Cx-5 konevika

Anonyymi

Mazdaan syttyi ajon aikana alhaisen öljynpaineen ja moottorin vikavalot. Auto hinattiin Laakkoselle, jossa todettiin suuttimien vuoto, imusihdin tukos ja pakonokka- akselin kuluminen.
Viimeksi auto oli Laakkosella takaisinkutsun takia, jossa em. viat olisi pitänyt huomata ja korjata. Alipainepumppu oli kuulemma silloin autoon vaihdettu, mutta muuten kaiken piti olla kunnossa.

Nyt korjaamosta otettiin yhteyttä, ja maahantuoja maksaa kuulemma suuttimien kiristyksen ja imusihdin puhdistuksen, mutta nokka- akseliremontti jää omistajan piikkiin, noin 1000 euron kustannus.
Meniköhän kaikki nyt ihan oikein ja mikä on Laakkosen vastuu asiasta?

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Et kerro autosi ikää.

      Jos sinulla on 7 vuotta vanha auto niin eiköhän tuo mennyt ihan oikein.

      Jos autosi on takuun alla niin ei mennyt oikein.

    • Anonyymi

      Lue alempaa Mazda diesel ongelmista, niin ymmärrät enemmän. Kyseessä on valmistajan myöntämä tyyppivika, joka takaisinkutsussa on korjattu, mutta näin ei tässä tapauksessa oltu tehty.
      Joka tapauksessa nokka - akselin tulee kestää enemmän kuin 140 000 km, mutta ei ilmeisesti Mazdassa...

      • Anonyymi

        Onpa muuten hauska tyyppi tämä maahantuojan edustaja. Myönsi suuttimien vuodon ja polttoaineen sekoittumisen öljyn joukkoon, mutta ei sitä, että nokka-akseli kului voiteluongelman takia. Jäljelle ei siis jää kuin materiaalivika akselissa, koska ei sen pitäisi näillä kilometrillä vielä olla loppuunkulunut. Tämänkin siis kiisti.
        Oikea hupiveikko:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa muuten hauska tyyppi tämä maahantuojan edustaja. Myönsi suuttimien vuodon ja polttoaineen sekoittumisen öljyn joukkoon, mutta ei sitä, että nokka-akseli kului voiteluongelman takia. Jäljelle ei siis jää kuin materiaalivika akselissa, koska ei sen pitäisi näillä kilometrillä vielä olla loppuunkulunut. Tämänkin siis kiisti.
        Oikea hupiveikko:)

        Tuskin kaveri mikään hupiveikko on, ja varmasti tietää miten asia on oikeasti. Mutta hän joutuu esittämään roolin joka noudattaa edustamansa yrityksen linjaa.

        Jos autosi moottorissa on ollut voiteluongelma, niin onko kampiakselin, kiertokankien ja turbon laakerointi myös tarkastettu? Tuskinpa vaan...

        Toisaalta, jos autollasi on jo ajettu 140tkm, se ei ole mikään uusi, eikä siinä ole enää takuuta, ajomäärä alkaa olla jo siinä hilkulla, että minkä tahansa komponentin elinkaari voidaan katsoa päättyvän tuota pikaa.

        Autoilu nyt vaan on kallista ja omistajallakin on vanhan auton kunnosta jonkinlainen vastuu. Jos ei omaa yhtään tee-se-itse henkeä, eikä seuraa asioita aktiivisesti, niin kaikkea voi tapahtua.

        Itse ajan autolla jossa alkaa olla 400 tkm mittarissa, olen vuosien varrella lukenut paljonkin siitä, minkälaisia kokoemuksia on samanlaisten autojen omistajilla ollut, joten olen osannut ennakoida tulevia korjauksia ja hajoavia paikkoja.

        Olisiko tuo mazdankin ongelma olisi ollut vältettävissä jos omistaja itse olisi ollut asiassa aktiivinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin kaveri mikään hupiveikko on, ja varmasti tietää miten asia on oikeasti. Mutta hän joutuu esittämään roolin joka noudattaa edustamansa yrityksen linjaa.

        Jos autosi moottorissa on ollut voiteluongelma, niin onko kampiakselin, kiertokankien ja turbon laakerointi myös tarkastettu? Tuskinpa vaan...

        Toisaalta, jos autollasi on jo ajettu 140tkm, se ei ole mikään uusi, eikä siinä ole enää takuuta, ajomäärä alkaa olla jo siinä hilkulla, että minkä tahansa komponentin elinkaari voidaan katsoa päättyvän tuota pikaa.

        Autoilu nyt vaan on kallista ja omistajallakin on vanhan auton kunnosta jonkinlainen vastuu. Jos ei omaa yhtään tee-se-itse henkeä, eikä seuraa asioita aktiivisesti, niin kaikkea voi tapahtua.

        Itse ajan autolla jossa alkaa olla 400 tkm mittarissa, olen vuosien varrella lukenut paljonkin siitä, minkälaisia kokoemuksia on samanlaisten autojen omistajilla ollut, joten olen osannut ennakoida tulevia korjauksia ja hajoavia paikkoja.

        Olisiko tuo mazdankin ongelma olisi ollut vältettävissä jos omistaja itse olisi ollut asiassa aktiivinen?

        Autolla ei ole ajettu lainkaan lyhyttä ajoa, missä dpf:n poltto olisi jäänyt kesken ja autossa on täydellinen huoltokirja.
        En tiedä, mitä muuta aktiivisuutta Mazdalla ajelu voisi vielä lisäksi tarkoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autolla ei ole ajettu lainkaan lyhyttä ajoa, missä dpf:n poltto olisi jäänyt kesken ja autossa on täydellinen huoltokirja.
        En tiedä, mitä muuta aktiivisuutta Mazdalla ajelu voisi vielä lisäksi tarkoittaa.

        Autossa kuin autossa on heikkoja kohtia. Omistaja voi näitä selvittää itselleen ja ennakoida niiden huoltotarvetta tai estää vahingon tapahtumisen omalla aktiivisuudellaan.

        Ymmärrän toki, että monet ihmiset käyttävät autojaan ja olettavat että se toimii kun laitetaan bensaa tankkiin. Todellisuus on kuiten se, että auto on kotitalouden monimutkaisin laite kaikkine erilaisine järjestelmineen: moottori, voimansiirto, jousitus, sähköjärjestelmä, kori, sisustus ym ym.

        Jokainen noista järjestelmistä voidaan jakaa pienempiin kokonaisuuksiin ja jossakin noista se ongelma piilee. Virheetöntä autoa ei olekaan, viimeistään osien kuluminen aiheuttaa sen, että vikaa tulee.

        Jos nyt on kuitenkin niin, että juuri mazda on virheetön automerkki, niin olen väärässä. Oma kokemukseni mazdan omistamisesta ei kuitenkaan tuota havaintoa puolla.

        Vikoja voi ennakoida, ottamalla asioista selvää. Jos tuota ei tee ja on merkkihuollosta riippuvainen, on oltava valmiudet maksamaan saamastaan palvelusta.

        Huoltokirja on tosite siitä, että autoon on vaihdettu merkkiliikkeen kallista öljyä ja merkkiliikkeen huoltomies on lisännyt pissapoikaan nestettä, se ei kuitenkaan ole minkäänlainen todistus siitä, että vikoja ei autossa olisi.

        Auton omistaja olisi kenties voinut seurata keskusteluja autostaan, jolloin kyseinen tyyppivika olisi selvinnyt. Ehkä tuosta tyyppiviasta (joka vaivaa montaa automerkkiä), on ollutkin tietoa, mutta toimeen ei ole tartuttu.

        Eikö tuo suutinongelma olisi ollut vältettävissä sillä, että suuttimet olisi tiukattu ajoissa? Momenttiavaimella suuttimien tiukkaus on aika yksinkertainen asia, joka olisi ollut kenties omistajan itse tehtävissä tai viimeistään niin, että vie auton huoltoon ja vaatii tuon tehtäväksi.

        Pieni aktiivisuus asian hoitamisessa ja 1000 euron kuluerä olisi jäänyt maksamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autossa kuin autossa on heikkoja kohtia. Omistaja voi näitä selvittää itselleen ja ennakoida niiden huoltotarvetta tai estää vahingon tapahtumisen omalla aktiivisuudellaan.

        Ymmärrän toki, että monet ihmiset käyttävät autojaan ja olettavat että se toimii kun laitetaan bensaa tankkiin. Todellisuus on kuiten se, että auto on kotitalouden monimutkaisin laite kaikkine erilaisine järjestelmineen: moottori, voimansiirto, jousitus, sähköjärjestelmä, kori, sisustus ym ym.

        Jokainen noista järjestelmistä voidaan jakaa pienempiin kokonaisuuksiin ja jossakin noista se ongelma piilee. Virheetöntä autoa ei olekaan, viimeistään osien kuluminen aiheuttaa sen, että vikaa tulee.

        Jos nyt on kuitenkin niin, että juuri mazda on virheetön automerkki, niin olen väärässä. Oma kokemukseni mazdan omistamisesta ei kuitenkaan tuota havaintoa puolla.

        Vikoja voi ennakoida, ottamalla asioista selvää. Jos tuota ei tee ja on merkkihuollosta riippuvainen, on oltava valmiudet maksamaan saamastaan palvelusta.

        Huoltokirja on tosite siitä, että autoon on vaihdettu merkkiliikkeen kallista öljyä ja merkkiliikkeen huoltomies on lisännyt pissapoikaan nestettä, se ei kuitenkaan ole minkäänlainen todistus siitä, että vikoja ei autossa olisi.

        Auton omistaja olisi kenties voinut seurata keskusteluja autostaan, jolloin kyseinen tyyppivika olisi selvinnyt. Ehkä tuosta tyyppiviasta (joka vaivaa montaa automerkkiä), on ollutkin tietoa, mutta toimeen ei ole tartuttu.

        Eikö tuo suutinongelma olisi ollut vältettävissä sillä, että suuttimet olisi tiukattu ajoissa? Momenttiavaimella suuttimien tiukkaus on aika yksinkertainen asia, joka olisi ollut kenties omistajan itse tehtävissä tai viimeistään niin, että vie auton huoltoon ja vaatii tuon tehtäväksi.

        Pieni aktiivisuus asian hoitamisessa ja 1000 euron kuluerä olisi jäänyt maksamatta.

        Näin olisin varmasti toiminutkin, jos kyseessä olisi ollut halvempi ja enemmän ajettu auto. Olin myös hyvin tietoinen kyseisen moottorin tyyppivioista, jonka takia esim. öljytasoa ja dpf:n polton onnistumista seurattiin erityisen tarkasti. Kuvittelin vain virheellisesti, että säännöllinen merkkihuolto ja lisäksi vielä takaisinkutsu, missä ko. ongelmat piti saada poistetuksi, olisivat riittäneet. Myös suutinten tarkistus ja mahdollinen kiristys piti kuulua takaisinkutsuhuollon ohjelmaan. Mitä siellä on todellisuudessa tehty ja jätetty tekemättä, jää minulle arvoitukseksi.

        Tässä syitä, miksi asia sylettää ja kolmen Mazdan jälkeen merkki vaihtuu varmasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin olisin varmasti toiminutkin, jos kyseessä olisi ollut halvempi ja enemmän ajettu auto. Olin myös hyvin tietoinen kyseisen moottorin tyyppivioista, jonka takia esim. öljytasoa ja dpf:n polton onnistumista seurattiin erityisen tarkasti. Kuvittelin vain virheellisesti, että säännöllinen merkkihuolto ja lisäksi vielä takaisinkutsu, missä ko. ongelmat piti saada poistetuksi, olisivat riittäneet. Myös suutinten tarkistus ja mahdollinen kiristys piti kuulua takaisinkutsuhuollon ohjelmaan. Mitä siellä on todellisuudessa tehty ja jätetty tekemättä, jää minulle arvoitukseksi.

        Tässä syitä, miksi asia sylettää ja kolmen Mazdan jälkeen merkki vaihtuu varmasti.

        Ymmärrän.

        Onko seuraava merkki jo mielessä? Varmaan japanilaisessa pysyttelet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän.

        Onko seuraava merkki jo mielessä? Varmaan japanilaisessa pysyttelet?

        Lähinnä on kyse siitä, kuka suostuu ottamaan Mazdan vaihdossa, kenties Laakkonen?
        Ainakin heillä on huoltohistoria tuoreessa tiedossa...


    • Anonyymi

      Kyllähän nämä Laakkosen korjaamot on ihan hupaisan kuuluisia näissä uusien autojen
      lisäasennus töissä. Aikaa menee uskomattomasti ja Verstaspomojen ammattitaito
      ja käytös on todella ylimielistä.Takuukorjauksien laatu on ihan arvaushommaa .
      On ollut useampi erimerkkinen auto Laakkoselta ostettu ,mutta huoltotöiden
      takia nykyinen autoni on varmasti viimeinen.

      • Anonyymi

        Kakki motor tehty diesel kansalle, sihti tukkoisena ei yläkerta saa voitelua tarpeksh?


    • Anonyymi

      Mulla kilkkasi takuuaikana pakonokka ja Inchcapen toiminta oli ala-arvoista, Suomessa takaisinkutsuja tuli vasta puoli vuotta muun Euroopan perässä. Myyjä eli Delta levitteli siihen asti käsiään ja ehdin ajaa vajaatehoisella yli 40 tkm, molemmat turbot kaputt. Pyynnöistäni huolimatta koko moottoria ei avattu, sain vain suttuiset kuvat "virheettömistä" pakonokan laakeripinnoista. Moottorista tuli muuten uskomaton ääni käynnistyessään nopealle tyhjäkäynnille ja kierrosten laskiessa.

      Eipä sitten tullut lastutettua tuota yksilöä, mutta palveli moitteetta vajaat 200 tkm kunnes vaihdoin.

      150 diesel ja 120 bensa on kyllä ominaisuuksiltaan niin ikävästi leikattuja, että herää kysymys koko "halpismallien" järkevyydestä. 175 dieselikään ei tunnu ottavan iloa irti ja bensapuolella kaikki alle 165, eli 120/140/145 tuntuivat liian kuristetuilta.

      Tällä hetkellä meille ei tuoda 2,2 dieseleitä ollenkaan ja maahantuoja horisee jotain uudesta versiosta. Ruotsissa ne löytyvät listoilta, tehokkaampaan on tullut 9 pollea lisää ja kaikissa on urea. Hauskaa seurata sivusta uuden dieselin metsästystä.

    • Anonyymi

      Myy se "auto" pois jos vaan käy.
      Serbi myi minulle 2600e hintaan Mazda6 2,2d moottorin. Nilkutin heti autoliikkeeseen kun sain "auton" käymään. Pihalla räntäsateessa vaihdoin moottorin. Mazda "korjaamo" ei tehnyt mitään.2kk "auto " seisoi Mazda liikkeen pihalla.
      Niin että myy pois.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1357
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1304
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe