Jos olet ollut rillipää koululainen

Anonyymi

Jos olet kouluaikana ollut luokan rillipää, niin, kerro, miltä tuntui olla luokan rillipää.

68

158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oletettavasti osaat päätellä vastauksen. Vastaus: Ei rillipäisyys tuntunut mitenkään hauskalta.

• Anonyymi

Sama tilanne.

• Anonyymi

Silmälasipäisyys muuten menetteli, mutta ylimääräinen rasite oli se, kun aina piti varoa, että silmälasit eivät mene rikki.

• Anonyymi

Kannattaa suhtautua asiaan iloisesti, elämänmyönteisesti, hymyilevällä naamalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa suhtautua asiaan iloisesti, elämänmyönteisesti, hymyilevällä naamalla.

Hymyily on hyvä juttu, mutta jos rillit putoo ja särkyy, niin ei hymyilytä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hymyily on hyvä juttu, mutta jos rillit putoo ja särkyy, niin ei hymyilytä...

Rillien kanssa pitää olla eritäin varovainen.

• Anonyymi

Rasismi ja seksismi ovat koulussa suurimmat ongelmat.

• Anonyymi

Niin lienee nykyaikana.

• Anonyymi

60-luvulla näitä ongelmia ei ollut vielä olemassakaan

• Anonyymi

Monia vuosikymmeniä sitten kouluaikana harmitti, kun muut eivät tarvinneet silmälaseja, kun taas minä jouduin pitämään silmälaseja kokoaikaisesti.

• Anonyymi

Itse ratkaisin fiksusti silleen että jätin lasit koteloonsa pulpetille vaikka en hölkäsen pölähtävää taululle nähnytkään. Maikka joskus huomautti. Kuulo oli sitäkin tarkempi. Valintojahan nämä ovat. Sokeita sankareita oli tietty muitakin. Kukaan nyt nynny halua olla.

• Anonyymi

Hei, ei rillit ole mitenkään nolo asia.

• Anonyymi

Aivan niin, ei nolo asia, mutta kouluaikanamme kauan sitten jotkut suhtautuivat silmälasipäisiin epäystävällisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan niin, ei nolo asia, mutta kouluaikanamme kauan sitten jotkut suhtautuivat silmälasipäisiin epäystävällisesti.

etenkin kun ne sen ajan pokat oli tyyliin kekkonen. Valtavia pokia. Sellaisiin kun lätkäistin voimakkaat paksut miinuslasit niin olihan pöllön kuvatus valmis.

• Anonyymi

Niin, mutta eri aikakausilla on ollut erilaiset silmälasityylit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

etenkin kun ne sen ajan pokat oli tyyliin kekkonen. Valtavia pokia. Sellaisiin kun lätkäistin voimakkaat paksut miinuslasit niin olihan pöllön kuvatus valmis.

Joskus 60-luvun loppupuolella joillakin pojilla oli tosiaan ns. kekkos-lasit, mutta tytöillä oli sellaiset aika mainion näköiset lasit, joidenka ulkonäköä en osaa tekstillä kuvailla, mutta jos joku osaa kertoa, niin mielellään saa kertoa.

• Anonyymi

Ymmärrän, millaisia tyttöjen silmälaseja tarkoitat, olivat kivan näköiset. Mutta en minäkään osaa kuvailla niiden lasien ulkonäköä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärrän, millaisia tyttöjen silmälaseja tarkoitat, olivat kivan näköiset. Mutta en minäkään osaa kuvailla niiden lasien ulkonäköä.

semmoset kissalasit oli muotia silloin

• Anonyymi

No niin, sellaiset lasit, jotka olivat ns. kissamaisen näköiset. Minullakin silloin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No niin, sellaiset lasit, jotka olivat ns. kissamaisen näköiset. Minullakin silloin.

Oli sellaisissa laseissa tyylikkyyttä.

• Anonyymi

En olisi nähnyt ilman silmälaseja juurikaan mitään.

• Anonyymi

Sama tilanne. Näin kyllä lähelle aivan hyvin, mutta kauas näkeminen ilman laseja oli lähes mahdotonta, ja siksi jouduin pitämään laseja koko ajan.

• Anonyymi

Minulla oli miinusvoimakkuutta linsseissä melko paljon.

• Anonyymi

No miten paljon ??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama tilanne. Näin kyllä lähelle aivan hyvin, mutta kauas näkeminen ilman laseja oli lähes mahdotonta, ja siksi jouduin pitämään laseja koko ajan.

Olen pienestä alkaen pitänyt silmälaseja kokoaikaisesti. Ei muitakaan vaihtoehtoja ole. Kun en pysty piilolinssejä käyttämään.

• Anonyymi

Oli pöyristyttävää, kun jotkut hyvän näkökyvyn omaavat olivat ylpeitä, ja kehuskelivat omalla hyvällä näkökyvyllään.

• Anonyymi

Ylpeileviä leuhkoja ihmisiä on.

• Anonyymi

Monet jotka 60-luvulla pilkkasivat rillipäisiä, lienevät nykyään itsekin rillipäisiä.

• Anonyymi

Hyvän näkökyvyn omaavia ylpeitä ihmisiä on, vaan mitäpä se haittaa?

• Anonyymi

Oli niin tyylikkäät lasit minulla, että toisilta tuleva pilkka ei minua haitannut.

• Anonyymi

Ne pilkat voi jättää omaan arvoonsa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne pilkat voi jättää omaan arvoonsa...

Juuri niin. Minä suhtauduin likinäköisyyteeni ja silmälasipäisyyteeni huumorilla. Kyllä huumorilla pärjää!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri niin. Minä suhtauduin likinäköisyyteeni ja silmälasipäisyyteeni huumorilla. Kyllä huumorilla pärjää!

Huumori auttaa, niin likinäköisiä kuin muitakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huumori auttaa, niin likinäköisiä kuin muitakin.

Jotkut ymmärtää huumoria, jotkut taas ei.

• Anonyymi

Moni rillipää oli kiltin oppilaan maineessa.

• Anonyymi

No jotkut oli, mutta ei kaikki.

• Anonyymi

Ehkäpä kiltin oppilaan maine tulee enimmäkseen muista asioista.

• Anonyymi

Kiltin oppilaan maineeseen vaikuttaa kokonaistilanne käyttäytymisessä - eikä rillit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkäpä kiltin oppilaan maine tulee enimmäkseen muista asioista.

Juu, kiltin oppilaan maineeseen vaikuttaa käyttäytymisen ja esiintymisen kokonaistilanne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, kiltin oppilaan maineeseen vaikuttaa käyttäytymisen ja esiintymisen kokonaistilanne.

onko kiltteys kuitenkaan niin tavoiteltava asia.

• Anonyymi

Jotkut silmälasipäiset koulussa olivat jopa tyylikkäitä.

• Anonyymi

Muistan muutaman tyylikkään rillipää-flikan.

• Anonyymi

Minäkin muistan 2 ihan fiksua tyylikästä rillipäistä.

• Anonyymi

Ainakin minä olin tyylikäs...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainakin minä olin tyylikäs...

Minäkin osasin valita silmälasit tyylitajuisesti.

• Anonyymi

1960-luvulla oli lasilinssit. Muovilinssit tulivat markkinoille vasta joskus 1973 tai sen jälkeen.

• Anonyymi

Jos oli voimakkaat lasilinssit, olivat silmälasit melko painavat.

• Anonyymi

No niin, ikävä kyllä - ei ollut hauskaa minulla.

• Anonyymi

Eräänlainen rasite oli, kun silloin tällöin joku meidän luokkalainen kysyi: "Saanks mää kokeilla sun lasejas? Sitten, kun annoin kokeilla, niin hän ihmetteli valtavasti minun lasieni miinuslinssien voimakkuutta.

• Anonyymi

Nyt joukolla vintage-ostoksille nettiin. Ne vanhat 60 ja 70-luvun kakkulat on laitettu kierrätykseen kauan sitten. Ainakin meikäpojalla. Onneksi on vintage-retro shoppeja olemassa. Hiukkasen kallista harrastelua. Vintage tietty maksaa. Täytynee tyytyä retroon. Ei sitä eroa kukaan huomaa.

• Anonyymi

En ole edes tullut ajatelleeksi tuollaisia vintage- tai retro-juttuja.

• Anonyymi

Joitakin muotiasioita, joihin en ole minä ainakaan perehtynyt.

• Anonyymi

En minäkään tunne muotiasioiden käsitteitä.

• Anonyymi

Enemmistö ei kiinnitä huomiota kenenkään rillipäisyyteen, vaan siihen, millaiset juttelut ihmisellä on.

• Anonyymi

Yes, mä en edes sen kummemmin ajatellut kenenkään rillipäisyyttä. Enemmän kiinnosti kavereiden jutut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yes, mä en edes sen kummemmin ajatellut kenenkään rillipäisyyttä. Enemmän kiinnosti kavereiden jutut.

Totta - toisen rillipäisyyteen ei kiinnitä huomiota varsinkaan silloin, kun hänellä on hyvät jutut. Ja ystävällisyys.

• Anonyymi

Taitavat tulla uudestaan muotiin ne 1960-luvun silmälasimallistot.

• Anonyymi

Osa niistä on jo tullut muotiin.

• Anonyymi

Ei käynyt flaksia koulussa. Likat kiersi kaukaa. Hiivatin pullonpohjalasit.

• Anonyymi

Mielenkiintoisia näkökulmia. Hauskaa näitä on lukea.

• Anonyymi

Vesa sai silmälasit ja kyllä joutui siitä kärsimään.
      Monet itkut sai itkeä kun häntä siitä kiusattiin.
      Ari niminen poika kuitenkin puolusti Vesaa ja sai kiusaamisen lähes loppumaan.
      Vesankiusaaminen kesti monta vuotta ja syynä oli silmälasit.

• Anonyymi

En ollut rillipäinen, vaan joskus ajattelin, että mitenkähän rillipäiset näkis ilman rillejä

• Anonyymi

Kyllä minä ainakin rillipäisenä olen pärjännyt mainiosti.

• Anonyymi

Sama juttu. Kyllä rillipäisenä pärjää, kun on myönteinen elämänasenne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama juttu. Kyllä rillipäisenä pärjää, kun on myönteinen elämänasenne.

Totta. Ja kun rillipää hymyilee, niin tulee hyvä vaikutelma.

• Anonyymi

Minä olin jopa ylpeä siitä, että olen silmälasipäinen, fiksun näköinen.

• Anonyymi

Mainio juttu.

• Olin persu kuolun alaasteella se rilipää. Kätilö oli kyöhä jotenka isi teki rilit kosupulon pojista sankan rauta lanksata. OLtii uksoossa mut eno joi kosua. Isi sai ne kisu pullon pojat enon kisu puloista. Kiustii ni vitust mua niist klaseist. E saanu naitsa paisti alakoulu nas ope virteli mut. vieläki vitutaa ja panetaa saatavana petkele junalauta.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      246
      4041
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      127
      2333
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2006
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1481
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      950
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      128
      949
    7. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      939
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      331
      860
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      857
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      780
    Aihe