Treenaako tai onko joku treenannut Magaa Turussa? Mietin tässä minkä lajin aloitan ja kaipaisin vähän tietoa millainen meininki täällä Turussa on Magan suhteen.
Kiinnostaisi tietää ainakin mitä normaalit treenit pitävät sisällään, ovatko ohjaajat päteviä, tehdäänkö treeneissä kuntoharjoituksia vai annetaanko jokaisen hoitaa asian omalla tavallaan, onko sparrimuotoista harjoittelua, onko ilmapiiri sellainen että harjoituksissa viihtyy jne.
Jos joku tietää vielä alkavista peruskursseista niin hyvä olisi. Syksyllä varmaan?
Millaista Magaa Turussa?
6
1882
Vastaukset
- rättipainija
Terve!
KM Turun ohjaajat ovat erittäin päteviä kavereita. Olen treenannut yli 10v kamppailulajeja ja voin sanoa että jos käytännön itsepuolustusta tai ns."katutappelua" haluaa oppia, niin pätevämpiä kundeja saa etsiä...
Tietääkseni treenit koostuvat tekniikkaharjoitteesta sekä sparrista. Jos muistan oikein, kerran viikossa on pelkästään sparriharjoitukset ja käsittääkseni käyttävät paljon sovellettu harjoittelua(lajille ominaista) eli treenataan rappukäytävissä tms.
Tekevät myös paljon yhteistyötä vapaaottelijoiden kanssa.
Ei huuhaata eikä turhia kuville kumartelua. Myöhemmässä vaiheessa myös paljon ase ja veitsitekniikoita. Ainakin yksi seuran kouluttajista on myös krav maga military instructor koulutuksen käynyt.
Kotisivut löytyy: www.kravmagaturku.com - Hutkija
Turussa saa mielestäni todellani laadukasta ohjausta. Ohjaajat muodostavat aika hyvän kokonaisuuden, joukossa on poliisi, pari vartiointi-alan ihmistä jne. Kaikilla on jollain tavalla kokemusta katutilanteista ja siksi treenitkin ovat realistisia.
Suosittelen.- nainen
Käytkö turussa myös naisia harjoituksissa? Entä minkä ikäistä porukka siellä käy?
Olen parikymppinen neiti ja kiinnostunut lajista. Olen tosiaan vakavasti miettinyt lajin aloittamista, mutta pelottaa hiukan se että jos olisin ainoa nainen ryhmässä... - maganainen
nainen kirjoitti:
Käytkö turussa myös naisia harjoituksissa? Entä minkä ikäistä porukka siellä käy?
Olen parikymppinen neiti ja kiinnostunut lajista. Olen tosiaan vakavasti miettinyt lajin aloittamista, mutta pelottaa hiukan se että jos olisin ainoa nainen ryhmässä...Mene mukaan rohkesati vaan. Itse en käy Turussa, mutta paikkakunnalla jossa aloitin oli pelkästään miehiä. Hyvin pääsin porukkaan en kokenut olevani kummajainen tai joutuvani erityiseen asemaan. Treenipari löytyi tai määrättiin.
Nyt myös "meille" tullut muitakin naisia ja joitain tekniikoita on helpompi opetella samankokoisen kanssa.
Käsittääkseni Turussa kuitenkin käy naisiakin. Ohjaajat ovat ainakin parhaasta päästä.
Ainakin minut laji on vienyt mennessään. - tyttö
maganainen kirjoitti:
Mene mukaan rohkesati vaan. Itse en käy Turussa, mutta paikkakunnalla jossa aloitin oli pelkästään miehiä. Hyvin pääsin porukkaan en kokenut olevani kummajainen tai joutuvani erityiseen asemaan. Treenipari löytyi tai määrättiin.
Nyt myös "meille" tullut muitakin naisia ja joitain tekniikoita on helpompi opetella samankokoisen kanssa.
Käsittääkseni Turussa kuitenkin käy naisiakin. Ohjaajat ovat ainakin parhaasta päästä.
Ainakin minut laji on vienyt mennessään.missä kaupungissa niin vähän naisharrastajia on että aloitit ensimmäisenä? joku ihan uusi treenipaikka?
varmaan yksi syy naisille olla aloittamatta voi olla se ajatus epähygieenisestä miesharrastajasta joka painii paikkoja kourien. vaikka näin ei ole niin aika harvalla naisella on kokemusta ennestään lajeista joissa otetaan selkeä kontakti harjoituspariin. sellaista olen havainnut että jotkut miehet , varsinkin pidempään harjoitelleet taitavat eivät mielellään ota naista parikseen, tuntuu että kokevat etteivät kehity kuin oman tasoisensa/kokoisensa tai itseään paremman kanssa treenatessa.
mielestäni on hyvä treenata miehen kanssa joka ei valtavasti itseään isompi. toki naine vastaan nainen tilanteitakin saattaa syntyä tosielämässä.
kumpi muuten tilastojen mukaan väkivaltatilanteissa on yleisempää, nainen vs nainen vai mies vs nainen? - kida_69
tyttö kirjoitti:
missä kaupungissa niin vähän naisharrastajia on että aloitit ensimmäisenä? joku ihan uusi treenipaikka?
varmaan yksi syy naisille olla aloittamatta voi olla se ajatus epähygieenisestä miesharrastajasta joka painii paikkoja kourien. vaikka näin ei ole niin aika harvalla naisella on kokemusta ennestään lajeista joissa otetaan selkeä kontakti harjoituspariin. sellaista olen havainnut että jotkut miehet , varsinkin pidempään harjoitelleet taitavat eivät mielellään ota naista parikseen, tuntuu että kokevat etteivät kehity kuin oman tasoisensa/kokoisensa tai itseään paremman kanssa treenatessa.
mielestäni on hyvä treenata miehen kanssa joka ei valtavasti itseään isompi. toki naine vastaan nainen tilanteitakin saattaa syntyä tosielämässä.
kumpi muuten tilastojen mukaan väkivaltatilanteissa on yleisempää, nainen vs nainen vai mies vs nainen?Turun ohjaajien taso on mielstäni erittäin korkea ja äijät on päteviä työssään, eli oppi menee perille ja turpasaunaa on turha pelätä jos ei mene, vaan sitten hierotaan tekniikkaa niin kauan, että osaa. Turussa on naisia myöskin harrastamassa ja yhtälailla ne hielle haisevat treenien jälkeen kuin miehetkin ja "tyttö" nimimerkille ja kaikille muille, jotka "pelkäävät" tulevansa kourituksi, niin ehkäpä kannattaa katsoa peiliin ja miettiä vaihtoehto lajiksi vaikka ristipistoja, sillä jos fyysinen kontakti, välillä rajukin vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa tuntuu mahdottomalta, niin ei harjoittelusta tule yhtikäs mitään. Miesten on siinä mielssä helppo läimiä toisia äijiä munille, kun siinä ei ole mitään uutta ja eksoottista vaan vehkeet on samanlaiset :)
terveisin: täys hetero magaaja turkkusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2116531Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442887- 442347
- 972164
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382051Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311467- 801444
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131366Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j71315Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä3881261