Selkäkipu ja lääkitys

Anonyymi

Minulla on muutama välilevy kasassa ja pari kolme liukunut paikoiltaan. Lääkäri sanoi, että näille ei ole tapana tehdä mitään. Sanoi, että hoitona on lääkitys. Minulla on Panacod, jota otan joskus kuusikin kappaletta päivässä, mutta ei auta. Usein vain makaan sängyssä ja tunnin aherruksen jälkeen voin joutua olemaan sängyssä pari päivää, enkä vessaan meinaa päästä. Mikä on sellainen lääke, mitä minun kannattaisi pyytää lääkäriltä? En taida kauaa jaksaa tätä ainaista kipua.

9

404

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tervehdys

lääkärisi ei tunnu tietävän paskaakaan. Ota huomioon tämä parasetamoli liikaa syötynä erittäin tuhoisa maksalle. Kipuun kannattaa pyytää Tramadolia. Meidän kaikkien täytyy ruveta vaatimaan hoitoa. Täällä ei tehdä mitään muuta kun kärsitään ja syödään tehottomia lääkkeitä.
      Koitahan jaksaa, itse kärsinyt kroonisesta kivusta 2011 lähtien.

• Anonyymi

Jumppa auttaa. Pitää vahvistaa selkä- ja vatsalihakset, niin ryhti paranee ja selkä hiukan pitenee. Ei saa jäädä makaamaan.

• Anonyymi

Paitsi jos on modic muutoksia päätylevyissä niin liikunta pahentaa. Liikunta ei auta kaikkiin selkäsairauksiin.

• Anonyymi

Mulle määrättiin Gabrion 300mg, mutten vielä ole hakenut apteekista. Hiukkasen hirvitti tuo haittavaikutuslista.

• Anonyymi

Itsellä ei auttanut kipuun, Lyrica on uudenmpi ja tehokkaampi muunnos kyseisestä lääkkeestä.

• Anonyymi

Eikös tuo särkylääkkeen syönti ole hieman hullua kun vika usein on siinä, että jonkin on pinteessä. Laita sormi oven väliin ja ala popsia särkylääkkeitä ja lopeta vasta kun sormi on "parantunut". Eikös helpoin olisi korjata ongelma ja avata ovi?

• Anonyymi

Meinaatko, että itse leikkaa, jos lääkäri on sanonut, että näille ei mitään tehdä ja ainoa hoito on lääkitys.

• Anonyymi

Itsellä ollut välilevyongelma, josta vasempaan jalkaan tuli hermovaurio.

Lääkärin mukaan leikkaaminen voisi pahentaa tilannetta. Voisi tulla arpikudosta, josta uusia ongelmia. Seurauksena voisi olla monivuotinen leikkauskierre.

Lääkärin suositus oli siten ”konservatiivinen hoito”. Eli kipulääkkeet, odottelu (”luonto korjaa”) sekä selkälihasten vahvistaminen liikunnalla.

Tavanomainen liikkuminen on aloitettava heti kun selkä antaa mahdollisuuden. Sänkyyn ei saa jäädä makaamaan. Kävely on parasta liikuntaa, koska pumppaava liike ”ravitsee” välilevyjä.

Itse olin epätietoinen, koska selkä oli tosi kipeä ja kävely tapahtui pitkään ontuen hermovaurion takia. Kipulääkkeitä söin monta kuukautta kunnes ilokseni huomasin, etten tarvitse niitä enää ja kävelykin alkaa sujua. Vuosi siinä meni. Tosi paljon kärsivällisyyttä tarvitaan.

Nyt on mennyt kymmenen vuotta ilman selkäongelmia ja teen päivisin 5-10 km kävelylenkkejä ilman ongelmia.

• Anonyymi

Kiitos paljon vastauksistanne.
      Olen aiemmin urheillut jonkin verran, mutta sillä ei ollut parantavaa vaikutusta - päinvastoin.
      Nyt olen käyttänyt tätä Tramadolia pari viikkoa. Tähän sain lisäksi Norflexin: ei yhtään mitään apua. Otan Tramadolia 200mg päivässä ja kaksi Norflexia.
      Onko kellään mielessä mitään muuta lääkettä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4168
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3137
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      911
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe