Yksinäisyys

Anonyymi

Mitä siis vastaan kun joku haluaa kysyä miksi olen niin yksin? Miksi en lähtisi ulos ja tutustuisi uusiin ihmisiin? Vastaus ei ole niin yksinkertainen. En ole valinnut yksinäisyyttäni eikä minulla todellakaan ole motivaation puutetta. En jaksa uskoa, että maailman kaikki yksinäiset olisivat itse valinneet oman tilanteensa.

Seuraavalla kerralla kun tapaatte yksinäisen ihmisen, pohtikaa, jos yksinäisyyden taustalla ei olekaan oma valinta vaan henkilön menneisyys, joka vaikuttaa suurelta osin siihen, missä tilanteessa hän tällä hetkellä on. Älkää kysykö häneltä kysymyksiä, joihin vastauksien pitäisi olla yksinkertainen. Yksinäisyydessä ei ole kyse yksinkertaisista ja helpoista asioista, vaan taustalla on usein monimutkainen ja vaikea historia ihmissuhteissa.

Olen kuullut myös paljon ns. yliherkistä ihmisistä – tarkoittaen siis tunteiden ja mielialan hallinnan vaikeuksia ja nopeita heilahteluja. En tiedä, kuinka totta nämä yliherkät ihmiset ovat, mutta jos tällaisia on, luulen olevani yksi sellainen. Luulen myös, että suurin osa muistakin yksinäisistä on tällaisia.

Ennen kuin yksinäisyyden voi ratkaista, on ratkaistava monia muitakin asioita ja ongelmia ennen käsiksi pääsemistä itse yksinäisyyteen. Ongelmia tulee ratkaista keskittymällä aivan perusasioihin, aivan sieltä syvimmältä kohdalta. Jos alkaa ratkaista niitä ”pinnalta”, kuten minun tapauksessani suoraan yksinäisyydestä, se ei johda mihinkään muuhun kuin mielipahaan ja yksinäisyyden tunteen lisääntymiseen. Silloin saattaa tuntua siltä, ettei mikään koskaan muutu.

Mikään elämäntilanne ei ole yksinkertainen, mutta sen voi aina ratkaista, jos tietää mistä aloittaa.

14

233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vastaa, että wittuako se sulle kuuluu.

• Anonyymi

No jo on vastaus.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Vinkkejä naisen viettelyyn.

• Anonyymi

Onko olevinaan vain naisten pulma,onhan yksinäisiä miehiäkin.Ei kaikki edes kaipaa seuraa jatkuvasti.

• totta, että taustalla saattaa olla vaikka mitä, siks ei täytyis tuomita. MUTTA kyllähän se siltä osin on totta, ettei kotoa kukaan tule hakemaan, itse voi ainakin yrittää muuttaa tilannettaan.

Tosin jos useita vastoinkäymisiä ja negatiivisia kokemuksia tulee, niin usko siinäkin sitten menee.

Itse hyväksynyt tilanteen, ja omasta tahdosta " erakoidun" tietyltä osalta.

• Anonyymi

No peti seuraa kaipais joskus.

• Anonyymi

Mstäs hellu kesäksi?

• Anonyymi

Missäs ne sinkkunaiset viettää aikaa?

• Anonyymi

Joutuukohan juhannuksen yksin viettämään,heilan ku löytäis.

• Anonyymi

Se mikään mies oo, kun kiero kuin kylkiluu.

• Anonyymi

Niinpä, että miten niin yksin.

• Anonyymi

En koe huonoa olo vaikka yksin olenkin. Parempi olla vapaa ja tehdä mitä itse haluaa.

• Anonyymi

Kuusamolaiset siis hyväksy yksinäisyyttä, erilaisuutta, poikkeavuuksia, vitun vammaiset!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      67
      6060
    2. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      134
      4294
    3. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      106
      2037
    4. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      63
      1485
    5. 54
      1205
    6. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      261
      1147
    7. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      128
      1027
    8. Ajattele, miten häviävän pieni

todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim
      Ikävä
      49
      856
    9. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      31
      783
    10. Pieni vinkki miehelle

Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.
      Ikävä
      39
      765
    Aihe