Onko tää muoti tqatuoida ihteään päässyt Joensuuhun asti?
Ei ennen ollut tälläistä hömpötystä.
Ihan kelpasi silleen mitä oli, luojan luomana, ja oli tärkeämpiä asioita mietittävänä.
En siis ymmärrä oikeiasti yhtään että nykyajan ihmiset tatuoivat itseään.
Mielestäni tyhmää ja itserakasta, pyöritään oman ihtensä ympärillä koko ajan.
Laitan tässä linkin, mielestäni täysin karmeita kuvia.
Olen entisenä joinsuulaisena kiinnostunut mitä mieltä nykyajan joinsuulaiset ovat.
Heittäkää mielipiteitä!
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000006098415.html
Mitä joinsuulaiset mieltä tatuoinneista?
20
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Turhaa vouhotusta, jota ihmiset vuosien kuluttua katuvat.
- Anonyymi
Uimahallilla tuota sakkia näkee.Sanoisin,että 95% niistä on kammottavaa sotkua.Kuviot ovat levinneet ja sotkettu taitamattomuutta pikselimössöksi.
Eläissäni olen nähnyt yhden hienon tatuoinnin.Se oli 50-60-luvulla merillä seilanneella enollani.Muutaman cm:n värikäs pääskynen olkapäässä .
Ennen vanhaa tatuoitu ihminen tarkoitti joko vankilakundia tai merimiestä.
Aasiassa naisten tatuoinnit merkitsevät ,että nainen on prostitoitu- Anonyymi
Se on tuo myöhäiskeski-ikä kyllä hankala elämänvaihe, silloin häiritsee kaikki. Varsinkin toiset ihmiset.
-Ei olla enää ihan nuoria, jolloin on tahtomattaankin avoin kaikelle uudelle mitä maailma tuo vastaan. Ennakkoluulottomia.
-Ei enää pahimpien ruuhkavuosien keskellä, jolloin elämää jatkavat ja rakentavat toimet kuten ura, seksi ja lasten kasvatus olisi päällimmäisenä mielessä. Lähinnä oman pesueen hyvinvointi kuitenkin.
-Ei vielä vanhojakaan, jotka ovat jo sisäistäneet hienosti elämän tarkoituksen ja arvostavat niin oman kuin muidenkin ihmisten historian ja elämänvalinnat osana jatkumoa, joka on johtanut tähän päivään.
Kun elämä alkaa pahimman kiireen hellittäessä pikku hiljaa käpertymään sinne uimahalliin ja vireiden eläkeläisten harrasteryhmiin, sitä oman elämän kaikotessa muuttuu väistämättä katkeraksi ja kyyniseksi v-ttupääksi, joille ohi vilistävä maailmanmeno muuttuu lähinnä näyteikkunaksi, joiden takana on kaikkea, mutta valitettavasti itseltä poissuljettu.
Silloin ei voi kuin osoittaa näyteikkunaa sormella ja heittää katkera kommentti; "Onpa typerää tuokin".
- Anonyymi
Taisi olla noin vuosi sitten kun näin uutisen jossa kerrottiin tatskojen suosion huvenneen huomattavasti huippuvuosista. Ymmärrettävää ihan sikäli, että mieli muuttuu ja tatskat eivät enää tunnukaan kivoilta. Tekis mieli päästä eroon niistä, mutta sepä ei olekaan ihan niin simppeli juttu.
Meillä on harrasteryhmässä isohkot tatskat hankkinut, n. viiskymppinen rouva. Tatskat oli hankittu paljon nuorempana ja vähän pulleampina vuosina, mutta sitten oli tullut tarve pudottaa painoa. Arvatkaas oliko kivannäköset kuviot? Ei viitsi kuulema pukeutua kovin kevyesti, eikä lainkaan ranta-asuun.
Kuvia voisi kuulema korjailla tekemällä uudet tatskat päälle. Mitenkähän lienee?
Melkein säälitti, mutta tunsin ehkä myös vahingoniloa - hyi minua.- Anonyymi
Sitä aina puhutaan, että tatuoitu ihminen on satavarmasti milloin mitäkin; kriminaali, prostituoitu, merimies tai muuten vaan typerä. Keksittyjä ja/tai opittujahan nämä negatiiviset ennakkoluulot poikkeuksetta ovat kuten kaikki muutkin, mutta positiivinen ensivaikutelma syntyy vain kohtaamalla.
Kun pitää tatuoinnit piilossa, ennakkoluuloistenkin ihmisten kanssa tulee varsin hyvin toimeen. Yleensä tämän muiden asioihin kärkkäästi puuttuvan ihmistyypin tunnistaa jo naamasta, mutta joskus melkein säälittää tai tuntee hetkellisesti jopa vahingoniloa ajatuksesta, millaisiin henkisiin ristiriitoihin tällainen ihmistyyppi tukehtuisi, jos mukiinmenevän ensivaikutelman jälkeen saisi tietää minun olevan tatuoitu kaulasta varpaisiin. Hyi minua.
- Anonyymi
On ne prkle tällä kylällä huolet. Työttömät voisi aktivoida joihinkin puhdetöihin, niin saisivat muutakin ajateltavaa kuin toiset ihmiset.
- Anonyymi
Moon sen verta vanahan ajan ihimine notta pirän notta tatuoinia ei oo ku merimiehil, vankilankäyneil ja yleisil naisil.
- Anonyymi
Minä tylsistyneenä vanhuksena kiertelen paljon maailmalla kuluttamassa eläkerahoja pois että ei jää harmittamaan,jos ne kuoltua jäisi pankkiin käyttämättöminä.
Nyt muutama kk sitten palailin PapuaNewGuineasta.Siellä halusin nähdä tatuoituja tyyppejä,koska siellä niitä joskus oli kaikki.
Pettymys tuli.Sanottiin ,että ei niitä enää ole, kun se on ihmisen rappion merkki.
Tiedä sitten,mutta muutamaan tällä palstalla on kolahtanut ,ilmeisesti tyypejä joilla tatuoinnit ovat menneet pieleen.
Nimenomaa tatuointuja tyyppejä näkee paljon uimahalleilla,mikähän se siinä.Toki uinti hieno kuntoilulaji nuorillekin ja narsisteille- Anonyymi
Minä matkailin puoli vuotta amerikassa kun halusin nähdä lihavia ihmisiä, koska siellä niitä joskus oli kaikki. Petyin kun ei näkynytkään niin paljoa. Lihavia ihmisiä näkee kuitenkin tavan takaa uimahallissa. Mikä ihmeen narsismi saa ihmisen esittelemään kaikkea itseaiheutettua roikkuvaa julkisissa uimahalleissa? Hieno kuntoilulajihan se uiminen on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä matkailin puoli vuotta amerikassa kun halusin nähdä lihavia ihmisiä, koska siellä niitä joskus oli kaikki. Petyin kun ei näkynytkään niin paljoa. Lihavia ihmisiä näkee kuitenkin tavan takaa uimahallissa. Mikä ihmeen narsismi saa ihmisen esittelemään kaikkea itseaiheutettua roikkuvaa julkisissa uimahalleissa? Hieno kuntoilulajihan se uiminen on.
Minä matkuilin runsaan vuoden Pohjois-Karjalassa, etupäässä Joensuussa, kun halusin nähdä iloisia ja eloisia karjalaisia.
Ei löytynyt.
Olisi kuulema pitänyt mennä vähintään Kesälahdelle tai jopa siitäkin etelämmäs. Sitten olisi tiettävästi alkanut löytyä. Esimerkiksi Parikkalassa niitä on kuulema ihan pilvin pimein.
- Anonyymi
Tuo Anonyymi 9.5.2019 11:51 on tyypillinen.
Ei ymmärrä että just nää seniorit haluavat auttaa nuoria, ja siksi ottavat keskustelunaiheeksi kun näitten nuorten vanhemmat eivät ymmärrä tai jaksa.
Kyllä kaikki tietää miten vahingollista nää tatuoinnit ovat, ja miten tavallaan "narsistista".
Tässä parit jutut:
https://www.is.fi/terveys/art-2000000432508.html
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/201805022200913110
https://www.menaiset.fi/artikkeli/hyva-olo/terveys/tutkijat-tatuoinnit-aiheuttavat-syopariskin-yksi-vari-muita-vaarallisempi
Lisää juttua löytyy.
Ja sitten tää turhuus!
Paljon yksi tatuointi maksaa? Laittaa rahansa johonkin vaaralliseen. Kaiken huippu on että sitten kehutaan vielä. Ollaan nääs "rohkeita" vielä. Ei muuten olla, vaan lauman perässä kulkevia kopioijia.
Pitäis olla kiitollinen näille seniooreille, jotka uskaltavat ottaa asian esille!- Anonyymi
Tatuointien, kuten minkä tahansa muunkin ruumiillisen ominaisuuden tai elämäntavan arvostelussa kannattaa varautua ikäviin tilanteisiin, sillä silloin astutaan henkilökohtaisen itsemääräämisoikeuden tontille niin että heilahtaa.
Suuret ikäluokat söivät suolaa ja rasvaa, polttivat tupakkaa ja joivat alkoholia niinkuin viimeistä päivää. Moni noista onkin jo kuollut sydän- ja verisuonitauteihin tai syöpään.
Kaikesta huolimatta juuri nämä samat "senioorit" älähtää kun kalikka kalahtaa omalle kohdalle; Läskiä ja suolaa pitää saada syödä koska se tekee ruuasta hyvää, tupakkaa ja alkoholia pitää saada käyttää koska se tekee sielulle hyvää. No nyt sitten kun se viherpiiperö tulee A-studiossa kertomaan kasvissyönnin terveellisyydestä tai Jutta Gustafsberg kertoo fitness-ohjelmassa kuinka painoindeksiltään 26:n ylittävät ovat yksiselitteisesti rumia niin se seniori ruudun tällä puolella polttaa hihansa ihan satavarmasti. "Minä itse, mitä se muille kuuluu", ymmärräthän.
- Anonyymi
Ei pidä muuten ollenkaan paikkaansa.
Tää oli taas tyypillinen yleistys.
Itse oon suuren ikäluokan kansalainen, en polta tupakkaa, viiniä aika harvoin, oon vegetaristi, - ja olen ihan tavallinen kansalainen. Niin on ystävänikin.
Miksi kummassa yleistetään ja yritetään pakottaa suuren ikäluokan kansalaiset johonkin "alkoholi-tupakka-rasva"- ryhmään?
Eli elä sinä edellinen astu "itsemääräämisoikeuden tonteille", kun et tiedä ja et voi tieteellisesti todistaa yhtikäs mitään! Kas.- Anonyymi
Mutta tatuoinnit kun tulee puheeksi, niin silloin voi heittää fiilispohjalta ilman tieteellisesti todistettuja faktoja ihan mitä tahansa? Leimata ihminen narsistiksi pelkän tatuoinnin perusteella, niinkö? Katso nyt hyvä ihminen edes peiliin, mitä puhut; "Miksi kummassa yleistetään ja yritetään pakottaa..." jne.
Ainakin oma käsitykseni suurista ikäluokista pelkkinä tekopyhinä hurskastelijoina senkun vahvistuu.
- Anonyymi
Täällä näköjään aikuisia ihmisiä mamman lihavat "pappa betalar" mussukat neuvoo vanhuksia ja raavaita miten pitää elää.
Sitä se tekee kun päivät pitkät napostelee pikaruokaloiden roskaruokia ja juo voimajuomia päälle.
Katsokaa vaikka armeijan tilastoista mitkä ikäluokat ovat lihavia ja rapakuntoisia.Yllätytte.
Tatuoinnithan ennen oli stoppi armeijan uralle ja taisi sairaalatkin hylätä tatuoidut työnhakijat.
Yksinkertainen laskutoimitus kertoo juniorin painonnousun .Kun olet nyt parikymppinen,niin käväsehän puntarilla.Se lukema joka sieltä tulee,niin lisäile siihen joka vuosi yksi kilo lisää.Katsohan lopputulos sitten 50 vuoden kuluttua ellet sitä ennen ole tukehtunut roskaruokaan.
Lihavat vanhukset,jotka mm lääkitysten vuoksi ovat turvonneet.On hieno homma,että yrittävät pitää kuntoaan yllä uimahalleilla ja pyöräreiteillä.
Toki Attendo ym lopulta korjaa vanhan pois .Yllätys tulee nuoremmalle väelle,että siellä vanhusten joukossa on itsekin aika pian vaikka luulee,että nuoruus on ikuista.- Anonyymi
Pilalle paapotut "vireät eläkeläiset" ne täällä vaan huutelee. Eivät ymmärrä, että tämä maa Joensuu mukaan lukien on nyt nuorempien. No, karavaani vielä hädin tuskin kulkee mutta rakkikoirat jaksaa näköjään haukkua.
Suut ojossa huudetaan "antakee, antakee", kun ei ole tarvinnut tehdä elämänsä eteen koskaan ennenkään mitään peliliikkeitä. Valtio ja neukkulan kauppa järjesti työt, tarvittaessa vaikka tekemään Porvoon moottoritietä. Edellisille sodan käyneille ikäluokille ei maksettu mitään eläkkeitä saati sotavammoihin kunnollista hoitoa, mutta itselle järjestettiin kyllä tulonsiirtoyhteiskunta ja mojova elintaso viimeisiksi päiviksi. Ja niitähän tuntuu riittävän.
Myöhäistähän se nyt on "vanhuksia ja raavaita" neuvoa miten pitäisi elää, kun olisi 60-70-luvun täystyöllisyyden aikaan pitänyt käskeä pistämään eläkepäiviä varten vähän sukanvarteenkin, jottei tarvitsisi kunnallisella viime päiviään kitua. Ja elää sitä mukaa, että jokainen paska elämäntapa tulee jossain vaiheessa itsensä maksettavaksi. Mutta ei. Rahaa oli niin paljon, että keksittiin tällainen hyvinvointiyhteiskunta, jossa kun minä maksan vähän yhteiseen pottiin niin toinen saa sieltä vähän itselleen. Harmi, että lystin maksajana olen nyt minä ja veroprosentti lähentelee neljääkymmentä.
Hyvinvointivaltio on kohta kuollut. Suuret ikäluokat möivät kaiken kilpailukykyisen teollisuuden täältä työelämästä lähtiessään mäkeen, nyt maksellaan hoitajamitoitukset silpputöillä perse verillä ja kokeillaan löytää se elämän ainoa hetki lapsenteolle milloin kourassa sattuu olemaan vakituinen työsopimus. Sitten tulee tämä paremmin tietävä elätti-eläkeläinen ja sanoo, että tatuoidulla ei ole muuten mitään asiaa töihin. Tuskin on edes kansalaisluottamusta. Jos moderointi olisi löysempi, niin haistattelisin. Toivottavasti voitte aikanaan erittäin hyvin.
Attendohan se korjaa lopulta vanhan pois. Sen jälkeen, kun on ensin porsasteltu itselleen kaikki mahdolliset elintasosairaudet heittäydytään valtion syliin, niin kuin tähänkin saakka. No, valtiohan sen 0,5:n hoitajamitoituksenkin maksaa kun kenelläkään ei ole säästöissä latiakaan, mutta ymmärtämättä jää, että maksaja on aina työtä tekevä ikäluokka. En minä syntyessäni tilannut kuusikymppisenä eläkkeelle jääneiden armeijaa, joilla olisi vielä paremmilla elintavoilla virtaa tehdä elantonsa eteen esimerkiksi töitä. Ei kun eläkkeelle piti päästä, kun on vielä vireällä eläkeläisellä virtaa golfata, kalastaa, matkailla tai v--tuilla netissä.
Ai saa--na kun mulla on ikävä amerikkalaista yhteiskuntaa, missä joka ikinen sukupolvi kuittaa oman elämänsä laskun, ja ehkä jättävät jotain seuraaville sukupolville jopa parempaan kondikseen kuin saadessa. Ei suomessa, ehei. Suuret ikäluokat kuppaavat tämän maan kuiviin niinkuin käenpojat, eivätkä osaa edes hävetä. Olisi monta tässäkin ketjussa huutelevaa paremmintietäjää jäänyt älyn ja kilpailukyvyn puutteessa kerjäämään ja lykkimään ostoskärryjä pitkin kävelykatua jos työnsaanti olisi itsestä kiinni niin kuin nykyisin.
Taas tämäkin viikko maksettiin työllään veroja ja TyEllejä, jotta elätit saisivat jakaa elämänohjeitaan. Seuraava tatuointini tulee olemaan keskisormi, osoitettuna juuri sinulle.
- Anonyymi
Ei sattumalta oo "heittää fiilispohjalta ilman tieteellisesti todistettuja faktoja ihan mitä tahansa? Leimata ihminen narsistiksi pelkän tatuoinnin perusteella".
Tieteellisesti on nimenomaan todistettu että tatuoinnit on vaarallisia!
Heitähän ite fiilispohjaiset väitteesi ja tutustu paremmin tieteellisesti todistettuihin faktoihin.
Sattuuko muuten löytymään hyvinkin monta väitettä että "tatuoinnit olisivat terveellisiä"?
Itse en oo löytänyt.
Mitä tulee narsismiin, niin tottaha se on.
Tää tatuoija keskittyy nimenomaan itsensä ihannointiin ja että miten näyttäisi muka paremmalta.
Tottakai siitä näkymästå katsottuna ovat meikitkin sun muut samaan linjaan, mutta eivät tieteellisesti todistettuina niin vaarallisia terveydelle.
Iän mukana rupee lopettelemaan liikoja meikkejä.
Mutta tatuoinnit eivät lähde ikinä pois.
Paitsi kalliilla ja kivuliailla toimenpiteillä.
Omapa on kenenkin asia jos tieten tahtoen haluaa itseään rumentaa ja terveyttään vaarantaa, kulkea muun lauman perässä ja kopioida, ja heittää kalliita lanttejaan näille tatuointiliikkeille.
(Eikö nää keksi itselleen kehittävämpää tointa?)
Hyvä että keskustellaan, toivon että useampi joensuulaisnuori ottaisi vastaan tietoa tatuointien vaarallisuudesta!- Anonyymi
En ole tatuointeja missään vaiheessa terveelliseksi väittänytkään, mutta niin kauan kun suuria ikäluokkia riivaa itseaiheutettu kakkostyypin diabletesepidemia, en ilkiäisi antaa mitään terveellisyyteen liittyviä neuvoja yhtään kenellekään. Tatuoinnit voi aiheuttaa syöpää, mutta niin voi aiheuttaa grillattu ruokakin.
Tatuoinnit otetaan tietysti loppuiäksi, samoin kun lapset tehdään loppuiän "riesaksi". Tulipa niistä sitten millaisia tahansa. Motiiveja molempiin lienee yhtä paljon kuin yksilöitäkin.
Nyt kun myönnät vielä sinäkin ihan suoraan, ettei sinua voisi nuorempien ikäluokkien terveys vähempää kiinnostaa, vaan tunnet ainoastaan selittämätöntä inhoa tatuointeja (ja siten myös tatuoituja ja tatuoijia) kohtaan, päästään keskustelussa viimein pois näistä terveyteen liittyvistä lillukanvarsista. - Anonyymi
"Mitä tulee narsismiin, niin tottaha se on."
Ei vaikuta kovin tieteellisesti perustellulta tuokaan heitto.
"Tää tatuoija keskittyy nimenomaan itsensä ihannointiin ja että miten näyttäisi muka paremmalta."
Ja tämä on sinulta pois miten? - Anonyymi
Vaikka miten olisin välittämättä muiden elintavoista tai ulkonäöstä, olipa sitten millainen mätisäkki tahansa, sinä se et vain pysty minun kohdallani samaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.1222263Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n582197Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501875EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt311485Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan951437- 941407
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191171Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men661170Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311170- 691030