Minulla on muutama välilevy kasassa ja pari kolme liukunut paikoiltaan. Lääkäri sanoi, että näille ei ole tapana tehdä mitään. Sanoi, että hoitona on lääkitys. Minulla on Panacod, jota otan joskus kuusikin kappaletta päivässä, mutta ei auta. Usein vain makaan sängyssä ja tunnin aherruksen jälkeen voin joutua olemaan sängyssä pari päivää, enkä vessaan meinaa päästä. Mikä on sellainen lääke, mitä minun kannattaisi pyytää lääkäriltä? En taida kauaa jaksaa tätä ainaista kipua.
Selkäkipu ja lääkitys
9
305
Vastaukset
- Anonyymi
Tervehdys
lääkärisi ei tunnu tietävän paskaakaan. Ota huomioon tämä parasetamoli liikaa syötynä erittäin tuhoisa maksalle. Kipuun kannattaa pyytää Tramadolia. Meidän kaikkien täytyy ruveta vaatimaan hoitoa. Täällä ei tehdä mitään muuta kun kärsitään ja syödään tehottomia lääkkeitä.
Koitahan jaksaa, itse kärsinyt kroonisesta kivusta 2011 lähtien. - Anonyymi
Jumppa auttaa. Pitää vahvistaa selkä- ja vatsalihakset, niin ryhti paranee ja selkä hiukan pitenee. Ei saa jäädä makaamaan.
- Anonyymi
Paitsi jos on modic muutoksia päätylevyissä niin liikunta pahentaa. Liikunta ei auta kaikkiin selkäsairauksiin.
- Anonyymi
Mulle määrättiin Gabrion 300mg, mutten vielä ole hakenut apteekista. Hiukkasen hirvitti tuo haittavaikutuslista.
- Anonyymi
Itsellä ei auttanut kipuun, Lyrica on uudenmpi ja tehokkaampi muunnos kyseisestä lääkkeestä.
- Anonyymi
Eikös tuo särkylääkkeen syönti ole hieman hullua kun vika usein on siinä, että jonkin on pinteessä. Laita sormi oven väliin ja ala popsia särkylääkkeitä ja lopeta vasta kun sormi on "parantunut". Eikös helpoin olisi korjata ongelma ja avata ovi?
- Anonyymi
Meinaatko, että itse leikkaa, jos lääkäri on sanonut, että näille ei mitään tehdä ja ainoa hoito on lääkitys.
- Anonyymi
Itsellä ollut välilevyongelma, josta vasempaan jalkaan tuli hermovaurio.
Lääkärin mukaan leikkaaminen voisi pahentaa tilannetta. Voisi tulla arpikudosta, josta uusia ongelmia. Seurauksena voisi olla monivuotinen leikkauskierre.
Lääkärin suositus oli siten ”konservatiivinen hoito”. Eli kipulääkkeet, odottelu (”luonto korjaa”) sekä selkälihasten vahvistaminen liikunnalla.
Tavanomainen liikkuminen on aloitettava heti kun selkä antaa mahdollisuuden. Sänkyyn ei saa jäädä makaamaan. Kävely on parasta liikuntaa, koska pumppaava liike ”ravitsee” välilevyjä.
Itse olin epätietoinen, koska selkä oli tosi kipeä ja kävely tapahtui pitkään ontuen hermovaurion takia. Kipulääkkeitä söin monta kuukautta kunnes ilokseni huomasin, etten tarvitse niitä enää ja kävelykin alkaa sujua. Vuosi siinä meni. Tosi paljon kärsivällisyyttä tarvitaan.
Nyt on mennyt kymmenen vuotta ilman selkäongelmia ja teen päivisin 5-10 km kävelylenkkejä ilman ongelmia. - Anonyymi
Kiitos paljon vastauksistanne.
Olen aiemmin urheillut jonkin verran, mutta sillä ei ollut parantavaa vaikutusta - päinvastoin.
Nyt olen käyttänyt tätä Tramadolia pari viikkoa. Tähän sain lisäksi Norflexin: ei yhtään mitään apua. Otan Tramadolia 200mg päivässä ja kaksi Norflexia.
Onko kellään mielessä mitään muuta lääkettä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1566849Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.313986Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1101938- 611876
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1911438- 821436
Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731081- 48979
Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 20213974Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa225947