Kokeile ensin säästää 200 e. Nyt heit, alkaen tästä päivästä. Helppoa? No sitten et tarvitse vippiä.
Vaikeaa? No luuletko että sen vipin takaisimaksu on sitten jotenkin helpompaa? Jos et saanut säästettyä edes sitä paria sataa (esim. 50 e/kk) moten luulet noin niiku itse maksavas sen velan takas jos jo korkoon menee muutama kymppi kuussa?
Älä ota vippeja, piste.
Ja älkäähän sitten ottako niitä vippejä.
6
79
Vastaukset
- Anonyymi
Pikkuvippien ja päällekkäisten kulutusluottojen ottajat eivät vaan ole niitä penaalin terävimpiä kyniä...
Monelle 200€-1000€ säästäminen onnistuu melkein huomaamatta yhdellä palkkapäivävälillä. Tällaisille henkilöille ei tule rahahuolia, mikäli oman talouden puskurit ovat kunnossa = yli vuoden nettotulot nopeasti realisoitavassa omaisuudessa (pörssiosakkeet, sijoitusrahastot ja pankkitili) Mutta tällaisen säästämisenkin mahdollistavilla tuloilla henkilö voi onnistua sössimään raha-asiansa, mikäli kaikki säästövara on mennyt omaisuutta kartuttamattomaan kulutukseen. Silloin ylimääräinen välttämätön meno saattaa laukaista kulutusluottokierteen josta ei välttämättä hyvilläkään tuloilla ole enää ulospääsyä. Aivan itse aiheutettua siinä tapauksessa.
Ennen ensimmäisen velan ottamista (pl. asuntovelka) kannattaa kysyä itseltään: Onko mukavampi vaurastua vai velkaantua?
Vaurastumisessa voi mennä muutama vuosi, velkaantumiseen ei tarvita sitäkään. - Anonyymi
Suna K ja maksamatonta ulosottovelkaa 54 tonnia todistaa et ei sillä niin väliä. Ei tartte pärjätäkseen kynässä tänäpäivänä terää laisinkaan tai penaaali voi olla typpösen tyhjä kynistä ja hyvin menee. Et piste vaan tällekin kkeksustelulle. Pah, miten kehtaavat
- Anonyymi
Syyskuun alusta lähtien perinteiset pikavipit poistuvat kokonaan markkinoilta. Tilalle tulevat ylipitkät kulutusluotot ja järjestelylainat, joissa on korkona se sallittu 20 prosenttia.
- Anonyymi
nekö ne sitten ovat niitä järkeviä lainoja?
- Anonyymi
Eivät ole järkeviä. Ikävää että eduskunta jätti porsaanreiän. Esim. 100 prosentin kokonaiskulukatto olisi tukkinut sen, mutta sellaista ei valitettavasti tule.
Joka tapauksessa pikavippikriitikoiden kannattaisi vaihtaa jo levyä.
- Anonyymi
Olisko 50 vuotta pitkiä lainoja?
Olen jo lähes 70 v ja jos sellaisen 50 v kestävän lainan saisin tuskin sitä joutuisin kokonaan maksamaan.
Laittakaa 100.000 kiitos.
Lapsia ei ole, ettei velka kuolemani jälkeen joudu kenellekkään.
T: Arska maalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005378797Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo7375824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102252Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1751322Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17976Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40814- 51797
Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72764Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57762En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.37672