Minulle tiedotetaan kerran vuodessa varallisuuteni Aasiasta.

Anonyymi

Tämän tahdon Teille rakkaat Pattayan matkailijat kertoa anonyyminä.

Sitä kutsutaan yleisemmin nimellä vapaaehtoinen sijoituspohjainen eläkevakuutus ja minun sopimuksessani siinä on henkivakuutus samassa. Niitä tarjoaa sijoitusyhtiöt, pankit ja vakuutusyhtiöt. Otin sen 1997 vuonna. Kyseinen sijoitusyhtiö on sulautunut pohjoismaiden suurimpaan yhtiöön sittemmin. Pääomaa kerryttelin tonnin kuussa markka-aikaan ja 2000 luvulla sellaisen 500 euroa kuukaudessa. Meklari suositteli sijoittamaan suurimman osan Aasiaan ja niin toimittiin. Se kannatti. Tuli valtava pomppu siinä 2000-2006 välillä. Siellä on nyt sellainen 600 000 odottelemassa ja kasvaa edelleen. Itse asiassa enää on 4,5 vuotta kun voin alkaa nostaa. Ehtojen mukaan saisin nostaa sen koska vaan aiemminkin, mutta siitä menisi muheva sanktio yhtiölle ja kuten sanoin, minun toimeentuloni ei ole kiinni tuosta, enkä ole edes aktiivisesti seurannut koko juttua kuin kerran vuodessa jolloin tulee tiedote. 
Eläkkeet on köyhien puheenaiheita, mutta tulipahan nyt mainittua.
Maksoin itselleni melkoisen muhevaa palkkaa koko 2000 luvun ja sieltä on myös melkoinen eläkekertymä luvassa joskus 13 vuoden päästä, mutta en uhraa ajatuksini niihin pennosiin laisinkaan.

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pattayamiljonääri ei uhraa ajatuksiaan niihin pennosiin laisinkaan, mutta kirjoittaa pennosistaan Pattayan matkailupalstalle.

    • Anonyymi

      Täällähän olisi Laiffille puurtavaa tämän eläkehepun tarinoita totuustarkkaillen, hopi hopi Laiffi.

      • Anonyymi

        Eihän laiffi voi totuustarkkailla omia juttujaan, muuten thaimaan lääkintöhallitus on tänään julkaissut kupasta varoituksen, sitä tavataan paljon murrosikäisillä, sekä syntyvillä lapsilla, ongelma on pahentunut paljon muutamassa vuodessa, johtaa hoitamattomana kuolemaan... jos oieita ei ole huomioitu kupaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän laiffi voi totuustarkkailla omia juttujaan, muuten thaimaan lääkintöhallitus on tänään julkaissut kupasta varoituksen, sitä tavataan paljon murrosikäisillä, sekä syntyvillä lapsilla, ongelma on pahentunut paljon muutamassa vuodessa, johtaa hoitamattomana kuolemaan... jos oieita ei ole huomioitu kupaksi.

        Kuppahan tekee väistämättömiä tuhojaan muun muassa aivoissa ennen kuolemaa. Ehkä tuota tautia tälläkin palstalla on, sano mun sanoneen..


    • Minä otin 90- luvun alussa ns. johtajavakuutuksen. Maksoin sitä n. 12 000 markkaa vuodessa. Kun sitä oli kertynyt rapiat 50 000 mk niin se kelpasi vakuudeksi luotolliselle shekkitilille samasta summasta.
      Se oli pienyrittäjälle silloin mukava käteisen pelivara.

      90- luvun lopulla alkoi kantautua epämääräisiä huhuja tästä vakuutuksesta ja sanoin sen irti ja nostin rahat pois.
      Ehkä ei olisi pitänyt, tiedä häntä......

      • Anonyymi

        Lainamiehiä, osakas?


      • Anonyymi

        siis laitoit säästöön 50.000 mk, ja saat sitä vastaan luotollisen shekkitilin, josta maksat korkoa pankille, siis wtf siis maksat käytännössä korkoa omasta talletuksestasi, ei ihan järkevä liiketoimi tälläkään kertaa 5555 kyllä täällä on omalaatuista porukkaa tallettaa ensin 50.000 siten saa tallentamaansa summaa vastaan lainaa, tietysti korolla... Noita aikoja oli korot vielä varsin korkeat, jopa 16 %...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis laitoit säästöön 50.000 mk, ja saat sitä vastaan luotollisen shekkitilin, josta maksat korkoa pankille, siis wtf siis maksat käytännössä korkoa omasta talletuksestasi, ei ihan järkevä liiketoimi tälläkään kertaa 5555 kyllä täällä on omalaatuista porukkaa tallettaa ensin 50.000 siten saa tallentamaansa summaa vastaan lainaa, tietysti korolla... Noita aikoja oli korot vielä varsin korkeat, jopa 16 %...

        Vähästä enemmän kuin omalaatuista.
        2010 ja nazi raksapomoja 44 hääräten työpäällikkönä yhteisenä harrastuksena Pattayan matkailupalstan bisnesmiesosio.
        Kaikki saanu kenkää usealta exältään, aatelkaa mitä nämä naiset onkaan menettänyt.


      • Anonyymi

        Taasko sinulla on pahamieli , yritä tehdä sille jotain aloita vaikka teddy harjoittelu, olisi kiva nähdä mitä tuolta alta paljastuu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähästä enemmän kuin omalaatuista.
        2010 ja nazi raksapomoja 44 hääräten työpäällikkönä yhteisenä harrastuksena Pattayan matkailupalstan bisnesmiesosio.
        Kaikki saanu kenkää usealta exältään, aatelkaa mitä nämä naiset onkaan menettänyt.

        todellinen businessmiesosio, no tämän Arin tunnen se ei ole ollut koskaan porukan terävin, missään porukassa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taasko sinulla on pahamieli , yritä tehdä sille jotain aloita vaikka teddy harjoittelu, olisi kiva nähdä mitä tuolta alta paljastuu...

        numba tässä ciang maista petterit. tasokas poika luokkakuvassa. isäpetterikikin oli yläkastia.

        tikka koskella kun lasketin menemään lento kentällä hydro kopterilla everstin kanssa ni sillonen ilmainen suomivaimo sanoi että nyt riittää petteri. sanoin sille että häivy sinä petteri siitä kuuseen ku meikäpetterit lentää nyt ja kuivattaa tikka kosken lentokentän ku sieltä tulee yks petteri kohta hornetilla.

        everstipetterin kanssa puhuttiin ilmaisista eläkkeistä ja huomattiin että meillä pettereillä on kovatasoiset eläkkeet ja sitten me petterit muutettiin hua hiniin kukkulalle seittemänsadan neliö taloihin jotka ostettiin yheltä petteriltä seittemälläsadalla miljoonalla. väisälän petteri laittoi mulle rahaa ilmaiseksi tilille ja mulla oli sitten sen tasoinen tili että harvalla petterillä on.

        nyt mä oon täällä pattajasivulla jakamassa mun elämänviisauksia ja ilmaiseksi. mul on rahaa nettiliittymään ja se raha ei lopu ihan äkkiä. jos vaimolla ei oo tänään selkä kipeä nii rantasaunan jälkeen me vähän diu diu ja dui dui kyl te tiedätte? sain kimblessä kolme kertaa vitosen peräkkäin ja se on aika kovalla tasolla peli silloin. kimble on ilmainen peli, petterit.

        lähetystössä on taas juhlat pankokissa. mua puri petteri niminen rabieskissa käteen ja otin rokotuksen melkein ilmaiseksi. pattajalla on ihan hullunvaarallisia eläimiä ja niihin ei tehoa lääkkeet.. pakteeri kun tulee ni se on pettereille lähtö... everstin kanssa ollaan just orlandossa ostamassa pasimysiiniä ku se sai tanssiaisissa hiertymän naamaan mun parransängestä... kohta me vedetään kellohameet päälle petterit ja vähän diu diu ja dui dui kyl te petterit tiiätte? olen penaalin terhakoin kynä ja ilmaiseksi... petterit!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        numba tässä ciang maista petterit. tasokas poika luokkakuvassa. isäpetterikikin oli yläkastia.

        tikka koskella kun lasketin menemään lento kentällä hydro kopterilla everstin kanssa ni sillonen ilmainen suomivaimo sanoi että nyt riittää petteri. sanoin sille että häivy sinä petteri siitä kuuseen ku meikäpetterit lentää nyt ja kuivattaa tikka kosken lentokentän ku sieltä tulee yks petteri kohta hornetilla.

        everstipetterin kanssa puhuttiin ilmaisista eläkkeistä ja huomattiin että meillä pettereillä on kovatasoiset eläkkeet ja sitten me petterit muutettiin hua hiniin kukkulalle seittemänsadan neliö taloihin jotka ostettiin yheltä petteriltä seittemälläsadalla miljoonalla. väisälän petteri laittoi mulle rahaa ilmaiseksi tilille ja mulla oli sitten sen tasoinen tili että harvalla petterillä on.

        nyt mä oon täällä pattajasivulla jakamassa mun elämänviisauksia ja ilmaiseksi. mul on rahaa nettiliittymään ja se raha ei lopu ihan äkkiä. jos vaimolla ei oo tänään selkä kipeä nii rantasaunan jälkeen me vähän diu diu ja dui dui kyl te tiedätte? sain kimblessä kolme kertaa vitosen peräkkäin ja se on aika kovalla tasolla peli silloin. kimble on ilmainen peli, petterit.

        lähetystössä on taas juhlat pankokissa. mua puri petteri niminen rabieskissa käteen ja otin rokotuksen melkein ilmaiseksi. pattajalla on ihan hullunvaarallisia eläimiä ja niihin ei tehoa lääkkeet.. pakteeri kun tulee ni se on pettereille lähtö... everstin kanssa ollaan just orlandossa ostamassa pasimysiiniä ku se sai tanssiaisissa hiertymän naamaan mun parransängestä... kohta me vedetään kellohameet päälle petterit ja vähän diu diu ja dui dui kyl te petterit tiiätte? olen penaalin terhakoin kynä ja ilmaiseksi... petterit!

        Numballin seikkailut on kaikkein jänskimpiä. Niissä on elämää ja erotiikkaa ja reipasta poikarakkautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        numba tässä ciang maista petterit. tasokas poika luokkakuvassa. isäpetterikikin oli yläkastia.

        tikka koskella kun lasketin menemään lento kentällä hydro kopterilla everstin kanssa ni sillonen ilmainen suomivaimo sanoi että nyt riittää petteri. sanoin sille että häivy sinä petteri siitä kuuseen ku meikäpetterit lentää nyt ja kuivattaa tikka kosken lentokentän ku sieltä tulee yks petteri kohta hornetilla.

        everstipetterin kanssa puhuttiin ilmaisista eläkkeistä ja huomattiin että meillä pettereillä on kovatasoiset eläkkeet ja sitten me petterit muutettiin hua hiniin kukkulalle seittemänsadan neliö taloihin jotka ostettiin yheltä petteriltä seittemälläsadalla miljoonalla. väisälän petteri laittoi mulle rahaa ilmaiseksi tilille ja mulla oli sitten sen tasoinen tili että harvalla petterillä on.

        nyt mä oon täällä pattajasivulla jakamassa mun elämänviisauksia ja ilmaiseksi. mul on rahaa nettiliittymään ja se raha ei lopu ihan äkkiä. jos vaimolla ei oo tänään selkä kipeä nii rantasaunan jälkeen me vähän diu diu ja dui dui kyl te tiedätte? sain kimblessä kolme kertaa vitosen peräkkäin ja se on aika kovalla tasolla peli silloin. kimble on ilmainen peli, petterit.

        lähetystössä on taas juhlat pankokissa. mua puri petteri niminen rabieskissa käteen ja otin rokotuksen melkein ilmaiseksi. pattajalla on ihan hullunvaarallisia eläimiä ja niihin ei tehoa lääkkeet.. pakteeri kun tulee ni se on pettereille lähtö... everstin kanssa ollaan just orlandossa ostamassa pasimysiiniä ku se sai tanssiaisissa hiertymän naamaan mun parransängestä... kohta me vedetään kellohameet päälle petterit ja vähän diu diu ja dui dui kyl te petterit tiiätte? olen penaalin terhakoin kynä ja ilmaiseksi... petterit!

        Numeromiehellä on muutamia nimiä jäänyt muistoina mieleen siltä ajalta kun hänellä vielä oli elämä. Jarmo, Teppo, Atte, Pertti, Tero ja Petteri. Joku kertoi tietävänsä että numeromiehen nimi on Kalervo ja hän on yli 70 vuotias mökkihöperö yksinelävä eläkeläinen Hua Hinista, mutta palasi huonon terveyden ja rahapulan vuoksi takaisin Suomeen jokunen vuosi sitten, kun vaimo oli lähtenyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        siis laitoit säästöön 50.000 mk, ja saat sitä vastaan luotollisen shekkitilin, josta maksat korkoa pankille, siis wtf siis maksat käytännössä korkoa omasta talletuksestasi, ei ihan järkevä liiketoimi tälläkään kertaa 5555 kyllä täällä on omalaatuista porukkaa tallettaa ensin 50.000 siten saa tallentamaansa summaa vastaan lainaa, tietysti korolla... Noita aikoja oli korot vielä varsin korkeat, jopa 16 %...

        Kiitos kommentista.
        Luotollinen shekkitili oli siihen aikaan kätevä ja sitä käytettiin muutaman päivän satunnaisiin tarpeisiin.


      • Anonyymi
        nazi kirjoitti:

        Kiitos kommentista.
        Luotollinen shekkitili oli siihen aikaan kätevä ja sitä käytettiin muutaman päivän satunnaisiin tarpeisiin.

        Eikö se massi tilillä ole ihan yhtä kätevä, tai no tietyissä tilanteissa jotka ovat hyvin samanlaisia 2010 kanssa, tästä taisi olla Ulf Sundqist muuten demari eräs ihmisistä joka on suoraan vaikuttanut lainsäädäntöön taisi olla just tuo luottollisen shekkitilin yllättävä tai kuten toteat satunnainen tarve...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        numba tässä ciang maista petterit. tasokas poika luokkakuvassa. isäpetterikikin oli yläkastia.

        tikka koskella kun lasketin menemään lento kentällä hydro kopterilla everstin kanssa ni sillonen ilmainen suomivaimo sanoi että nyt riittää petteri. sanoin sille että häivy sinä petteri siitä kuuseen ku meikäpetterit lentää nyt ja kuivattaa tikka kosken lentokentän ku sieltä tulee yks petteri kohta hornetilla.

        everstipetterin kanssa puhuttiin ilmaisista eläkkeistä ja huomattiin että meillä pettereillä on kovatasoiset eläkkeet ja sitten me petterit muutettiin hua hiniin kukkulalle seittemänsadan neliö taloihin jotka ostettiin yheltä petteriltä seittemälläsadalla miljoonalla. väisälän petteri laittoi mulle rahaa ilmaiseksi tilille ja mulla oli sitten sen tasoinen tili että harvalla petterillä on.

        nyt mä oon täällä pattajasivulla jakamassa mun elämänviisauksia ja ilmaiseksi. mul on rahaa nettiliittymään ja se raha ei lopu ihan äkkiä. jos vaimolla ei oo tänään selkä kipeä nii rantasaunan jälkeen me vähän diu diu ja dui dui kyl te tiedätte? sain kimblessä kolme kertaa vitosen peräkkäin ja se on aika kovalla tasolla peli silloin. kimble on ilmainen peli, petterit.

        lähetystössä on taas juhlat pankokissa. mua puri petteri niminen rabieskissa käteen ja otin rokotuksen melkein ilmaiseksi. pattajalla on ihan hullunvaarallisia eläimiä ja niihin ei tehoa lääkkeet.. pakteeri kun tulee ni se on pettereille lähtö... everstin kanssa ollaan just orlandossa ostamassa pasimysiiniä ku se sai tanssiaisissa hiertymän naamaan mun parransängestä... kohta me vedetään kellohameet päälle petterit ja vähän diu diu ja dui dui kyl te petterit tiiätte? olen penaalin terhakoin kynä ja ilmaiseksi... petterit!

        miau !!!


    • Anonyymi

      Minulle tiedotetaan useita kertoja vuodessa lapsieni lukumäärä Filippiineillä. Olen tosin seonnut laskuissa ja joudun vaihtamaan joka vuosi matkakohdetta.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1812
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1297
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      340
      854
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      674
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      66
      638
    Aihe