palstalaisilla on? Vietättekö ?
Mitäs äitienpäivä suunnitelmia
18
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä, onnittelut lahjoineen nautittu.
- Anonyymi
Eilen illalla kävi vieraita. Äitini oli myös täällä luonani. Syötiin ruokaa ja kakkua. Soiteltiin pianoa ja laulettiin, jutskailtiin.
Tänään iltapäivällä käy tytön perhe. Kakutellaan sitten lisää.
Tein eilen 10 munan kakun niin siittä riittää :D
Hyvää äitienpäivää ihan kaikille sukupuolesta riippumatta 🍰 - Anonyymi
Niin minkälaisia Operaatiosuunnitelmia on?
- Anonyymi
kukka haudalle ja siinä se.
Muuten suunnittelin tekeväni tutkimustyötä tänään aihealueella PMS-oireet.
Olen nainen joka on kärsinyt pms oireista 20 vuotta jo mutta aina löytyy jotain uutta outoa ja kiinnostavaa niistäkin joka aiheuttaa ihmetystä.
en aina ehdi huomioimaan ruokavalioni muutoksien ja mielihalujeni ajankohtia, mutta nyt olen viimeiset kuukaudet laittanut merkille että ennen menkkoja minulle tulee kummallisia ruokiin liittyviä mielitekoja ja kun asiaa yritin selvittää netistä niin vain alkuraskauteen liittyvää materiaalia löysin, mutta ei yhtään mitään pms oireisiin.
aijon tänään tutkailla asiaa perusteellisesti että mikä ihme saa minut himoitseen suolaa aina ennen menkkoja aivan helvetisti.
Nytkin ostin kolme päivää sitten metvursti paketin kaupasta hetken mielijohteesta ja mulla on ollut siihen hirvee himotus. En muista koska aikaisemmin olisin syönyt edes metvurstia niin että kotiin olisin sitä paketin ostanut. Varmaan... 7 vuotta sitten?
en osannut asiaa yhdistää menkkoihin vaikka tiesin että alkaa taas oleen se ajankohta että sieltä ne tekee tuloaan. Tänään sitten vuoto alkoi ja silloin vasta aloin yhdisteleen metvursti himoni kuukautisiin liittyväksi. Tänään kaivan vastauksia netistä siihen mikä ihme saa minut haluaan omituisia ruokia juuri ennen menkkoja- Anonyymi
Kysehän on siis hormoonitasapainon muutoksista. Kaikkiin muutoksiin voi liittyä ruokahalun muutoksia kuin myös mielitekoja.
Vaihdevuodet ovat myös yksi vaihe elämässä jolloin hormooni hyrrykkä tuntuu ja esiintyy. Niitä odotellessa 😨 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysehän on siis hormoonitasapainon muutoksista. Kaikkiin muutoksiin voi liittyä ruokahalun muutoksia kuin myös mielitekoja.
Vaihdevuodet ovat myös yksi vaihe elämässä jolloin hormooni hyrrykkä tuntuu ja esiintyy. Niitä odotellessa 😨Ja varmaan osittain geeneistäkin.
Itsellä ei oo enää mahdollisuutta äidiltä kysyä että oliko sillä menkkojen aikaan outoja mielitekoja.. mutta luulen että oli
Ehkäpä sitten voi odottaa että jos olen hormoni syöppö menkkojen alla, olen sitä myös raskaana ja vaihdevuosien aikana...? Helppoa minusta laskea 1 1 laskulla että hormonien muutoksiin huomattavin oirein reagoiva reagoi samoin kaikissa kohdissa jossa hormonitoiminnassa tapahtuu radikaaleja muutoksia.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja varmaan osittain geeneistäkin.
Itsellä ei oo enää mahdollisuutta äidiltä kysyä että oliko sillä menkkojen aikaan outoja mielitekoja.. mutta luulen että oli
Ehkäpä sitten voi odottaa että jos olen hormoni syöppö menkkojen alla, olen sitä myös raskaana ja vaihdevuosien aikana...? Helppoa minusta laskea 1 1 laskulla että hormonien muutoksiin huomattavin oirein reagoiva reagoi samoin kaikissa kohdissa jossa hormonitoiminnassa tapahtuu radikaaleja muutoksia..Ei välttämättä. Ystävieni kanssa keskusteltuamme aiheesta, tulimme siihen tulokseen, että toisilla joilla oli vaikea raskausaika kovine pahoinvointeineen, oli helpot vaihdevuodet.
- Anonyymi
Aamulla kun herää niin alkaa tekemään päiväksi jo "operaatiosuunnitelmia", army-termein sanottuna.
- Anonyymi
Kävin äidin luona aamupäivästä onnittelemassa ja kakkukahvilla. :) Nyt loppupäivä on rentoa menoa.
- Anonyymi
En vietä, sillä en ole vielä äiti ja oma äitini ei ole samalla paikkakunnalla. Ehkä vuoden tai parin vuoden päästä olen itsekin äiti, toivossa on hyvä elää. Toki omalle äidille kortin laitoin ja soitin. Äidit ovat päivänsä ansainneet. Sää on tänään uskomattoman kaunis viileydestä huolimatta. Hyvä niin, monen sateisen päivän jälkeen.
- Anonyymi
Tänä vuonna sitten ukko nopeeesti jotta ehdit vakiinnuttaa suhteen saadaksesi hänet haluaan isäksi heti ensi vuoden aikana
kiirettä pitää
- Anonyymi
En vietä.
- Anonyymi
Onko miehilläkin PMS oireita?
- Anonyymi
Kaikki PMS OIREET ja vaihdevuosivaivat johtuvat väärästä ruokavaliosta. Esm japanilaisilla naisilla ei ole/ ollut vaihdevuosia näihin päiviin saakka. Nyt alkavat oireilla, syynä länsimainen ruoka. Ja piste. En muuten tiennyt vaihdevuosista yhtään mitään, ehkä ne ovat edessä!? Niih.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki PMS OIREET ja vaihdevuosivaivat johtuvat väärästä ruokavaliosta. Esm japanilaisilla naisilla ei ole/ ollut vaihdevuosia näihin päiviin saakka. Nyt alkavat oireilla, syynä länsimainen ruoka. Ja piste. En muuten tiennyt vaihdevuosista yhtään mitään, ehkä ne ovat edessä!? Niih.
Vaikee uskoa että joku pelkkä ruokavalio nyt olisi syynä naisten estrogeenin pitoisuuksien romahtaessa esiintyviin vaivoihin.
suolan käyttö voi tietty lisätä turvotusta ja suklaan syöminen saa äkkinäisiä käänteitä verensokerin pitoisuuksiin, mutta kyllä se syy on hormonitoiminnassa naisen kehossa.
Tossa selailin monia nettisivuja ja niissä monissa sanottiin että nuo kirjoittamani ruokahalun muutokset ja mieliteot on hyvin tyypillisiä pms oireita. Usein vaan tuohon makeaan ruokaan. Minulla ruokahimot vaihtelee. Välillä se on se suklaa mutta nyt se oli metvursti..
Mulla alkoi menkat 13 vuotiaana ja muistan heti silloin poteneeni outoja fiiliksiä aina ennen menkkoja. Kipuja, mielialan itkuisuutta, vittuuntuneisuutta, alaselän ja vatsan kipuilua ja outoa turpoilua. Silloin eniten näyttäytyi tuo vitutus, itkuisuus, masentelu sekä alaselän ja vatsan kipuilu, Suklaata vedin silloinkin aina. Oli siskon kanssa suklaalevyn syönti sessioita jos osui menkat samaan aikaan. vedettiin molemmat peiton alla istuen telkkaria mieli maissa katsellen ja suklaata syöden ja välillä vähän ehkä toisiimme pms vitutustakin purkaen.
mikäs sen parempi tappelukaveri kuin se oma sisko jolle voi vähän naljailla kun potuttaa.
isästä tää ei ollut yhtä hauskaa kun kaks hormonihirviö teiniä samaan aikaan poti pms vaivoja ja tappeli vielä keskenään siinä samalla kun jakoi suklaalevyistään toisilleen..
Mut siis artikkeleissa väitetään että vaivat olisi 35-45 vuotialle yleisimpiä mutta kyllä mä olen kokenut tätä oloa 13 vuotiaasta asti jokainen kuukausi.
Hyvä puoli tässä on että tossa linkissä sanottiin että:
"PMS OIREET KERTOVAT ETTÄ KAIKKI ON HYVIN JA HORMONIT HYRRÄÄ NORMAALISTI"
tkettää, kiukuttaa, masentaa ja turvottaa… Päätä särkee ja tekee mieli ahmia kaikki makea maailmassa. On taas ”se” aika kuukaudesta. Kuukautisia edeltävän premenstruaalihäiriön oireita ei voida kokonaan ehkäistä, sillä perussyytä kiputiloihin ei tiedetä. Oloa voidaan kuitenkin helpottaa ja konstit ovat monet. Niitä kommentoi naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri Varpu Ranta.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/06/10/peto-irti-totta-ja-tarua-pms-oireista - Anonyymi
Ja tossa mun laittamassa linkissä on muuten vastaus tohon miehen pms-oire kyssäriinkin.
"Lievät PMS-oireet ovat useimmille naisille tuttuja. Perussyytä näihin psyykkisiin ja fyysisiin kipuiluihin ennen kuukautisia ei vielä tunneta. Tiedetään, että ne liittyvät säännölliseen kuukautiskiertoon ja ne saa aikaan naisen normaali munasarjojen toiminta. "
pms oireet saa aikaan NAISEN normaali munasarjojen toiminta.
miehet tietenkin voivat tuntea jotain sijaiskärsijän pms:säää. Munkin ex sanoi että voisi aina muuttaa viikoksi pois kun mulla on pms aika. Olen ilmeisesti aika vaikea silloin.
- Anonyymi
Haudalle vien ruusun ja pistän hautakynttilän palamaan. Kumma vaikka poismenosta on jo muutama vuos, niin vieläkin meinaa silmät kostua, kun äitiä muistelen.
- Anonyymi
Ei sun niiih paljon vaihdevuosista tarvi tietääkkään. Tosin vaimosi voi hyppiä seinille😌
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse764558Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093803Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1493531Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.442004Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891239- 1281078
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1371003- 57943
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25857