Ei vakavasti otettava

Anonyymi

Lieksa on ihan höpöhöpö kaupunki. Pystyyn lahoavia kiinteistöjä, autioita taloja, arvotonta rojua tontit väärällään, hylättyjä veneitä pitkin rantoja, luonnon hoidettavaksi jätettyjä liikenneväyliä jne...
Luovuttamisen tunnelma on käsin kosketeltava.
Pois täältä on päästävä.

22

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi edes tuli käymään tänään täällä Lieksassa? Pysy vain siellä Enossa, jossa kaikki on niin siistiä ja kaunista.

      • Anonyymi

        Niinpä, tulin kun kävin tekemässä kaupat. Minä en ole Enosta, en kyllä Lieksastakaan - hah.
        Enon kirkonkylällä olen käynyt pari vuotta sitten. Se muuten on pikkusen siistimpi kuin Lieksan keskusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, tulin kun kävin tekemässä kaupat. Minä en ole Enosta, en kyllä Lieksastakaan - hah.
        Enon kirkonkylällä olen käynyt pari vuotta sitten. Se muuten on pikkusen siistimpi kuin Lieksan keskusta.

        Onhan Eno paljonkin siistimpi kuin Lieksa vanhoine Osulan homehtuneine taloineen ja monine muine purkamista odottavinen rakennuksineen. Muutama talo on odottanut purkamista jo 60-luvulta lähtien ja lisää purettavaa tulee kaiken aikaa. On purkua odottamassa entisen yhteislyseon uusi puoli, Rantalan kaupungintalo, kaksi paloasemaa, mainittu Osulan talo, kaarisilta, työterveysasema vanhan paloaseman luona, jne. Mitään ei kaupunki saa kuitenkaan aikaan. Rohkeus puuttu ryhtyä toimeen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan Eno paljonkin siistimpi kuin Lieksa vanhoine Osulan homehtuneine taloineen ja monine muine purkamista odottavinen rakennuksineen. Muutama talo on odottanut purkamista jo 60-luvulta lähtien ja lisää purettavaa tulee kaiken aikaa. On purkua odottamassa entisen yhteislyseon uusi puoli, Rantalan kaupungintalo, kaksi paloasemaa, mainittu Osulan talo, kaarisilta, työterveysasema vanhan paloaseman luona, jne. Mitään ei kaupunki saa kuitenkaan aikaan. Rohkeus puuttu ryhtyä toimeen.

        Lieksan kaupungin johtava henkilöstö on vaihtunut ja vaihtuu vähän väliä, eikä kukaan ehdi saada mitään kaudellaan aikaan.


    • Anonyymi

      Viimeksi tuossa pari viikkoa sitten, kun kävin Joensuussa, niin olikohan Uimaharju vai Eno, säästökuuri on niin suuri, että oli jouluvalotkin jätetty tolppiin ensi joulua odottelemaan.

      • Anonyymi

        Näinhän se menee, kun kaikille pitää ladut tehdä,
        -kellään ei ole siis näpräämis- eikä tekemisen halua
        -se munapeli kyllä kaikilta onnistuu ja pultusta toiseen nostelu

        Siihen se sitten jääkin touhut kuvaanollisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se menee, kun kaikille pitää ladut tehdä,
        -kellään ei ole siis näpräämis- eikä tekemisen halua
        -se munapeli kyllä kaikilta onnistuu ja pultusta toiseen nostelu

        Siihen se sitten jääkin touhut kuvaanollisesti.

        Ladut vai kadut ? Ladut paremmin hoidettu kuin kadut.


    • Anonyymi

      Kyllä mulle kelpaa.on jo kelvannut 51 vuotta eli syntyjään Perussuo....eiku lieksalainen.Mutta tosiaankin kyllä noita joutavia tyhjillään olevia rakennuksia /silta ne kyllä joutaa jo purkaa pikimmiten.Rauhalankoulukin pojottaa tyhjillään ja sinänsä ulospäin siisti rakennus mutta ei varmaan kiireys järjestyksessä ensimmäinen purkukohde.Ammattikoulu purettiin vierestä.
      Ja se osula…….
      Olis muuten lekalla(kirveellä)töitä.

    • Anonyymi

      Lähde vaan mahdollisimman äkkiä pois. Läsnäolosi laskee kiinteistöjen arvoakin ainakin 10 prossaa.

      • Anonyymi

        Ei kai voi laskea kymmentä prosenttia kun ei niillä ole niin paljon arvoa.
        Ehhehe-ehhehe...


    • Anonyymi

      Kannattaa muuttaa Helsinkiin koska siellä se onni ja autuus on halvan asumisen muodossa,,,jos sossu maksaa vuokran! Lieksassa meikä pärjää omassa talossaan ilman sossun vuokrajelppiä, mutta eihän täällä ole tietysti samanlaista vouhottamista kuin ihanassa " helssingissä jonne vain kaikki palastavat"!

      • Anonyymi

        Hei pöljänteri. Jos joku haluaa pois Lieksata niin se ei heti tarkoita, että olisi Hesan ihannoija. Maailmaa, myös sopivankokoisia kaupunkeja, on muuallakin.
        Lieksa voi sopia sinulle kun olet tottunut elämään pää peräsuolessa, etkä muusta tiedä.
        Minkähän takia väki kuitenkin muuttaa pois?
        Olisko syy siinä, että monen muun mielestä Lieksa on yksi säälittävimpiä kulmakuntia ja eläväiselle ihmiselle suoranainen painajainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei pöljänteri. Jos joku haluaa pois Lieksata niin se ei heti tarkoita, että olisi Hesan ihannoija. Maailmaa, myös sopivankokoisia kaupunkeja, on muuallakin.
        Lieksa voi sopia sinulle kun olet tottunut elämään pää peräsuolessa, etkä muusta tiedä.
        Minkähän takia väki kuitenkin muuttaa pois?
        Olisko syy siinä, että monen muun mielestä Lieksa on yksi säälittävimpiä kulmakuntia ja eläväiselle ihmiselle suoranainen painajainen.

        Mutta eihän elämää ole muualla kuin kehäkolmosen sisäpuolella, eli Helsingissä?
        Kaikki muuhan on maaseutua jossa ei voi asua! Juuri tuon takia väki muuttaa pois koska ei ole trendikästä asua liian halvalla maaseudulla omillaan, vaan kalliisti sossun asumistuella hesassa!


    • Jos aikoinaan olisi ollut Lieksassa kunnon töitä, niin tuskin olisin lähtenyt pois, on se sentään ykkönen Suomessa.

      • Anonyymi

        Sinun kriteereissäs voi johonkin käyttöön ykkönen ollakin, mutta eipä näytä kelpaavan sinullekaan asuinpaikaksi. Aika pöljää kehua jos ei ole käypää perustetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kriteereissäs voi johonkin käyttöön ykkönen ollakin, mutta eipä näytä kelpaavan sinullekaan asuinpaikaksi. Aika pöljää kehua jos ei ole käypää perustetta.

        Olisi kelvannut jos olisi ollut alan töitä, tai olisin voinut alkaa yrittäjäksi.
        Pari kertaa koetin tulla yrittäjäksi, syyt miksi en tullut, olen kertonut täällä monta kertaa.


    • Anonyymi

      Miksi Kamuttaja ei ole elkepäivikseen muuttanut Lieksaan

      • Anonyymi

        Kummassa luulet vanhojen olevan parempi olla Lieksassa vai Espoossa? Ei tänne vanhana kannata tulla ei missään tapauksessa höppänä etkö tajua.


      • Miksikö en tullut sinne eläkepäivikseni, siksi kun koko "elämäni" on täällä, esim. jälkipolvet.


    • Aikoinaan liikenneradion aikaan Esko Riihelän koko Suomi oli kehäkolmosen sisäpuolella. Sen kelejä ja liikennettä hän pohti jokaisessa lähetyksessään. Muu Suomi ei mahtunut ollenkaan hänen ajatusmaailmaansa.

      • Eppäillä tuota soppii!


      • Anonyymi
        rotestimökinpoika kirjoitti:

        Eppäillä tuota soppii!

        Kyllä Riihelä mainitsi lähetyksissään usein Suomen, mutta hän tarkoitti sillä vain pääkaupunkiseutua. "Nyt on Suomessa sateista, mutta päivän aikana sateen ennustetaan lakkaavan". Vain Helsingin seudulla oli tuolloin sateista, muualla ei.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1185
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1004
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      94
      761
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      286
      713
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe