Selkäkipu ja lääkitys

Anonyymi

Minulla on muutama välilevy kasassa ja pari kolme liukunut paikoiltaan. Lääkäri sanoi, että näille ei ole tapana tehdä mitään. Sanoi, että hoitona on lääkitys. Minulla on Panacod, jota otan joskus kuusikin kappaletta päivässä, mutta ei auta. Usein vain makaan sängyssä ja tunnin aherruksen jälkeen voin joutua olemaan sängyssä pari päivää, enkä vessaan meinaa päästä. Mikä on sellainen lääke, mitä minun kannattaisi pyytää lääkäriltä? En taida kauaa jaksaa tätä ainaista kipua.

9

232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tervehdys

      lääkärisi ei tunnu tietävän paskaakaan. Ota huomioon tämä parasetamoli liikaa syötynä erittäin tuhoisa maksalle. Kipuun kannattaa pyytää Tramadolia. Meidän kaikkien täytyy ruveta vaatimaan hoitoa. Täällä ei tehdä mitään muuta kun kärsitään ja syödään tehottomia lääkkeitä.
      Koitahan jaksaa, itse kärsinyt kroonisesta kivusta 2011 lähtien.

    • Anonyymi

      Jumppa auttaa. Pitää vahvistaa selkä- ja vatsalihakset, niin ryhti paranee ja selkä hiukan pitenee. Ei saa jäädä makaamaan.

    • Anonyymi

      Paitsi jos on modic muutoksia päätylevyissä niin liikunta pahentaa. Liikunta ei auta kaikkiin selkäsairauksiin.

    • Anonyymi

      Mulle määrättiin Gabrion 300mg, mutten vielä ole hakenut apteekista. Hiukkasen hirvitti tuo haittavaikutuslista.

    • Anonyymi

      Itsellä ei auttanut kipuun, Lyrica on uudenmpi ja tehokkaampi muunnos kyseisestä lääkkeestä.

    • Anonyymi

      Eikös tuo särkylääkkeen syönti ole hieman hullua kun vika usein on siinä, että jonkin on pinteessä. Laita sormi oven väliin ja ala popsia särkylääkkeitä ja lopeta vasta kun sormi on "parantunut". Eikös helpoin olisi korjata ongelma ja avata ovi?

      • Anonyymi

        Meinaatko, että itse leikkaa, jos lääkäri on sanonut, että näille ei mitään tehdä ja ainoa hoito on lääkitys.


    • Anonyymi

      Itsellä ollut välilevyongelma, josta vasempaan jalkaan tuli hermovaurio.

      Lääkärin mukaan leikkaaminen voisi pahentaa tilannetta. Voisi tulla arpikudosta, josta uusia ongelmia. Seurauksena voisi olla monivuotinen leikkauskierre.

      Lääkärin suositus oli siten ”konservatiivinen hoito”. Eli kipulääkkeet, odottelu (”luonto korjaa”) sekä selkälihasten vahvistaminen liikunnalla.

      Tavanomainen liikkuminen on aloitettava heti kun selkä antaa mahdollisuuden. Sänkyyn ei saa jäädä makaamaan. Kävely on parasta liikuntaa, koska pumppaava liike ”ravitsee” välilevyjä.

      Itse olin epätietoinen, koska selkä oli tosi kipeä ja kävely tapahtui pitkään ontuen hermovaurion takia. Kipulääkkeitä söin monta kuukautta kunnes ilokseni huomasin, etten tarvitse niitä enää ja kävelykin alkaa sujua. Vuosi siinä meni. Tosi paljon kärsivällisyyttä tarvitaan.

      Nyt on mennyt kymmenen vuotta ilman selkäongelmia ja teen päivisin 5-10 km kävelylenkkejä ilman ongelmia.

    • Anonyymi

      Kiitos paljon vastauksistanne.
      Olen aiemmin urheillut jonkin verran, mutta sillä ei ollut parantavaa vaikutusta - päinvastoin.
      Nyt olen käyttänyt tätä Tramadolia pari viikkoa. Tähän sain lisäksi Norflexin: ei yhtään mitään apua. Otan Tramadolia 200mg päivässä ja kaksi Norflexia.
      Onko kellään mielessä mitään muuta lääkettä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      231
      14131
    2. Tuomas Sakari Matias Salminen. S.2005

      Nimi on ihan julkista tietoa. Ei tarvitse poistaa. Julkaistu monilla sivuilla.
      Valkeakoski
      42
      3059
    3. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      323
      2779
    4. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      89
      1631
    5. Kiitos kun annoit värejä elämääni

      Edes pienen hetken. Sellasiakin mitä en muuten näe ;) ❤️
      Ikävä
      56
      1172
    6. Mikko Leppilampi ahdistellut useita!?

      Jotenkin on aina jäänyt lipevän oloinen fiilis kun hänen esiintymisiä on katsellut. Nyt rikosepäily seksuaalisesta ahd
      Kotimaiset julkkisjuorut
      39
      1070
    7. Farmasia valintakoe 2024

      Miten meni farmasia valintakoe teillä? Minun mielstä se oli ihan oko en voi sano, että se oli tosi vaikea.
      Pääsykokeet
      48
      1059
    8. Hiljaista on

      Ei kuulu viestiä 😘 pallo on sinulla Mies, odotan!
      Ikävä
      62
      1055
    9. Kysymys iltaan

      Kuinka kuuma kaivattusi on celsius-asteikolla?
      Ikävä
      58
      989
    10. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      60
      987
    Aihe