Meneeköhän liikenneturvallisuus oikeaan suuntaan, jos käsijarrun tehottomuudesta annetaan ajokielto? Vänkäsin katsastusinssin kanssa pitkään ja pyysin häntä pyyhkimään noille EU direktiiveillä perseensä.
Käsijarrun tehottunuus ja ajokielto!
19
5199
Vastaukset
- Anonyymi
Ei mene koska eu pyrkii tuhoamaan länsimaisen sivistyksen, kyllä se on agenda, mikä on agenda? se kuuluu vaan sellaisille joilla on rahaa ja valtaa.
- Anonyymi
Turha siinä on vängätä katsastajan kanssa, ei hän niitä arvosteluperusteita ole keksinyt vitun urpo! Juuri sinunlaisia kusipäisiä asiakkaita riittää asemilla, teillä voisi pyyhkiä vaikka lattiaa. Sitäpaitsi se on seisontajarru, ei käsijarru!
- Anonyymi
Aivan katsastajan urpo mutta missä sitä seisontajarrua tarvitaan, plus jos se rekkarin valo takana ei pala kun.........................
- Anonyymi
Ei tartte vängätä kun pitää autonsa kunnossa.Seisontajarrun tehottomuuden voi itsekkin todeta ennen katsastusta. Laittaa vaan seisontajarrun päälle ja ykkösen silmään(automaatissa D-asento) ja yrittää likkeellelähtöä.
Jos ei mielellään lähde liikkeelle tai ei ollenkaan niin jarru pitää riittävästi aseman dynolla.- Anonyymi
Automaatti vaihteisella autolla ei ole mitään virkaa seisontajarrulla. Ainakaan turvallisuuden kanssa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Automaatti vaihteisella autolla ei ole mitään virkaa seisontajarrulla. Ainakaan turvallisuuden kanssa
Eihän vaihteiston tyypillä ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.
- Anonyymi
Miksi autoissa on seisontajarru ja ollut jo vuosikymmeniä jos sitä ei tarvita koskaan? Taitaa ne takajarrutkin olla turhia?
Takajarrut on melko turhat. Jarrutettaessa paino siirtyy eteen ja etujarrut tekee lähes kaiken työn.
- Anonyymi
Käytännössä takapyörät irtoaa maasta kun vähänkin hipaisee jarrua, eli takajarrut on täysin turha keksintö.
- Anonyymi
Vai on takajarrut turhat. Äly hoi älä jätä!
- Anonyymi
Käytän välillä käsijarrua että jarrutan autoa sillä kun tulen pihaan tai risteykseen pysyy hyvin toimivana. Näin takajarrut, sylinteri saa työtä enemmän kuin polkimestä jarruttutettaessa.
En muuten käytä pysäköinnissa ollenkaan, paitsi mäessä tai perävaunu perässä. - Anonyymi
Taitaa se katsastaja olla vähän väärä taho valittaa, jos ei auto ole EU-yhteisön normien mukaisessa kunnossa. Peilistä löytyy se oikea taho.
Käsijarrua voi käyttää varajarruna silloin, jos jalkajarru ei toimi. Ja jos se kässäri on päässyt ajokieltokuntoon, niin sanomista niistä jalkajarruistakin tulee löytymään; autosta ei ole pidetty huolta.
Mutta toisaalta. Muuttaa itärajan toiselle puolen, niin autosta ei tarvitse huolehtia kuin just sen verran kun sattuu kiinnostamaan.- Anonyymi
Ihana EU,ai että on ihanaa.
Niinkö?
Tiedät.sitten itärajan takaisen lainsäädännön ja käytännön katsastuksesta?
- Anonyymi
Näille vänkääjille olen aina ilmoittanut, että minä katsastaja olen se joka tekee päätökset tässä katsastushallissa ja ne päätökset perustuvat Tieliikennelakiin ja EU:n direktiiveihin mitkä löytyvät lakikirjasta.
Puhumalla päätökset eivät muutu miksikään.
Hallin ovi auki ja romu ulos.
Siinä se. - Anonyymi
Tätä se teettää kun virkamiehen on pakko palkkansa eteen jotain tehdä niin keksitään jotain ihan päättömiä juttuja kuten se että toimimattomasta käsijarrusta tulee hylkäys!
Eikös asia ole juurikin niin että jos käsijarru ei toimi niin silloinhan auto on vaarallisimmillaan kun se on parkissa, koska se saattaa lähteä liikkeelle koska tahansa (jos vaihde ei ole päällä). Eli, jos käsijarru ei toimi niin autohan on turvallisimmillaan kun se on liikkeellä ;-) - Anonyymi
Kovalta touhulta tuo kuulostaa mutta jos kerran jotain direktiivejä niin siinähän hylkää sitten niiden perusteella. Katsuri varmasti olisi halutessaan voinut laittaa pelkän hylsyn...
Sitähän aloittaja ei kerro että missä ja mikä oli katsastuksen hinta. Itse olen ainakin huomannut että halpa katsastushinta perustuu siihen, että jokainen auto tuodaan myös maksulliseen jälkitarkastukseen..
Halvoilla konttoreilla on myös useammin nuoria kokemattomia pelisilmättömiä poikia, tai muita keski-ikäisiä väliinputoajia, eikä halpakatsastuksesta ainakaan mitään työhyvinvointia yksilöarvottamalle työntekijälle irtoa.
Varmasti myös minkä vain konttorin katsurin saa helposti suututettua kun asiakkaana on joku äo-85 vajakki, joka vailla teknistä ymmärrystä alkaa melskaamaan, ja auto vieläpä täynnä ties mitä amiskyhäelmiä...
Aivan hiljattain itsellä ei harrastusromussa ollut ollenkaan takajarruja kun ALB:n vivusto rikki eikä tullut ajokieltoa vaikka mielestäni se olisi ollut perusteltua. - Anonyymi
On ihan höpöpuhetta että halvoilla asemilla hylätään siksi että saadaan jälkitarkastuksia ja niistä rahaa. Se on ollut aina urbaani legenda ja varsinkin nyt kun auton voi jälkitarkastuttaa millä asemalla tahansa
- Anonyymi
Muistakaa että TrafiComin työntekijät Helsinkiläisiä. Tarkoittaa että käytännön työ hyvin vaikeata.
- Anonyymi
Ja tuon viisauden päätit kertoa vuoden 2019 ketjuun?
Olet parasta a-ryhmää.
🤪
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 262534
Ikuiset kaipaajat
Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo772316Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää
Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv642310Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle
Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m202002- 841749
En tiedä ymmärrätkö
Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk71519Kun ei numeroa
niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍301378Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla
Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä151251- 41093
Se on siinä
Jami kun vielä loppuu niin Lappajärvellä ei oo yhtään mitään toimintaa.Purkamista piisaa kymmenen vuoden ajalle.Maakunna32937