Muista vähintää puolittaa hinta mitä taksijopparikuljettaja tarjoaa, ja turha ensimmäisen kyytiin hypätä, vit säästää kymmeniä euroja.
Yön timot heittävät ilman kuittia keikkaa hesassa ja kyytiä piisaa.
Muista tinkiä taksissa!!
40
78
Vastaukset
- Anonyymi
Mä heitän kaikki tinkijät ulos, maksaviakin asiakkaita löytyy, jotka haluavat kuitin ja rehellisen suomalaisen kuskin.
- Anonyymi
Vaikka olenkin "villi" toimija ja esim. tolpalla ulkojonossa, eli mahdollisuus lähteä helpostikin jonossa, niin jos joku tyyppi tulee kysymään vaikka multa hintaa kun oon kolmantena jonossa, niin saatan kysyä tinkaustarjoukseen, että millä hinnalla edelläolijat tarjosivat. Monestihan ne tyypit yrittää vaikka lähelle kolmenkympin matkaa kahdella kympillä.
Jos vastaus tulee, että 28 eur, niin sanon, että minä vien tasan kolmellakympillä. Saan mulkaisun ja tyyppi häipyy.
Mikäli juttu jatkuu yhtään, niin kerron että kukaan itseään kunnioittava taksimies ei sano sulle muuta kuin ohjehinnan kun olet käynyt jo kolmeautoa, koska ketään ei kiinnosta saada vääränlaista mainetta kollegoiden keskuudessa.
Sit sanon, että kannattaa tulla mun autoon ettei menetä kasvojaan ja jää ilman kyytiä, koska kukaan tuskin ottaa kyytiin alehinnalla.
Kerran on tarttunut asiakas tähän ja maksoi enemmän. Asiakas kyytiin, nousin taksista ja kävin kertomassa etumaisille takseille hinnan! Molemmat sanoi, että hyvin vedetty. - Anonyymi
Ettäs jaksat säätää...
sanon hinnan millä vien, thats it.
Asiakas lähtee tai ei, ihan sama.- Anonyymi
No kunhan huvikeen opetan asiakasta! :D
- Anonyymi
Mä vieny monesti keskustassa käsipystyn mikä alottaa tinkimisen, niin asema aukiolle ja sanon et tässä ole hyvä, on autoja joihin voit jäädä tinkii! Yks jäi, mutta suurin osa sitten ei uskaltanutkaan! Haha kandee testaa! Terseisin, TH kuski ja hinnat ikkunassa..
- Anonyymi
Kyllä, huutokauppakeisarin opeilla mennään eli hulluhan sitä on jos ei puolta tarjoo
- Anonyymi
Kannattaa myös tinkiä keskustan ravintoloissa sika hintaista olut nykyisin. Kalliossa puolet halvempaa. Ps loppu illasta yökerhoissa monesti on puoliksi juotuja juomia jätetty pöytiin niitä voi juoda ihan ilmatteeks siinä Pirkan ilmainen säästövinkki
- Anonyymi
Soon just noin. Ratikassa en yleensä matkusta lipulla ja jos jopparitarkastajasika tulee kyselemään , niin tinkaan tarkastusmaksun yleensä kolmannekseen. Joskus oon päässy kympin setelillä kun sujautan sen tarkastajalle. Semmonen kovaksikeitetty
hesalainen tinkijä ässä ooon. Ei mulla muuta.
- Anonyymi
Kannattaa kuljettaa pienemmälläkin summalla, kuin seistä koko päivää tolpalla, menestyjät menestyy ja jukuripäät lihoo tolpalla.
- Anonyymi
Mieluummin katselen leffaa tolpalla kuin ajelen kympillä kentälle.
- Anonyymi
Eli duunarin kannattaa mennä töihin reilusti alle työehdoissa määritellyn vähimmäispalkasta kuin seistä koko päivää työttömänä.
- Anonyymi
Oma valinta jos on taksikuski.
- Anonyymi
Tuohon minä sitä että älä sinä vingu jos et taksia saa kun joskus tarvit.
- Anonyymi
Vaimo pyytää hunttia piparkakusta,
tinkaan jotta se on nuoren ja kireen varttihinta kun mulle riittää viitisen minuuttia vanhaa ja väljää.
Joskus sit irtoo parilla kympillä mutta 50€ olen myös joutunut maksaa.
Hotdogin syömisessä vaimo vetoaa pahaan hajuun ja se on pari hunttia.
Kakkonen on aina ollut ilmaista mutta vaatii kalliin happinaamarin vaimon paukuttelun johdosta. - Anonyymi
Köyhät tinkii, mulla on rahaa. Maksan aina täyden hinnan ja annan reilusti tippiä. Köyhät tinkaajat pois jonoista, tehkää meille rikkaille tilaa ja käyttäkää julkisia tai kävelkää. Hävetkää persaukiset ja menkää töihin.
- Anonyymi
Helsingin rautatieasemalla sata autoa jonossa, miten sieltä bongaa sen halvimman vaihtoehdon?
- Anonyymi
Helsingissä halvin on jonon viimeinen auto.
- Anonyymi
Käyt tietysti läpi ne kaikki sata! Tyhmiä kyselet. Itse hyppään joko LH taiTH autoon, koska se pari euroa ei oo niin suuri asia mulle. Vinkki: Samalla kun kyselet ne sata, muista katsoa maahan: siellä saattaa lojua tyhjä pullo tai tölkki, jonka voit palauttaa kauppaan ja näin saat taksimatkasi WIELÄKIN halvemmalla.
Älkää naurako: Tarkka pitää olla taloudessa :)
- Anonyymi
Menin eilen taksilla kotiin, matka maksoi 34,60. Annoin kuskille 50,- ja toivotin hänelle mukavaa vuoron jatkoa.
Köyhät tinkii, käyttäkää köyhät bussia ja menkää töihin. Hävetkää loiset. - Anonyymi
Asiaa, jos pinkkasi kestää silloin tällöin tuollaisen tipin niin nostan hattua hyvästä!
Totta, tuntuu hassulle että taksi on se paikka mihin täytyy tulla tinkimään.
Eri asia jos mennään kauemmas, niin on ok sopia vaikka hinta.
Mutta nämä muutaman km.n matkaajat, jotka yrittävät tinkiä 5eur matkasta, niin ei voi käsittää.
10-13eur kyydistä kun otat 5eur pois, ei siitä alvin ja verojen jälkeen jää kenellekään mitään. Toisin sanoen sama jättää jo ajamatta, ja ei yritystoiminta ole hyväntekeväisyyttä. Kulurakenne uudehkossa taksikäyttöisessä autossa on yllättävän suuri.- Anonyymi
Kieltämättä on absurdia, että tampereelta pääsee Helsinkiin reilulla viidellä eurolla. Vastaavasti lyhyehkö taksimatka maksaa 39 euroa ja laittamalla tuohon pari kymppiä lisää, niin pääsee barceloonaan.
Yksityinen palvelu maksaa ja vain kyytejä yhdistelemällä voi saada taksimatkan hinnat alas. - Anonyymi
Oon samaa mieltä. Alennuksen pyytämiseenhän pitäisi liittyä jotain, josta se palveluntarjoaja hyötyy, eli esimerkiksi juuri tuo poikkeuksellisen pitkä matka. 10-13 euron kyydistä 5 eur veks kuulostaa just niin naurettavalta kuin mitä se on : Miksi kukaan antaisi myynnistään 40% alennuksen ihan vaan koska joku sellaista pyytää.
- Anonyymi
Kiitos kommentista. Pikka on minulla kunnossa ja mielelläni tipitän hyviä kuskeja.
Naurettavaa tinkiä alennuksia. Jos ei ole varaa matkustaa taksilla niin kävelkööt tai menköön bussilla.
Naurettavaa on myös verrata taksinhintaa bussilippuun tai lentolippuun. Lentokone hakee varmasti kotiovelta ja vie perille asti yhden asiakkaan samoin kun bussi.
- Anonyymi
Bussilla saattaa päästä 5egellä tmpre-hki, samoin barceloonaan voi päästä 60egellä.
Taksissa on ainoo se ikävä puoli, ettei voida ottaa välillä 60egee, ja toisinaan 1000egee samasta matkasta kuten lentoyhtiöt tekee. Ja kyydissä usein yksi maksava asiakas, oli autossa sitten 1-4 henkilöä.
Voin omasta puolestani sanoa, että taksin kulut on paljon suuremmat mitä alkuun luulin. Joka ajettu km maksaa yllättävän montakymmentä centtiä, oli asiakasta tai ei.
Pikku matkoista koostuu yleensä päivän tulos, kate ei ole todellakaan iso ja verottaja rohmuaa ison osan kaikella tavalla tuosta 10egen matkastakin.
Joudun valitettavasti monesti sanomaan kiitos ei, kun halutaan päästä muutaman kilometrin matkan bussin hinnalla.
Tinkiä saa, mutta kannattaa miettiä miksei tingi sitten esim ravintoloissa. - Anonyymi
Takseista ylitarjontaa, niin kuluttaja voi säästää kymppejä tinkimistaidoista riipuen ja tippejä turha antaa jokaisen tyhjästä.
- Anonyymi
Mene bussilla köyhä.
- Anonyymi
Olkoon ylitarjontaa, ihmeellisesti päivät täyttyy ajosta kun olen suomikuski.
Voit mennä tinkimään sinne päälliköiden takseihin, ajavat sit minne sattuu ja hintakaan ei välttämättä pidä 😁 - Anonyymi
Päällikkötaksinkuljettajat eivät välttämättä osaa Suomea kovinkaan hyvin, mutta raha kyllä kelpaa.
- Anonyymi
Pimeesti kannattaa ajaa, niin jää parisataa taskuun joka päivä.
- Anonyymi
Sanon samantien että käy kysyy tuosta takana olevasta taksit sitä alennusta. Sekin taksi saattaa neuvoa menemään sen taksin takana olevaan taksiin, siellähän ole sitten jossain taksissa jonossa josta ei pääse pois. Köyhät keräilee tinkiviä asiakkaita, menkööt kävellen mun puolesta..
- Anonyymi
Kannattaa kysyä muutamasta taksista, jos paljon jonoa tolpalla, säästettiin parikymppiä!!!!!
- Anonyymi
Miksi persaukiset kulkee taksilla.
- Anonyymi
Suomipoika tyhmä poika. Kysyä mitä maksa keskusta-matinkylä, mine sanon maksa kahdeskankymentä äyro, suomipoika tinkiä puolet , minä sano paneme riita puoliksi, sä maksa kuuskymentä äyro, Kaiki tytyväinen, ja mittari accident, vain pelkä käteine käy.
- Anonyymi
Onneksi suurinosa ei kysy mulla lähes kaikki keikat on 99 e.
Hauskinta on ku jurriapinat alkaa tappelee.
Vielä ei ole minuun osunut eli ei ole tarvinnut ketään ampua. - Anonyymi
Gerryn kikkelitaksissa vot maksaa myös luonnossa.
- Anonyymi
Eipä oo tinkijöitä näkynyt.
Jos hinta kysytään kerron sen, ja mitäpä sitä tinkimään.
kenenkään elämä ole eurosta-kahdesta kiinni.
Tinkijät on enemmän luokkaa "vietkö 5km.n matkan 8eurolla".
-no en vie, ja usein heitän heille sitten mittarihintaa kovemman tarjouksen, koska ei siitä kauppaa kummiskaan tule. - Anonyymi
Aina alennuksen itkijöiltä kysyn, että no jos voin vetästä perseeseen niin saa alennusta! Se hyvä, että osa jo kaukaa tunnistaa toisella kertaa niin kääntyy heti pois!
- Anonyymi
Gerry vastas näköjään.
- Anonyymi
Ei uskalla paljoa tinkiä, kun Suomessa on niin hyvä sosiaaliturva että kuskikin tienaa paremmin tekemättä mitään.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse834597Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1103820Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1733612Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.552046Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891259- 1291104
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1401050- 57963
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä27882