Kuten Pekka Kyllösen tämän aamun SRK-pläjäyksestäkin taas käy ilmi että Ydintotuutta: Jeesuksen pelastuksen tuovaa VERTA ei mainittu sanallakaan. Tilalle ujutetaan koko ajan "äänellistä evankeliumin julistamista",. On oireellista ettei Jeesuksen veren merkitystä oteta esiin ja korosteta v-lestadiolaisuudessa, se on heille vain pakollinen sivuosa vl-mantraa jota käytetään tsikauskon välineenä- ja vallan välineenä, valitettavan usein nimenomaan väkivallan välineenä.
Jeesuksen veri on kaikkein tärkein ja jokainen joka uskoo että Jeesus kuoli hänenkin syntiensä takia ja suullansa tunnustaa sen, saa osakseen iankaikkisen elämän. Siihen ei tarvitse olla vl.
Joh
3:14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
3:15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
3:17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
KR 1933/-38
Hebr. 9:22 Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista.
Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
3Moos. 17:11 Sillä lihan sielu on veressä, ja minä olen sen teille antanut alttarille, että se tuottaisi teille sovituksen; sillä veri tuottaa sovituksen, koska sielu on siinä.
Ef. 1:7 jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan
Pelastus tulee VERESTÄ, ei v-lestadiolaisen mantrasta!
31
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Mutta mitä sanoo tuohon kuuluisa possessiivisuffiksi-kesitas?
- Anonyymi
Onneksi ei sano mitään. Hän kun lihallisella kiivailuillaan muutti hyvän asian synniksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi ei sano mitään. Hän kun lihallisella kiivailuillaan muutti hyvän asian synniksi.
Sananlaskut:
18:6 Tyhmän huulet tuovat mukanaan riidan, ja hänen suunsa kutsuu lyöntejä
- Anonyymi
Keljuttaa, kun ei muita nimimerkkejä kuin anonyymi. Laittaisin oman, jos osaisin. Mitä mahtaa kuulua heinolan tennispelaajallekin?
- Anonyymi
Kyselinsitä itsekin taannoin mutta kukaan ei vastannut. Luin huhuja että olisi siirtynyt tennispejaajien korkeampaan sarjaan.
- Anonyymi
Älä täällä ihmettele, mene seuroihin. Kysy puhujaveljeltä oman nimimerkin laittamisesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyselinsitä itsekin taannoin mutta kukaan ei vastannut. Luin huhuja että olisi siirtynyt tennispejaajien korkeampaan sarjaan.
Vaiko alempaan?
Olavi Voittonen kielsi kirjoittamasta koko srkvlmantraa jeesuksennimessäjaveressakaikkisynnitanteeksi ettei kukaan vahingossa saisi syntejä anteeksi kirjoitetusta sanasta...
- Anonyymi
Totta, koska silloin syntinsä anteeksi saanut ei olisi SRK-vatikaanin kontrollissa ja se vasta kaaheeta olisi se.
Tosin ennenvanhaan oli yleinen käytäntö saarta synnit anteeksi vaikkapa rintamalla olevalle pojalleen. Siellä kun siihen rippi ei olisi usein ollutkaan muuta mahdollisuutta. Monesti omainen ei palannut rintamalta ja Voittosen mielestä väärä evankeliumi jäi voimaan ja poika hänen oppinsa mukaan. .
- Anonyymi
Rankaiseeko Herra vl-johtomiehiä?
Sak. 10:3 Paimenia kohtaan syttyy minun vihani, ja johtomiehiä minä rankaisen; sillä Herra Sebaot pitää huolen laumastansa, Juudan heimosta, ja asettaa sen ikäänkuin kunniaratsuksensa sodassa.
Jer. 23:1 "Voi paimenia, jotka hukuttavat ja hajottavat minun laitumeni lampaat, sanoo Herra.
Hes. 34:17 Mutta te, minun lampaani! Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä tahdon tuomita lampaan ja lampaan, oinasten ja vuohipukkien väl- Anonyymi
Musti.Hintikka kirjoitti:
Herra rankasoop hoitomiehiä.
Ne olisi pitänyt rankaista jo täälä ajassa koska hoitomies uhrit juotu kärsiin niin paljon.
Jotkut ne pääsee niin kuin koira veräjästä.
Missä on oikeudenmukaisuus? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne olisi pitänyt rankaista jo täälä ajassa koska hoitomies uhrit juotu kärsiin niin paljon.
Jotkut ne pääsee niin kuin koira veräjästä.
Missä on oikeudenmukaisuus?Ihminen älkööt siihen puuttuko. Kosto on yksin Jumalan oikeus, eikä hän jätä sitä tekemättä.
Jeesuksen opetus:
Luuk. 6:29 Jos joku lyö sinua poskelle, tarjoa hänelle toinenkin, ja jos joku ottaa sinulta vaipan, älä häneltä kiellä ihokastasikaan
KR 1933/-38
Room. 12:19 Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra."
5Moos. 32:35 Minun on kosto ja rankaiseminen, säästetty siksi ajaksi, jolloin heidän jalkansa horjuu. Sillä heidän onnettomuutensa päivä on lähellä, ja mikä heitä odottaa, se tulee rientäen.
Ps. 94:1 Sinä koston Jumala, Herra, sinä koston Jumala, ilmesty kirkkaudessa.
Sananl. 24:29 Älä sano: "Niinkuin hän teki minulle, niin teen minä hänelle, minä kostan miehelle hänen tekojensa mukaan."
Luuk. 6:29 Jos joku lyö sinua poskelle, tarjoa hänelle toinenkin, ja jos joku ottaa sinulta vaipan, älä häneltä kiellä ihokastasikaan.
2Tess. 1:6 koskapa Jumala katsoo oikeaksi kostaa ahdistuksella niille, jotka teitä ahdistavat,
Hebr. 10:30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen älkööt siihen puuttuko. Kosto on yksin Jumalan oikeus, eikä hän jätä sitä tekemättä.
Jeesuksen opetus:
Luuk. 6:29 Jos joku lyö sinua poskelle, tarjoa hänelle toinenkin, ja jos joku ottaa sinulta vaipan, älä häneltä kiellä ihokastasikaan
KR 1933/-38
Room. 12:19 Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra."
5Moos. 32:35 Minun on kosto ja rankaiseminen, säästetty siksi ajaksi, jolloin heidän jalkansa horjuu. Sillä heidän onnettomuutensa päivä on lähellä, ja mikä heitä odottaa, se tulee rientäen.
Ps. 94:1 Sinä koston Jumala, Herra, sinä koston Jumala, ilmesty kirkkaudessa.
Sananl. 24:29 Älä sano: "Niinkuin hän teki minulle, niin teen minä hänelle, minä kostan miehelle hänen tekojensa mukaan."
Luuk. 6:29 Jos joku lyö sinua poskelle, tarjoa hänelle toinenkin, ja jos joku ottaa sinulta vaipan, älä häneltä kiellä ihokastasikaan.
2Tess. 1:6 koskapa Jumala katsoo oikeaksi kostaa ahdistuksella niille, jotka teitä ahdistavat,
Hebr. 10:30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitsevaMonellekko hoitomiehelle asia on kostettu?
Itse en ole kuullut yhtään juttua että hoitomiehille ois kostettu mitenkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monellekko hoitomiehelle asia on kostettu?
Itse en ole kuullut yhtään juttua että hoitomiehille ois kostettu mitenkään.Jumalako on jättänyt kertomatta ? Maailma on täynnä tarinoita joita et kuule, etkä tule kuulemaankaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalako on jättänyt kertomatta ? Maailma on täynnä tarinoita joita et kuule, etkä tule kuulemaankaan.
Opettele käyttään aivoja enempi kuin sen 1.5% ennen kuin rupeet kommaan mitään.
- Anonyymi
Miksi Kesitas vaikenee kaikilla osaamillaan kielillä? Hänhän on uudesti syntynyt juutalainen eikä edes hebreaksi vastaile. Onko Kempeleessä uuvahdettu? Toinen pitäjän suuri poikahan luopuu maalaisliiton johtajuudesta.
- Anonyymi
Jussihan ilmoitti poistuvansa palstalta.
- Anonyymi
Kesi näki turhaksi kaiken totuuden julistamisen palstalla, niinhän Jeesuskin sanoi ohjeet mitä tehdä jos ei terve evankeliumi kelpaa, lukekaa edes se kohta kerran elämässä.
- Anonyymi
Mulla tuli eilen verta nenästä, olenko siis pelastettu?
- Anonyymi
Ole varovainen lähimmäiseni kun vitsejäsi veistelet, ettet syyllistynyt syntiin jota ikinä ei anteeksi anneta.
Hebrealaiskirje:
10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ole varovainen lähimmäiseni kun vitsejäsi veistelet, ettet syyllistynyt syntiin jota ikinä ei anteeksi anneta.
Hebrealaiskirje:
10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon HenkeäEi se anteeksi antamaton synti ihan näin tapahdu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se anteeksi antamaton synti ihan näin tapahdu.
Vaan miten sitten?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaan miten sitten?
Tiedät varmaan itekki jos tommosesta yhestä vitseilystä omatunto paatuisi samantien niin varmaan suurinosa uskovista on syyllistynyt anteeksi antamattomaan syntiin.
- Anonyymi
Kovin on verenhimoista touhua teillä ja teidän loitsukirjassa.
Olis nyt sitten luovuttanut sitä verta oikein kunnolla eikä tapattanut itseään turhan päiten tolpan nokkaan.- Anonyymi
Kuinka kunnolla?
Eikö riitä että sillä sovituksella kuitattiin koko maailman synnit? Jopa sinun synnit. Sekö on mielestäsi turhanpäiten? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka kunnolla?
Eikö riitä että sillä sovituksella kuitattiin koko maailman synnit? Jopa sinun synnit. Sekö on mielestäsi turhanpäiten?Ja niin vuan viimeisen piälle turhan päiten. Miks halavatussa se toistaitone jumaja laitto äpäräkersan juoksupojakseen eikä hoetanna hommaa kuvallisrsti ihan ite. Vihanhallintakurssille tuommonen jumalankuvatus pitäs laettoo ihan ensinnä.
- Anonyymi
Hyvän osan valinta
Hyvä osa valitaan uskomalla evankeliumi, joka on hyvä sanoma Jeesuksen lunastyöstä meille ihmisille. Usko Jeesukseen Kristukseen lunastajana pelastaa, näin opettaa Jumalan Sana Raamatussa. Pelastusta ei tuo toisen ihmisen sanomana synninpäästön sanat: usko syntisi anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä, vaan ainoastaan oma henkilökohtainen usko. jumala armahtaa katuvaa syntistä. Ilman uskoa on mahdoton kelvata Jumalalle.
Usko on henkilökohtainen Jumalan lahja itsekullekin. Sitä ei voi ottaa kukaan eikä keneltäkään pois. jumalan Sana ja lupaukset saa vapaasti kaikki ja kuka tahansa uskoa, ei siihen tarvita SRK:n, päämiesten, tai saarnamiesten tai jonkun muun lupaa.
SRK:n ja rauhanyhdistysten järjestämissä laajoissa hoitokokouksissa päämiehet, johtokunnat tai vastaavat päättivät kenelle annetaan milloin mitäkin anteeksi tai ei annettu. Ainahan se oli joku henki, keksitty asia, joku uskoon kuulumaton hengelliseksi väännetty asia jne. Sanottiin mm. "keneltä te sitten saatte anteeksi, jos me ei anneta". Näin ylensivät itsensä Jumalan yläpuolelle. Raamattua siellä ei tarvittu, kuten itse totesivat.
Nämä asiat eivät vanhene tai poistu itsestään, rikokset ja vääryydet pitää tunnustaa ja tehdä parannus katumuksen kanssa. Synti ja vääryys sitoo ihmisen omantunnon, eikä niistä voi vapautua kuin parannuksen tekemisellä.
Joh 11
25. Sanoi Jesus hänelle: minä olen ylösnousemus ja elämä: joka uskoo minun päälleni, hän elää, ehkä hän olis kuollut.
26. Ja jokainen, joka elää ja uskoo minun päälleni, ei hänen pidä kuoleman ijankaikkisesti: uskotkos sen?
Luuk 10
41. Niin Jesus vastasi ja sanoi hänelle: Martta, Martta, paljon sinä suret ja pyrit.
42. Vaan yksi on tarpeellinen: Maria on hyvän osan valinnut, joka ei häneltä pidä otettaman pois.
Hebr 11
1. Mutta usko on vahva uskallus niihin, joita toivotaan, ja ei näkymättömistä epäile.
2. Sen kautta ovat vanhat todistuksen saaneet.
3. Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on Jumalan sanalla valmistettu, ja että kaikki, mitä me näemme, ne ovat tyhjästä tehdyt.
5. Uskon kautta Enok otettiin pois, ettei hän kuolemaa nähnyt, ja ei ole löydetty, että Jumala hänen otti pois; sillä ennenkuin hän otettiin pois, oli hänellä todistus, että hän kelpasi Jumalalle.- Anonyymi
Apt.13:
38 Olkoon siis teille tiettävä, miehet ja veljet, että hänen kauttansa julistetaan teille syntien anteeksiantamus
39 ja että jokainen, joka uskoo, tulee hänessä vanhurskaaksi, vapaaksi kaikesta, mistä te ette voineet Mooseksen lain kautta vanhurskaiksi tulla.
- Anonyymi
Uskonto kieltää verensiirron. Pelastus ei siis voi tulla verestä.
jeesuksen verestä voi saada hivin, hepatiitin tai jonkun muun taudin. Ei siis ehken kannata nuo verileikit- Anonyymi
Höpönpöpö
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.962191Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n452142Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501855Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751380- 901326
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191151Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311130Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men621093- 68969
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.285920