Minulla on suht uudet Enston lista lämpöpatterit ja niiden toiminta hämmentää. Patterit on esim. nyt säädetty 22. Sisälämpö laskenut silti jo 15 asteeseen eikä patterit lämmitä. Talvella asetuksella 25 sai sisälämmön pysymään noin 20 asteessa. Patteri ei koskaan tunnu lämpimältä, kun kädellä koskettaa. Mikä näissä mättää? Ihan sähkömies asensi ja sanoi kalibroineensa termostaatin.
Ensto lista lämpöpatteri
4
2355
Vastaukset
- Anonyymi
Paras kalibroida itse, ohjeet ovat käyttöoppaassa.
- Anonyymi
Enston patterien termareissa on ollut tyyppivikoja ja muutenkin aika paljon ongelmia. Kehoittaisin reklamoimaan tai hankkimaan uudet patskut.
- Anonyymi
Katso nyt ensin, että et ole vahingossa muuttanut kotona/poissa kytkimen asentoa. Tällähän patterin lämpötilaa lasketaan kun lähdetään esim. pitkälle lomalle.
Ai mikä kytkin, moni ei muista tätä ja riippuen missä se on, niin joku voi vahingossa laittaa sen poissa asentoon. Näitä tapauksia on monta. - Anonyymi
Enston patterien säätökiekon kuvallinen kalibrointiohje aivan perseestä, jos et tiedä mitä tehdä, menee helposti ns. vituiksi:
Sanallinen ohje:
Mittaa huoneen lämpötila (sanotaan vaikka että esimerkkihuoneen lämpötila on 15 astetta)
Säädä kiekkoa että patteri lämmittää (punainen led syttyy)
Säädä kiekkoa hitaasti takaisinpäin niin kauan, jotta vihreä valo syttyy ja pysäytä siihen.
Paina sormella kiekon alempaa osaa tiukasti paikallaan (se uurteinen osa ja siitä alaspäin) ja samalla pyöritä talttapää ruuvimeisselillä kiekon yläosaa (siinä on ne numerot ja harvassa lovia) vastaamaan huoneen lämpötilaa ja tässä esimerkin tapauksessa 15 astetta. nyt on lämmitin kalibroitu.
Varmista vielä kotona/poissakytkin (saattaa olla keskuksen läheisyydessä oleva erillinen "valokytkin" mille ei löydy toimintoa) ja yksi varteen otettava vaihtoehto, voi olla että on ollut master/slave kytkentä (eli yksi päälämmitin ohjaa muita (orja)lämmittimiä) ja tämä kytketty väärin, tai kalibroitu väärin....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242421Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3452030Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä261892Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101703Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581498Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121042Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181019- 55880
- 63865
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2828