että onko täällä palstalla ketään parisuhteessa, avioliitossa tai avoliitossa olevaa, jonka suhde omis alkanut jollakin muulla tavoin kuin ensi tutustumisessa ja treffeillä panemisella? Kysyn tätä ihan sentakia, kun täällä kaikki varattuja jotka muiden kanssa mitenkään kohtaa niin heti pitää sitä panemisena ja toisaalta sen takia, että oon ruvennut pitään itseäni jotenkin vanhanaikaisena ja toisaalta mietin, että onko suhteeni juuri sen vuoksi epäonnistuneet, että mun suhteissa mä oon aina vasta kunnolla tuntemisen jälkeen hypännyt sänkyyn. Vastatkaa kiitos, sillä tiedosta vois oikeesti olla hyötyä mulle.
Mulla on nyt kysymys
9
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Vastatkaahan nyt jotkut alotukseen, olis oikeesti kiva tietää. Ehkä tossa alotuksessa on juurikin se pointti.
- Anonyymi
Tiedän monia pariskuntia joiden liitot ovat kestäneet vuosikymmeniä, mutta en yhtään sellaista paria ( seksillä aloittaneet) jotka olisivat vielä yhdessä.
- Anonyymi
Vastaanpas niin että pisin suhde 18v alkoi ekana iltana sängyssä. Sitä ennen tapailin miestä n. 3kk ennen sänkyyn menoa ja se lysti kesti 4 v. Nyt en ota yhtään miestä muuta kuin hetken huviksi, koska mä voin.
- Anonyymi
Sulla on tasan yksi hyöty tosta kirjotuksestasi.
- Anonyymi
Ai, mikähän se hyöty mielestäsi on? Mä kun esimerkiksi keskusteluissa näen, että ne on hedelmällisiä, kun ne avartaa omia näkemyksiä ja kiva jos vielä joidenkin muidenkin näkemyksiä. Keskustelu jyrkän ja suvaitsemattoman ihmisen kanssa on monesti tylsää. Mutta niin kerro mikä hyöty sinun mielestäsi aloituksellani on minulle? Kiitos vielä edellä vastanneille, juurikin erilaisia kommentteja kaipailen.
T.ap
- Anonyymi
Ei ole suhde kertaakaan panemisella alkanut, kyllä on useampi viikko mennyt ennen seksiin ryhtymistä. En vaan nyt yksinkertaisesti pysty seksiin tuntemattoman kanssa eikä se kiinnostakaan.
- Anonyymi
Komppaan ja kannatan tota kunnolla tuntemista! Mä en ymmärrä sitä että miten joku voi antaa itestään/itsensä niin helposti toiselle ilman että tuntee jonkin yhteyden. Valitettavan usein saa kuulla tota "oisit nyt mennyt vaa panemaan sitä"- mantraa mutta kun ei toimi noin niin ei. Muutenkin tosi skeptiset ajatukset ja nega kokemukset siitä. mitä ihmiset odottaa vs miten itse toimii, miten kohdellaan muita ym... jos ei luota niin miten sillon voi herätä kiinnostusta saati sitten mitään haluja.
Oon aidosti ilonen siitä että täällä joku jolla samansuuntasia mietteitä! :) - Anonyymi
No täs on mies, jonka mikään suhde ei ole alkanut panemisella. Haluan tutustua ensin ystävänä. Kyl sitä sit sänkyyn ehtii, kunhan ensin tutustutuaan muuten.
Mielestäni seksi on yliarvostettua.
Kun sielu kohtaa sielun, se on siinä. Seksi siihen päälle, sitten kun tunnetaan ja tunnetaan turvallisuutta suhteessa. - Anonyymi
Suhde voi alkaa millä vaan tavalla. Jos pelissä on ystävyys tai vaikka ollaan kollegoita, itse ainakin mietin ennen toimintaan ryhtymistä. Molempien olisi hyvä olla samoilla linjoilla mihin toiminta johtaa tai ei johda, jotta ei tule hankalaa.
Jos toinen haluaa odottaa, vaikka suorituspaineiden tai tutustumisen ajan, se ei ole este. Kunnioitan ainakin itse toisen valintaa. Kuitenkin jos parin välillä ei ole kemiaa, eikä kipinää, en usko suhteen mahdollisuuteen pitkällä aikavälillä. Kun on elänyt torjuvassa seksittömässä suhteessa, miksi vaihtaisi toiseen samanlaiseen?
Silloin kun seksi toimii, kumpikin pystyy luottamaan, kumpikin nauttii aidosti toisistaan, kumpikin kokee hyväksyntää, voi parin välinen läheisyys olla todella suuri yhdistävä asia, liima. Läheisyys saa aikaan hyvänolontunnetta, endorfiinejä ja oksitosiiniryöppyjä. Kyse ei ole teknisestä suorituksesta vaan enemmän samasta mitä oikein syvä katse saa aikaan (henkinen rakastelu). Millään muualla tavalla kuin rakastelulla ei pääse niin lähelle toista (paneminen on eri asia, eikä samalla tavalla hetkauta).
Omat suhteet on alkanut vaihtelevasti:
- Ensirakkaus: tunnettu ensin puolisen vuotta, asuttu 400km päässä toisistamme. Ensin sovittu seurustelusta ja keskusteltu aiheesta paljon, sitten vasta neitsyys meni.
- Eka pitkä suhde 4v. Toinen tapaaminen. Oli tarkoitus tutustua pidempään, mutta tilanne vaan vei.
- Lyhyt suhde työkaveriin 0.5v, molemmat sinkkuja. Oltiin tunnettu ainakin 1.5v ja tehty kaikenlaista yhdessä ja keskusteltu myös aiheesta ennen kuin mitään tapahtui.
- Kaksi pitkää suhdetta lähemmäs 10v. 1-3. treffit.
Nyt aikuisena seuraisin intuitiota luultavasti. Jos molemmille sopii ja siltä tuntuu, antaa mennä vaan ;-) Jos toinen toivoo tutustumista syvällisemmin ensin tai itsellä tuntuu, että odottaminen parempi ratkaisu, niin sitten on parempi odottaa niin kauan kuin on tarve. Ei se niin vakavaa ole kumpaakaan suuntaan ;-) t. Taas kohta Sinkku
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874128Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella263000No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 351338
- 10909
- 133901
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760