Uskonto ja kissojen sterilointi

Anonyymi

Jerusalem on hukkumassa kulkukissoihin - parituhatta kissiä neliökilometrillä onkin melkoinen tiheys. Kissoja pitäisi steriloida mahdollisimman paljon, mutta kas kummaa kun usko voi tulla esteeksi:

"Esimerkiksi vuonna 2015 maatalousministeri Uri Ariel kieltäytyi käyttämästä kissojen sterilointiin osoitettuja varoja, koska katsoi sen sotivan ortodoksijuutalaista uskoaan vastaan."

Mutta ei hätää, hänellä oli ratkaisu:

"Ministerin mielestä kissaongelman olisi voinut ratkaista lähettämällä kissat ulkomaille."

En tiedä pitäisikö tällaisille itkeä vai nauraa. Linkki ketjussa.

19

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      https://yle.fi/uutiset/3-10772924

      Onhan se hienoa että ministeri puuttuu kissojen steriloinnin etiikkaan, mutta poikavauvan tahdosta sukupuolielinten riippumaton silpominen on hänelle silti varmaan ihan ookoo.

      • Ehkä Teemu Mäki tulisi lähettää Jerusalemiin?


    • Anonyymi

      Uskonto esti järkiratkaisun, ei mitenkään poikkeuksellista.

      • Anonyymi

        Ainoa järkiratkaisu olisi ampua kaikki kissat, eikä vain Jerusalemista. Kissat ovat tyhmiä haisevia eläimiä, enkä ymmärrä miksi joku voi pitää enemmän kissoista kuin koirista.


      • Anonyymi

        Taidat olla uskonnon kannattaja kun tarjoat noin huonoa ratkaisua, eikö vain? Ei hyvät ratkaisut tule raivosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla uskonnon kannattaja kun tarjoat noin huonoa ratkaisua, eikö vain? Ei hyvät ratkaisut tule raivosta.

        Teemu Mäki voisi tehdä monta uutta videota, kun runkkausalustoja saisi ota 300 maksa 2 tarjouksessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa järkiratkaisu olisi ampua kaikki kissat, eikä vain Jerusalemista. Kissat ovat tyhmiä haisevia eläimiä, enkä ymmärrä miksi joku voi pitää enemmän kissoista kuin koirista.

        Kyllähän koirat niitä haisevia on. Ihmisten kannalta koira on sitäpaitsi maailman vaarallisin selkärankainen.


      • kekek-kekek kirjoitti:

        Kyllähän koirat niitä haisevia on. Ihmisten kannalta koira on sitäpaitsi maailman vaarallisin selkärankainen.

        Kyllä ihminen on paljon vaarallisempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa järkiratkaisu olisi ampua kaikki kissat, eikä vain Jerusalemista. Kissat ovat tyhmiä haisevia eläimiä, enkä ymmärrä miksi joku voi pitää enemmän kissoista kuin koirista.

        > Ainoa järkiratkaisu olisi ampua kaikki kissat,

        Entä jos kissa on kuin koira, pitäisikö se viedä lajin korjausoperaatioon? Vai riittääkö, että kouluttaa käytöstä edelleen koiramaisemmaksi? :)


    • >>"Ministerin mielestä kissaongelman olisi voinut ratkaista lähettämällä kissat ulkomaille."<<

      Ehkäpä vallan Gazaan tai pelestiinalaisten pakolaisleireille.

      • Haluaisin kyllänähdä kun ministeri ottaa kiinni ja paketoi neljännesmiljoona kissaa ja osoittaa paketin ... niin, minne? Abu Dhabikin on jo niin täynnä Karvisen lähettämää Nekkua ettei varmaan ota enää ainuttakaan kissapetoa.


    • Yksi vaihtoehto ulkomaaksi olisi kai Egypti, sieltä lienevät peräisin Israelinkin kissat. Olikohan Jeesuksen aikaan kissoja Israelissa? Raamattu ei paljasta.

      • Anonyymi

        Koiria Raamatullisena aikana pidettiin epäpuhtaina eläiminä. UT ja VT koira on negatiivinen asia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koiria Raamatullisena aikana pidettiin epäpuhtaina eläiminä. UT ja VT koira on negatiivinen asia.

        Muinaisessa Egyptissä koira ei ollut epäpuhdas vaan palvottu ja jalo olento.


    • Jos muinaisessa Israelissa olisi kissa juossut temppelin kaikkeinpyhimpään vilvoittelemaan helteellä niin mitähän olisi ylipapit tehneet?

      • toivottavasti eo ollut musta kissa.


    • Sitten se kissa olisi vielä mennyt Jahven valtaistuimelle kerubien siipien alle kököttämään.

    • Anonyymi

      Yhteys Hannele Luukkaiseen.

      Erinäisiä vuosia sitten hänellä oli suunnitelma egyptiläisten katukissojen adoptoimiseksi.

      Tai ehkä Israeliin pitäisi perustaa kissojen itsehallintoalue? Ihmisoikeustarkkailjoita siellä ei tarvittaisi, koska siellä asuisi vain kissoja.

    • Anonyymi

      Löytyisikö ratkaisu ortodoksijuutalaisten steriloinnista?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe