Veroprosentin määräytyminen

Anonyymi

Minun eläke on 22000/v veroprosentti 21. Puolison eläke on 18000 ja veroprosentti 17. Kuinkas hirveän jyrkkä se on sitten progressio jos 4000€/v ero saa aikaiseksi 4% korkeamman verotuksen?

17

133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minulla veroprosentti on 32 vaimolla 28 siihen alvit ja kelvit kohta kaikki vähäiset tulot menee veroihin kai se pitää muuttaa veroparatiisimaahan. Kun vielä eläke leikkaantuu 2 prosenttia vuodessa ja politikot sanoo että eläkkeet nousee. vieläkö voi enmäm valehdella

• Anonyymi

Huonoa elämän- ja talouden hallintaa, jos noilla tuloilla rahat ei riitä onnelliseen elämään. Asenneongelma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huonoa elämän- ja talouden hallintaa, jos noilla tuloilla rahat ei riitä onnelliseen elämään. Asenneongelma.

Ihan sivullisena sanon: Piere vittuun ja veriseen! Nuo työn vieroksujat ne joutuu aina joka asiaan vaikka yrittäisit miten asiallisesti. Tuo naukuja elää ihan varmasti sospummina!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan sivullisena sanon: Piere vittuun ja veriseen! Nuo työn vieroksujat ne joutuu aina joka asiaan vaikka yrittäisit miten asiallisesti. Tuo naukuja elää ihan varmasti sospummina!

25 vuoteen ei ole ollut velkaa pennin latia, eläkettä tulee 3500€ kuussa maailman tappiin asti. Ei tässä ihan sospummeja olla.

Kyllä olen edelleen sitä mieltä, että jos keskituloja suuremmilla eläkkeillä jotka samalla ovat yli kaksinkertaiset keskieläkkeisiin nähden ihminen ei pärjää ja pitää ruikuttaa surkeuttaan, niin kyseessä on asenne- ja taloudenhallintaongelma.

Kehotan matkustelemaan reppu selässä puoli vuotta kehitysmaissa (halvempaa kuin kotona läsiminen), niin saa jotain perspektiiviä ihmisenä olemisen globaaliin todellisuuteen. Saattaa jopa onnellisuus vilahtaa jossakin puskassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

25 vuoteen ei ole ollut velkaa pennin latia, eläkettä tulee 3500€ kuussa maailman tappiin asti. Ei tässä ihan sospummeja olla.

Kyllä olen edelleen sitä mieltä, että jos keskituloja suuremmilla eläkkeillä jotka samalla ovat yli kaksinkertaiset keskieläkkeisiin nähden ihminen ei pärjää ja pitää ruikuttaa surkeuttaan, niin kyseessä on asenne- ja taloudenhallintaongelma.

Kehotan matkustelemaan reppu selässä puoli vuotta kehitysmaissa (halvempaa kuin kotona läsiminen), niin saa jotain perspektiiviä ihmisenä olemisen globaaliin todellisuuteen. Saattaa jopa onnellisuus vilahtaa jossakin puskassa.

Mikäs Sinun eläkkeestä pidätettävä veroprosentti on? Kehitysmaat kehittykööt omaa tahtiaan niin tehtiin Suomessakin. Tuo 32/28 prosentin ihminen valitteli eläkkeen leikkautumista , taitetun indeksin ja hintojen nousun takia ja arvosteli politikkoja valehtelijoiksi. Ei ainakaan vielä ruikuttanut huonoa toimeentuloaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikäs Sinun eläkkeestä pidätettävä veroprosentti on? Kehitysmaat kehittykööt omaa tahtiaan niin tehtiin Suomessakin. Tuo 32/28 prosentin ihminen valitteli eläkkeen leikkautumista , taitetun indeksin ja hintojen nousun takia ja arvosteli politikkoja valehtelijoiksi. Ei ainakaan vielä ruikuttanut huonoa toimeentuloaan!

"Ei ainakaan vielä ruikuttanut huonoa toimeentuloaan!"

No mitäs tämä sitten on:

"kohta kaikki vähäiset tulot menee veroihin kai se pitää muuttaa veroparatiisimaahan."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ei ainakaan vielä ruikuttanut huonoa toimeentuloaan!"

No mitäs tämä sitten on:

"kohta kaikki vähäiset tulot menee veroihin kai se pitää muuttaa veroparatiisimaahan."

Kuka mitenkin kokee? Jos, niin kuin vaikuttaa niin työelämässä ollessa on ollut hyvät tulot tällä 32/28. Uskotaan että kunnialliset. Se ennakonpidätys veroprosentti Sinulta unohtui? Taitettu indeksihän on 80/20. Vaadin politikoilta vaalien edellä tehtäväksi esityksiä 70/30.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taitaa olla jotain 29% kieppeillä 3500€ brutosta. Ilmeisesti tämä verojaan ruikuttava 32/28 saa vajaata 4000€ kuussa ja puoliso noin 3200€. EIHÄN SILLÄ PÄRJÄÄ kun pitää vielä maksaa ALVeja ostoksistaan!!!

Minä en ruikuta veroista, koska niillä on kustannettu minulle ja kuudelle lapselle 12 vuotta koulua ja korkeakoulututkinnot, käytännössä ilmainen terveydenhoito koko eliniäksi, turvallinen yhteiskunta ja vaikka mitä hyvää (lapsilisät, kotihoidon tuki jne), myös toimiva eläkejärjestelmä. Sen verran olen maailmalla reissannut että tajuan miten hyvin asiat meillä todellisuudessa ovat. Jossain jenkeissä vaikkapa olisi pitänyt itse maksaa $3000 kuussa sairausvakuutusta ja säästää miljoona lasten koulukäyntiin, ja eläkkeen kanssa olisi niin ja näin, ei äitiyslomia, kaupungit turvattomia ja poliisi 2 kuukauden pikakoulutettuja pyssysankareita. Näin vain esimerkkinä.

nimim. "Iloinen Veronmaksaja"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taitaa olla jotain 29% kieppeillä 3500€ brutosta. Ilmeisesti tämä verojaan ruikuttava 32/28 saa vajaata 4000€ kuussa ja puoliso noin 3200€. EIHÄN SILLÄ PÄRJÄÄ kun pitää vielä maksaa ALVeja ostoksistaan!!!

Minä en ruikuta veroista, koska niillä on kustannettu minulle ja kuudelle lapselle 12 vuotta koulua ja korkeakoulututkinnot, käytännössä ilmainen terveydenhoito koko eliniäksi, turvallinen yhteiskunta ja vaikka mitä hyvää (lapsilisät, kotihoidon tuki jne), myös toimiva eläkejärjestelmä. Sen verran olen maailmalla reissannut että tajuan miten hyvin asiat meillä todellisuudessa ovat. Jossain jenkeissä vaikkapa olisi pitänyt itse maksaa $3000 kuussa sairausvakuutusta ja säästää miljoona lasten koulukäyntiin, ja eläkkeen kanssa olisi niin ja näin, ei äitiyslomia, kaupungit turvattomia ja poliisi 2 kuukauden pikakoulutettuja pyssysankareita. Näin vain esimerkkinä.

nimim. "Iloinen Veronmaksaja"

Tuntuu oudolta jos ei noilla tuloilla pärjää. Itse elän 700 eurolla kuukaudessa, mukana asumiskustannukset ja autoilukin.

Elän kieltämättä hieman liian vähällä, tosin, ainoa asia mistä ulkopuolinen pystyy päättelemään tuon, on autoni ikäluokka.

Jos ei ole kykyä tai osaamista mukautua sen mukaan miten maailma kohtelee, on ongelmissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuntuu oudolta jos ei noilla tuloilla pärjää. Itse elän 700 eurolla kuukaudessa, mukana asumiskustannukset ja autoilukin.

Elän kieltämättä hieman liian vähällä, tosin, ainoa asia mistä ulkopuolinen pystyy päättelemään tuon, on autoni ikäluokka.

Jos ei ole kykyä tai osaamista mukautua sen mukaan miten maailma kohtelee, on ongelmissa.

Ethän vain ole niitä eläkeläisiä jotka tosiaankin saavat mainitsemasi summan ja sitten raapaisevat 250-400 euroon asuntotukea?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ethän vain ole niitä eläkeläisiä jotka tosiaankin saavat mainitsemasi summan ja sitten raapaisevat 250-400 euroon asuntotukea?

En ole.

En saa mitään tukia asumiseen, enkä mihinkään muuhunkaan toimintaan.

Enkä ole eläkkeelläkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole.

En saa mitään tukia asumiseen, enkä mihinkään muuhunkaan toimintaan.

Enkä ole eläkkeelläkään.

Vähälläpä sitten tosiaan tulet toimeen. (Saattaahan vielä olla että ruoka tulee omasta maasta ja polttopuut, mutta sittenkin.) Kaupungissa ei olisi mahdollinen. Tunnen yhden maalla asuvan Sinun laisesi. (Joten satua tuo kertomasi ei liene)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vähälläpä sitten tosiaan tulet toimeen. (Saattaahan vielä olla että ruoka tulee omasta maasta ja polttopuut, mutta sittenkin.) Kaupungissa ei olisi mahdollinen. Tunnen yhden maalla asuvan Sinun laisesi. (Joten satua tuo kertomasi ei liene)

En halua kertoa kaikkea, mutta yksinkertaisesti tuo tapahtuu siten, että pitää vaan hyödyntää kaikki mahdolliset alennukset ja tarjoukset ja katsoa hintatasoa muuallakin kuin Suomessa. Joskus pitää ostaa tavaraa joka on viallista, ja korjata itse. Näin kävi autoni kanssa, ostin sen viallisena kun nokkahihna oli katkennut. Maksoin autosta noin 25% sen käypäisestä hinnasta ja korjasin sen itse 300 eurolla. Vuosien varrella vaativammat korjaukset olen teettänyt merkkiliikkeessä, ulkomailla.

Talouden pilkuntarkka budjetointi ja hankintojen optimointi, siinä se.

• Anonyymi

Sieltähän ne verottajan sivuilta löytyvät täsmälliset veroprosentit kullekin tulomäärälle, laske sieltä.

Siksi toisekseen taidat puhua ennakonpidätysprosentista etkä veroprosentista. Ovat kaksi eri asiaa (vaikka niitä yritetäänkin osuttaa kohdalleen).

• Anonyymi

Jos ei muita tuloja kuin työeläke niin siinähän se taulukossa näkyy. Keskimääräinen eläke on n1800e. prosentti 18,6

• Anonyymi
      • Anonyymi

Kiitos taulukosta! Mutta vielä jää kaivelemaan tuo inva vähennyksen ryöstö!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      79
      4421
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      101
      3850
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3519
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3150
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      40
      2638
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2529
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2322
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2006
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      15
      1752
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      35
      1715
    Aihe