Tätä palstaa nyt selanneena näyttää siltä että valta-osa ihastuneista ei uskalla lähestyä ihastustaan tai osoittaa kiinnostustaan (itsekin näihin lukeutuen) tai edes pitämistään vaikka toinen näyttäisi selkeitä tykkäämisen merkkejä mm. seuraavista syistä:
- oma epävarmuus ja ehkä ylpeys estävät
- ajattelee nolaavansa itsensä jos osoittaa kiinnostuksensa, jos toinen ei sittenkään ole tosissaan, ja pelkää että naureskellaan selän takana jos "meni halpaan"
- vaikka toinen osapuoli näyttäisi kiinnostuksen merkkejä, niin se ei riitä jos ei ole 100% faktatietoa että kyse on oikeasti kiinnostuksesta, eikä esim vain ystävällisyydestä tai kohteliaisuudesta
-etenkin jos tilanteeseen liittyy arkaluonteisuutta, esim työpaikkakuviot tms. niin ollaan extravarovaisia
Näin ollen ainoa keino edistää tai selvittää tilannetta on laittaa itsensä kunnolla likoon.
Niin kauan kun liikutaan mukavuusalueella ja pitäydytään signaalien antamisessa turvallisella alueella (siten että kaikki on edelleen tulkittavissa ystävällisyydeksi tai kohteliaisuudeksi), ei tule mitään tapahtumaan suuntaan tai toiseen, vaikka molemmat "tietäisi" että heidän välillään on jotain. Ja syyt on lueteltu tuossa ylempänä.
pakko laittaa itsensä likoon jos tahtoo selvyyden
11
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Tää on niin totta.. negatiivinen reaktio varmaankin se yleisin. Toisaalta jos ajattelee käänteisesti: jos joku olisi ihastunut minuun ja tekisi jotain asian eteen, olisin varmasti vain imarreltu, vaikken itse olisikaan kiinnostunut kyseisestä henkilöstä.
- Anonyymi
Samaa mieltä. Tuohon listaan kun vielä lisää aikaisemmat huonot kokemukset itsensä likoon laittamisesta niin eipä taida olla enää mitään tehtävissä. :'(
- Anonyymi
Totta on. Kaikki varmaan voimme tuon allekirjoittaa. Joskus vaan esteenä voi olla syy jonka ylittäminen voi olla vaikeaa; Esimies-alainen, lääkäri-potilas, opettaja-oppilas jne. Silloin liikutaan todella syvissä vesissä.
- Anonyymi
No nuo ei mielestäni ole vielä ihan todella syvissä vesissä liikuskelua, paitsi ehkä lääkäri-potilas, mutta muut yhdistelmät vielä ihan mahdollisia, mutta toki kynnys näissä tapauksissa vielä astetta korkeampi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No nuo ei mielestäni ole vielä ihan todella syvissä vesissä liikuskelua, paitsi ehkä lääkäri-potilas, mutta muut yhdistelmät vielä ihan mahdollisia, mutta toki kynnys näissä tapauksissa vielä astetta korkeampi.
Menepä opettajan avautumaan opiskelijalle tai esimiehenä alaiselle. Helppo kommentoida ellei ole itse kokenut...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menepä opettajan avautumaan opiskelijalle tai esimiehenä alaiselle. Helppo kommentoida ellei ole itse kokenut...
Onhan noita tapauksia... Mutta asetelma ei kyllä helpoimmasta päästä.
- Anonyymi
Ensimmäisen kirjoitus, tuo on kaikki totta. Herätti heti ajatuksia.
Epävarmuus voi joo vaikuttaa. Entä kyseinen henkilö, onko hän kaikille ystävällinen? Moni voi olla, vaikkei olisi yhtään kiinnostunut. Mitä, jos se huomasikin, että tein vähän jotain, mutta ei halunnut tarttua tilanteeseen? Tai entä, jos ei edes huomannut? Olisiko pitänyt olla suorempi, joku ehdotti, mutta mietin, että ehkä tein jo liikaa ja joku pelästyi. Yleensä se on kyllä minä, joka hätkähtää. Niin, ja jos ollaan töissä, mitä jos siellä alkaa kiertää jotain.- Anonyymi
Tuo kaikille ystävällisyys voi varmaan olla ongelma. Itse olen juuri sellainen. Yritän henkeni hädässä aina olla hänelle vieläkin ystävällisempi. Oletan että hän ei tätä ymmärrä.
- Anonyymi
Onkohan mitään muuta, mistä voisi huomata?
Hermostuminenkin on jännä juttu. Ehkä jotkut ei hermostu juuri mistään, tai sitä ei huomaa. Joistakin varmaan paistaa, miten varautunut on. Tokihan tilannekin voi sen aiheuttaa, ei välttämättä ihminen. Joskus hermostuneena yritän muka tehdä jotain tärkeää ja voin suunnata silmäni sinne. - Anonyymi
Hermostuminen on vaikeasti tulkittava. Voi kertoa äärimmäisitä tunteista: viha, pelko, rakkaus. Toisella voi myös sattua olemaan huono päivä. Voi myös olla että itse omalla käytöksellä (jännittää tmv) saa toisen epävarmaksi ja hermostuneeksi. Ikuisuuskysymyksiä....
- Anonyymi
Niin, miten se oma käytös voi vaikuttaakaan toiseen. Ensimmäiseksi ehkä ajattelee, että ai, noin hän reagoi minuun. Sitten ehkä myöhemmin tulee mieleen, että reagoiko hän johonkin, mitä minä sanoin tai miten olin. Ehkä se ollutkaan ihan niin kuin aluksi luulin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2343992Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232307Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1401449
- 77929
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127927Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37920Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!330849Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8837J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl61756