Kokoomus tätä kuitenkin eniten ajaa läpi.

Anonyymi

Joten siksi tälle palstalle.

Eli kun Suomessakin on nyt EK lobannut tätä "tunnin junaa" Suomen pelastajaksi niin tästä videosta kannattaa katsoa edes se ensimmäinen minuutti:
https://www.youtube.com/watch?v=0JDoll8OEFE

Tunnin juna- projektissa ei ole kuin maksajia (suomen verovelvolliset) ja kermankuorioita (päättäjät ja tuleva juna-radan omistaja.
Suomalaiset maksavat ensin junaraiteen rakentamisen ja sitten vielä yli-hintaisen lipun :-)

Sama pätee tietulleille, jos joku niitä haikailee SUomeen... Ensin rahat otetaan (LOPUPELEISSÄ NÄIN KÄY) veronmaksajien pussista, ja sitten vielä joudutaan maksamaan tietullatun väylän käytöstä, niin kuin esim Ruotsi - tanska siltaa ajaesssa maketaan 1€/ Km. :-) (6km silta, ja ylitysmaksu on 60€

Eli... ei onnistu!

10

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kun ei muuta uskalla kuin olla Anaalilyyli niin kaikkea sitä voi esittää. Tietysti voidaan tietkin kyntää pelloiksi ja kulkea romanttisia metsäpolkuja eikä niillä monestikaan koota polkutulleja.

Yhteiskuntahan on sellainen, että se rakentaa infraa tavalla jonka katsotaan olevan edistystä tukevaa. Näin kaiketi ajatellaan noiden tunnin junienkin kanssa joilla maamme suurimmat talousalueet niputetaan yhteen.

Itse tuskin niitä tarvitsen mutta en tuomitsekaan sillä niillä voitaneen vähentää varsin runsasta työmatkaliilennettä noiden keskusten väliillä. Maantieliikenne on ainakin vaarallisempaa jos ei myös kaikkineen kalliimpaa kuin nuo junamatkat.

Kun siltoja ja teitä rakennetaan yksityisillä varoilla niin ne maksetaan myöhemmin tie ja silta maksuina, hyvä idea koska silloin päästään vähemmällä verottamisella ja todelliset käyttäjät maksavat nuo tiet ja sillat.

Norjassa noita lienee lähialueellamme eniten ja minullakin on sellainen pikku boxi jonka Norjaan saavuttuani laitan etuikkunan alakulmaan ja se kertoo minun kulkeneen sekä lähettää laskun. Kätevä systeemi!

Kenen olisi mielestäsi pitänyt se Juutinrauman silta maksaa jotta saisit sitä ilman ajella? Eikö se kuitenkin ole kätevämpää kuin yli uiminen ja joka kerran uuden auton ostaminen?

• Anonyymi

"Kenen olisi mielestäsi pitänyt se Juutinrauman silta maksaa jotta saisit sitä ilman ajella? Eikö se kuitenkin ole kätevämpää kuin yli uiminen ja joka kerran uuden auton ostaminen?"

No, ei siinä muuta ihmeellistä ole kuin se että se sillan ylittäminen on niin älyttömän kallista!

• Anonyymi kirjoitti:

"Kenen olisi mielestäsi pitänyt se Juutinrauman silta maksaa jotta saisit sitä ilman ajella? Eikö se kuitenkin ole kätevämpää kuin yli uiminen ja joka kerran uuden auton ostaminen?"

No, ei siinä muuta ihmeellistä ole kuin se että se sillan ylittäminen on niin älyttömän kallista!

Oliko kallista? Kallis on suhteellista!

Miksi ihmeessä menit jos katsoit sen kalliiksi?

Jos olisit mennyt lautalla niin mikä hinta silloin olisi ollut? Itse olen vuosia sitten kerran ylittänyt sitä siltaa pitkin muutoin käyttänyt lauttoja joilla on kivaa seilata ja käydä lounaalla/päivällisellä samalla kun seilaillaan. Taisi maksaa tosin enemmän, en muista enää.

• Anonyymi

"Miksi ihmeessä menit jos katsoit sen kalliiksi?"

:-) Kun argumentti loppuu, tyhjien tynnyreiden kolina alkaa :-)

• Anonyymi kirjoitti:

"Miksi ihmeessä menit jos katsoit sen kalliiksi?"

:-) Kun argumentti loppuu, tyhjien tynnyreiden kolina alkaa :-)

Sinulta ne argumentit näköjään loppuivat!

Minä en lähde reissuun jos se on liian kallis minulle. Olen tässä monena kesänä kierrellyt Norjaa jota jotkut moittivat kalliiksi, minä en ole huomannut. Ennen vanhaan tietullit olivat joskus ongelma, varsinkin sen suhteen minne maksaa jos se kipsa puuttui tai tuli aikaan kun kipsa oli kiinni. Nyt minulla on pikkukotelo jolla ajan samaa kautta kuin norskit ja portti merkkaa minun menneen ja lasku tulee perässä myöhemmin muutaman kuukauden päästä. Kallista vai halpaa? Kuitenkin hintansa väärttiä!

• Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

Minä en lähde reissuun jos se on liian kallis minulle. Olen tässä monena kesänä kierrellyt Norjaa jota jotkut moittivat kalliiksi, minä en ole huomannut. Ennen vanhaan tietullit olivat joskus ongelma, varsinkin sen suhteen minne maksaa jos se kipsa puuttui tai tuli aikaan kun kipsa oli kiinni. Nyt minulla on pikkukotelo jolla ajan samaa kautta kuin norskit ja portti merkkaa minun menneen ja lasku tulee perässä myöhemmin muutaman kuukauden päästä. Kallista vai halpaa? Kuitenkin hintansa väärttiä!

Ei, vaan en jaksa vängätä tällaisesta kun tiedän että joillain ei ole muuta tekemistä kun vain vängätä vastaan. :-)

Mutta ajattelppas... Ihmiset maksaa helevatanmoisen summan sillan rakentamisesta, ja sitten vielä suhteettoman summan sen käytöstä...

Älä jatka enempää, sillä mul on muuta tärkeempää tekemistä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei, vaan en jaksa vängätä tällaisesta kun tiedän että joillain ei ole muuta tekemistä kun vain vängätä vastaan. :-)

Mutta ajattelppas... Ihmiset maksaa helevatanmoisen summan sillan rakentamisesta, ja sitten vielä suhteettoman summan sen käytöstä...

Älä jatka enempää, sillä mul on muuta tärkeempää tekemistä.

Se silta mistä nyt on ollut puhe, Juutinrauman silta on rakennettu siltayhtiön laskuun eli se on sijoitus ja kun käytät sitä niin maksat osasi sen rakennus ja ylläpitokustannuksista.

Kun vertaat sen rapakon ylitystä autoinesi ilman siltaa ja/tai lauttamatkaa niin varmasti tulee ainakin yhtä kalliiksi kiertää Pietarin kautta. Se on siis halpa ylitys!

• Anonyymi

Minusta siinä tuli valuvika, siinä Juutinrauman sillassa. Masahan sanoi että korvaus oli kosmeettinen öljynporauslauttojen viemiseksi maailmalle. Likemmäs 100 metriä se olisi vaatinut että öljynporauslautat mahtuvat ali. Siitäkin vain nimellinen korvaus ja nyt vielä maksut joilla lyödään Suomi käyttäjää.

• Anonyymi

Kuinka moni tuninjunaa käyttää? Pyyhki väliasemien ohi? Asuuko ihmiset asemalla??

• Anonyymi

Hyvä pointti!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      64
      4041
    2. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3845
    3. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      399
      3649
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      86
      3471
    5. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3209
    6. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2698
    7. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      50
      2685
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      121
      2562
    9. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      2219
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2219
    Aihe