Audi A1 kokemuksia?

Anonyymi

Hakusessa on siis mukava pikkuauto, uutta ostamassa. Kertokaa kokemuksistanne. Mihin olette tyytyväisiä A1:ssä, mihin ehkä ette?

6

5043

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi kukaan järkevä laittaisi alkaen 25k€ b-segmentin autoon, joka on käytännössä stailattu ja premiumiksi hinnoiteltu VW Polo? A1 on kieltämättä paremman näköinen kuin Polo, mutta onko mielekästä maksaa tonnikaupalla extraa ulkonäöstä ja neljästä renkaasta nokalla? Jollekin ehkä on, minulle ei.

      Onko pakko olla pikkuauto?

      Samalla rahalla saisit esim. uuden Skoda Octavian, eikä tarvi tyytyä hinnat alkaen -varusteluun. Tai uuden VW Golfin.

      Jos uutta pikkuautoa etsisin, katselisin VW Poloa tai Ford Fiestaa, jonka ajo-ominaisuuksia on kehuttu.

      • Anonyymi

        Ostin A1 Audin polalle kun sai juuri ajokortin ja laitoin 35K autoon. Älä siis heittele hintaa jolla saa pelkät talvirenkaat autoon. Heti vaihde laatikko ongelma ym ym. Paska auto ja aikoinaan vannoin ettei yhtään VW-konsernin autoa pihalle tule, koska ainoa Audo jonka ostin vuonna 2010 uutena S4 (120 000€) ja oli täysi susi. Tämä vahinko oli pojan haluama, mutta joo, älkää ostako audeja!


    • Anonyymi

      Älä osta audii tai ww skotaa..oot kusessa vikoja kuin pienessä kylässä :)

    • Anonyymi

      Ap. on kaiketikin kiinnostunut pikkuautosta, joten turha tyrkyttää Octaviaa tai Golfia. Jokainen ostaa autonsa omien tarpeidensa mukaan. Hinnat alkaen-mallin Octavia/Golf/Astra on varmasti fiksu valinta perheelliselle, joka tarvitsee tilaa myös takapenkille, eikä halua sitoa autoon liikaa rahaa, osalle riittää pikkuauto, ja osa haluaa pikkuautoltaankin myös mukavuutta ja suorituskykyä.

      Itselläni on vm. 2014 A1. Tässä muutamia huomioita:

      ajomukavuus
      ulkonäkö
      persoonallisuus (tiet ovat täynnä Fiestoja ja Poloja, mutta kovin usein ei tule toista A1:stä vastaan)
      kohtuulliset ylläpitokustannukset

      - pienet takatilat (uus malli on selkeästi tilavampi)
      - hinta (tieyin huomioin)

      Auto on osoittautunut luotettavaksi, kertaakaan ei ole remonttia tehty, ainoastaan huolto-ohjelman mukaiset huollot. Mittarissa n. 68 000 km. Istuimet säilyttäneet hyvin ryhtinsä. Ei merkkiäkään alkavasta ruostumisesta, verhoilut eivät nitise ja natise, auto on kaikin puolin kuin uusi.

      Ei ole mielekästä verrata A1:stä halvimpaan mahdolliseen Nissan Micraan tai Skoda Fabiaan, vaan malleihin, jotka ovat vastaavia varustelultaan, moottoriltaan jne. Esim. Ford Fiesta Vignale tai Active 3 maksavat molemmat 125 hp 1.0 Ecoboost koneella reilusti yli 22 000 €, ennen kuin on klikannut ensimmäistäkään lisävarustetta.

      Jo A1:n "karvalakkimalliin" (Business) kuuluu vakiona mm. Audin alumiinivanteet, automaattinen ilmastointi, vakionopeussäädin, 116 hp TFSI 1,0 moottori, 6-lovinen manuaalivaihteisto, ja samaan hintaan saa halutessaan myös urheiluistuimet, kaikki ominaisuuksia joita ei tavis-merkkien n. 15 000 euron 80 hp koneilla ja 5-lovisella laatikolla varustettuihin hinnat alkaen-malleihin sisälly.

      • Anonyymi

        On minullakin ollut autoja niin uusia kuin käytettyjä. Uusia autoja 8-10 ja niistä useampi on Toyota ja Nissania. Ladakin tuli joskus hankittua. Käytettynä Roover 2000 tc ,Toyota , Nissan ja Mazda.
        Toyota on hyvä auto ja nissan tulee perässä mun listalla ja niistä nissaneista Juke on ollut huonoin.
        Nyt ajelen Audi A1 1.2 Turbo ja mittarissa 86 t km eikä ole kyllä tarvinnut vikojen kanssa surkutella. Ainut vika lisäjarruvalo meni ja takuu ehti umpeutua,mutta maahantuojaan sähköpostia,kun ei liike alkanut millekkään niin sain sen Audi huollosa ilmaiseksi.
        Eka huollon takuu aikana Audi huollossa ja toinen ei merkkiliike niin siinäkin rahan säästöä tulee . Huollosta lista mukaan mitä on tehty ja samat on kuin merkki huollossa.
        Öljyt vaihdan vielä huoltojen välissä itse. Audi on ollut mukava ajella ja pieni janoinen,mutta ei ole kookkaale ihmiselle.Itse olen 173cm x 85kg enkä pidä liian pienenä. HYVÄ AUTO ymmärän kyllä ,että oma auto on paras.


    • Anonyymi

      Kaikilla palstoilla, jossa on autosta kysymys niin moititaan jotain merkkiä vaikka moittijalla itsellään onko ollut etes vastaava merkkiä tai istunut vastaavassa autossa.
      On ilmeistä, että kuullut tai lukenut jostain maksetusta testistä auton testi tuloksia.
      Jos on vaikka Lada ja naapurissa Mersu niin eiköhän Ladan omistajalla ole parempi auto ja mersussa vaikka mitä vikoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7598
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2832
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2422
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      116
      2139
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1809
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1563
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1426
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1414
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1341
    Aihe