Niin mikäs ero näillä onkaan? Astiataimi monihaaraisempi?
aitataimi vs. astiataimi
3
289
Vastaukset
- Anonyymi
Aitataimi on jonkin aitakasviksi tarkoitetun kasvin taimi. Astiataimi on taimi joka myydään astiassa. Ei niillä välttämättä ole mitään yhteistä,. Aitataimi voi olla astiataimi, tai sitten se on piiskataimi, joka ei ole astiassa, vaan myydään avojuurisena. Googlella löytyy varmasti lisää.
- Anonyymi
Astiataimi on ruukussa kasvatettu taimi. Saattaa olla aitakasvi tai joku ihan muu. Aitataimi on yleensä nuorempi ja vähemmän haarottunut AVOJUURINEN taimi. Yleensä ne myydään 10 kpl nipuissa. Astiataimet kappaleittain. Ne ovat myös kalliimpia sen takia että niiden eteen on tehty vähän enemmän töitä. Astiataimen hyvä puoli on että sen voi istuttaa milloin vain kasvukauden aikana,. Tavallisia avojuurisia aitataimia istutetaan joko keväällä tai syksyllä kun kosteusolot ovat paremmat ja kasvuunlähtö hiukan varmempaa. Yleensä keväiset aitataimet ovat vielä lepotilassa kun niitä aletaan myydä. Kaikkia taimia pitää kastella kunnolla istutksen jälkeen. Pitää myös tehdä istutusleikkaus jotta taimet tuuhentuvat kun ne alkavat kasvaa.
- Anonyymi
astiataimet on valmiimpia, eli jopa muutaman vuoden vanhempia kuin piiskataimet, joita aitataimiksi sanotaan. Astia taimista saa nopeammin valmista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2119118
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k265768- 544740
- 964706
- 613669
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.733401- 513376
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262886Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv502762- 432661