Mazdaan syttyi ajon aikana alhaisen öljynpaineen ja moottorin vikavalot. Auto hinattiin Laakkoselle, jossa todettiin suuttimien vuoto, imusihdin tukos ja pakonokka- akselin kuluminen.
Viimeksi auto oli Laakkosella takaisinkutsun takia, jossa em. viat olisi pitänyt huomata ja korjata. Alipainepumppu oli kuulemma silloin autoon vaihdettu, mutta muuten kaiken piti olla kunnossa.
Nyt korjaamosta otettiin yhteyttä, ja maahantuoja maksaa kuulemma suuttimien kiristyksen ja imusihdin puhdistuksen, mutta nokka- akseliremontti jää omistajan piikkiin, noin 1000 euron kustannus.
Meniköhän kaikki nyt ihan oikein ja mikä on Laakkosen vastuu asiasta?
Cx-5 konevika
13
106
Vastaukset
- Anonyymi
Et kerro autosi ikää.
Jos sinulla on 7 vuotta vanha auto niin eiköhän tuo mennyt ihan oikein.
Jos autosi on takuun alla niin ei mennyt oikein. - Anonyymi
Lue alempaa Mazda diesel ongelmista, niin ymmärrät enemmän. Kyseessä on valmistajan myöntämä tyyppivika, joka takaisinkutsussa on korjattu, mutta näin ei tässä tapauksessa oltu tehty.
Joka tapauksessa nokka - akselin tulee kestää enemmän kuin 140 000 km, mutta ei ilmeisesti Mazdassa...- Anonyymi
Onpa muuten hauska tyyppi tämä maahantuojan edustaja. Myönsi suuttimien vuodon ja polttoaineen sekoittumisen öljyn joukkoon, mutta ei sitä, että nokka-akseli kului voiteluongelman takia. Jäljelle ei siis jää kuin materiaalivika akselissa, koska ei sen pitäisi näillä kilometrillä vielä olla loppuunkulunut. Tämänkin siis kiisti.
Oikea hupiveikko:) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onpa muuten hauska tyyppi tämä maahantuojan edustaja. Myönsi suuttimien vuodon ja polttoaineen sekoittumisen öljyn joukkoon, mutta ei sitä, että nokka-akseli kului voiteluongelman takia. Jäljelle ei siis jää kuin materiaalivika akselissa, koska ei sen pitäisi näillä kilometrillä vielä olla loppuunkulunut. Tämänkin siis kiisti.
Oikea hupiveikko:)Tuskin kaveri mikään hupiveikko on, ja varmasti tietää miten asia on oikeasti. Mutta hän joutuu esittämään roolin joka noudattaa edustamansa yrityksen linjaa.
Jos autosi moottorissa on ollut voiteluongelma, niin onko kampiakselin, kiertokankien ja turbon laakerointi myös tarkastettu? Tuskinpa vaan...
Toisaalta, jos autollasi on jo ajettu 140tkm, se ei ole mikään uusi, eikä siinä ole enää takuuta, ajomäärä alkaa olla jo siinä hilkulla, että minkä tahansa komponentin elinkaari voidaan katsoa päättyvän tuota pikaa.
Autoilu nyt vaan on kallista ja omistajallakin on vanhan auton kunnosta jonkinlainen vastuu. Jos ei omaa yhtään tee-se-itse henkeä, eikä seuraa asioita aktiivisesti, niin kaikkea voi tapahtua.
Itse ajan autolla jossa alkaa olla 400 tkm mittarissa, olen vuosien varrella lukenut paljonkin siitä, minkälaisia kokoemuksia on samanlaisten autojen omistajilla ollut, joten olen osannut ennakoida tulevia korjauksia ja hajoavia paikkoja.
Olisiko tuo mazdankin ongelma olisi ollut vältettävissä jos omistaja itse olisi ollut asiassa aktiivinen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin kaveri mikään hupiveikko on, ja varmasti tietää miten asia on oikeasti. Mutta hän joutuu esittämään roolin joka noudattaa edustamansa yrityksen linjaa.
Jos autosi moottorissa on ollut voiteluongelma, niin onko kampiakselin, kiertokankien ja turbon laakerointi myös tarkastettu? Tuskinpa vaan...
Toisaalta, jos autollasi on jo ajettu 140tkm, se ei ole mikään uusi, eikä siinä ole enää takuuta, ajomäärä alkaa olla jo siinä hilkulla, että minkä tahansa komponentin elinkaari voidaan katsoa päättyvän tuota pikaa.
Autoilu nyt vaan on kallista ja omistajallakin on vanhan auton kunnosta jonkinlainen vastuu. Jos ei omaa yhtään tee-se-itse henkeä, eikä seuraa asioita aktiivisesti, niin kaikkea voi tapahtua.
Itse ajan autolla jossa alkaa olla 400 tkm mittarissa, olen vuosien varrella lukenut paljonkin siitä, minkälaisia kokoemuksia on samanlaisten autojen omistajilla ollut, joten olen osannut ennakoida tulevia korjauksia ja hajoavia paikkoja.
Olisiko tuo mazdankin ongelma olisi ollut vältettävissä jos omistaja itse olisi ollut asiassa aktiivinen?Autolla ei ole ajettu lainkaan lyhyttä ajoa, missä dpf:n poltto olisi jäänyt kesken ja autossa on täydellinen huoltokirja.
En tiedä, mitä muuta aktiivisuutta Mazdalla ajelu voisi vielä lisäksi tarkoittaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autolla ei ole ajettu lainkaan lyhyttä ajoa, missä dpf:n poltto olisi jäänyt kesken ja autossa on täydellinen huoltokirja.
En tiedä, mitä muuta aktiivisuutta Mazdalla ajelu voisi vielä lisäksi tarkoittaa.Autossa kuin autossa on heikkoja kohtia. Omistaja voi näitä selvittää itselleen ja ennakoida niiden huoltotarvetta tai estää vahingon tapahtumisen omalla aktiivisuudellaan.
Ymmärrän toki, että monet ihmiset käyttävät autojaan ja olettavat että se toimii kun laitetaan bensaa tankkiin. Todellisuus on kuiten se, että auto on kotitalouden monimutkaisin laite kaikkine erilaisine järjestelmineen: moottori, voimansiirto, jousitus, sähköjärjestelmä, kori, sisustus ym ym.
Jokainen noista järjestelmistä voidaan jakaa pienempiin kokonaisuuksiin ja jossakin noista se ongelma piilee. Virheetöntä autoa ei olekaan, viimeistään osien kuluminen aiheuttaa sen, että vikaa tulee.
Jos nyt on kuitenkin niin, että juuri mazda on virheetön automerkki, niin olen väärässä. Oma kokemukseni mazdan omistamisesta ei kuitenkaan tuota havaintoa puolla.
Vikoja voi ennakoida, ottamalla asioista selvää. Jos tuota ei tee ja on merkkihuollosta riippuvainen, on oltava valmiudet maksamaan saamastaan palvelusta.
Huoltokirja on tosite siitä, että autoon on vaihdettu merkkiliikkeen kallista öljyä ja merkkiliikkeen huoltomies on lisännyt pissapoikaan nestettä, se ei kuitenkaan ole minkäänlainen todistus siitä, että vikoja ei autossa olisi.
Auton omistaja olisi kenties voinut seurata keskusteluja autostaan, jolloin kyseinen tyyppivika olisi selvinnyt. Ehkä tuosta tyyppiviasta (joka vaivaa montaa automerkkiä), on ollutkin tietoa, mutta toimeen ei ole tartuttu.
Eikö tuo suutinongelma olisi ollut vältettävissä sillä, että suuttimet olisi tiukattu ajoissa? Momenttiavaimella suuttimien tiukkaus on aika yksinkertainen asia, joka olisi ollut kenties omistajan itse tehtävissä tai viimeistään niin, että vie auton huoltoon ja vaatii tuon tehtäväksi.
Pieni aktiivisuus asian hoitamisessa ja 1000 euron kuluerä olisi jäänyt maksamatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autossa kuin autossa on heikkoja kohtia. Omistaja voi näitä selvittää itselleen ja ennakoida niiden huoltotarvetta tai estää vahingon tapahtumisen omalla aktiivisuudellaan.
Ymmärrän toki, että monet ihmiset käyttävät autojaan ja olettavat että se toimii kun laitetaan bensaa tankkiin. Todellisuus on kuiten se, että auto on kotitalouden monimutkaisin laite kaikkine erilaisine järjestelmineen: moottori, voimansiirto, jousitus, sähköjärjestelmä, kori, sisustus ym ym.
Jokainen noista järjestelmistä voidaan jakaa pienempiin kokonaisuuksiin ja jossakin noista se ongelma piilee. Virheetöntä autoa ei olekaan, viimeistään osien kuluminen aiheuttaa sen, että vikaa tulee.
Jos nyt on kuitenkin niin, että juuri mazda on virheetön automerkki, niin olen väärässä. Oma kokemukseni mazdan omistamisesta ei kuitenkaan tuota havaintoa puolla.
Vikoja voi ennakoida, ottamalla asioista selvää. Jos tuota ei tee ja on merkkihuollosta riippuvainen, on oltava valmiudet maksamaan saamastaan palvelusta.
Huoltokirja on tosite siitä, että autoon on vaihdettu merkkiliikkeen kallista öljyä ja merkkiliikkeen huoltomies on lisännyt pissapoikaan nestettä, se ei kuitenkaan ole minkäänlainen todistus siitä, että vikoja ei autossa olisi.
Auton omistaja olisi kenties voinut seurata keskusteluja autostaan, jolloin kyseinen tyyppivika olisi selvinnyt. Ehkä tuosta tyyppiviasta (joka vaivaa montaa automerkkiä), on ollutkin tietoa, mutta toimeen ei ole tartuttu.
Eikö tuo suutinongelma olisi ollut vältettävissä sillä, että suuttimet olisi tiukattu ajoissa? Momenttiavaimella suuttimien tiukkaus on aika yksinkertainen asia, joka olisi ollut kenties omistajan itse tehtävissä tai viimeistään niin, että vie auton huoltoon ja vaatii tuon tehtäväksi.
Pieni aktiivisuus asian hoitamisessa ja 1000 euron kuluerä olisi jäänyt maksamatta.Näin olisin varmasti toiminutkin, jos kyseessä olisi ollut halvempi ja enemmän ajettu auto. Olin myös hyvin tietoinen kyseisen moottorin tyyppivioista, jonka takia esim. öljytasoa ja dpf:n polton onnistumista seurattiin erityisen tarkasti. Kuvittelin vain virheellisesti, että säännöllinen merkkihuolto ja lisäksi vielä takaisinkutsu, missä ko. ongelmat piti saada poistetuksi, olisivat riittäneet. Myös suutinten tarkistus ja mahdollinen kiristys piti kuulua takaisinkutsuhuollon ohjelmaan. Mitä siellä on todellisuudessa tehty ja jätetty tekemättä, jää minulle arvoitukseksi.
Tässä syitä, miksi asia sylettää ja kolmen Mazdan jälkeen merkki vaihtuu varmasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin olisin varmasti toiminutkin, jos kyseessä olisi ollut halvempi ja enemmän ajettu auto. Olin myös hyvin tietoinen kyseisen moottorin tyyppivioista, jonka takia esim. öljytasoa ja dpf:n polton onnistumista seurattiin erityisen tarkasti. Kuvittelin vain virheellisesti, että säännöllinen merkkihuolto ja lisäksi vielä takaisinkutsu, missä ko. ongelmat piti saada poistetuksi, olisivat riittäneet. Myös suutinten tarkistus ja mahdollinen kiristys piti kuulua takaisinkutsuhuollon ohjelmaan. Mitä siellä on todellisuudessa tehty ja jätetty tekemättä, jää minulle arvoitukseksi.
Tässä syitä, miksi asia sylettää ja kolmen Mazdan jälkeen merkki vaihtuu varmasti.Ymmärrän.
Onko seuraava merkki jo mielessä? Varmaan japanilaisessa pysyttelet? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän.
Onko seuraava merkki jo mielessä? Varmaan japanilaisessa pysyttelet?Lähinnä on kyse siitä, kuka suostuu ottamaan Mazdan vaihdossa, kenties Laakkonen?
Ainakin heillä on huoltohistoria tuoreessa tiedossa...
- Anonyymi
Kyllähän nämä Laakkosen korjaamot on ihan hupaisan kuuluisia näissä uusien autojen
lisäasennus töissä. Aikaa menee uskomattomasti ja Verstaspomojen ammattitaito
ja käytös on todella ylimielistä.Takuukorjauksien laatu on ihan arvaushommaa .
On ollut useampi erimerkkinen auto Laakkoselta ostettu ,mutta huoltotöiden
takia nykyinen autoni on varmasti viimeinen.- Anonyymi
Kakki motor tehty diesel kansalle, sihti tukkoisena ei yläkerta saa voitelua tarpeksh?
- Anonyymi
Mulla kilkkasi takuuaikana pakonokka ja Inchcapen toiminta oli ala-arvoista, Suomessa takaisinkutsuja tuli vasta puoli vuotta muun Euroopan perässä. Myyjä eli Delta levitteli siihen asti käsiään ja ehdin ajaa vajaatehoisella yli 40 tkm, molemmat turbot kaputt. Pyynnöistäni huolimatta koko moottoria ei avattu, sain vain suttuiset kuvat "virheettömistä" pakonokan laakeripinnoista. Moottorista tuli muuten uskomaton ääni käynnistyessään nopealle tyhjäkäynnille ja kierrosten laskiessa.
Eipä sitten tullut lastutettua tuota yksilöä, mutta palveli moitteetta vajaat 200 tkm kunnes vaihdoin.
150 diesel ja 120 bensa on kyllä ominaisuuksiltaan niin ikävästi leikattuja, että herää kysymys koko "halpismallien" järkevyydestä. 175 dieselikään ei tunnu ottavan iloa irti ja bensapuolella kaikki alle 165, eli 120/140/145 tuntuivat liian kuristetuilta.
Tällä hetkellä meille ei tuoda 2,2 dieseleitä ollenkaan ja maahantuoja horisee jotain uudesta versiosta. Ruotsissa ne löytyvät listoilta, tehokkaampaan on tullut 9 pollea lisää ja kaikissa on urea. Hauskaa seurata sivusta uuden dieselin metsästystä. - Anonyymi
Myy se "auto" pois jos vaan käy.
Serbi myi minulle 2600e hintaan Mazda6 2,2d moottorin. Nilkutin heti autoliikkeeseen kun sain "auton" käymään. Pihalla räntäsateessa vaihdoin moottorin. Mazda "korjaamo" ei tehnyt mitään.2kk "auto " seisoi Mazda liikkeen pihalla.
Niin että myy pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .985189Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631463385Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503195Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382439Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2491502Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121281- 811260
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311188Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1331108