Onko sinulle tehty väärä diagnoosi ja hoitovirhe

Anonyymi

Jos on haluaisitko tulla mukaan dokumenttiin joka käsittelee Hus:in mielenterveyshoitoa?

10

448

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kerro mitä tarkoittaa psykiatrisessa kontekstissa väärä diagnoosi. Entä hoitovirhe.

-mitäh

• Anonyymi

Psykiatrithan ajavat sitä asiaa että mielen sairaudet ovat sairauksia sinnä missä somaattisetkin sairaudet samoin psykiatrit ovat julistautuneet näiden mielen sairauksien asiantuntijoiksi joten on ihan oikeutettua vaatia psykiatreilta samaa tarkkuutta ja vastuuta diagnostiikassa kuin oikeiltakin lääkäreiltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Psykiatrithan ajavat sitä asiaa että mielen sairaudet ovat sairauksia sinnä missä somaattisetkin sairaudet samoin psykiatrit ovat julistautuneet näiden mielen sairauksien asiantuntijoiksi joten on ihan oikeutettua vaatia psykiatreilta samaa tarkkuutta ja vastuuta diagnostiikassa kuin oikeiltakin lääkäreiltä.

Niin, ymmärrän, mutta miten voit vaatia samaa tarkkuutta ja vastuuta psykiatreilta, kun todellisuudessa mitään sairauksia, jota voisi diagnosoida ei ole olemassa? Vaatimuksesi on mahdotonta toteuttaa. Samoin miten sairauksia, joita ei ole todellisuudessa olemassa voi hoitaa oikein tai väärin? Jotta voi miettiä onko tapahtunut hoitovirhe, pitäisi ensin tietää mikä on oikeanlaista hoitamista. Se vain on vaikea määrittää, kun mitään sairauttakaan ei ole. Mielisairaus on sairaus vain samassa merkityksessä kuin merikissa on kissa.

Voimme esittää mitä haluamme, mutta luonto on siitä erikoinen epele, että se ei ihmisiä kuuntele. Maapallosta ei tule litteää käsiäänestyksellä tai kovalla vannottamisella, eikä keijukaisista oikeita, eikä aurinko ala kiertää maapalloa vaikka sen kirjoittaisi oppikirjaan, eikä valaasta tule kalaa vaatimalla, eikä mielisairauksista oikeita sairauksia vaikka asiaa toistaisi kuinka. Mielisairaus on kielikuva ei-toivotunlaiselle käytökselle, ajattelulle, tunteilulle ja näiden yhdistelmille.

• Anonyymi

Mielelläni. Kerro lisää.

• Anonyymi

Psykiatrisessa kontekstissa, mitä tarkoitat väärällä diagnoosilla tai hoitovirheellä?

• Anonyymi

Olin sairaalassa.Lääkäri määräsi lääkkeen.
      Lääkkeen oton jälkeen valitin lääkärille että olo on nyt vieläkin huonompi.
      Lääkäri sanoi että seurataan tilannetta huomiseen asti.
      Menin sitten vessaan ja pyörryin sinne.Pääsin ylös mutta pyörryin uudelleen sairaalan käytävällä.Lääkäri oli nuorimies ja pelästyi ja hätääntyi pahemman kerran.Sitten otettiin sydänfilmi 2 tunnin välein 3 kertaa.
      Lääkärin määräämä lääke laski verenpaineen liian alhaiseksi.

• Anonyymi

Tarkastaahan sitten dokumentin tekijät, jotta diagnoosi on todellakin purettu ja hoitovirhe käsitelty asianmukaisesti 🤔

T:Oikeat diagnoosit

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6010
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4107
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3362
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2996
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2064
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2004
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      43
      1817
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1795
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe