Kiitos teille

Anonyymi

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jossain muussa asiassa tälläinen haitanteko aiheuttaisi hyvinkin jopa aika suuria korvausvaatimuksia. Liikenteessä ei, normaalistikin syyllinen osapuoli selviää pelkällä vakuutusmaksun omavastuu osuudella kuten vaikka 300 eurolla vaikka aiheutettu haitta voi olla kymmiätuhansiaeuroa minimissäänkin jotka ei kuulu mihinkään korvattaviin asioihin.

      Ajatellaan että sinne kolariruuhkaan jää 4 lääkäriä, 8 sairaanhoitajaa niin heillä jokaisella voi olla omat asiakkaansa joiden kaikkien varatut ajat häiriintyy, lopppäivästä tehdään ehkä vielä ylitöitä sitten paikkaamaan se myöhästyminen. Joku voi jossain ammatissaan joutua tekemään takaisin sen ajan mitä on poissa työmaalta tai se vähennetään palkasta.
      Peruuntuneista ajanvarauksista joita kolariruuhka saattaa aiheuttaa sadottain on firmoille aika iso raha tai sitten sille asiakkaalle jonka peruuntunutta aikaa ei hyvitä enää viime tingassa vaan kärsit sen nahoissasi.

      Voisiko liikenteessä harkita paremmin mitä tekee.

    • Anonyymi

      Junalla tai linjurilla tulla pääkaupunkin humuun!

    • Omituinen ilon aihe sinulla.

      Lyhyillä turvavälellä on kaksi vastakkaista vaikutusta. Ensinnäkin, mitä lyhyempi turvaväli ajassa mitattuna, sitä suurempi liikennemäärä, autoa tunnissa kaistaa kohti, edellyttäen, että ei satu onnettomuuksia. Vetävämpi liikennevirta merkitsee lyhempiä ruuhkia ja kaikki ehtivät perille vähän aikaisemmin.

      Mutta toisaalta lyhyt turvaväli huonontaa liikenneturvallisuutta. Tiheässä liikenteessä korostuu liikenteen lukemiseen keskittyminen. Pitäisi tarkkailla viittä autoa edessä ja viitä takana. Robottiautot voidaan ohjelmoida lyhyille turvaväleille, mutta ihmisiä ei.

      Tunnin ruuhkia esiintyy sekä itsestään sumppuun menevien liikennetilanteiden että onnettomuuksien vuoksi.

      • Anonyymi

        Robottiautot pärjäävät jonossa ja ruuhkassa vieläkin huonommin kuin normaalissa, kiireettömässä maantieliikenteessä. Jonossa ja ruuhkassa on niin paljon muuttuvia tekijöitä ettei sellaista määrää antureita ja lähettimiä kyetä kaupunki-ja taajamamiljööseen sijoittamaan, että robotti kykenisi kaikkiin tapahtumiin reagoimaan. Onneksi robottiautot eivät tulleet e ihmistä korvaamaan normimiikenteessä koskaan. Vain jossain suljetuilla alueilla, kuten lentokentät, tehdas-ja varastoalueet, voivat olla robottien kyvyille tarpeeksi rauhallisia ja sääolosuhteiltaan niin stabiileja etteivät koko aikaa toisiinsa törmäile. Tällä hetkellä edes suljetuilla alueilla ei keinoäly kykene kuljettamaan autoa täysin turvallisesti.


      • Anonyymi

        Kutakuinkin noin. Turvavälihän voisi olla hyvin lyhyt, jos kaikki kulkineet liikkuisivat täsmälleen samaa vauhtia eikä mitään syytä nopealle jarrutukselle koskaan tule. Mutta nopeus vaihtelee aina hieman, ja yllättäviä asioita tapahtuu, joten välejä tarvitaan. Noin kolme sekuntia on hyvä väli. Liian lyhyet pippeli turvavälit johtaa onnettomuuksiin ja tukkoiseen liikenteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kutakuinkin noin. Turvavälihän voisi olla hyvin lyhyt, jos kaikki kulkineet liikkuisivat täsmälleen samaa vauhtia eikä mitään syytä nopealle jarrutukselle koskaan tule. Mutta nopeus vaihtelee aina hieman, ja yllättäviä asioita tapahtuu, joten välejä tarvitaan. Noin kolme sekuntia on hyvä väli. Liian lyhyet pippeli turvavälit johtaa onnettomuuksiin ja tukkoiseen liikenteeseen.

        Yritä nyt edes kirjoituksen ajaksi jättää pippelisi rauhaan. Räplää sitä vasta kirjoituksesi jälkeen. Pippelisi täyttää ilmeisesti ajatuksesi niin totaalisesti että sen mainitseminen jokaisessa kirjoituksessasi on näköjään pakollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritä nyt edes kirjoituksen ajaksi jättää pippelisi rauhaan. Räplää sitä vasta kirjoituksesi jälkeen. Pippelisi täyttää ilmeisesti ajatuksesi niin totaalisesti että sen mainitseminen jokaisessa kirjoituksessasi on näköjään pakollista.

        Oletpas kovin kiinnostunut jonkun pippelistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletpas kovin kiinnostunut jonkun pippelistä.

        Miksi käytät lähes jokaisessa kirjoituksessassasi sanaa 'pippeli' , vaikkei se liity itse kirjoituksen aiheeseen mitenkään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi käytät lähes jokaisessa kirjoituksessassasi sanaa 'pippeli' , vaikkei se liity itse kirjoituksen aiheeseen mitenkään?

        En se minä ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En se minä ollut.

        No kuka se sitten on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kuka se sitten on?

        Se olin minä. Pippelimies. Pippeli merkitsee minulle hyvin paljon. Siksi pidän sen lippua korkealla aina kirjoituksissani.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se olin minä. Pippelimies. Pippeli merkitsee minulle hyvin paljon. Siksi pidän sen lippua korkealla aina kirjoituksissani.

        Haista perse noiden kirjotusten kanssa ! Sä varmaan luulet olevasi ihan helvetin figsu mutta oot oikeesti tosi typerä perkele !


    • Anonyymi

      Normaaliin ajosuoritukseen yltäminen, sillä millä läpäisee autokoulun ja inssiajon.
      Tällä pohjalla kun kehittyy niin hyvä tulee.

      On aika kohtuutonta muita kohtaan aiheuttaa suurilla päätiellä kolari joka pysäyttää tuhansien, SIIS TUHANSIEN työ- ja muu matkalaisten liikenteen. Onko pieni sakko, auton korjaus, omasvastuu riittävä kuitata asia. Ei mielestäni, olisi aihetta tarkistaa tälläisten kuljettajien ajotaidot passittamalla ajotunneille autokouluun että, auttaako se jotain niin ei tietenkään välttämättä mutta on se sellainen näpäytys että missä mennään.

      Tajuaako jengi tämän pointin, kyllä se lukeekin tuossa.

      Kun kattelee monienkin ajamista joka ikinen aamu, päivä tuolla liikenteessä niin voi huomata niitä perus virheita ajossa ihan koko ajan. Jonkun kohdalla se arpa voi sitten osua, kun se tapa tehdä jotain ajaessa ei ole hyvä liikenteen turvallisuuden nimissä niin se riski on.

      Ei tämä saarna maailmaa mullista mutta ehkä se yhden ajelijan ajoon voi vaikuttaa.
      Perille pääsee vaikka ajaisi fiksustikin, yllättäen..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Uskallanko vielä kaivata sinua?

      Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      20
      3570
    2. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

      kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      81
      3035
    3. Heippa mies......

      Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      61
      3014
    4. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

      https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      299
      2384
    5. Elämäni rakkaus

      Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      41
      2162
    6. Huomenta rakas

      Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      54
      2131
    7. Hymyilyttää

      Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi
      Ikävä
      21
      1331
    8. Missä meetwursti on keksitty?

      Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      6
      1204
    9. Oletko surullinen

      Pahoillaan, pettynyt vai jotain muuta
      Ikävä
      42
      1200
    10. Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."

      Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1095
    Aihe