Stressi ajaa leikkimään vauvaa

Anonyymi

Olen 18v nuori nainen, ja oon aina ollut helposti ahdistuvaa sorttia. Nyt viime aikoina on aikuistuminen ja itsenäistyminen alkanut stressaamaan tosi paljon. En saa nukuttua hyvin ja sisällä on koko aika semmonen ahdistunut olo. Oon välillä alkanut leikkiä vauvaa, eli imemään peukaloa, juomaan tuttipullosta ja leikkimään pehmoleluilla. Oon jopa varastanut pikkusiskon vaippoja ja pissinyt niihin. Tuo vauvan leikkiminen auttaa hetkellisesti mutta siitä tulee tosi syyllinen olo. Tuntuu etten voi lopettaa sitä enää. Asia ahdistaa ja oon miettinyt koulun mielenterveys työntekijänluomenemistä mut pelottaa että se pistää mut johonkin suljetulle jos kerron sille tuttipullosta ja vaipoista. Onko kellään mitään vastaavaa ollut itsellä tai lähipiirissä?

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No harvallapa on tuollaisia mielenterveysongelmia. Sinun on syytä saada apua ja pian, ennen kuin oireesi pahenevat.

    • Anonyymi

      Vauvadiedogone nimiddää izäänsä migsi? - Dataksi.

      Freti: Aedi on hangimaz uus beibivauva. Druu: Midä ihmeen vigaa on vanhazz

    • Anonyymi

      Aloittaja haluaisitko fb- kaverin miehestä?
      Voisit imee "mun sitä" jne. Tekis ehkä ihan hyvää stressin purkuun ja ajatuksia toisaalle:)

      T. Deca

    • Anonyymi

      Eikös toi vain kerro siitä vastuun pelosta,vauvojen ei tarvitse ottaa vastuuta.Itse en lähtisi välttämättä asiasta kertomaan .On jokaisen oma asia mitä tekee kunhan ei aiheuta kenellekään vahinkoa joten en näkisi mitään syytä tuntea syyllisyyttä.

    • Anonyymi

      Jos menet mielenterveys puolelle yleensä ratkaisu on diagnoosi ja lääkitys harva saa keskustelu apua.Kaikki mitä julkisessa terveydenhuollossa kirjataan koneelle on kaikkien terveydenhuollossa työskentelevien nähtävissä oman sairaanhoitopiirin alueella jopa hammaslääkäri näkee nämä joten kannattaa varoa mitä puhuu.Yksityisellä käynnit voi vielä toistaiseksi salata mutta en luottaisi siihenkään.

      • Anonyymi

        Omakannassa voi määritellä mitä tietoja lääkärit pääsevät näkemään. Itse olen kieltänyt tiettyjä asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omakannassa voi määritellä mitä tietoja lääkärit pääsevät näkemään. Itse olen kieltänyt tiettyjä asioita.

        ei toimi kuin sairaanhoitopiirien välillä.Oman sairaanhoitopiirin sisällä tiedot ovat nähtävissä kielloista huolimatta.


    • Jos kirjoittamisesta on apua niin anna tulla. Onhan se tosi asia että verkosta ei mikään katoa. Tuo yllä oleva 12:50 kirjoitettu on tosi. Sama juttu kavereille kertomisessa. Jutut leviää helposti.
      Täällä voit aina avautua eikä kukaan osaa niitä yhdistää sisuun.

    • Anonyymi

      Kiitos vastauksista. Jotenkin tuntuu että pitäisi tässä iässä jo osata kaikki, olla valmiina loistamaan työelämässä ja pärjätä aina ilman muiden apua. Omat vanhemmat kannustaa itsenäistymään ehkä vähän liikaakin, enkä viitsisi vaivata heitä tällä asialla. Muutenkaan ei oo oikein ketään kelle puhua tästä. Kaikki helpottaa aina kun saa tuttipullon suuhun tai vaipan housuihin. Viimeksi eilen illalla kastelin ja kuvittelin olevani avuton pikkulapsi. Tiedän ettei tuossa oo mitään järkeä mutta en tiedä pystynkö lopettamaan. Ap

    • Anonyymi

      Ootko jääny ikinä kiinni tosta

    • Anonyymi

      Mä taas oon 20 nainen ja kaipaisin välillä imetystä, eli haluisin maata jonkun turvallisen naisen sylissä imetettävänä. Tätä en tietenkään pääse ikinä kokemaan mut ajatuskin on jo rauhoittava

      • Anonyymi

        Ja minä kun luulin että minulla olisi jokin mielenterveysongelma, ei näköjään ole, kiitos ja hei.


    • Anonyymi

      Mun mielestä tuo on vielä ihan normaalin rajoissa, kunhan pysyy kontrollissa. Kaikilla on omat tapansa rentoutua, itse syvennyn jääkiekkokortti kokoelmaani jos alkaa liikaa stressata. Jos joku imee kotona peukaloa tai pitää vaippaa, niin mitä haittaa siitä kenellekään on

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1387
    2. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1121
    3. 37
      792
    4. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      70
      776
    5. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      42
      742
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      152
      729
    7. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      48
      712
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      685
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      44
      659
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      622
    Aihe