Saako kreationistien jumala pilkata ihmistä?

Esimerkiksi käyttämällä nykytenavien perinteisiä haukkumasanoja, eli homo, läski, jne. ?

16

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olisi outoa jos omaa kuvaansa ei saisi pilkata. Onko Jumala ottanut ikävällä tavalla yhteyttä?

    • Anonyymi

      > Esimerkiksi käyttämällä nykytenavien perinteisiä haukkumasanoja, eli homo, läski, jne. ?

      Nuo ovat haukkumasanoja vain, jos henkilö ei ole esim. läski. Jos henkilö on esim. läski, se on vain totuus, eikä totuuden pitäisi loukata ketään.

      • Anonyymi

        Eli samaan tapaan kuin toteaa kretun olevan tyhmä. Ei pilkkaa vaan faktan toteamista.


      • Kyllä termi kehopositiivinen on paras tapa turvata kaikkien hyvinvointi.


      • Anonyymi

        Kyllä se vain loukkaa ja sanotaankin juuri siinä tarkoituksessa. Totuuden kertomiseen on runsaasti hienotunteisempiakin tapoja.

        TH


    • Veikkaan että tämä on kinkkinen kysymys kreationisteille.

      Jos kreationisti sanoisi että Jumala ei saa pilkata, rajoitettaisiin kaikkivaltiutta radikaalisti, ja kun mysteeriset ovat Herran tieti, niin kuinkapa kreationisti voisi olla asiasta varmakaan?

      Jos taas kreationisti kaikkivaltiutta rajoittamatta sanoisi, että kyllä Jumala saa pilkata, niin tämä taas antaisi ikävän kuvan kreationistien Jumalasta, voisi jopa yllyttää joitain kreationisteja matkimaan Luojansa ominaisuuksia.

      • Anonyymi

        Evokkina on pakko arvioida, että jos Jumala on olemassa ja kaikkivoiva ja kaikkitietävä jne, hän varmasti kestää pilkkaamisen. Itse tulkitsisin jumalanpilkkalakipykälienkin olevan eräänlaista jumalanpilkkaa, koska niiden laatijat ovat vähän niin kuin ottaneet itselleen Jumalalle kuuluvia valtuuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Evokkina on pakko arvioida, että jos Jumala on olemassa ja kaikkivoiva ja kaikkitietävä jne, hän varmasti kestää pilkkaamisen. Itse tulkitsisin jumalanpilkkalakipykälienkin olevan eräänlaista jumalanpilkkaa, koska niiden laatijat ovat vähän niin kuin ottaneet itselleen Jumalalle kuuluvia valtuuksia.

        Toki Luoja kestää pilkkaamisen. Hänhän vain sanoo otte "Pahat hävitetään" joten minunkin on helppoa kestää evokkien pilkkaaminen kun tiedän lopputuloksen satavarmasti. Kakkiais-sodoma-gomorralaisilla ei ole tulevaisuutta. Ja se on hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki Luoja kestää pilkkaamisen. Hänhän vain sanoo otte "Pahat hävitetään" joten minunkin on helppoa kestää evokkien pilkkaaminen kun tiedän lopputuloksen satavarmasti. Kakkiais-sodoma-gomorralaisilla ei ole tulevaisuutta. Ja se on hyvä.

        Samaa homojoukkoahan sinä olet itsekin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Evokkina on pakko arvioida, että jos Jumala on olemassa ja kaikkivoiva ja kaikkitietävä jne, hän varmasti kestää pilkkaamisen. Itse tulkitsisin jumalanpilkkalakipykälienkin olevan eräänlaista jumalanpilkkaa, koska niiden laatijat ovat vähän niin kuin ottaneet itselleen Jumalalle kuuluvia valtuuksia.

        Et nyt sitten lukenut edes aloitustakaan. Nyt oli kysymys jumalanne mahdollisesti harjoittamasta pilkkaamisesta, ei jumalanne pilkkaamisesta ihmisten taholta.


      • Anonyymi
        kekek-kekek kirjoitti:

        Et nyt sitten lukenut edes aloitustakaan. Nyt oli kysymys jumalanne mahdollisesti harjoittamasta pilkkaamisesta, ei jumalanne pilkkaamisesta ihmisten taholta.

        Joo, luin huolimattomasti.


    • Anonyymi

      Saavatko keijut ja maahiset pilkata ihmisiä?

      • Hyvä analogia. Ei ole kuitenkaan yhtään todistetta siitä, että Jumala olisi pilkannut ihmisiä. Kaikki Jumalan suuhun asetetut ihmistä pilkkaavat sanat ovat ihmisten keksintöä. Jumalaa on aina käytetty syrjinnän työkaluna.


      • Anonyymi
        Kampelatutkija kirjoitti:

        Hyvä analogia. Ei ole kuitenkaan yhtään todistetta siitä, että Jumala olisi pilkannut ihmisiä. Kaikki Jumalan suuhun asetetut ihmistä pilkkaavat sanat ovat ihmisten keksintöä. Jumalaa on aina käytetty syrjinnän työkaluna.

        Hyvä. Tuon kun huomaa, niin näkee aloituksen järjettömyyden. Taidettiin tarvita siihen ateisti.


    • Anonyymi

      Eli siis miksi kummassa evokit tänään vaikenevat tyystin siitä apinaihmisetsintäbuumista joka oli vallalla kauttaa maailman kaikissa yliopistoissa 50 v. sitten jolloin uskottiin satavarmasti että jossain täytyy olla apinaihmispopuilaatioita elossa sillä tokihan ainakin lähinnä ihmisiä olevia selviytyjiä olisi kaiken järjen mukaan kuulunut olla elossa monia populaatioita.?

      ghj

      • Anonyymi

        Koko apinaihmisetsintäbuumia ei ole ollut olemassakaan kuin sinun harhaisissa aivoissasi. Joku vanha lehtileike on jäänyt mieleesi ja paisunut täyttämään koko sen pääkoppasi osan joka ei ole täynnä homoutta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2226
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1445
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      149
      1150
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      987
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    Aihe