Autoni perään ilmestyi Audi, vaikka mittarissa oli satasen alueella 110 km/h. Ajoin Kehä III:n vasenta kaistaa, koska ohitin oikealla ajavaa hitaampaa jonoa, jossa oli mm. kuorma-auto. Audi oli ajanut varmasti aika reipasta vauhtia koska se tuli perääni yllättäen.
Koska tiesin, että vastaan tulee toimiva nopeusvalvontakamera eli ns. peltipoliisi, niin en uskaltanut ajaa siinä kovempaa (oikea nopeuteni 100 km/h). Ihmettelin Audin nopeushalukkuutta, sillä hänhän jäisi kiinni sen peltipoliisin takia.
Oikealla kaistalla oli sopivasti vapaata ja menin sinne. Audi kiihdytti jonkin aikaa ja sitten yhtäkkiä hidasti kun kai huomasi sen peltipoliisin, mutta myöhään, koska tuli kuvatuksi.
Mukava aamu! :)
Laskin Audin ohitseni ennen nopeusvalvontakameraa, RÄPS
22
<50
Vastaukset
> en uskaltanut ajaa siinä kovempaa (oikea nopeuteni 100 km/h)
Kolmoskehällä on tietääkseni peltitolppien alueella kahta eri rajoitusta. 100 ja 80. Kasikympin alueella olisit saanut sakot, satasen alueella olisit voinut huoletta ajaa nopeammin. Audin ongelma varmaan enemmänkin perinteinen ohittamiskyvyttömyys. Tuollahan saa mennä oikealtakin ohi, jos vaan tilaa on. Yleensä on.
Saiko audisti sitten sakot? Vaikea sanoa. Jos oli tarpeeksi laskenut nopeutta ennen välähdystä, niin ei välttämättä.- Anonyymi
Niinpä, tai jos Audikuski käytti oikeaa pysähtymisnopeutta niin ehkä se viimeistään pelasti sakoilta.
Nimim. pysähdy oikealla nopeudella - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, tai jos Audikuski käytti oikeaa pysähtymisnopeutta niin ehkä se viimeistään pelasti sakoilta.
Nimim. pysähdy oikealla nopeudellaMikä vitun pysähtymisnopeus???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä vitun pysähtymisnopeus???
Sen tietää vain Mestari itse eli siis The Rat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen tietää vain Mestari itse eli siis The Rat.
Hän tietää myös, mikä on se asiaan olennaisesti liittyvä jokin juttu nimeltä npoeut, mutta ei suostu kertomaan.
- Anonyymi
Aivan tyypillistä audistien ja muiden saksalaismerkeillä ajavien poukkoilevaa ajokäyttäytymistä. Ajetaan ylinopeutta ja ohitetaan pakkomielteisesti ja tallataan jarrua aina kamera-alueella. Aika ikävää ajaa sellaisen perässä mukautuvalla vakkarillakin.
Todellisuudessa noilla ylinopeuksilla säästää aikaa tavallisessa työmatkaliikenteessä minuutin tai kaksi ja useimmiten on kiiruhtanut liikennevaloihin seisomaan, jolloin säästö on negatiivinen.- Anonyymi
> Todellisuudessa noilla ylinopeuksilla säästää aikaa tavallisessa työmatkaliikenteessä minuutin tai kaksi ja useimmiten on kiiruhtanut liikennevaloihin seisomaan, jolloin säästö on negatiivinen<
Paitsi jos omistat The Rat-nimimerkin tapaan jonkin paikan mihin tallennat ne minuutit. Sieltä tallesta sitten tarvittaessa voi ottaa käyttöön niitä säästettyjä sekuntteja tai minuutteja joita ylinopeutta ajamalla ja eri kaistoilla poukkoilemalla säästää.
-Mestarin opeilla- Anonyymi kirjoitti:
> Todellisuudessa noilla ylinopeuksilla säästää aikaa tavallisessa työmatkaliikenteessä minuutin tai kaksi ja useimmiten on kiiruhtanut liikennevaloihin seisomaan, jolloin säästö on negatiivinen<
Paitsi jos omistat The Rat-nimimerkin tapaan jonkin paikan mihin tallennat ne minuutit. Sieltä tallesta sitten tarvittaessa voi ottaa käyttöön niitä säästettyjä sekuntteja tai minuutteja joita ylinopeutta ajamalla ja eri kaistoilla poukkoilemalla säästää.
-Mestarin opeilla-Juuri näin. Ajamalla ripeästi säsätää usein minuttitolkulla päivässä, ja useimmissa hommissa nuo säästetyt minuutit voi sitten käyttää tarvittaessa pois. Tietysti jos on johtaja tai kaupan kassa, niin liukumasta lienee turha haaveilla.
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Juuri näin. Ajamalla ripeästi säsätää usein minuttitolkulla päivässä, ja useimmissa hommissa nuo säästetyt minuutit voi sitten käyttää tarvittaessa pois. Tietysti jos on johtaja tai kaupan kassa, niin liukumasta lienee turha haaveilla.
Paitsi jos tekee 8 tuntista duunia kuten varmaan 90 prosenttia suomalaisista tekee. Duuni alkaa vaikka 07.00 ja loppuu 15.30, niin ei ole paskankaan hyötyä olla töissä yhtään aikaisemmin kuin 07.00. Pois pääsee kuitenkin vasta 15.30.
Anonyymi kirjoitti:
Paitsi jos tekee 8 tuntista duunia kuten varmaan 90 prosenttia suomalaisista tekee. Duuni alkaa vaikka 07.00 ja loppuu 15.30, niin ei ole paskankaan hyötyä olla töissä yhtään aikaisemmin kuin 07.00. Pois pääsee kuitenkin vasta 15.30.
Ai että 90 prossaa suomalaisista... Hmm..
Jos nyt puhutaan kuitenkin vain työvoimasta, ja tutkitaan sitä osuutta, niin liukuman piirissä on noin 65 - 70 prosenttia... Mutta yritys oli hyvä. Jatka toki sitä samaa.
Lähde: https://yle.fi/uutiset/3-10250743 (tai TEM / Työolobarometri 2017)
Jos epäilet prosenteissa olevan vikaa, niin pistä toki lähde siihen 90% lukuun.Anonyymi kirjoitti:
Jos mä menen töihin 7:00 niin lähden kyllä 15:00 kotiin. Ja normaali ruokatunti kuuluu työaikaan, kuten myös liukumat. Voisin olla leimaamattakin, mutta en jaksa selitellä jos pidän saldovapaita.
- Anonyymi
Aurinkokuningas kirjoitti:
Jos mä menen töihin 7:00 niin lähden kyllä 15:00 kotiin. Ja normaali ruokatunti kuuluu työaikaan, kuten myös liukumat. Voisin olla leimaamattakin, mutta en jaksa selitellä jos pidän saldovapaita.
Aurinkokuningas on onnenpekka.. Meillä työvuoro kestää 8 tuntia ja siihen ei kuulu ruoka tauko. Tämä vedetään omasta kukkarosta. Joten en mä jaksa joka aamu pomoa varten tulla töihin. Olen myös helatorstain ja koko juhannuksen töissä, kiitti Kiky!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aurinkokuningas on onnenpekka.. Meillä työvuoro kestää 8 tuntia ja siihen ei kuulu ruoka tauko. Tämä vedetään omasta kukkarosta. Joten en mä jaksa joka aamu pomoa varten tulla töihin. Olen myös helatorstain ja koko juhannuksen töissä, kiitti Kiky!
Aa joo ja oon tosiaan varastoalalla. Ja kyllä uskon, että meitä duunareita on se yli puolet Suomesta.
- Anonyymi
Aurinkokuningas myös jossittelee työn suhteen, mahtaako eläessään kohdannut.. no työelämää
Anonyymi kirjoitti:
Aurinkokuningas myös jossittelee työn suhteen, mahtaako eläessään kohdannut.. no työelämää
Kyllähän mä helpolla pääsen kun vertaa joihinkin muihin aloihin, ei ole kieltämistä. Tähän kun lisätään käytännössä rajoittamaton etätyömahdollisuus, niin alkaa jo suorastaan nolottaa.
Mutta kaikki respekti teille, jotka jaksatte raataa vuorotyössä ym. raskaissa ammateissa.Anonyymi kirjoitti:
Aa joo ja oon tosiaan varastoalalla. Ja kyllä uskon, että meitä duunareita on se yli puolet Suomesta.
"Meitä duunareita" tuskin on yli puolet "Suomesta".
> Työllisiä oli vuoden 2019 maaliskuussa 2 538 000
Alle puolet suomalaisista on edes töissä. Ja työssä olevista yli puolet on liukuman piirissä.
Aika vahvalla mutulla vedät. Anna kun arvaat, kuulut perussuomalaisten äänestäjäkuntaan?
- Anonyymi
Meidän firmassa on niin, että jos pääset linjan päähän vaikka neljä minuuttia etuajassa, saat lähteä seuraavana päivänä tuon neljä minuuttia myöhässä. Ei saa kerätä pankkiin, koska silloin voisi jäädä joku lähtö ajamatta.
- Anonyymi
kerrrankin sulla äijä kävi tsägä:) Oon kateellinen,
- Anonyymi
Ei onneksi ole joka päivä kiire konttorituoliin nuokkumaan. Voi liikenteessä helposti ottaa vähän iisimmin. Ei myöskään ole kiire takaisin kotisohvalle löhöämään joten iltapäivälläkin voi ottaa lungnisti.
- Anonyymi
Minäkin ihmettelen noita tyyppejä, joiden pitää laskea minuutteja ja sekunteja, että saavat tarpeeksi työaikaa kirjattua. Ovat ilmeisesti joitain juoksupoikia. En osaa samaistua, koska olen aina voinut päättää omat työaikani itse.
No ei se kiire toimistolle ole täälläkään, sitä varten on se liukuma olemassa, kunhan ennen 10 ilmestyy, jos ilmestyy ettei jää kotiin hommiin. Ja ei sitä sohvalle jäädä löhöömään jos ajoissa kotiin pääsee, silloin mennään salille tai juoksemaan kun on aikaa.
- Anonyymi
Nämä piristää aina kunnon ihmisten arkea kun autisti tai pemali kuskin elämään tulee kupruja niin normaalien kuprujen lisäksi.
Auttaa ei voi mutta onhan nämä lajina omassa kehityshaarassaan aivan omalla tasolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2241958Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101758Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse551227Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801065Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.17998TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15940- 46855
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89854- 70802
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42784