Esimerkiksi käyttämällä nykytenavien perinteisiä haukkumasanoja, eli homo, läski, jne. ?
Saako kreationistien jumala pilkata ihmistä?
16
60
Vastaukset
Olisi outoa jos omaa kuvaansa ei saisi pilkata. Onko Jumala ottanut ikävällä tavalla yhteyttä?
- Anonyymi
> Esimerkiksi käyttämällä nykytenavien perinteisiä haukkumasanoja, eli homo, läski, jne. ?
Nuo ovat haukkumasanoja vain, jos henkilö ei ole esim. läski. Jos henkilö on esim. läski, se on vain totuus, eikä totuuden pitäisi loukata ketään.- Anonyymi
Eli samaan tapaan kuin toteaa kretun olevan tyhmä. Ei pilkkaa vaan faktan toteamista.
- Anonyymi
Kyllä se vain loukkaa ja sanotaankin juuri siinä tarkoituksessa. Totuuden kertomiseen on runsaasti hienotunteisempiakin tapoja.
TH
Veikkaan että tämä on kinkkinen kysymys kreationisteille.
Jos kreationisti sanoisi että Jumala ei saa pilkata, rajoitettaisiin kaikkivaltiutta radikaalisti, ja kun mysteeriset ovat Herran tieti, niin kuinkapa kreationisti voisi olla asiasta varmakaan?
Jos taas kreationisti kaikkivaltiutta rajoittamatta sanoisi, että kyllä Jumala saa pilkata, niin tämä taas antaisi ikävän kuvan kreationistien Jumalasta, voisi jopa yllyttää joitain kreationisteja matkimaan Luojansa ominaisuuksia.- Anonyymi
Evokkina on pakko arvioida, että jos Jumala on olemassa ja kaikkivoiva ja kaikkitietävä jne, hän varmasti kestää pilkkaamisen. Itse tulkitsisin jumalanpilkkalakipykälienkin olevan eräänlaista jumalanpilkkaa, koska niiden laatijat ovat vähän niin kuin ottaneet itselleen Jumalalle kuuluvia valtuuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Evokkina on pakko arvioida, että jos Jumala on olemassa ja kaikkivoiva ja kaikkitietävä jne, hän varmasti kestää pilkkaamisen. Itse tulkitsisin jumalanpilkkalakipykälienkin olevan eräänlaista jumalanpilkkaa, koska niiden laatijat ovat vähän niin kuin ottaneet itselleen Jumalalle kuuluvia valtuuksia.
Toki Luoja kestää pilkkaamisen. Hänhän vain sanoo otte "Pahat hävitetään" joten minunkin on helppoa kestää evokkien pilkkaaminen kun tiedän lopputuloksen satavarmasti. Kakkiais-sodoma-gomorralaisilla ei ole tulevaisuutta. Ja se on hyvä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki Luoja kestää pilkkaamisen. Hänhän vain sanoo otte "Pahat hävitetään" joten minunkin on helppoa kestää evokkien pilkkaaminen kun tiedän lopputuloksen satavarmasti. Kakkiais-sodoma-gomorralaisilla ei ole tulevaisuutta. Ja se on hyvä.
Samaa homojoukkoahan sinä olet itsekin.
Anonyymi kirjoitti:
Evokkina on pakko arvioida, että jos Jumala on olemassa ja kaikkivoiva ja kaikkitietävä jne, hän varmasti kestää pilkkaamisen. Itse tulkitsisin jumalanpilkkalakipykälienkin olevan eräänlaista jumalanpilkkaa, koska niiden laatijat ovat vähän niin kuin ottaneet itselleen Jumalalle kuuluvia valtuuksia.
Et nyt sitten lukenut edes aloitustakaan. Nyt oli kysymys jumalanne mahdollisesti harjoittamasta pilkkaamisesta, ei jumalanne pilkkaamisesta ihmisten taholta.
- Anonyymi
kekek-kekek kirjoitti:
Et nyt sitten lukenut edes aloitustakaan. Nyt oli kysymys jumalanne mahdollisesti harjoittamasta pilkkaamisesta, ei jumalanne pilkkaamisesta ihmisten taholta.
Joo, luin huolimattomasti.
- Anonyymi
Saavatko keijut ja maahiset pilkata ihmisiä?
Hyvä analogia. Ei ole kuitenkaan yhtään todistetta siitä, että Jumala olisi pilkannut ihmisiä. Kaikki Jumalan suuhun asetetut ihmistä pilkkaavat sanat ovat ihmisten keksintöä. Jumalaa on aina käytetty syrjinnän työkaluna.
- Anonyymi
Kampelatutkija kirjoitti:
Hyvä analogia. Ei ole kuitenkaan yhtään todistetta siitä, että Jumala olisi pilkannut ihmisiä. Kaikki Jumalan suuhun asetetut ihmistä pilkkaavat sanat ovat ihmisten keksintöä. Jumalaa on aina käytetty syrjinnän työkaluna.
Hyvä. Tuon kun huomaa, niin näkee aloituksen järjettömyyden. Taidettiin tarvita siihen ateisti.
- Anonyymi
Eli siis miksi kummassa evokit tänään vaikenevat tyystin siitä apinaihmisetsintäbuumista joka oli vallalla kauttaa maailman kaikissa yliopistoissa 50 v. sitten jolloin uskottiin satavarmasti että jossain täytyy olla apinaihmispopuilaatioita elossa sillä tokihan ainakin lähinnä ihmisiä olevia selviytyjiä olisi kaiken järjen mukaan kuulunut olla elossa monia populaatioita.?
ghj- Anonyymi
Koko apinaihmisetsintäbuumia ei ole ollut olemassakaan kuin sinun harhaisissa aivoissasi. Joku vanha lehtileike on jäänyt mieleesi ja paisunut täyttämään koko sen pääkoppasi osan joka ei ole täynnä homoutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä752226- 1331452
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1351445- 1491150
- 105987
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674