jos tilanne olisi ns. mahdoton? Mietin että olenko tehnyt pahan virheen kertoessani. Mutta en sitä pysty enää perumaankaan. Kävin kyllä pitkään kamppailua ja tunteet veivät lopulta voiton järjestä.
Olisitko mieluummin tietämättä toisen tunteista
24
<50
Vastaukset
- Anonyymi
En tiedä, mitä yrität sanoa joten en jää edes miettimään mitä aloituksellasi yrität kertoa. Minä noteeraan vain oikeat yhteydenotot.
- Anonyymi
Kai kerroit oikeassa elämässä, muuten mitään mahdollista virhettä ei ole edes tehty.
- Anonyymi
Haluaisin tietää. Tärkeää olisi saada tietää.
- Anonyymi
Aina sanotaan että tunteistaan kannattaa kertoa, sillä vaikka olisi miten mahdoton tilanne, niin ei mahdottomuutta ole olemassakaan. Ei kai se virhe voi olla jos tunteistaan kertoo?
Olen itse pohdiskellut samaa, samassa "mahdottomassa" tilanteessa. Tuntuu todelta vaikealta olla kertomatta/osoittamatta tunteitani (vaikka vaikeaa niistä kertominenkin olisi). Mutta samalla pelottaa että kuinka suuri virhe se voisi mahdollisesti olla.
Itse tietenkin tahtoisin kuulla, mikäli hänellä olisi tunteita vaikka tilanne onkin mahdoton, - Anonyymi
Olisi mielummin tietämätön. Turha sitä on itseään kuisata mahdottomalla.
- Anonyymi
Millainen on mahdoton tilanne?
- Anonyymi
Samanlainen tilanne, jota olen pitkään miettinyt kertoako vai ei ja lopulta päätin ottaa riskin ja ainakin "osittain" kerroin. Ajattelin, että olisi saatava tietää tavalla tai toisella, jotta pääsisi tästä eteenpäin. Itse tahtoisin myös tietää, vaikka miten olisi mahdotonta. Toistaiseksi odottelen vastausta.
- Anonyymi
Turha ruokkia tunteita jos tilanne mahdoton
- Anonyymi
Mahdottomia tilanteita ei ole, ellei toinen nyt ole esim. kuollut.
- Anonyymi
En ajattele sitä virheeksi, tekosi oli inhimillinen ja ymmärrän että sinun oli "pakko" toimia niin. Realistisesti ajateltuna "tulevaisuudenkuva" ei ole toimiva tietyistä syistä johtuen. On liian paljon eroja tietyissä asioissa.
- Anonyymi
Sillä on merkitystä jos hän tunnustaisi. On.
- Anonyymi
Olen siis jo kertonut, mutten saanut koskaan tietää miten hän sen otti.
- Anonyymi
Itse ajattelen että niin mahdotonta tilannetta ei olekaan että ei saisi tunteitaan kertoa. Olen ns. Toivottoman mahdottomassa tilanteessa itse. Jos hän kertoisi minulle tunteistaan olisin enemmän kuin onnellinen. Uskon että silloin kaikki esteet olisi voitettavissa. (N)
- Anonyymi
Ihanaa kun sanot noin, ettei niin mahdotonta tilannetta olekaan ettei saisi kertoa tunteita. Kun itsekin tunnun olevan todella toivottoman mahdottomassa tilanteessa...
Eihän tunteista kertominen tarkoita sitä, että se sisältää edellytyksiä, odotuksia tai vaatimuksia toista kohtaan, vaan sehän on vain sitä että haluaa kertoa että toinen on ihana, tärkeä ja läheinen. Eikö niin?
Et ole itse ajatellut kertoa tunteistasi, jos koet että kaikki esteet olisi voitettavissa? - Anonyymi
Pakko nyt kysyä, että voisitko valaista tilannettasi? Olen mies ja olen omassa tilanteessani nyt aivan kujalla, kun nyt ei kaikki olekaan ihan niin yksinkertaista ja jos kertoisin tunteeni, niin pahimmillaan tietyt asiat voisi olla sen jälkeen monimutkaisempia.
- Anonyymi
Jos olen ollut palavasti ihastunut, on toinen osapuoli kuullut asiasta. Oli tilanne mahdoton tai ei.
- Anonyymi
Minä ajattelisin niin että jos minulle joku kertoisi ( ja on kertonutkin) tunteistaan niin että se on ollut tuolle kartojalle tarpeen niistä puhuminen.
Jos hän ei kokisi sitä tarpeelliseksi, ei hän kertoisikaan.
Eli jos se helpottaa jotenkin kertojaa ja selkeyttää tilannetta niin on hyvä kertoa. - Anonyymi
Parempi on kertoa ja voihan tuon mahdottomuuden mainita kertoessakin, että haluaa tilanteesta riippumatta kertoa mitä tuntee.
- Anonyymi
En voi kertoa tunteistani koska olen ymmärtänyt hänen olevan varattu.Hän on ystäväni.Miksi sekoittaisin hänen elämäänsa,maailmaansa pamauttamalla rakkauden tunnustuksia <3 se ei olisi oikein.Haluan uskoa että tällä on jokin muu tarkoitus,,ehkäpä oppia jotakin ;)Olen kirjoittanut aiheesta siinä toivossa että helpottaisi,selkeyttäisi asiaa :/ olen sanonut hänelle että välitän todella paljon ja että ajatuksissani päivittäin...tulee kylläkin sellainen olo että en ole rehellinen hänelle..hankalaa <3 <3
- Anonyymi
Mielestäni yksinkertaisin vastaus on tämä.
Toisen näkökulmasta ainoa syy olla kertomatta hänelle omista tunteistansa on se, ettei se toinen ole kiinnostunut kuulemaan. Mutta silloin, kuin toinen toivoo sinut avautumaan, täytyy tehdä sen ilman muuta.
Oman näkökulmastasi kukaan ei voi tietää paremmin kuin sinä itse, mikä on tässä tilanteessä oikea tapa toimia, ja vaikka et itse vielä tiedä siitä tällä hetkellä, tiedät joskus aikaisempi tai myöhempi. Ehkä saatat unohtaa koko juttu tai sitten kaduttaa. - Anonyymi
Niin, voisi kysyä siltä toiselta, onko hän kiinnostunut kuulemaan, että olet kiinnostunut hänestä. Jos toinen vastaa, ettei ole kiinnostunut niin ei kannata kertoa sitä, mitä kerroit jo.
- Anonyymi
No eikö se asia paljastu jo tuossa kysyessä?
"Tahdotko kuulla että olen ihastunut sinuun? Ai et, no siinä tapauksessa en kerro" :D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eikö se asia paljastu jo tuossa kysyessä?
"Tahdotko kuulla että olen ihastunut sinuun? Ai et, no siinä tapauksessa en kerro" :DTotta, se oli tuon jutun pointti :D enks oo ovela :D
- Anonyymi
Mieluummin tietäisin. Varsinkin jos itsellä on myös tunteita, niin tavallaan se tekisi tasa-arvoiseksi, kun kumpikin kamppailisi, eikä yksin vain. Ja onhan se hienoa kuulla merkitsevänsä jollekin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt414648Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.532524Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391034Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin1611005Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh70906- 117888
Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok70854- 137805
- 48790
Taas mietin että
mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,48746