Millaista Magaa Turussa?

Jarmo

Treenaako tai onko joku treenannut Magaa Turussa? Mietin tässä minkä lajin aloitan ja kaipaisin vähän tietoa millainen meininki täällä Turussa on Magan suhteen.

Kiinnostaisi tietää ainakin mitä normaalit treenit pitävät sisällään, ovatko ohjaajat päteviä, tehdäänkö treeneissä kuntoharjoituksia vai annetaanko jokaisen hoitaa asian omalla tavallaan, onko sparrimuotoista harjoittelua, onko ilmapiiri sellainen että harjoituksissa viihtyy jne.

Jos joku tietää vielä alkavista peruskursseista niin hyvä olisi. Syksyllä varmaan?

6

1814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rättipainija

      Terve!

      KM Turun ohjaajat ovat erittäin päteviä kavereita. Olen treenannut yli 10v kamppailulajeja ja voin sanoa että jos käytännön itsepuolustusta tai ns."katutappelua" haluaa oppia, niin pätevämpiä kundeja saa etsiä...

      Tietääkseni treenit koostuvat tekniikkaharjoitteesta sekä sparrista. Jos muistan oikein, kerran viikossa on pelkästään sparriharjoitukset ja käsittääkseni käyttävät paljon sovellettu harjoittelua(lajille ominaista) eli treenataan rappukäytävissä tms.

      Tekevät myös paljon yhteistyötä vapaaottelijoiden kanssa.

      Ei huuhaata eikä turhia kuville kumartelua. Myöhemmässä vaiheessa myös paljon ase ja veitsitekniikoita. Ainakin yksi seuran kouluttajista on myös krav maga military instructor koulutuksen käynyt.

      Kotisivut löytyy: www.kravmagaturku.com

    • Hutkija

      Turussa saa mielestäni todellani laadukasta ohjausta. Ohjaajat muodostavat aika hyvän kokonaisuuden, joukossa on poliisi, pari vartiointi-alan ihmistä jne. Kaikilla on jollain tavalla kokemusta katutilanteista ja siksi treenitkin ovat realistisia.
      Suosittelen.

      • nainen

        Käytkö turussa myös naisia harjoituksissa? Entä minkä ikäistä porukka siellä käy?

        Olen parikymppinen neiti ja kiinnostunut lajista. Olen tosiaan vakavasti miettinyt lajin aloittamista, mutta pelottaa hiukan se että jos olisin ainoa nainen ryhmässä...


      • maganainen
        nainen kirjoitti:

        Käytkö turussa myös naisia harjoituksissa? Entä minkä ikäistä porukka siellä käy?

        Olen parikymppinen neiti ja kiinnostunut lajista. Olen tosiaan vakavasti miettinyt lajin aloittamista, mutta pelottaa hiukan se että jos olisin ainoa nainen ryhmässä...

        Mene mukaan rohkesati vaan. Itse en käy Turussa, mutta paikkakunnalla jossa aloitin oli pelkästään miehiä. Hyvin pääsin porukkaan en kokenut olevani kummajainen tai joutuvani erityiseen asemaan. Treenipari löytyi tai määrättiin.
        Nyt myös "meille" tullut muitakin naisia ja joitain tekniikoita on helpompi opetella samankokoisen kanssa.
        Käsittääkseni Turussa kuitenkin käy naisiakin. Ohjaajat ovat ainakin parhaasta päästä.
        Ainakin minut laji on vienyt mennessään.


      • tyttö
        maganainen kirjoitti:

        Mene mukaan rohkesati vaan. Itse en käy Turussa, mutta paikkakunnalla jossa aloitin oli pelkästään miehiä. Hyvin pääsin porukkaan en kokenut olevani kummajainen tai joutuvani erityiseen asemaan. Treenipari löytyi tai määrättiin.
        Nyt myös "meille" tullut muitakin naisia ja joitain tekniikoita on helpompi opetella samankokoisen kanssa.
        Käsittääkseni Turussa kuitenkin käy naisiakin. Ohjaajat ovat ainakin parhaasta päästä.
        Ainakin minut laji on vienyt mennessään.

        missä kaupungissa niin vähän naisharrastajia on että aloitit ensimmäisenä? joku ihan uusi treenipaikka?
        varmaan yksi syy naisille olla aloittamatta voi olla se ajatus epähygieenisestä miesharrastajasta joka painii paikkoja kourien. vaikka näin ei ole niin aika harvalla naisella on kokemusta ennestään lajeista joissa otetaan selkeä kontakti harjoituspariin. sellaista olen havainnut että jotkut miehet , varsinkin pidempään harjoitelleet taitavat eivät mielellään ota naista parikseen, tuntuu että kokevat etteivät kehity kuin oman tasoisensa/kokoisensa tai itseään paremman kanssa treenatessa.


        mielestäni on hyvä treenata miehen kanssa joka ei valtavasti itseään isompi. toki naine vastaan nainen tilanteitakin saattaa syntyä tosielämässä.
        kumpi muuten tilastojen mukaan väkivaltatilanteissa on yleisempää, nainen vs nainen vai mies vs nainen?


      • kida_69
        tyttö kirjoitti:

        missä kaupungissa niin vähän naisharrastajia on että aloitit ensimmäisenä? joku ihan uusi treenipaikka?
        varmaan yksi syy naisille olla aloittamatta voi olla se ajatus epähygieenisestä miesharrastajasta joka painii paikkoja kourien. vaikka näin ei ole niin aika harvalla naisella on kokemusta ennestään lajeista joissa otetaan selkeä kontakti harjoituspariin. sellaista olen havainnut että jotkut miehet , varsinkin pidempään harjoitelleet taitavat eivät mielellään ota naista parikseen, tuntuu että kokevat etteivät kehity kuin oman tasoisensa/kokoisensa tai itseään paremman kanssa treenatessa.


        mielestäni on hyvä treenata miehen kanssa joka ei valtavasti itseään isompi. toki naine vastaan nainen tilanteitakin saattaa syntyä tosielämässä.
        kumpi muuten tilastojen mukaan väkivaltatilanteissa on yleisempää, nainen vs nainen vai mies vs nainen?

        Turun ohjaajien taso on mielstäni erittäin korkea ja äijät on päteviä työssään, eli oppi menee perille ja turpasaunaa on turha pelätä jos ei mene, vaan sitten hierotaan tekniikkaa niin kauan, että osaa. Turussa on naisia myöskin harrastamassa ja yhtälailla ne hielle haisevat treenien jälkeen kuin miehetkin ja "tyttö" nimimerkille ja kaikille muille, jotka "pelkäävät" tulevansa kourituksi, niin ehkäpä kannattaa katsoa peiliin ja miettiä vaihtoehto lajiksi vaikka ristipistoja, sillä jos fyysinen kontakti, välillä rajukin vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa tuntuu mahdottomalta, niin ei harjoittelusta tule yhtikäs mitään. Miesten on siinä mielssä helppo läimiä toisia äijiä munille, kun siinä ei ole mitään uutta ja eksoottista vaan vehkeet on samanlaiset :)
        terveisin: täys hetero magaaja turkkusta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6033
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3665
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1945
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1939
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1758
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      75
      1611
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1532
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      12
      1430
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1428
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      25
      1341
    Aihe