Jos olet kouluaikana ollut luokan rillipää, niin, kerro, miltä tuntui olla luokan rillipää.
Jos olet ollut rillipää koululainen
68
158
Vastaukset
- Anonyymi
Oletettavasti osaat päätellä vastauksen. Vastaus: Ei rillipäisyys tuntunut mitenkään hauskalta.
- Anonyymi
Sama tilanne.
- Anonyymi
Silmälasipäisyys muuten menetteli, mutta ylimääräinen rasite oli se, kun aina piti varoa, että silmälasit eivät mene rikki.
- Anonyymi
Kannattaa suhtautua asiaan iloisesti, elämänmyönteisesti, hymyilevällä naamalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa suhtautua asiaan iloisesti, elämänmyönteisesti, hymyilevällä naamalla.
Hymyily on hyvä juttu, mutta jos rillit putoo ja särkyy, niin ei hymyilytä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hymyily on hyvä juttu, mutta jos rillit putoo ja särkyy, niin ei hymyilytä...
Rillien kanssa pitää olla eritäin varovainen.
- Anonyymi
Rasismi ja seksismi ovat koulussa suurimmat ongelmat.
- Anonyymi
Niin lienee nykyaikana.
- Anonyymi
60-luvulla näitä ongelmia ei ollut vielä olemassakaan
- Anonyymi
Monia vuosikymmeniä sitten kouluaikana harmitti, kun muut eivät tarvinneet silmälaseja, kun taas minä jouduin pitämään silmälaseja kokoaikaisesti.
- Anonyymi
Itse ratkaisin fiksusti silleen että jätin lasit koteloonsa pulpetille vaikka en hölkäsen pölähtävää taululle nähnytkään. Maikka joskus huomautti. Kuulo oli sitäkin tarkempi. Valintojahan nämä ovat. Sokeita sankareita oli tietty muitakin. Kukaan nyt nynny halua olla.
- Anonyymi
Hei, ei rillit ole mitenkään nolo asia.
- Anonyymi
Aivan niin, ei nolo asia, mutta kouluaikanamme kauan sitten jotkut suhtautuivat silmälasipäisiin epäystävällisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan niin, ei nolo asia, mutta kouluaikanamme kauan sitten jotkut suhtautuivat silmälasipäisiin epäystävällisesti.
etenkin kun ne sen ajan pokat oli tyyliin kekkonen. Valtavia pokia. Sellaisiin kun lätkäistin voimakkaat paksut miinuslasit niin olihan pöllön kuvatus valmis.
- Anonyymi
Niin, mutta eri aikakausilla on ollut erilaiset silmälasityylit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
etenkin kun ne sen ajan pokat oli tyyliin kekkonen. Valtavia pokia. Sellaisiin kun lätkäistin voimakkaat paksut miinuslasit niin olihan pöllön kuvatus valmis.
Joskus 60-luvun loppupuolella joillakin pojilla oli tosiaan ns. kekkos-lasit, mutta tytöillä oli sellaiset aika mainion näköiset lasit, joidenka ulkonäköä en osaa tekstillä kuvailla, mutta jos joku osaa kertoa, niin mielellään saa kertoa.
- Anonyymi
Ymmärrän, millaisia tyttöjen silmälaseja tarkoitat, olivat kivan näköiset. Mutta en minäkään osaa kuvailla niiden lasien ulkonäköä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän, millaisia tyttöjen silmälaseja tarkoitat, olivat kivan näköiset. Mutta en minäkään osaa kuvailla niiden lasien ulkonäköä.
semmoset kissalasit oli muotia silloin
- Anonyymi
No niin, sellaiset lasit, jotka olivat ns. kissamaisen näköiset. Minullakin silloin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No niin, sellaiset lasit, jotka olivat ns. kissamaisen näköiset. Minullakin silloin.
Oli sellaisissa laseissa tyylikkyyttä.
- Anonyymi
En olisi nähnyt ilman silmälaseja juurikaan mitään.
- Anonyymi
Sama tilanne. Näin kyllä lähelle aivan hyvin, mutta kauas näkeminen ilman laseja oli lähes mahdotonta, ja siksi jouduin pitämään laseja koko ajan.
- Anonyymi
Minulla oli miinusvoimakkuutta linsseissä melko paljon.
- Anonyymi
No miten paljon ??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama tilanne. Näin kyllä lähelle aivan hyvin, mutta kauas näkeminen ilman laseja oli lähes mahdotonta, ja siksi jouduin pitämään laseja koko ajan.
Olen pienestä alkaen pitänyt silmälaseja kokoaikaisesti. Ei muitakaan vaihtoehtoja ole. Kun en pysty piilolinssejä käyttämään.
- Anonyymi
Oli pöyristyttävää, kun jotkut hyvän näkökyvyn omaavat olivat ylpeitä, ja kehuskelivat omalla hyvällä näkökyvyllään.
- Anonyymi
Ylpeileviä leuhkoja ihmisiä on.
- Anonyymi
Monet jotka 60-luvulla pilkkasivat rillipäisiä, lienevät nykyään itsekin rillipäisiä.
- Anonyymi
Hyvän näkökyvyn omaavia ylpeitä ihmisiä on, vaan mitäpä se haittaa?
- Anonyymi
Oli niin tyylikkäät lasit minulla, että toisilta tuleva pilkka ei minua haitannut.
- Anonyymi
Ne pilkat voi jättää omaan arvoonsa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne pilkat voi jättää omaan arvoonsa...
Juuri niin. Minä suhtauduin likinäköisyyteeni ja silmälasipäisyyteeni huumorilla. Kyllä huumorilla pärjää!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri niin. Minä suhtauduin likinäköisyyteeni ja silmälasipäisyyteeni huumorilla. Kyllä huumorilla pärjää!
Huumori auttaa, niin likinäköisiä kuin muitakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huumori auttaa, niin likinäköisiä kuin muitakin.
Jotkut ymmärtää huumoria, jotkut taas ei.
- Anonyymi
Moni rillipää oli kiltin oppilaan maineessa.
- Anonyymi
No jotkut oli, mutta ei kaikki.
- Anonyymi
Ehkäpä kiltin oppilaan maine tulee enimmäkseen muista asioista.
- Anonyymi
Kiltin oppilaan maineeseen vaikuttaa kokonaistilanne käyttäytymisessä - eikä rillit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkäpä kiltin oppilaan maine tulee enimmäkseen muista asioista.
Juu, kiltin oppilaan maineeseen vaikuttaa käyttäytymisen ja esiintymisen kokonaistilanne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, kiltin oppilaan maineeseen vaikuttaa käyttäytymisen ja esiintymisen kokonaistilanne.
onko kiltteys kuitenkaan niin tavoiteltava asia.
- Anonyymi
Jotkut silmälasipäiset koulussa olivat jopa tyylikkäitä.
- Anonyymi
Muistan muutaman tyylikkään rillipää-flikan.
- Anonyymi
Minäkin muistan 2 ihan fiksua tyylikästä rillipäistä.
- Anonyymi
Ainakin minä olin tyylikäs...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin minä olin tyylikäs...
Minäkin osasin valita silmälasit tyylitajuisesti.
- Anonyymi
1960-luvulla oli lasilinssit. Muovilinssit tulivat markkinoille vasta joskus 1973 tai sen jälkeen.
- Anonyymi
Jos oli voimakkaat lasilinssit, olivat silmälasit melko painavat.
- Anonyymi
No niin, ikävä kyllä - ei ollut hauskaa minulla.
- Anonyymi
Eräänlainen rasite oli, kun silloin tällöin joku meidän luokkalainen kysyi: "Saanks mää kokeilla sun lasejas? Sitten, kun annoin kokeilla, niin hän ihmetteli valtavasti minun lasieni miinuslinssien voimakkuutta.
- Anonyymi
Nyt joukolla vintage-ostoksille nettiin. Ne vanhat 60 ja 70-luvun kakkulat on laitettu kierrätykseen kauan sitten. Ainakin meikäpojalla. Onneksi on vintage-retro shoppeja olemassa. Hiukkasen kallista harrastelua. Vintage tietty maksaa. Täytynee tyytyä retroon. Ei sitä eroa kukaan huomaa.
- Anonyymi
En ole edes tullut ajatelleeksi tuollaisia vintage- tai retro-juttuja.
- Anonyymi
Joitakin muotiasioita, joihin en ole minä ainakaan perehtynyt.
- Anonyymi
En minäkään tunne muotiasioiden käsitteitä.
- Anonyymi
Enemmistö ei kiinnitä huomiota kenenkään rillipäisyyteen, vaan siihen, millaiset juttelut ihmisellä on.
- Anonyymi
Yes, mä en edes sen kummemmin ajatellut kenenkään rillipäisyyttä. Enemmän kiinnosti kavereiden jutut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yes, mä en edes sen kummemmin ajatellut kenenkään rillipäisyyttä. Enemmän kiinnosti kavereiden jutut.
Totta - toisen rillipäisyyteen ei kiinnitä huomiota varsinkaan silloin, kun hänellä on hyvät jutut. Ja ystävällisyys.
- Anonyymi
Taitavat tulla uudestaan muotiin ne 1960-luvun silmälasimallistot.
- Anonyymi
Osa niistä on jo tullut muotiin.
- Anonyymi
Ei käynyt flaksia koulussa. Likat kiersi kaukaa. Hiivatin pullonpohjalasit.
- Anonyymi
Mielenkiintoisia näkökulmia. Hauskaa näitä on lukea.
- Anonyymi
Vesa sai silmälasit ja kyllä joutui siitä kärsimään.
Monet itkut sai itkeä kun häntä siitä kiusattiin.
Ari niminen poika kuitenkin puolusti Vesaa ja sai kiusaamisen lähes loppumaan.
Vesankiusaaminen kesti monta vuotta ja syynä oli silmälasit. - Anonyymi
En ollut rillipäinen, vaan joskus ajattelin, että mitenkähän rillipäiset näkis ilman rillejä
- Anonyymi
Kyllä minä ainakin rillipäisenä olen pärjännyt mainiosti.
- Anonyymi
Sama juttu. Kyllä rillipäisenä pärjää, kun on myönteinen elämänasenne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama juttu. Kyllä rillipäisenä pärjää, kun on myönteinen elämänasenne.
Totta. Ja kun rillipää hymyilee, niin tulee hyvä vaikutelma.
- Anonyymi
Minä olin jopa ylpeä siitä, että olen silmälasipäinen, fiksun näköinen.
- Anonyymi
Mainio juttu.
Olin persu kuolun alaasteella se rilipää. Kätilö oli kyöhä jotenka isi teki rilit kosupulon pojista sankan rauta lanksata. OLtii uksoossa mut eno joi kosua. Isi sai ne kisu pullon pojat enon kisu puloista. Kiustii ni vitust mua niist klaseist. E saanu naitsa paisti alakoulu nas ope virteli mut. vieläki vitutaa ja panetaa saatavana petkele junalauta.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2464041Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1272333Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822006- 1411481
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37950Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein128949- 77939
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8857J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62780