Voiko äänestää tupalehdokasta?

Anonyymi

Miten käy jos äänestää ehokasta Euparlamenttiin ja se ehdokas on jo valittu Suomen eduskuntaan?

Jos ehtii isuta siellä puoli vuotta, niin palaako sitten takaisin Suomen eduskuntaan? Vai istuuko molemmissa yhtäaikaa?

Eli meneekö tavallaan hukkaan se ääni?

En ole oikein perillä, siksi kysyn.

6

123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itse äänestäisi sellaista joka ei ole valittu Suomen eduskuntaan.

• Anonyymi

Mistä tietää että ei ole jo valittu Suomen eduskuntaan?
      En jaksa muistaa ulkoa.

Eli kun rupeen pläräämään EU ehdokkaita ja löydän mieleiseni, niin minun pitää tarkastaa vielä että ei ole valittu eduskuntaan?

Onko sellaista listaa jossain missä on kerrottu että "tää ehdokas on valittu jo Suomen eduskuntaan".

Kauhia työ tuplakollata.
      Eikös joku lehti vois julkaista sellaista listaa. Parempi että yks reportteri tuplatarkistaa että jokaisen kansalaisen itsensä pitäisi tuplatarkastaa.

• Anonyymi

Ääni ei koskaan mene hukkaan Suomen vaalitavalla. Se sataa henkilöstä riippumatta aina puolueen laariin.

• Anonyymi

Jep tuo on hyvä muistaa. Puolueen valinta on se ensimmäinen kriteeri ja sitten sieltä sopiva ehdokas. Puolueen valinta on siis tärkeä asia.

• Anonyymi

Aivan hyvä kysymys. Uskoisin, että molempiin vaaleihin lähteneet haluavat asiakkaiden ( = äänestäjien ) ratkaisevan kummassako organisaatiossa heidän vaikuttavuutensa on vahvin.
      Näkyy vasta EU-vaalien jälkeen. Puolueilla on myöskin muita vaihtoehtoja, joille äänensä kohdistamalla tuota mainitsemaasi näennäisongelmaa ei ole.
      Ongelmaasi haluan auttaa antamalla Sinulle osoitteen ( vaalit.perussuomalaiset.fi ).
      Säästääkseni Sinun aikaasi neuvoisin Sinua tutustumaan esim. listan viimeisimpään.
      Minulla on jotenkin tunne, ette tule pettymään ?

• Anonyymi

Miten käy siis käytännössä jos äänestän jotain ehdokasta, joka on jo valittu eduskuntaan? Ja joka sitten valitaan.
      Voiko tämä ehdokas istua sekä Euussa että eduskunnassa yhtäaikaa?
      Vai luopuuko jommastakummasta paikasta?

Nähtävästi jos luopuu, niin luopuu Suomen eduskuntapaikasta, kun kai on jännempi matkustella Brysseliin?

Tuleeko silloin joku toinen samasta puolueesta paikkaamaan sen paikan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6118
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5555
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2757
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2639
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      104
      2026
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1758
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1621
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1583
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1494
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      136
      1459
    Aihe