A4 autom.lämmityslaite reistailee

vm 2004

Lämmityslaite puhaltaa kylmää vaikka asetus on max, aikansa kun nappuloita painelee saattaa vähän tulla lämmintä. Jos moottorin kierrokset on yli 3000 silloin lämpiää hetkellisesti. Onko vastaavaa lämmityslaitteen vikaa muilla esiintynyt?

23

9213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ozzi

      Jäähdysnestejärjestelmässä saattaapi olla ilmaa jos lämpö tulee kierroksilla.
      A4 2L tuntui aikoinaan olevan vaikea ilmata merkkihuollon porukoillekin.

    • huoltoon

      sillä sehän on edelleen takuuauto. Älä ite pähkäile moista vaan anna päänsärky niille joille se kuuluu. Vaikka tiedän kyl et huollot on aika kädettömiä mutta silti...

      • vm 2004

        Aivan oiken ehdotettu, vie se huoltoon. Olen jo viikko sitten tilannut huollon ja 3 viikon kuluttua saan sen takuukorjaukseen. Ainoa asia joka askarruttaa on nämä pakkaset!
        Miksi kyselen muiden kokemuksia, on että jos vaikka saisi sen toimimaan vasttaavan vian kokeneiden avulla. Nestettä on järjestelmässä, hihna on tiukalla jne. Olisi myös kiinnostavaa ennakkoon tietää mistä moinen johtuu. Asia siis selviää 3 viikon kuluttua takuukorjauksessa.


      • vika
        vm 2004 kirjoitti:

        Aivan oiken ehdotettu, vie se huoltoon. Olen jo viikko sitten tilannut huollon ja 3 viikon kuluttua saan sen takuukorjaukseen. Ainoa asia joka askarruttaa on nämä pakkaset!
        Miksi kyselen muiden kokemuksia, on että jos vaikka saisi sen toimimaan vasttaavan vian kokeneiden avulla. Nestettä on järjestelmässä, hihna on tiukalla jne. Olisi myös kiinnostavaa ennakkoon tietää mistä moinen johtuu. Asia siis selviää 3 viikon kuluttua takuukorjauksessa.

        Eiköhän siellä ole ilmastoinnin lämmönsäätöläppä/moottori jumissa. Lukemalla vikakoodit ilmastoinnista selviää kyllä. Ikävää jos on takuukorjaukseen noin pitkä jono, itsellä saattaisi hermo mennä ja kävisin sanomassa pari valittua sanaa palvelusta.


      • näin selville
        vm 2004 kirjoitti:

        Aivan oiken ehdotettu, vie se huoltoon. Olen jo viikko sitten tilannut huollon ja 3 viikon kuluttua saan sen takuukorjaukseen. Ainoa asia joka askarruttaa on nämä pakkaset!
        Miksi kyselen muiden kokemuksia, on että jos vaikka saisi sen toimimaan vasttaavan vian kokeneiden avulla. Nestettä on järjestelmässä, hihna on tiukalla jne. Olisi myös kiinnostavaa ennakkoon tietää mistä moinen johtuu. Asia siis selviää 3 viikon kuluttua takuukorjauksessa.

        Täältä löytyy ohjeet kuinka ilmastoinnin diagnostiikkaan pääsee käsiksi ainakin vanhemmissa malleissa.

        http://www.audiworld.com/tech/int6.shtml


    • Jeskanen

      Vie hyvä mies takuu korjaukseen.
      Niin tein miekin vielä samasta syystä.. ja nyt taasen toimii.

      • vm2004

        Missä korjautit autoasi? Eikö siellä tarvinnut tilata aikaa, ajoitko suoraan pukille? Kerro hyvä mies missä korjaamo sijaitsee!
        Edellä jo mainitsin, että viikko sitten tilasin korjausajan Audi-merkkikorjaamoon takuukorjauksen ja silloin oli 4 viikkoa jonoa, nyt on jäljellä vaivaiset 3 viikkoa siihen kun saan auton takuukorjaukseen.
        Tässä on siis vielä hyvää aikaa kysellä onko muilla samanlaisia kokemuksia.
        Vielä kerratakseni, OLEN TILANNUT TAKUUKORJAUKSEN MERKKIKORJAAMOLTA, JOKA ON SIIS KOLMEN (3) VIIKON KULUTTUA. Silloin saattaa olla jo kesäisen lämmintä ja lämmityslaitetta ei enään tarvita.


      • paikkakunnalla
        vm2004 kirjoitti:

        Missä korjautit autoasi? Eikö siellä tarvinnut tilata aikaa, ajoitko suoraan pukille? Kerro hyvä mies missä korjaamo sijaitsee!
        Edellä jo mainitsin, että viikko sitten tilasin korjausajan Audi-merkkikorjaamoon takuukorjauksen ja silloin oli 4 viikkoa jonoa, nyt on jäljellä vaivaiset 3 viikkoa siihen kun saan auton takuukorjaukseen.
        Tässä on siis vielä hyvää aikaa kysellä onko muilla samanlaisia kokemuksia.
        Vielä kerratakseni, OLEN TILANNUT TAKUUKORJAUKSEN MERKKIKORJAAMOLTA, JOKA ON SIIS KOLMEN (3) VIIKON KULUTTUA. Silloin saattaa olla jo kesäisen lämmintä ja lämmityslaitetta ei enään tarvita.

        Millä paikkakunnalla on niin pitkä jono?. Isommissa huolloissa on myös ns pikapalvelu: voi saada korjaamolle samana päivänä. Ilman paikkakuntaa ei voi suositella nopeampaa korjaamoa.


      • Kokenut
        paikkakunnalla kirjoitti:

        Millä paikkakunnalla on niin pitkä jono?. Isommissa huolloissa on myös ns pikapalvelu: voi saada korjaamolle samana päivänä. Ilman paikkakuntaa ei voi suositella nopeampaa korjaamoa.

        Toi vika on sen laatuinen, että mikään korjaamo ei halua ottaa sitä heti, vaan sanotaan että ei ole aikoja, johtuen siitä että ei tiedetä miten se korjataan! Pitkän odotuksen aikana koittavat opiskella sen korjaamista lukemalla korjauskäsikirjoja. Öljynvaihtoihin saa heti aikoja koska se on helppoa ja nopeaa rahantuloa.
        Itse olen useammin kuin kerran tämän kokenut. Pikahuollot on vain lampunvaihtoja varten, niihin on aivan turha tarjota tuollaisia useamman päivän korjausta vaativaa hommaa joita automaattisen lämmityslaitteen korjaaminen edustaa. Minä epäilen että ennen kuin homma on kunnossa auto on jo seuraavalla omistajalla, on sen verran kokemusta Audi-huolloista, valitettavasti.


      • Anonyymi
        Kokenut kirjoitti:

        Toi vika on sen laatuinen, että mikään korjaamo ei halua ottaa sitä heti, vaan sanotaan että ei ole aikoja, johtuen siitä että ei tiedetä miten se korjataan! Pitkän odotuksen aikana koittavat opiskella sen korjaamista lukemalla korjauskäsikirjoja. Öljynvaihtoihin saa heti aikoja koska se on helppoa ja nopeaa rahantuloa.
        Itse olen useammin kuin kerran tämän kokenut. Pikahuollot on vain lampunvaihtoja varten, niihin on aivan turha tarjota tuollaisia useamman päivän korjausta vaativaa hommaa joita automaattisen lämmityslaitteen korjaaminen edustaa. Minä epäilen että ennen kuin homma on kunnossa auto on jo seuraavalla omistajalla, on sen verran kokemusta Audi-huolloista, valitettavasti.

        Ainoa vika mikä audien lämmityslaitteissa on " kannentiiviste" mikä hieman vuotaa moottorin takaosasta yleensä.
        Tiedät siitä että pakoputkesta tulee vähän tai reilusti vaaleaa höyrynsekaista savua ja sormella sipaiset pakoputken päätä kun auto on normi lämmin, sormeesi jää mustaa märkää nokea on vika on varma.
        Auton lämpömittari näyttää normaali 90 ei vaella.
        Korjaus Korjaamo tai kemiallinen aine.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa vika mikä audien lämmityslaitteissa on " kannentiiviste" mikä hieman vuotaa moottorin takaosasta yleensä.
        Tiedät siitä että pakoputkesta tulee vähän tai reilusti vaaleaa höyrynsekaista savua ja sormella sipaiset pakoputken päätä kun auto on normi lämmin, sormeesi jää mustaa märkää nokea on vika on varma.
        Auton lämpömittari näyttää normaali 90 ei vaella.
        Korjaus Korjaamo tai kemiallinen aine.

        Täyttä höpöä juttusi.


    • audisti

      NOIN UUSI AUTO AKNNATTAA VIEDÄ SUORAAN TAKUU HUOLTOON!

      • Samu-75

        Korviin sattuu, ei tarvii huutaa.. Eli ei kirjoitella isoilla kirjaimilla. :)


    • ilmaa

      mulla aivan sama vika ja samanlainen auto, takuu ei tietenkään enää voimassa kun auto vm 2004. Miten se ilmaus tehdään, jos se vika kerta siinä on?

      • Anonyymi

        Turha ilmata ei auta.


    • A4 1.8T 2005

      Lämpöä tulee tosiaan vasta 3000:ssa kierroksessa, mukava ajaa Helsingin ruuhkissa ja huudattaa konetta. :)

      Osoittautuiko viaksi ilmajärjestelmässä vai joku muu?

      • Gregor66

        O-rengas lämmitysjärjestelmässä pettäny!! n.200e töineen & osineen
        kokemusta samasta viasta. parin tunnin vaihtohomma.


      • pipo ja hanskat
        Gregor66 kirjoitti:

        O-rengas lämmitysjärjestelmässä pettäny!! n.200e töineen & osineen
        kokemusta samasta viasta. parin tunnin vaihtohomma.

        Pystytkö kertomaan mikä O-rengas, millä kohdalla? Autooni vaihdettu vesipumppu, sähköinen termostaatti ja lämmintä ei tule sisälle kuin 3000:n kierroksilla. Jäähdytysjärjestelmä ilmattu useita kertoja. Epäileevät, et kenno olis tukossa?? Näillä varaosien vaihdoilla mulla on kohta 2010 mallin audi 2004 rekisteriotteella..


      • JussiT_

        Alkoi sitten lämmityslaite reistailemaan täälläkin täsmälleen samoilla oireilla (A4 1.8T 2005). Oliko muillakin tuo o-rengas vikana, vai löytyikö muutakin ongelmaa?


      • enkko
        JussiT_ kirjoitti:

        Alkoi sitten lämmityslaite reistailemaan täälläkin täsmälleen samoilla oireilla (A4 1.8T 2005). Oliko muillakin tuo o-rengas vikana, vai löytyikö muutakin ongelmaa?

        Vain tyhmä ostaa kalliin audin


    • järkyttävä hinta-laa

      A4 vm 2004, alkoi puhaltaa ämän talven pakkasilla jääkylmaa ilmaa. Jos oikein kehtasi huudattaa moottoria, hieman lämpimämpää puhalsi, mutta ei kehuttavasti. Pikahuolto joo... lähes 2 vkoa oli auto huollossa eikä vikaa oikein löytynyt, vaihdettiin sitten vähän sitä ja tätä osaa - ja tukku satasia homman lopuksi. Varmuutta ei ole vieläkään, mitä tapahtuu seuraavilla 20C pakkasilla...Saa nähdä, kumpiko tulee ensin, ensi talven pakkaset vai mulle uusi auto. Nelipyöräinen jääkaappi ei ole häävi ajettava.

    • Anonyymi

      Moottori on rikki, ei auta poppakonstit ennää!

    • Anonyymi

      Kannentiiviste Varma tieto, korjaamoon tai kemiallinen aine.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2823
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1972
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1816
    6. 160
      1804
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe