kun ne kaikki muutkin vuosituhansia vanhat uskomukset. Raamatun ristiriitaiset jorinat ovat yhtä uskottavia, kuin Taru Sormusten Herrasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No missä sellanen jeesus sitten asuu? En ole nähnyt kaveria kertaakaan, ufon olen nähnyt. Tiedä vaikka lentävän lautasen sisällä on muiden planeettojen jumalia.
Et osaa kuvitella korkeampia ulottuvuuksia kuten 4d ja 5d? Tiedemiehet jo ovat kerinneet ounastelemaan elämästä näissä ulottuvuuksissa. Niissä Hän on. Ja Jeesuksena Jumala oli omassamme. Näin ainakin itse asiaa katsoisin. Ei minulla ole kaikkia vastauksia ei kellään ole. Todellisuus on luotu sellaiseksi ettei kukaan tiedä totuutta vaan meidän täytyy uskoa. Aivan kuten Jeesus opettaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristinusko on ihan samaa hevonpskaa, kun ne kaikki muutkin vuosituhansia vanhat uskomukset. Raamatun ristiriitaiset jorinat ovat yhtä uskottavia, kuin Taru Sormusten Herrasta.
Ei ole sinunkaan jorinasi yhtään sen uskottavampia. Eli sinä olet myös sitä samaa paskaa.
Eipä taida olla sinulta pois, jos joku kokee saavansa apua jostain, mihin sinä et nyt välttämättä satu itse uskomaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tolkien oli kristitty. Jos olisit lukenut molemmat (Raamatun ja Taru Sormusten Herrasta) tajuaisit heti miksi Raamattu on Jumalan sana. Koko kirja historiallisine faktoineen on ihme.
- Anonyymi
Onko sinulla jokin ajdistusta ylläpitävä sairaus tai vaikea elämäntilanne?
- Anonyymi
Eikös ahdistus ole jo itsessään sairaus kun se kroonista? Mitäpä näistä sen enempää, kun kerran siitä eroon pääseminen fiksusti on mahdotonta. Asiaton aloitus kaikkineen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös ahdistus ole jo itsessään sairaus kun se kroonista? Mitäpä näistä sen enempää, kun kerran siitä eroon pääseminen fiksusti on mahdotonta. Asiaton aloitus kaikkineen.
Juu tottakait. Joskus ahdistus juontaa tai sitä ylläpitää jokin sairaus esim sanotaan nyt vaikka MS tauti. Kun tauti saadaan hallintaan tai on paremmassa vaiheessa, helpottaa ahdistuskin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu tottakait. Joskus ahdistus juontaa tai sitä ylläpitää jokin sairaus esim sanotaan nyt vaikka MS tauti. Kun tauti saadaan hallintaan tai on paremmassa vaiheessa, helpottaa ahdistuskin.
Joskus kyse voi olla tosiaan jostain toisesta sairaudesta johtuvaa. Silloin se voi jopa olla mahdollista saada samalla hoidettuakin. Muuten en sille olevan minkäänlaista hoitoa, siksi aloituksen teinkin. Kohdallani tosiaan lisäksi on tullut muitakin mielen sairauksia, joten nyt niitä kroonistuneita sairauksia on jo 3 ja tuntuu sitä mukaan tulevan lisää mitä lääkärissä käy. Siksi olenkin jättänyt kaikki pseudotiede humpungit omaan arvoonsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joskus kyse voi olla tosiaan jostain toisesta sairaudesta johtuvaa. Silloin se voi jopa olla mahdollista saada samalla hoidettuakin. Muuten en sille olevan minkäänlaista hoitoa, siksi aloituksen teinkin. Kohdallani tosiaan lisäksi on tullut muitakin mielen sairauksia, joten nyt niitä kroonistuneita sairauksia on jo 3 ja tuntuu sitä mukaan tulevan lisää mitä lääkärissä käy. Siksi olenkin jättänyt kaikki pseudotiede humpungit omaan arvoonsa.
Mutta eipä palstoiltakaan mitään luotettavaa tietoa voi saada. Siksi oli sinänsä turha purkaus aiheesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta eipä palstoiltakaan mitään luotettavaa tietoa voi saada. Siksi oli sinänsä turha purkaus aiheesta.
Jos aloittaja koki tarpeelliseksi purkaa asiaa jotenkin, voi palsta olla yksi keino.
Mutta tosiaan, näistä vastauksista koskaan tiedä täällä.
En liitenkaan sanoisi, etteikö ahdistuksesta voi päästä mitenkään eroon, koskaan. Monet kysymykset risteilevät mielessäni joita aloittajalta tahtoisin kysyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos aloittaja koki tarpeelliseksi purkaa asiaa jotenkin, voi palsta olla yksi keino.
Mutta tosiaan, näistä vastauksista koskaan tiedä täällä.
En liitenkaan sanoisi, etteikö ahdistuksesta voi päästä mitenkään eroon, koskaan. Monet kysymykset risteilevät mielessäni joita aloittajalta tahtoisin kysyä.Siinäpähän kyselet...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinäpähän kyselet...
Meni halu.
- Anonyymi
Viina ei auta, kokeiltu on paljoa ja vähää, vähän otettuna tosin ei onnistu koskaan koska sitä haluaa lisää koska nousuhumalassa itsekontroli vapautuu ja se on petollista, jos asuisi autiolla saarella ja annettaisiin vain kolme olutta per päivä niin voisi auttakiin hetkeksi ilman krapulaa, muuten ei onnistu, nousuhumala antaa fiilistä mutta eihän se ole aitoa vaan keinotekoista, pirullinen puristava ahdistus saapuu samaan aikan kun humala häipyy ja krapula lisääntyy, kohta ollaan kovemmin ahdistuneita. En suosittele missään tapauksessa, sitäpaitsi sitä saattaa alkoholisoitua ja ahdistus ja alkoholismi on niin paha yhdistelmä, ettei siitä ole paluuta normaaliin elämään. Ainoa keino on säännösteltynä pakkotilanteissa hiukan rauhoittavaa, (tiukka kontroli) ja ulos kävelemään, jos jalat kestää, niin kävelee ja kävelee ja kävelee, tai pyöräilemään ja kauppaan vaikka tahallaan altistamaan itseään ihmisten sekaan, yks kaks huomaa että pahin ahdistus on helpottanut, ainakin hetkeksi. Viina on paha, sen sanon kokemuksesta, vaikka se houkutteleekin että saisi hetkeksi olon helpottamaan, ymmärrän täysin niitä jotka ottavat, siitä on vain sitten selvittävä takaisin selvään oloon ja se on taas kamalaa.
- Anonyymi
Toisilla ahdistus on niin voimakasta ja kokoaikaista ettei ainoa keino saada hetken rauha siitä on alkoholi. Sillä ei enää ole siinä vaiheessa merkitystä tuleeko ahdistus hetkellisesti pahempana jälkiseurauksena kun saa nauttia siitä ahdistuksen vapaudentunteesta hetken. Et ilmeisesti ole koskaan ollutkaan kunnolla ahdistunut. Se on oma mielipiteeni ja seuranneena monen muunkin, jotka eivät ole löytänyt muuta keinoa tähän. Huono ei aina ole huono eikä hyvä ole aina hyvä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisilla ahdistus on niin voimakasta ja kokoaikaista ettei ainoa keino saada hetken rauha siitä on alkoholi. Sillä ei enää ole siinä vaiheessa merkitystä tuleeko ahdistus hetkellisesti pahempana jälkiseurauksena kun saa nauttia siitä ahdistuksen vapaudentunteesta hetken. Et ilmeisesti ole koskaan ollutkaan kunnolla ahdistunut. Se on oma mielipiteeni ja seuranneena monen muunkin, jotka eivät ole löytänyt muuta keinoa tähän. Huono ei aina ole huono eikä hyvä ole aina hyvä.
Alkolla on sama vaikutus kuin opiaateilla. Bentsoilla saa myös hetkeksi pään tökkyrään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkolla on sama vaikutus kuin opiaateilla. Bentsoilla saa myös hetkeksi pään tökkyrään.
Onko väärin vetää pää sekaisin poistaakseen haitallisemman ongelman taustalta? Ei ainakaan omasta mielestäni.
- Anonyymi
Ympäristön muutos jos mahdollista ja eroon nykyisestä tuttavapiiristä. Pitäisi toki tietää mikä ahdistaa. Toisaalta tässä maailmassa ihminen ei saa olla sellainen kuin on vaan opettajat ja johtajat päättävät kaikesta eli milloinkaan ei voi olla kunnossa. Minäkään en tule koskaan enää olemaan kunnossa minäkin hain apua " ammattilaisilta" ovat jopa niin viisaita että kun kertoo mikä vaivaa niin päättävät että ei varmasti siitä ole kyse täytyy olla jostain muusta kyse.
- Anonyymi
Totta! Ihme kun eivät ala pohtimaan parempaa/sopivampaa etu ja sukunimeä heti vastaanotolle tultuasi.
- Anonyymi
Minä välttelen lääkkeitä viimeiseen asti. Eläkkeellä ollessa niitä saa syödä sitten ihan riittävästi. Tällä hetkellä taistelen vielä verenpaine lääkettä vastaan mm. liikkumalla aktiivisemmin. Välillä tulee hetkiä, et miettii olisiko ollut jo niiden aika, kun olen ollut passiivisempi?
Tehkää asioita, jotka tuottaa hyvää mieltä. Tyytykää vähempään, olkaa myönteisiä vähemmästäkin. Ei aina tarvi olla suoriutunut maksimaalisesti. Vähänkin on jo parempi kuin ei mitään. Kaikki on itsestä kiinni, kuinka miellät ja ohjelmoit itsesi ajattelemaan asioita.- Anonyymi
Niin sitä kannattaakin. Katsoin vierestä yhden perusterveen ihmisen rapistumista jonkin aikaa. Hän kävi joka päivä lenkillä, hyvä ruokavalio kaikinpuolin ja piti terveydestään muutenkin huolto. Sitten kuin salama kirkkaalta taivaalta alkoi jatkuvat paniikkikohtaukset, ahdistus ja unet meni. Ja niin! todella fiksu määrätä tietämättömälle jotain järkyttävää lääkettä jolla hän lihoi puolessa vuodessa 30 kiloa eikä pystynyt enää ollenkaan liikkumaan lääkkeen auheittamien kipujen takia., eikä painonkaan takia entiseen malliin. Tässä sitä nyt katsellaan vierestä hyvän työssäkäyvän ja muutenkin ennen tasapainoisen ja terveen ihmisen loppua yhden lääkkeen takia. Kysymys herääkin, mikä hänenkin tapauksessa oli lääkkeen tarkoitus? Siitä ei ollut mitään hyötyä itse ongelmiin vaan toi niitä rutkasti lisää. Näin omasta näkökulmasta näihin ”lääkkeisiin” ei kannata koskea pitkällä tikullakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin sitä kannattaakin. Katsoin vierestä yhden perusterveen ihmisen rapistumista jonkin aikaa. Hän kävi joka päivä lenkillä, hyvä ruokavalio kaikinpuolin ja piti terveydestään muutenkin huolto. Sitten kuin salama kirkkaalta taivaalta alkoi jatkuvat paniikkikohtaukset, ahdistus ja unet meni. Ja niin! todella fiksu määrätä tietämättömälle jotain järkyttävää lääkettä jolla hän lihoi puolessa vuodessa 30 kiloa eikä pystynyt enää ollenkaan liikkumaan lääkkeen auheittamien kipujen takia., eikä painonkaan takia entiseen malliin. Tässä sitä nyt katsellaan vierestä hyvän työssäkäyvän ja muutenkin ennen tasapainoisen ja terveen ihmisen loppua yhden lääkkeen takia. Kysymys herääkin, mikä hänenkin tapauksessa oli lääkkeen tarkoitus? Siitä ei ollut mitään hyötyä itse ongelmiin vaan toi niitä rutkasti lisää. Näin omasta näkökulmasta näihin ”lääkkeisiin” ei kannata koskea pitkällä tikullakaan.
Lääkkeillä ei ole muuta tarkoitusta kuin tehdä lääkefirmojen johtajista ei vain rikkaita vaan sairaalloisen rikkaita. Sekin on vähän outo kun lääketieteen tarkoitus on parantaa ihmisten hyvinvointia mutta silti osa kansasta elää köyhyydessä sairaina ja joku lääkäri tienaa enemmän kuin tarpeeksi vaikkei ketään kuntoon saisikaan.
- Anonyymi
Kokeilin juuri valkkaripullollisella. Hyvin toimii, vie ahdistuksen mennessään. Ahdistus palaa kuitenkin, kunhan promillet haihtuu päästä. Ahdistuksen syy pitää vain selvittää ja päästä sitä kautta eroon ahdistuksesta. Mutta jos tuntuu liian pahalta, ota vaikka valkkaria, että pääset eteenpäin. Lääkkeet sitten viimeisenä.
- Anonyymi
Alkoholi on huono lääke, elimistö käy sen takia ylikierroksilla ja unen laatu kärsii. Vie kroppaa vain huonompaan suuntaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkoholi on huono lääke, elimistö käy sen takia ylikierroksilla ja unen laatu kärsii. Vie kroppaa vain huonompaan suuntaan.
Niillä joilla on pahoja uniongelmia niin siihenkin alkoholi on yksi ellei jopa paras keino saada unta. Usein en ole saanut koko viikkona muuten nukutta kuin yhteensä 8 tuntia 6 päivässä. Sitten oli joka juoda sen verran että saa kuitattua univelat, nukkusin koko yön ja seuraavan päivän. Näin sitten mennyt edelliset 5 kk, viikko hereillä ja päivässä kuitataan univelat. Siihenkin kaikki keinot kokeiltu... siis nämä myrkyt jotka lihottaa 30 kiloa samassa ajassa ja silti et ole nukkunut sekuntiaakaan kunnon unta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla täysin väärä kuva kaikesta. Kyllä alkoholi on todella useaan vaivaan se paras lääke vaikka terveysintoilijat muuta väittävätkin. Ne tietää jotka käyttää. Ei kannata jauhaa tuollaista propagandaa. Nytkin olisi isot univelat jollei olisi ollut juotavaa. Tänään joudun tyytymään 2 desin codesan comb pulloon että saan unta, sekin toimii ja rentouttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla täysin väärä kuva kaikesta. Kyllä alkoholi on todella useaan vaivaan se paras lääke vaikka terveysintoilijat muuta väittävätkin. Ne tietää jotka käyttää. Ei kannata jauhaa tuollaista propagandaa. Nytkin olisi isot univelat jollei olisi ollut juotavaa. Tänään joudun tyytymään 2 desin codesan comb pulloon että saan unta, sekin toimii ja rentouttaa.
Totuus on tarua ihmeellisempi. Tekniikka kehittyy ja sen avulla saadaan julki parempia tuloksia. Kannattaisi katsoa Neloselta ohjelma nimeltä Jaksa paremmin. Siellä antavat esimerkein neuvoja, miten saada mm. unen laatua paremmaksi, jolloin unesta on enempi hyötyä jne.
Sieltä oppinut asioita paljon mm. unen merkityksestä kaikkeen. Alkoholi huonontaa unen laatua, on todettu moneen kertaan ohjelmassa uniasiantuntijoilta. Unia on monenlaisia, alkoholia nauttimalla lähes mahdottomuus päästä syvään uneen, jolloin hyöty parasta. Unen laatu on huonoa, jos olet aamulla väsynyt ja tokkurainen.
- Anonyymi
Mieti, mikä sinua ahdistaa. On hyvä tiedostaa syy/syyt omaan ahdistukseesi. Onko se jotain määrittelemätöntä vai onko se jostain/joistakin syistä johtuvaa? Luulen, että moni ihminen voisi paremmin, jos pystyisi tunnistamaan oman pahan olonsa syyt. Joillekin auttaa kirjoittaminen; se jäsentää ja selventää ajattelua. Itsereflektio kasvattaa itsetuntemusta ja psyyken välineitä muutenkin. Monille auttaa myös se, että on edes yksi ihminen, jolle voi puhua. Se yksi ihminen voi olla joku läheinen tai ammattiauttaja, jolla on aikaa sinulle ja ottaa tilanteesi tosissaan. Usein jo se, että tiedostaa oman tilansa ja syyt niiden takana ja muutoksen, jonka elämäntilanteeseensa haluaa, auttaa. Toki jos tilanne on akuutti ja hallitsematon, hakeudu ammattiauttajalle puhumaan.
- Anonyymi
Tuolla aikaisemmin juuri kertosin suurimmaksi syyksi ahdistukseen olevan traumat ammattiauttajista. Eli siis kuvitellaan että autetaan, mutta lopputulos on täysin päinvastainen. Tähän sisältyy todella monta alan experttiä. Mainitsinkin jo aikaisemmin etten mene koskaan enää yhdenkään alalla työskentelevän juttusille, syy on yksikertainen- en ole koskaan voinut elämäni aikana niin huonosti siitä lähtien kun aikoinaan menin ongelmiini hakemaan apua. Ei ole olemassa mitään tai ketään, joka osaisi tässä maassa auttaa, se on täyttä puppua että olisi. Pelkkää rahastusta ja hatusta heitettyjä diagnooseja, sitten viittaillaan joihinkin ikivanhoihin uskomuksiin 90- luvulta miten kaikki heidän sektorilla on mennyt parempaan suuntaan, ja vitut! Ennemmin juttelen tyhjälle kahvimukille kuin näille ”huippuveikkaajille” eiköhän jokainen tämän asian koe itse ja ennemmin tai myöhemmin ja palaa niihin keinoihin, jotka oikeasti auttavat- ne eivät valitettavasti ole nämä hoitotahot joista tässä aikaisemmin mainitsin. Onneksi on valinnavapaus ja jokainen näkee asian miten tykkää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla aikaisemmin juuri kertosin suurimmaksi syyksi ahdistukseen olevan traumat ammattiauttajista. Eli siis kuvitellaan että autetaan, mutta lopputulos on täysin päinvastainen. Tähän sisältyy todella monta alan experttiä. Mainitsinkin jo aikaisemmin etten mene koskaan enää yhdenkään alalla työskentelevän juttusille, syy on yksikertainen- en ole koskaan voinut elämäni aikana niin huonosti siitä lähtien kun aikoinaan menin ongelmiini hakemaan apua. Ei ole olemassa mitään tai ketään, joka osaisi tässä maassa auttaa, se on täyttä puppua että olisi. Pelkkää rahastusta ja hatusta heitettyjä diagnooseja, sitten viittaillaan joihinkin ikivanhoihin uskomuksiin 90- luvulta miten kaikki heidän sektorilla on mennyt parempaan suuntaan, ja vitut! Ennemmin juttelen tyhjälle kahvimukille kuin näille ”huippuveikkaajille” eiköhän jokainen tämän asian koe itse ja ennemmin tai myöhemmin ja palaa niihin keinoihin, jotka oikeasti auttavat- ne eivät valitettavasti ole nämä hoitotahot joista tässä aikaisemmin mainitsin. Onneksi on valinnavapaus ja jokainen näkee asian miten tykkää.
Jokainen toki päättää, miten omaa tilaansa hoitaa tai jättää hoitamatta. On totta, että lääketiede ja terapia ei anna kaikkiin ongelmiin kaikille vastauksia. Sielunhoitokin voisi olla hyvä. Se on ilmaista ja ihmiset ovat sitoutuneita tehtäväänsä. Siinä rukous on myös yksi työskentelyväline ja se eroaa terapiasta siinä, että siinä auttaja on "kuunteleva korva", ei neuvoja ja diagnosoija. Toivon sinulle kaikkea hyvää ja että löydät oikean avun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen toki päättää, miten omaa tilaansa hoitaa tai jättää hoitamatta. On totta, että lääketiede ja terapia ei anna kaikkiin ongelmiin kaikille vastauksia. Sielunhoitokin voisi olla hyvä. Se on ilmaista ja ihmiset ovat sitoutuneita tehtäväänsä. Siinä rukous on myös yksi työskentelyväline ja se eroaa terapiasta siinä, että siinä auttaja on "kuunteleva korva", ei neuvoja ja diagnosoija. Toivon sinulle kaikkea hyvää ja että löydät oikean avun.
Apu löytyy aina, vaikka sitten siitä alkoholista. Toisinaan täytyy valita kaikista huonoista vaihtoehdoista se vähiten huono, näin omalla kohdallani. Olisihan se ollut hienoa löytää joku järkevämpi keino, sellaista ei vain koskaan löytynyt. Lääketiedettä ja terapiaa kokeillessani olin helvetin agressiivinen, paradoksaalisesti passiivinen, työkyky meni, kiinnostus rakkaita kohtaan myös, pysyvät fyysiset ja henkiset kivut ja tunnun olevan vieläkin tämän kaiken negatiivisen keskellä, taisivat jättää niin pahat arvet kaikkineen. Nyt ajattelen olevani tyhmä ihmisraunio, joka ei tajunnut olla menemättä kysymään ammattihenkilöiltä tätä loistavaa apua mitä sain. Ainakin yksi hyvä puoli tässäkin kaikessa on, kokemukseni pohjalta on helppo valistaa muita tekemästä samoja virheitä, eli avun etsiminen hoitosektoreilta, se onkin ainoa asia minkä tiedän olevan oikein ja syvältä sydämestäni.
- Anonyymi
Rukoilepa Jeesusta, jos ei heti tunnu missään, älä luovuta asian suhteen. Saat vastauksia aikanaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️851768Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1201184YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä621060- 62946
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan74856Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli79808Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029806- 57800
Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.46790Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.115761